Lisääntynyt kiinostus

Antoisia_aikoja

Olen hiukan yli kuusikymppinen mies, jäänyt eläkkeelle vajaa vuosi sitten. Työaikana käydessäni lenkillä, taikka kaupassa ketään ei henkilöni kiinostanut. Sain lenkkeillä ilman huomiota, tosin en huomion vuoksi lenkkeillytkään, samoin kauppa-asioilla ja kassajonossa, kukaan ei luonut silmäystäkään persoonaani kohtaa.
Tilanne on ratkaisevasti muuttunut eläköitymiseni jälkeen. Lenkillä hölkätessäni, jopa huomattavasti minua nuoremmat naiset hymyilevät kauniisti, toiset jopa tervehtivät, vaikka en heitä henkilökohtaisesti tunnekkaan. Olen ajatellut, olenko niin hymyilyttävän näköinen verkkareissa treenatessani, taikka ehkä huomattavasti hoikentuneen ulkomuotoni ansiosta? Olen nykyisin tasan 80 kiloinen, pituuteni 185cm. Pituus ei ole muuttunut, mutta paino on pudonnut 25 kiloa. Jos otan koiran mukaan pienellekin lenkille, toiset koiranomistajat tulevat varmasti juttelemaan, etenkin naiset. Ihmeellistä.
Sitten kauppareissut. Heti kohta kauppaan päästyäni, hieman minua iäkkäämmät naiset ovat heti juttelemassa ja pyytämässä, voisinko esim ottaa hyllystä tuotteen heille, koska eivät itse aivan "ylety". Kassajonot ovat varsinaisia juttelupaikkoja, tuntuu, että lähes jokaisella kauniimman sukupuolen ihmisellä on minulle jotakin kerrottavaa. Kerran pari viikossa joku ehdottaa jopa kahvihetkiä, joko kotona, taikka läheisissä kahviloissa. Toistaiseksi en ole vielä rohjennut näihin kahvihetkiin antautua, mutta ovat alkaneet kovasti kiinnostaa.
Täytyy näin lopuksi todeta, että olen näihin huomioihin erittäin tyytyväinen. Sosiaalinen kanssakäyminen on naisten parissa suorastaan räjähtänyt lukumääräisesti entiseen nähden. Ihmetystä vain aiheuttaa, mistähän tämä johtuu. Onko olemukseni jotenkin rentoutunut, kireys häipynyt kiivaan työelämän jälkeen? Jos eläkeaika on näin hauskaa ja uusia ystäviä lisäävä, tyytyväisyyteni kasvaa päivästä päivään.

28

495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taidat näyttää masentuneelta kuitenkin.
      Etenkin jos sinua on alettu käsitellä säälivästi.

H.

• 123d12312f3

EN tiedä itsellä sama juttu, ehkä maailma on vain muuttunut erilaiseksi. Naiset on heränneet sisäänpäinkääntyneisyydestään ja ovat avoimempia kuin aiemmin.

Olen vasta 30 vuotias mies. Tosin monet naiset ovatn 10 vuoden aikana kohdelleet minua kuin alinta paskaa. NYt olen heille ehkä tasavertainen. Tosin itse vihaan heitä heidän kohtelunsa takia.

• Oikeestinäin

Tuossa iässä jos nuori nainen katsoo sinua hymyillen, sinulla on aamupuuron jäänteet parrassa tai rinnuksilla.

Minä olen yli kuuskymmentä kans. Minua ei enää katso himoiten kukaan, vähiten oma vaimo.

• Se on juuri noin, kun lopussa arveletkin.
      Sinusta säteilevä energia on muuttunut, vapautunut, kun työstressi ja kiire on loppunut.
      Toiset aistivat sen, vaikkeivat sitä ymmärtäisikään.
      Eli olet muuttunut helpommin lähestyttäväksi.

• ykseukko

Arvasit lopussa oikein.Kun työhuolet ja kiireet eivät paina olet olemukseltasi avoimemman,leppoisamman ja rennomman näköinen.Itse olen samanikäinen nainen,juuri lopettanut työnteon ja huomannut saman.Olen myös rennompi ja otan itsekin yhteyttä vieraisiin ihmisiin,mikä olisi nuorempana ollut mahdoton ajatus,ja todellakin jos en kaupassa yllä ylähyllylle saatan pokkana pyytää apua vanhemmalta joutilaannäköiseltä mieheltä.Tämä uusi ja outo vapauden tunne on myös poikinut uusia tuttavuussuhteita ja olen saanut lenkkeilyseuraa uusista ihmisistä.Nuoruuden aika on ruusuinen,niin sanotaan- varmaankin siksi,että nuoret eivät tajuaisi miten mukavaa on vanhana.

