Aiotko katsella, jos vaikka hankkisit jotain Black Fridayna?
Mitä mieltä olet kulutuspäivästä?
Mitä aiot ostaa?
Minä ostin viime vuonna untuvatäkin ja tarpeellinen se onkin. Varsinkin nyt, kun huoneeni lämpötila on vaivaiset 13 astetta.
Musta Perjanta -Ei lunta Maassa
47
669
Vastaukset
Kysypä keittiö-aloituksessa.
Siellä mainostetaan paljon.
H.- MatoMatkamiesMaan
Keittiö-aloitus????
Huomenna on myös "älä osta mitään päivä". Ollut jo 90-luvulta-
Black Friday on jenkeistä rantautunutta hevon pashaa.Minä vien keittiöstäni roska-pussin lajittelemattomana ulos.
Niin aikaisin että näen mustaa vaan.
H.hunksz kirjoitti:
Minä vien keittiöstäni roska-pussin lajittelemattomana ulos.
Niin aikaisin että näen mustaa vaan.
H.Ai sulla on keittiökin.
Jos löytyisi lasten Muumipussilakanasetti alennuksella, ostaisin.
- Quatermash
Ostan mustat kalsarit.
Juon mustaa rommia.
Laulan.Näen mustaa vain.
Sitten katoan mustaan aukkoon.- Bengalitikku
Musta tuntuu, että ostan teemalautasia en mustia vaan valkeita.
- Joululauluja
Bengalitikku kirjoitti:
Musta tuntuu, että ostan teemalautasia en mustia vaan valkeita.
Jos olen minä musta (tänään) olen minä kaikille tunnettu,
yksi tyrä nni on poissa ja muutenkin hutkittu.
Mustasukkaisia miehiä vältän kun heidän rouvilleen flirttailen. - Bengalitikku
Joululauluja kirjoitti:
Jos olen minä musta (tänään) olen minä kaikille tunnettu,
yksi tyrä nni on poissa ja muutenkin hutkittu.
Mustasukkaisia miehiä vältän kun heidän rouvilleen flirttailen.Kandee olla varovainen, sillä muuten: mustat silmät, yötä tummemmat, kaikkein kauheimmat...
Hankin jo ja säästin 74% normihinnasta, olkoon vaikka retliini torstai.
- teonnettomattunarit
Tämä aloitus on rasistinen!
Kaikkihan me sen tiedämme, että kuuluisan haaksirikkoisen Robinsonin kaveri autiolla saarella oli nimeltään juuri Perjantai.
Ja hänhän oli kuin olikin mustaihoinen.
Joten tämä rasistinen aloitus ja koko tuleva tapahtuma on nykymoraalin mukaan lainvastainen.
Kyllä saatana on asia niin! Ostan kun tarvitsen, oli sitten musta perjantai tai älä osta mitään päivä, molemmat ihan turhia.
- kylmätotuus
Sama täällä.
Ostan, mitä tarvitsen, kun menen kauppaan, ja sillä siisti. - Leipääkin-on
Minä en tarvitse mitään ja se on surullista - kauppiaiden kannalta. Keskiset, Kaulaset ja Keisarit jää nuolemaan tökkö peukaloitaan.
- Bengalitikku
Ei nyt ole ihan mustaa. Ohut nöyhtäkerros lunta teki maisemasta kauniimman ja valoisamman. Aika ilkikurista säänhaltijalta.
- timppaturuus
Kysy Timppa turuus
- tsypy
Pesukone on hankinassa, arvelin ottaa isomman mallin kun samalla rahalla saa, mitäpä sitä turhia nuukailemaan.
Niin että montako lakanaa mahtuu 10 kilon koneeseen?- Tavan.tavis
Ei ole hyvä laittaa pelkkiä lakanoita koneeseen, pienempää joukkoon.
Viisi lakanaa ja viisi tyynyliinaa ehkä sopivasti. - tsypy
Tavan.tavis kirjoitti:
Ei ole hyvä laittaa pelkkiä lakanoita koneeseen, pienempää joukkoon.
Viisi lakanaa ja viisi tyynyliinaa ehkä sopivasti.Pesukoneen valinta on niitä vaikeimpia, että olisi semmoinen johon tykästyy, jolloin sen huonotkaan ominaisuudet eivät häiritse.
