Sopisiko minulle aussie?
Teen lukioni etänä, ja koira joutuisi olemaan arkipäivisin maksimissaan 3 tuntia yksin, tunnit eivät olisi peräkkäisiä.
Olen aktiivinen ihminen ja pystyisin tarjoamaan koiralle paljon liikuntaa päivittäin sekä aktiviteetteja.
Minulla on aiempaa koirakokemusta. Mitä muuta tulisi ottaa huomioon?
Australianpaimenkoira ensikoiraksi?
5
214
Vastaukset
- Ihanatpentuset
Kannattaa muistaa opettaa koira olemaan yksin myös useampia tunteja,ettei tule ongelmia kun opiskelut loppuu ja työt alkaa.
Jos liikunta on sunjuttu,niin varmasti jaksat koiran kanssa lenkkeillä ja touhuta.
Kennel ja yhdistelmä kannattaa valita tarkkaan.Kennelliiton jalostustietojärjestelmästä näät vanhempien näyttely ,koe ja terveys tiedot.
Pennuille on pentutreffejä, ja koulutuksia,joihin kannattaa mennä jotta saat koiran oppimaan.Porukassa oppiminen on koiralle haastavampaa, ja omistajat saa winkkejä miten toimia.
Rotuvalinnasta osaa varmaan kasvattaja neuvoa,ja tietää kertoa kaiken tarpeellisen.Kasvattajalta voi pennun kasvaessa kysellä myös ongelmiin neuvoja,heillä on rodusta tietoa parhaiten.
Onnea pennunetsintään,niin ihanaa aikaa kun pentu vihdoin tulee kotiin😁- Vierailija2579
Kiitos vastauksestasi!
-Ap - Aussie
Hei! Aiotko harrastaa koiran kanssa jotain? Aussiet ovat todella aktiivisia! Ja saattavat vahtia, joten jos asut kerrostalossa niin saattaa tulla ongelmia. Meillä harrastetaan agilityä ja koira on ihan syttyny! Aussiet on luotu työskentelemään joten suosittelen ehdottomasti jotain harrastusta! Tsemppiä koiran hankintaan
- Auspai
Hei!
Ajattelin ainakin kokeilla harrastaa agilityä, tokoa ja ehkä myös rally tokoa!
Kiitos vastauksestasi
-Ap - ostakoira
On ihanaa kun pentu tulee kotiin... joudut jäämään pois koulusta hoitamaan koiraa ja silti kotona on paskaa ja kusta pitkin lattioita ja koira haukkuu ja ulvoo yöt niin ettet voi nukkua. ihanaa on, ihanaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522135
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3351353Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941295- 1571188
- 681021
- 35948
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31909Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59878Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta26832Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46819