• toineneukko

hehe....mä varmaan sitten tosi ruma kun ei minkäänlaista kontaktia samanikäisten tai vanhempien ukkojen taholta sen jälkeen kun työelämästä jäin......ihan saan rauhassa kauppareissut tehdä eikä lenkilläkään kukaan noteeraa......en kyllä ketään kattelekaan

• Antoisia_aikoja

Oikeestinäin kirjoitti.
      "Tuossa iässä jos nuori nainen katsoo sinua hymyillen, sinulla on aamupuuron jäänteet parrassa tai rinnuksilla."
      Vastaisin tuohon väittämään näin, että nimenomaan myös siisteyteen ja hygieniaan yleensäkin olen työajan jälkeen kiinittänyt enemmän huomiota. Jos työssä käydessä ja kiireessä jäikin parta ajamatta ja ehkä ruoanmuruja rinnuksillekin joskus, aikaa on nyt käyttää myös itsensä siistimiseen. Pesulla aamuin/illoin ja tietysti lenkkeilyn jälkeen, sekä parranajo aamuisin ennen ihmisten ilmoille menoa. Vaatteet, vaikka eivät viimeistä muotia olekkaan, ovat kuitenkin puhtaat ja siistit.
      Tämä uusi elämän jakso, joka suo aikaa itselle ja itsensä pienelle hemmotelullekin on hienoa, kiireetöntä.
      Ja vielä niihin nuorten ja iäkkäämpienkin katseisiin, himoa en niistä odotakkaan löytyvän, enkä sitä haekkaan. Vaan kuten alussa kirjoitin, huomasin ihmisten muutoksen, vaikka syy taitaa siihen olla oma muuttumiseni.

• e.lä.mä

Ole onnellinen kun niin on. Kerran sain parkkeeraus sakon antaja kysyi oliko sinun auto hän sanoi anteeksi en tiennyt otti sakkolapun ja repi sen. Kerran ei kauan istuin penkillä tuli nuori nainen pyörällä laittoin sen penkin lähellä olevaan telineesen katsoi minua ja hymyili meni kauppaan ja ovella taas katse ja hymyily.

Nämä molemmat tapaukset on tutkittu muiden kanssa ja totuus ovat erehtyneet henkilössä siis luulivat olen hyvin tunnettu!

• löysinranteinjalantein

ennen liikuit työssäkäyvän aikataulun mukaan ja nyt vapaaherran, jolloin muutkin vapaalla olevat liikkuu, eli yleisesti ottaen stressittömämpää porukkaa samanaikaisesti liikkeellä

• Mikä_milloinkin

Siisti yli kuusikymppinen mies, joka liikkuu itsekseen (ei ole välttämättä sinkku, vaikkei olisi sormuksiakaan) on harvinaisuus, ihan riippumatta siitä, onko hän työelämässä vai ei. Normaali paino, siistit vaatteet, pituutta riittävästi, ei siis mikään pätkä tappi eikä haise viina eikä tupakka. Naisista on ylitarjontaa ja monilla naisilla, olivatpa he sinkkuja tai ei, on kauhea puheripuli.

Erikoisliikkeessä tämmöinen mies ei saa liikkua itsekseen hetkeäkään ilman että kaksi tai kolme myyjää käy kysymässä tarvitsetko apua. Parempi kuitenkin niin kuin että kohdalle sattuu "asiakaspalvelija", joka on joku myrtsi työllistetty, joka on ekaa päivää töissä ja kiukuttelee kun työvoimaviranomaiset tekivät hänelle häijyn tempun, eikä hän saanutkaan maata sohvalla.

On sivusta katsottu yhtä tämmöistä miestä, joka on toisinaan jopa hätää kärsimässä saamastaan huomiosta.

Mielestäni kannattaa olla iloinen saamastaan positiivisesta huomiosta. Maailma olisi paljon parempi paikka, kun tuommoista olisi enempi, ihan kenen tahansa kohdalla.

• 628554

....ja sitten sä heräsit.

• Päiväuni

Heh, ajattelin myös noin.

• Johtuu siitä, että ihmiset ovat alkaneet katsoa sinut vanhaksi.

Itsekin olen aina pyrkinyt olemaan ystävällinen tapaamilleni vanhoille ihmisille kaupassa ja tuolla liikkeellä ollessani muutenkin. Ne ovat niin hellyttäviä kaikkine ryppyineen ja kumaraisine hartioineen, kun olen jostain lukenut vanhusten valittavan muuttuvansa näkymättömiksi vanhetessaan. Samaa jatkan vieläkin edes muistamatta itsekin olevani jo vanha.

