Asunto luottotiedottomalle opiskelijalle?

virheistä_oppinut

Olin ikävuodet 18-24 kuntoutustuella elänyt, syrjäytynyt, masentunut ja alkoholisoitunut, hyvin säälittävä tapaus. Tuli sitten tarpeeksi pohjalla ollessani pilattua lähinnä pikavippisekoilujen avulla luottotiedot. Pikavippien mentyä ulosottoon tuli siinä sitten vuoden ajan itsemurhaa harkitessa päästettyä aikalailla lähes kaikki paitsi puhelinlasku, sähkö, netti ja vuokra ulosottoon. Velat nyt jossain 12 000€ euron kieppeillä ja velkajärjestelyhakemus käsittelyssä, läpimeno tosin epävarmaa. Vuokravelkaa en kuitenkaan koskaan päästänyt syntymään enkä edes myöhästynyt maksuissani.

Nyt olen pikkuhiljaa alkanut laittaa elämääni kuntoon, alkoholi ollut poissa kuvioista 14kk ja ylipäätään olen alkanut ottaa enemmän vastuuta itsestäni. Tarkoitus olisi katsoa opiskelupaikkaa ensi syksyksi luultavasti Turusta tai Tampereelta, nykyisessä tuppukylässä kun ei juuri toivoa tulevaisuuden suhteen ole.

Tiedän että opiskelijavalintojen selvitessä alkukesästä on asuntojen hakemisessa ruuhkaa ja asunnon saaminen moitteettomallakin taustalla voi olla hankalaa, joten onko omalla taustallani mitään toivoa saada asuntoa?

Toki kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia, mutta olen äärimmäisen introvertti, yksityisyyttä arvostava, ääniyliherkkä, ja ylipäätään epäsosiaalinen aspergertapaus jonka vuoksi soluasuminen ei ole vaihtoehto. Olen ihan tarpeeksi stressaantunut jo muutenkin.

1

209

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niskastakiinne

Kun tarpeeksi mokaa niin kannattaa otta lusikka kauniiseen käteen ja tyytyä siihen asuntoon minkä saa. Tossa vaiheessa ei ole kauheasti varaa valita pitää olla kekseliäs ja jos äänet häiritsee hommaa vastamelukuulokkeet tai jos rahkeet ei riitä niihin niin korvatulpat ja käytöstavat kunniaan opettele sosiaalisia taitoja. Oletan ettei työnteko oikein maistu surkuttelu on ilmeisesti sun juttu mutta muista sen minkä taakseen jättää se edestään aina löytää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1369
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      46
      738
    3. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      52
      660
    4. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      659
    5. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      82
      650
    6. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      53
      618
    7. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      47
      591
    8. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      51
      582
    9. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      133
      577
    10. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      557
    Aihe