Harkitsin Mielen halvinta mallia, mutta ovat laittaneet jonkin CapsDose systeemin annostelulokerikkoon, että nekin alentuu tuommoiseen rahanpyydykseen. Pitäkööt tunkkinsa.
- 1eero
Olin jo pitemmän aikaa aikonut ostaa uusi pöytätietokone, koneenkin olin jo katsonut valmiiksi, aamulla huomasin kyseisen koneen gigantin Black frdayssa niin siitä sitten tilasin ja tuli melkein satasen halvemmaksi, satanen on satanen :)
Vietän älä osta mitään päivää. -Nään mustaa vaa-aan-
- pirremiinapas
Ostin ruokaa, pakko vaikka olisi miten "elä osta päivä"..Ja tälleen eläkeläiselle se on helppoa ollakin ostelematta turhuuksia,, 😏
- Mikä_milloinkin
Minun piti mennä Helsinkiin ihan muutoin vain, mutta mitä enempi Black Friday -mainoksia alkoi tunkea postiluukusta, sitä enemmän panikoiduin. Jätin sen ilmaistapahtuman väliin, jonne piti mennä, kun se olisi ollut vain ajankulua, ei erityisen kiinnostava. Muistan vanhastaan, miten kadut ovat pullollaan ostavia ihmisiä, kun on Flack Friday. Muutama vuosi sitten olin Sokoksella ja ostinkin jotain, kun oli tarvetta, mutta koppeihin oli kauheat jonot. Taisi olla enempi pakkasta ja ihmisillä talviulkoiluvaatteet yllä.
Kuulutukset huutavat kaikkialla (kuten ne huutavat muutoinkin ) ikään kuin kaupoissa ei kävisi kuin kuulovammaisia asiakkaita.
Jostain syystä minusta tulee sitä tavarakammoisempi, mitä vanhemmaksi tulen. Ilmeisesti se on tuo lähestyvä kuolema. Vaikka toisaalta taas tykkään kun on paljon ihmisiä ja kaupunkimaista hälinää, ihmiset menevät ja tulevat.
Toisaalta, jos tietäisin tarvitsevani vaikkapa uuden kahvinkeittimen, niin voisin ajoittaa ostokseni mustaan perjantaihin.
Toisaalta toisaalta. Minun mottoni, ilmeisesti.- tsypy
Mahtaneeko siellä edes olla liikkeellä paljoa, suurin osa ostanee netistä ja jos on katsottavaa, niin etukäteen valkattuna, sillä eihän siinä hässäkässä pysty mitään ajattelemaan.
Ainakin omalla kohdalla ostostenteko muuttunut tyystin, kauppaan fyysisesti tulee mentyä enää joidenkin pientavaroiden vuoksi joita ei kannata tilata kotiin, ja sekin jäänee kunhan amazon rantautuu. Ruokaa ostan kyllä mieluummin kaupan hyllyltä. - Mikä_milloinkin
tsypy kirjoitti:
Mahtaneeko siellä edes olla liikkeellä paljoa, suurin osa ostanee netistä ja jos on katsottavaa, niin etukäteen valkattuna, sillä eihän siinä hässäkässä pysty mitään ajattelemaan.
Ainakin omalla kohdalla ostostenteko muuttunut tyystin, kauppaan fyysisesti tulee mentyä enää joidenkin pientavaroiden vuoksi joita ei kannata tilata kotiin, ja sekin jäänee kunhan amazon rantautuu. Ruokaa ostan kyllä mieluummin kaupan hyllyltä.Minä en ymmärrä, miksi pitäisi ostaa netistä. Matkoja olen ostanut ja yhdet kengät, jotka olin jo kokeillut muutamassa kaupassa, mutta haluamani väri oli lopussa. Pari tavaraa näiden lisäksi, muutoin en.
Verkkokauppa ei innosta ollenkaan. Esimerkiksi mitään vaatetta en ostaisi netistä. Kaupassa tai kirpparilla pitää kokeilla, koska koot eivät ole samassakaan merkissä toisiaan vastaavia ja esimerkiksi puserossa voi olla 20 senttiä liian pitkät hihat tai sitten se pusero voi lla napaan asti auki. Mitään haku- ja palautusrumbaa en halua. Siinä jos missä menisi hermot.
