uusi oppi-uusi kirkko

uusioppi

Kun ihmisellä on uusi oppi, joko seurakuntakäsityksestä, syntikysymyksistä tai raamatun arvovallasta, on täysi oikeus perustaa uusi kirkko, etsiä kannattajat ja rakentaa kirkot.

15

268

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakennavankasti

tuosta vaan sitten kirkonrakennukseen...hommaa ensin tontti..ja sitten kaivat perustukset,,mutta elä rakenna hiekalle...muuten...voi käydä tuolla lailla..
      Matt. 7:26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.

• Että.näin

Koko uskontokäsitys pitäisi muuttaa ja kirjoittaa uusi raamattu mielikuvitus kirjan tilalle jos kerran tarvitsee uskontoa.

Itse en usko mihinkään epätodelliseen, korkeampia voimia on (fysiikka ) muttei raamatun mukaisia.

• nnx
    • Miksi pitäisi rakentaa kirkko, näkyykö se taivaaseen sitä paremmin, mitä korkeampi on.
      Tyhjiä rakennuksia löytyy kyllä, ostaa sellaisen, kivinavetoissa saattaa ääni kulkea hyvinkin voimakkaana.
      Ja voihan ristin laittaa minkä tahansa tönön katolle, vai onko se kiellettyä? Omistaako jo olemassa oleva kirkko oikeudet siihen?

• Miksi pitäisi rakentaa kirkko, näkyykö se taivaaseen sitä paremmin, mitä korkeampi on.
      Tyhjiä rakennuksia löytyy kyllä, ostaa sellaisen, kivinavetoissa saattaa ääni kulkea hyvinkin voimakkaana.
      Ja voihan ristin laittaa minkä tahansa tönön katolle, vai onko se kiellettyä? Omistaako jo olemassa oleva kirkko oikeudet siihen?

• Mainio oivallus, Anceli, navetat.)). Tallissahan se Jeesuskin syntyi...

• demeter1 kirjoitti:

Mainio oivallus, Anceli, navetat.)). Tallissahan se Jeesuskin syntyi...

Meilläkin on navetta rempattu ja tyhjillään, sinne sopii isompikin porukka veisaamaan.

• Anceli kirjoitti:

Meilläkin on navetta rempattu ja tyhjillään, sinne sopii isompikin porukka veisaamaan.

..tai saarnaamaan..)) Kyllä tästä porukasta saarnamiehiä löytyy, ainakin yksi..)) Hän kyllä taitaisi puhua navetan tyhjäksi, mutta sitten voisikin olla naisten vuoro ja meiltähän ei saarnat lopu...

• Kirkon voi aina rakentaa, kannattajista en menisi takuuseen, kun tuntuu, että niitä "oikeita" oppeja on melkein kaikilla..))

• En minä ainakaan uskomiseen mitään kirkkoa, enkä laumaa ympärilleni tarvitse.
      Lahkoihin liittymisiä en ymmärrä lainkaan, mutta kai se sitten jotain aivopesua on.
      Katselin tuota amissien sarjaa. On se järkyttävää, kun kirkko ja lahkolaiset ovat tärkeämpiä, kuin omat lapset.

• Uskomusten voima on uskomaton, sanotaan, eppu2.
        "Nyt metsä kirkkoni olla saa" tai sitten jokin muu hiljentymisen paikka, minulle. Nämä, jotka käyvät hiljaisuuden retriiteissä kokevat toisten ihmisten vahvistavan omaa kokemusta ja tuskin siinä on mistään aivopesusta kyse. Puhe pilaa paljon..))

• demeter1 kirjoitti:

Uskomusten voima on uskomaton, sanotaan, eppu2.
        "Nyt metsä kirkkoni olla saa" tai sitten jokin muu hiljentymisen paikka, minulle. Nämä, jotka käyvät hiljaisuuden retriiteissä kokevat toisten ihmisten vahvistavan omaa kokemusta ja tuskin siinä on mistään aivopesusta kyse. Puhe pilaa paljon..))

Juu, en retriittejä ajatellutkaan, en niitä lahkoiksi miellä.
        Yhdessä tasavertaisena kokoontuminen minkä tahansa asian ympärille on ihan hyvä asia.

• eppu2 kirjoitti:

Juu, en retriittejä ajatellutkaan, en niitä lahkoiksi miellä.
        Yhdessä tasavertaisena kokoontuminen minkä tahansa asian ympärille on ihan hyvä asia.

Meinasin, että jos seurakuntayhteys olisi joillekuille voimaannuttavaa...
        Itse vierastan sitä, mutta kyllä siinä monet näyttävät viihtyvän.

• Nyt tekee mieleni kysyä epulta, miten hän sisäistää sanaan "lahko".
        Eli hunkszilaisittain: Määrittele lahko.

Jos kuulut lut.kirkkoon, niin olet protestanttinen lahkolainen itsekin, katolilaisuudesta lahkoutunut. Vaikkakaan et varmaan tietysti itse siihen ole liittynyt.

"Luterilaisuus on protestanttinen kristinuskon suuntaus, jonka juuret ovat Martti Lutherin opetuksissa ja 1500-luvun uskonpuhdistuksessa. Luterilaisuus on pienin protestanttisuuden viidestä pääsuuntauksesta anglikaanisuuden, metodismin, kalvinismin ja baptismin jälkeen."

• Onhan nyt jo uskontoja jokaiselle jotain, ja on ihan uskonnottomiakin.
      Mutta jos ei entisistä löydy itselle sopivaa uskontoa niin ei kai mikään estä perustamasta mieleistään, alkuun seurakunnassa voi olla vaikka yksi jäsen, jos hyvin käy niin saa väkeä liittymään runsaasti.
      Mielestäni ei uskomiseen tarvita komeita kalliita kirkkoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe