Onko kokemusta seuraavista...?

sukupolvienkokemukset

moniko teistä

- on kantanut koko omaisuutensa homeasunnosta kaatopaikalle?
- lapset ovat käyneet homekoulussa ja saaneet siitä oireita?
- on tehnyt töitä hometyöpaikassa ja sairastunut siitä?
- sairastunut työpaikan sisäilmasta?
- on kantanut työpaikalta homeitiöt kotiinsa?
- on ollut nuorena tai työikäisenä työttömänä?
- tehnyt vuokrafirmalle töitä kun muuta ei ole?
- on kokenyt YT- neuvottelut?
- ollut lomautettuna?

Onko teillä koskaan sanottu tk:ssa, ettet ole tervetullut "...mene yksityiselle...no kato keltaisilta sivuilta joku yksityinen...."?

Onko kokemuksia edellisistä?

Suomen ensimmäinen kerrostalokanta taisi olla 70- luvulla vielä aika kunnossa.

5

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähes-terve-ihminen

* Homehan on hyvää lääkettä, kuin penisilliiniä *

- on kantanut koko omaisuutensa homeasunnosta kaatopaikalle?
      * Kuka nyt vaivalla kerättyä materiaa kaatopaikalle kuskaa ellei se ole rikki.
      - lapset ovat käyneet homekoulussa ja saaneet siitä oireita?
      * Niin itse kuin lapset on tullut käytyä vaikka mitä kouluja. Riitti kun välitunneiksi avasi ikkunan. Ei silloin keskusteltu mistään joutavista asioista kuten home tms.
      - on tehnyt töitä hometyöpaikassa ja sairastunut siitä?
      * Home on pierussa leijaileva pölyhiukkanen sen rinnalla, millaisissa työpaikoissa ja työympäristöissä olen töitä paiskinut alttiina kaikille myrkyille ja liuottimille, jopa asbesti töitä olen tehnyt, ennen kuin se havaittiin myrkylliseksi.
      - sairastunut työpaikan sisäilmasta?
      * Eipä ole tarvinnut sairauslomilla lorvia ja moraalitonta olisi ollut arvostella kenenkään sisäilmaa. Jos nyky kesy ihminen menisi vaikka entisajan tukki -tai metsämiesten parakkiin, hän menisi koomaan jo ovella pelkästä "kaasuhyökkäyksestä"
      - on kantanut työpaikalta homeitiöt kotiinsa?
      * Juu kyllä sitä pitäisi kantaa muovikassi tolkulla, että siitä olisi se hyöty, että sairastuisi.
      - on ollut nuorena tai työikäisenä työttömänä?
      * Sekä että. En ole luonut pysyvää työuraa kenellekään työnantajalle. Monipuoliset vaihtoehdot ovat elämän suola, sokeri ja hunaja. (Mutta on ammattejakin useita).
      - tehnyt vuokrafirmalle töitä kun muuta ei ole?
      * Jossain heikkona hetkenä käväisin oliko vajaa kaksi viikkoa. Siihen orjuuteen ei kannattaisi kenenkään mennä.
      - on kokenyt YT- neuvottelut?
      * Juu, olen pitänyt YT neuvottelut useille työnantajille, että nyt lähden. Olemme eronneet melkein ystävinä
      - ollut lomautettuna?
      * Vain silloin kun olen halunnut pitää lomaa.

• monenlaista

Olin juuri palannut ekalta 4vk s-lomalta töihin, kun työnantaja päätti ulkoistaa työni ja ytn jälkeen irtisanominen tuli. Kyseessä oli toinen pitkäaikainen 10v kestänyt työsuhteeni. Kolmatta ei taida tulla. Teen joskus toisen alan pätkää enkä ole työttömänä ainakaan kokoaikaisesti. Oman alan töihin ei ole paluuta, uskon.

Home työpaikalla? Oli se kuultavaa, kun joku luetteli siinä ja siinä huoneessa työskennelleen kuolleen syöpään ja siis työskenteli itse samassa huoneessa ja kerroksessa nyt itse.

Omia tavaroita ei ole tarvinnut kaatikselle kuskata ainakaan homeen takia. Enimmäkseen päätyivät pääsiäiskokkoon tms. jos eivät enää olleet tarpeellisia.

• eihomehaittoja

muuta hometta ei oo ollut kuin juustoissa, esim Aurassa, nam
      no joskus on unohtunut joku leivän kannikka muovipussiin ja alkanut siellä elää omaa elämäänsä symbioosissa homeen kanssa

• Ei mikään noista ole osunut kohdalle. On ollut muunlaisia murheita aikanaan.
      Esim. 7v kulkea pussipimeellä kouluun osaksi korpitietä 6km yksin.
      Kotona ei sähköä, ei juoksevaa vettä.
      Tiet lunta polviin asti, mutta mentävä oli.
      Kaikki taudit sairastettiin, ei rokoteltu, eikä paljon kunnanlääkäriä nähty.
      Mutta monilla oli suurinpiirtein samoin, se oli tavallista elämää, eikä muuta kaivannutkaan.
      Ihan hyväksi sen koki. Perustarpeet oli saatavilla.
      Sitten, kun aloitteli omaa elämäänsä, omien siipien varassa, pysyi hoikkana, kun toisinaan vaivasi ruokapulakin.
      Näin se menee, joka ajalla on omat puutteensa ja huolensa. Ajan erilaisuuden vuoksi, ei voi verrata. Kaikilla on kaikesta henkilökohtainen kokemus.
      Ei ole tuota homehelvettiä osunut onneksi läheistenkään kohdalle. Voin vain kuvitella miten lohduttoman kamalaa se on, varsinkin, kun ainakaan alkuaikoina sitä ei edes otettu todesta.
      Työttömyyttäkään ei ole osunut kohdalle. (riippuu ammatinvalinnasta) Lapsenlapsetkin kaikki, joko töissä tai opiskelemassa.

• Juurikin-juu-jaa

Usein olen sanonut, enkä lakkaa toistamasta, nykyinen sukupolvi on sekundaa.
        Me vähän kauimmaiset ollaan elämän patinoimia, meihin ei taudit tartu, ei ainakaan allergiat.

Veeärrälle kun tuli allergo junat, luulin aluksi ettei niillä saa matkustaa kuin allergiset. Meninkin terveiden junilla :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      401
      1158
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1096
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      842
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      60
      779
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      99
      698
    6. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      15
      670
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      71
      664
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      661
    9. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      26
      653
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      58