Tosin en tarvitse juuri muuta kuin päivittäistavaroita.
Ja kyllä niitä asiakkaita ihan tavallisissakin kaupoissa riittää, oli Black Friday tai ei. Onneksi niin. - tsypy
Mikä_milloinkin kirjoitti:
Minä en ymmärrä, miksi pitäisi ostaa netistä. Matkoja olen ostanut ja yhdet kengät, jotka olin jo kokeillut muutamassa kaupassa, mutta haluamani väri oli lopussa. Pari tavaraa näiden lisäksi, muutoin en.
Verkkokauppa ei innosta ollenkaan. Esimerkiksi mitään vaatetta en ostaisi netistä. Kaupassa tai kirpparilla pitää kokeilla, koska koot eivät ole samassakaan merkissä toisiaan vastaavia ja esimerkiksi puserossa voi olla 20 senttiä liian pitkät hihat tai sitten se pusero voi lla napaan asti auki. Mitään haku- ja palautusrumbaa en halua. Siinä jos missä menisi hermot.
Tosin en tarvitse juuri muuta kuin päivittäistavaroita.
Ja kyllä niitä asiakkaita ihan tavallisissakin kaupoissa riittää, oli Black Friday tai ei. Onneksi niin.Tarkoitin tuossa enempi hardwarea, sillä vaatteita, kenkiä, koruja ja sellaista en laske ostamiseksi.
- Mikä_milloinkin
tsypy kirjoitti:
Tarkoitin tuossa enempi hardwarea, sillä vaatteita, kenkiä, koruja ja sellaista en laske ostamiseksi.
Kyllä softwareakin voi ostaa verkosta. Uusin hiljattain Nortonin tietoturvan yhdelle laitteistani, vaikka se onkin monien mielestä tarpeeton, kun käyttis on Windows 10, jonka omaa tietoturvaohjelmistoa pidetään riittävänä. Minulla on reititin, jota en ole päivittänyt aikoihin ja josta jaan yhteyksiä kahdelle koneelle ja sen reitittimen tietoturva epäilyttää, koska se reititin pitäisi päivittää. Olen kyllä hankkinut sen kannettavankin Verkkokaupasta, se on yksi verkkokauppaostoksistani. Laitteet ja ohjelmistot ovat sillä tavoin persoonattomia, että ne soveltuvat hyvin myös verkkokaupasta hankittaviksi, kun tietää, mitä on ostamassa. Toki niitäkin olisi toisinaan hyvä nähdä ja kokeilla paikan päällä. Vaikka ei niitä ole välttämättä liikkeissäkään esillä, vaan pakkauksissa.
Heräsi kysymys, että mikseivät vaatteet, kengät, korut ym. ole ostoksia, niin mitä niiden hankinta sitten on? Onko ne hankittu varastamalla? Lainattu naapurilta tai kummin kaiman koiravainaalta? - tsypy
Mikä_milloinkin kirjoitti:
Kyllä softwareakin voi ostaa verkosta. Uusin hiljattain Nortonin tietoturvan yhdelle laitteistani, vaikka se onkin monien mielestä tarpeeton, kun käyttis on Windows 10, jonka omaa tietoturvaohjelmistoa pidetään riittävänä. Minulla on reititin, jota en ole päivittänyt aikoihin ja josta jaan yhteyksiä kahdelle koneelle ja sen reitittimen tietoturva epäilyttää, koska se reititin pitäisi päivittää. Olen kyllä hankkinut sen kannettavankin Verkkokaupasta, se on yksi verkkokauppaostoksistani. Laitteet ja ohjelmistot ovat sillä tavoin persoonattomia, että ne soveltuvat hyvin myös verkkokaupasta hankittaviksi, kun tietää, mitä on ostamassa. Toki niitäkin olisi toisinaan hyvä nähdä ja kokeilla paikan päällä. Vaikka ei niitä ole välttämättä liikkeissäkään esillä, vaan pakkauksissa.
Heräsi kysymys, että mikseivät vaatteet, kengät, korut ym. ole ostoksia, niin mitä niiden hankinta sitten on? Onko ne hankittu varastamalla? Lainattu naapurilta tai kummin kaiman koiravainaalta?Laveasti tulkittuna hardware, kodinkoneet ja sen tyyppiset vähemmän henkilökohtaiset ja koska vaatteet ja korut sun muut tietyllä tapaa tukee egoa, ne voi yhä hyvin laskea harrastusten tai hyvinvointipalvelujen piikkiin.