Minua ei ole pyydetty kurkoittamaan mitään ylimmiltä hyllyiltä luonnollisista syistä. Alhaalta maitohyllystä olen kyllä kumarrellut antamaan vanhojen ja selkävaivaisten tarvitsemaa. Useinmiten ne apua tarvitsevat ovat juurikin naisia. Ukkonsa lojuvat kotona tyhjänpanttina, jos lienevät elossakaan enää.

• flegmaatti

Mielestäni edellä on esitetty oikean suuntaisia arveluja.
      Stressitön, terveen itsevarma olemus keventyneessä kehossa positiivisen ilmeen saattelemana saa vastakaikua.

Kuntosalilla olen kokenut jotain vastaavaa. Olen myös valmis keskustelemaan sekä harrastuksesta, että muistakin asioista.
      Olen 3:n viikon kuluttua 75v ja päätellyt päissäni, että nuoret naiset pitävät minua "vaarattomana" joten kanssani voi keskustella pelkäämättä metoota?
      60 mummelit ovat enemmänkin mulkoilevaa sorttia eikä heidän ynseä perusilmeensä houkuttele mielipiteiden vaihtoon.
      Nuoremmat aktiivikuntoilijat ovat eri rotua ehkä siksikin, että heillä on hieman silmää tekemisellekin. Yleensäkin myös naisten hyvä kunto näkyy koko olemauksessa ilmettä ja perusasennetta myöten.

• Mahotonta meininkiä, onpa sinua tuurannut.
      Minä en pyydä vanhoja ukkoja kurkottamaan gluteenitonta leipäpussia pakastekaapin ylähyllyltä.
      Meidän kaupoissa on nuoria, salskeita kauppiaita ja myyjäpoikia joilta voi apua pyytää. Aina ovat hymyillen auttaneet.

• Mutta kohottaahan se mukavasti vanhan ukon itsetuntoa, jos heitä pyytää ritarillisesti auttamaan vaikka itsekin pystyisi ottamaan. Sellainen saa heidät tuntemaan itsensä tarpeelliseksi, jopa komeaksi ja vetovoimaiseksi.

• Siis-teoriassa
        Tellukka kirjoitti:

Mutta kohottaahan se mukavasti vanhan ukon itsetuntoa, jos heitä pyytää ritarillisesti auttamaan vaikka itsekin pystyisi ottamaan. Sellainen saa heidät tuntemaan itsensä tarpeelliseksi, jopa komeaksi ja vetovoimaiseksi.

Minä kyllä mielelläni pyydän noin nelikymppisiä vähä hameisia naisia kumartumaan eri alahyllyille ottamaan minulle milloin leipää, milloin jauhoja, vetoamalla että selkä kipeä ja lukulasit jäi kotiin.

• Tellukka kirjoitti:

Mutta kohottaahan se mukavasti vanhan ukon itsetuntoa, jos heitä pyytää ritarillisesti auttamaan vaikka itsekin pystyisi ottamaan. Sellainen saa heidät tuntemaan itsensä tarpeelliseksi, jopa komeaksi ja vetovoimaiseksi.

Noinko meinaat, saatanpa seuraavalla kauppareissulla kokeilla, jos sattuu vanha mies sopivasti paikalle.
        Pitää vaan toivoa ettei hän kurkotellessaan kellahda joulukinkkujen päälle, ne kun ovat siinä alempana leveämmässä pakastelaarissa.
        Pois en kyllä nosta, maatkoon siellä, vetovoimineen.

Ja tämä "teoriatyyppi", fiksut naiset kyykistyvät ottaessaan jauhopussia alahyllyltä, eivät pyllistele takapuoli pystyssä.

• peilintakaa

Ai tällainen omakehualoitus tällä kertaa. Näitä harvemmin tämän tyyppisiä on. Omaa kannatustaan jotkut mittauttavat. Tokihan se kannatus voi näinkin nousta.

Tämä pimeä aika on vaarallista. Sitä täytyy pälyillä pipo silmillä vastaan juokevia tosissaan. Eihän sitä tiedä ketä se on pakoon juoksemassa. Kyllä siinä hymy huulille kiriää, kun huomaa, että ihan harmittoman näköinen papparainen siinä vaan diabetestaan karkuun juoksee.

Toisaalta sitten nuo markettien kirkkaat valot syövät kasvoja. Kaikki tykkänään ovat kellahtavia vahakasvoisia, kuin ikään vahakabinetissa liikkuisi.