Onneksi kävin ajoissa viikonloppuostoksilla, ettei tartte mennä pyörimään kauppoihin ko päivänä.
Miten paljon niissä tuotteissa on hinnoissa ilmaa, kun moisen markkinatempauksen aikaan saa viidenkymmenen prosentin alennuksen.
Taitaa olla varastontyhjennystempaus, jolloin ihmiset saadaan hullun lailla ostamaan,
niin kuin nyt tavara kaupasta loppuisi ja jäisi poloinen kokonaan ilman mattoa tai mööpeliä,
melkein kannattaa ostaa vaikkei tarttis mitään, ainaskain kolme kannattaisi ostaa kun saa ihan kahden hinnalla, tai ainakin kaiken varalta.- Hymyhuulessa
Tuli monta tarjousta Tuontitukulta. Lankesin, vaikka olin päättänyt viettää "Älä osta mitään päivää". No, ostokset ovat pienet. Mistä esim. linnun talipalleroita löytäs noin edullisesti, laadusta en tiedä. Jotain muuta tarpeellista härpäkettä myös.
Selasin mustis-mainoksia ja silmäni juuttuivat pölyn-imuriin.
Olen jo aikoja(n.13v.) kyllästynyt vanhan Philipsini metelöintiin.
Video-pätkissä tuo uusi kuulosti hyvin hiljaiselta.
Täysilläkin imaistaessa.
Muutakin mukavaa sen letkun varressa näytti olevan.
Joten tilasin ja maksoin sen uuden.
Verkko-Kaupasta tietenkin.
Prisma SF
99€ minusta ei paha.
Hyvin on mieleinen.
immer besser
H.En käyttäyt hyväkseni Mustaa Perjantaita, kun ei mielessä ollut oikein mitään tarvitsemaani sellaista kalliimpaa, jossa se alennus tuntuisi.
Ehkä vuoden päästä sitten, kun asuntooni on tehty remontti, niin katselen tiskikoneen vihdoin viimein.
Pölynimurikin meni uusiksi just jo kesällä, kun entinen antoi oikosulkua ja likka sai siitä kunnon sävähdyksen käteensä. Onneksi ei käynyt aivan pahasti vaikka sairaalassa olivat sanoneet, että vanha ja huonompisydäminen olisi saattanut potkaista tyhjää. Käteen vain tuli rakkuloita ja käsivarsi turposi kyynärpäähän saakka.
Olisi minulla vuosi sitten joululahjaksi saatu Elgigantin lahjakortti, johon vielä jäi 1300kr jäljelle, mutta säästin sen nyt, kun ei tiedä mitä seuraavana tarvitsee.Periaatteessa vastustan. Varmasti sitä ostellaan kaikennäköistä tarpeetontakin, kun "halvalla" saa. Mitä enemmän ostaa, sitä enemmän "säästää".
Tällä kertaa piti itsekkin kulutusjuhlaan osallistua kun (akkukäyttöinen) mobiilireititin lakkasi toimimasta. Akku oli turvonnut ja repinyt laitteen kuoretkin rikki. Juuri sain uudella (verkkovirtakäyttöisellä) laitteella netin toimimaan.- VieläLisääVirtaa
Mitenhän sähköauton akku voi käyttäytyä ja näyttäytyä?
- Bengalitikku
Kerron: hain ne lautaset, mitä pitikin.
Sitten impulssinomaisesti muutama suklaarasia viemisiksi (hahhah ja se on vale)
Ja pipareita viemisiksi (hahhah ja se on vale).
Mutta ihan ok. En riehaantunut.
Ei voi moittia tätä kampanjaa, jos pitää järjen päässään ja onnistuu hankkimaan edukkaammin kuin normaalisti. Eli ei tuon isompaa. - mimmimum-..mi
Sorruin minäkin vähäsen....ostin Raiskin kevyt toppatakin ...lyhyen.. irroitettava karva hupussa... en kyllä lähtenyt takkia ostamaan....mutta olihan se edullinen vaatehuoneen (ehkä) täyte...kyllä kai sille kuitenkin käyttöäkin löytyy...en kadu...
Bengalitikku kirjoitti:
Kerron: hain ne lautaset, mitä pitikin.
Sitten impulssinomaisesti muutama suklaarasia viemisiksi (hahhah ja se on vale)
Ja pipareita viemisiksi (hahhah ja se on vale).
Mutta ihan ok. En riehaantunut.
Ei voi moittia tätä kampanjaa, jos pitää järjen päässään ja onnistuu hankkimaan edukkaammin kuin normaalisti. Eli ei tuon isompaa.Suklaa ja piparit liian hyvää muille vietäväksi;)
Niinpä, kun on olemassa se järki, minkä voi päässä pitää. Pannut merkille, että kaikilla sitä ei ole. Tarpeettomia heräteostoksia tehdään, kun "halvalla" saa.mimmimum-..mi kirjoitti:
Sorruin minäkin vähäsen....ostin Raiskin kevyt toppatakin ...lyhyen.. irroitettava karva hupussa... en kyllä lähtenyt takkia ostamaan....mutta olihan se edullinen vaatehuoneen (ehkä) täyte...kyllä kai sille kuitenkin käyttöäkin löytyy...en kadu...
Saat synninpäästön, toppatakki lienee ihan tarpeellinen hankinta, kun jo ensi viikonkin sääennustetta katsoo;) Ja lisäpisteitä ainakin osittaisen kotimaisuuden suosimisesta.
VieläLisääVirtaa kirjoitti:
Mitenhän sähköauton akku voi käyttäytyä ja näyttäytyä?
Onhan noita, ainakin Tesloja palamaan syttynyt kolaritilanteessa. Mutta onhan palaminen maittanut myös perinteisille polttomoottoriautoille. Mobiililaitteiden, kuten sähköautojenkin akuissa käytetty litium on hieman ongelmallista vikatilanteissa, akku saattaa ylikuumentua, syttyä palamaan ja jopa räjähtää.
- mimmimum-..mi
entinenmiäs kirjoitti:
Saat synninpäästön, toppatakki lienee ihan tarpeellinen hankinta, kun jo ensi viikonkin sääennustetta katsoo;) Ja lisäpisteitä ainakin osittaisen kotimaisuuden suosimisesta.
Voi kiitos ...nyt on pieni pistos sydämen päältä poistunut... -2 oli täällä aamupäivällä vielä...kyllä se nyt varmaan kylmenee...
mimmimum-..mi kirjoitti:
Voi kiitos ...nyt on pieni pistos sydämen päältä poistunut... -2 oli täällä aamupäivällä vielä...kyllä se nyt varmaan kylmenee...
Onhan kännyköidenkin akkuja räjähdellyt.
- Bengalitikku
Minätkin räjähtelee joskus...
- Älytön
Bengalitikku kirjoitti:
Minätkin räjähtelee joskus...
Niistä harvemmin aiheutuu tulipaloja.
- Siivouspäivähelpompi
Tänään oli myös Älä osta mitään -päivä. Toteutin sitä sanomaa enkä ole ostelija muutenkaan, ts. ostan vain tarpeeseen, en turhaa rihkamaa nurkkia täyteen.
Valkoinen on maa, kuura kimaltaa ja aurinko paistaa ja samoin oli eilen, "mustana perjantaina"; kaupassa kävin, mutta ei tullut mukaan sieltäkään kuin kaikkein välttämättömimmät ruokatavarat. Jotenkin tökkii tuo kulutushysteria eikä meillä ole paikkojakaan minne laittaa lisää tavaraa. Pitäisi kierrättää ja järjestellä varastoja. Bah humbug !
(Katselin netistä kontinentaalisänkyjä ja läppäreitä. Siivutuskonetta olin jo ostamassa mutta tytär sanoi että älä osta saat hänen koneensa jota hän käyttää vain kerran vuodessa joulukinkun siivutukseen).- ostoksilla
Tein nettiostoksia hirveästi.
Sitten kun tuli se kohta, että maksa, niin aloin miettimään, että enhän minä noita tarvitse ja suljin sivuston.
En sitten ostanut mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991536Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131196- 2271179
Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi
Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen2651047Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o81989- 141960
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi179953Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos15919Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie33802- 71787