Itselläni on vielä sen verran hyväkuntoiset silmälasit, että löydän ne tikkaat kaupoista ja kiipeän niille, jos en hyllyiltä jotain ylettäisi. Eipä niitä tikkaita ole juurikaan tarvinnut. Olisinko kerran viimeisen 10 vuoden aikana.

Juokse poika juokse. Happi tekee hyvää aivoille ja sitä mukaa mielikuvituksellekin ;)

• bessie--

"Itselläni on vielä sen verran hyväkuntoiset silmälasit, että löydän ne tikkaat kaupoista ja kiipeän niille, jos en hyllyiltä jotain ylettäisi. Eipä niitä tikkaita ole juurikaan tarvinnut. Olisinko kerran viimeisen 10 vuoden aikana."

Melkein aina kun käyn tuossa lähikaupassani, joudun joko hakemaan sen jakkaran jostain tai pyytämään apua. Vakiostoksiini kuuluvat pakasteet parsakaali, mustaherukka ja mustikka ovat pakastealtaan yläpuolella olevan pakastekaapin ylimmällä hyllyllä. Jos niitä on hyllyn etureunalla niin en tarvitse apuja, mutta tuntuvat olevan suosittuja ja niihin jäljellä oleviin siellä hyllyn perällä en millään ylety. Tiukkaa tekee jakkarankin kanssa, johtuen siitä altaasta.

Apua jos ja kun pyydän, niin pyydän tietenkin ensimmäiseltä kohdalle osuvalta joka on tarpeeksi pitkä. "Tarvitsetko apua" kysymyksen esittää yleensä nuori tai nuorehko nainen, ei ollenkaan harvinaista sekään.

• Hahhahhahhaaaaaaa

Näin on.
      Koko työurani ajan noin neljäkymmentä vuotta yksikään nainen ei edes vilkaissut.
      Vapaa-ajat vietinkin neljän seinän sisällä.
      Kun jäin eläkkeelle, ovikello soi jatkuvasti ja rappukäytävässä on pitkät jonot aamusta iltaan.
      Mistähän ne naiset tietääkin että olen neljän seinän sisällä ja eläkkeellä.

• RealistiN

Aika vähän enää aikaa eläkkeelle siirtymiseen, saa nähdä huomaanko eroa vieraiden kohtaamisessa, innolla odottelen.

• Korppis11

Tämä oli miehen aloitus, miehen joka tykäsi hehkuttaa hyvää oloaan miehenä, joka huomataan.

Olen nainen, hyvä mieleni on myrkkyä kun hehkutan. Mutta mies pidä pää pystyssä ja anna palaa, hehkuta ja nauti. Onneksi miehet kannustavat toisiaan. Naiset ovat ilkeitä iloisille ja onnellisille naisille..

• kukaan-sulle-oo-kade

sullahan on jotain 85 ikänen raato huollettavana, piä yllä sen kuntoa, vai ook sää se kehä raakki?

• """Tilanne on ratkaisevasti muuttunut eläköitymiseni jälkeen. Lenkillä hölkätessäni, jopa huomattavasti minua nuoremmat naiset hymyilevät kauniisti, toiset jopa tervehtivät, vaikka en heitä henkilökohtaisesti tunnekkaan"""

Noinhan se on varmasti aina ollut, mutta nyt vasta olet alkanut kiinnittämään huomiota muihinkin ihmisiin yksinäisyydessäsi, kun ei enää ole työkavereita.
      Ainakin meillä täällä on ihan kirjoittamaton sääntö ollut iän kaiken, että lenkkipoluilla vähintäin pienellä hymyllä tervehditään toisia lenkkeilijöitä olipa tuttu tai tuntematon, nuori tai vanha, mies tai nainen. Aika monet vielä lisäksi antavat tiedoitteen vallitsevasta säätilasta.

• Eilen.oli.toisin

On, on perkuti ilmoja ollut.

• Sorijosväärässä

Miten tää tuntu jotenkin Vauva-sivuston vakkari "Hopeaketun" tekeleeltä. :DD

• Vaikuttaa siltä että aloittajan naisenkaipuu on päässyt valloilleen. Ehkä itse katselee naisia "sillä silmällä" kutsuvasti ja kontaktia ottaen että naiset yllyttäytyvät tulemaan luo. Itse en kauppareissulla katsele ympärilleni sillä ajatuksella että kuka minua millain lailla katselee tai onko joku tavaran hyllyltäpyyntö joku henkilökohtaisen kiinnostuksen osoitus :). Siis naisenkaipuisen toivomusaloitus minusta lähinnä :).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2814
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2385
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2033
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1398
    Aihe