Arabia lasiastiastot

hytinäx1

Kävin tuolla kaupungilla kirpparissa ja siellä oli esillä puolentusinan lasiastiasto. juomalasit, asetit, jälkiruokakuhot, ja lasilautaset. Niissä oli kaikissa arabian sininen merkki , liekö ollut tarra?
onko Arabialla ollut lasiastiastoa koskaan ja mikä sen nimi on siinä tapauksessa.?
Huomenna ajattelin mennä huutokauppaan ja huutaa kotiin oiva toikan linnun ja timo sarpanevan suunnitteleman kulhon elleivät ne nouse aivan liian suuriin hintoihin.

20

549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korppis11

Minulla on Toikan Punatulkku. Näytti maksavan verkkokaupassa 149,00 e.

• eikaikuitenkaan

astiasto?

• kuukkeliauttaa

Montakin sarjaa, kuukkeloi nuutajärvi-arabia kuvahaku

• kuukkeliauttaa

pääosin nuutajärvi tuotteet ovat tarroitettuja, lukuunottamatta vanhempaa tuotantoa

• RealistiN

Itselläni vihreänä Lunaa, sekä kastehelmi lautaset.
        Toikan linnuilla aika iso hintahaitari n. 50-5000€.
        Sarpaneva signeerattuna myös aika hinnoissaan.

• bessie--
        kuukkeliauttaa kirjoitti:

pääosin nuutajärvi tuotteet ovat tarroitettuja, lukuunottamatta vanhempaa tuotantoa

Parissa vanhassa isossa vihreässä kastehelmi lautasessani on vielä tarralappu kiinni. Pieni hopeanvärinen tarra jossa teksti "Arabia". Taisin hankkia ensimmäiset kastehelmi astiani 60-luvun lopulla (jolloin rupesin 'keräämään' vihreää lasia) ja viimeisetkin 70 luvulla. Uustuotantoon tuota minulla olevaa vihreää ei tietääkseni ole otettukaan.

• Bengalitikku

Miranda-sarja
        Pioni-sarja

Apila/Nuutajärvi

• hytinäx1
        RealistiN kirjoitti:

Itselläni vihreänä Lunaa, sekä kastehelmi lautaset.
        Toikan linnuilla aika iso hintahaitari n. 50-5000€.
        Sarpaneva signeerattuna myös aika hinnoissaan.

Se Sarpanevan kulho on signeerattu 1957 hänen nimikirjoituksellaan. Olisko euroiksi laskettuna 200€ liian alhainen hinta, vaikka mistäpä sitä tietää onko siellä muita suomalaisia huutajia osallistujina ollenkaan ja tuskin ruotsalaiset suomalaista lasitaidetta arvostavatkaan...
        Se Toikan lintu oli aivan kerrassaan ihana. Ihastuin kyllä kerrassaan siihen . Aika iso ja sellainen tumman sinivihreä, kirkas nokkainen taideteos.
        Olen lähettänyt kirpparille viestin että pitävät lasiastiaston varattuna tiistaihin saakka.

• Bengalitikku

Kannattaa sormin tunnustella astoiden reunat, ettei ole pienen pieniäkään lohkeamia tai nirhamia, ettet maksa ylihintaa. Ja kannattaa tutkia, mitä netissä pyydetään. Samasta syystä.

• Ompahan.vaan

Mullakin useampia mamu-astiaa, jopa japanilainen tee-astiasto mutten en anna niille mitään arvoa.

• Kys.ymys

Oliko se sellaisen kellertävän savun värinen ja kahvikupit olivat tooosi pienet?

• hytinäx1

Ei, ne olivat aivan kirkkaasta lasista. olen etsiskellyt ja guugeloinut koko illan ja näen että samanlaisia astioita on Pioni sarjassa. Voi hyvänen aika. Onko sitä uustuotannossa vai onko se sitä 70-luvun tuotantoa?

• Korppis11
        hytinäx1 kirjoitti:

Ei, ne olivat aivan kirkkaasta lasista. olen etsiskellyt ja guugeloinut koko illan ja näen että samanlaisia astioita on Pioni sarjassa. Voi hyvänen aika. Onko sitä uustuotannossa vai onko se sitä 70-luvun tuotantoa?

Olet varmaan googlannut jos aijot huutaa nuo tuotteet varaa yht. noin 800 - 1000 euroa.

• Bengalitikku

Kappaleittain voi Pionia löytää kirppareilta edukkaastikin.
        Toikan lintuja voi kirppareilla olla suht.edullisesti erillisvitriineissä.

• hytinäx1
        Bengalitikku kirjoitti:

Kappaleittain voi Pionia löytää kirppareilta edukkaastikin.
        Toikan lintuja voi kirppareilla olla suht.edullisesti erillisvitriineissä.

Ne tuolla kirpparilla tahtovat euroiksi laskettuna 2,2 Eur/ kpl joten hintaa tulisi koko astiastolle noin 60-70 euron paikkeille. Ne oli kyllä ihan hyvän näköiset, ei naarmun naarmua eikä lohkelmaa. missään kohtaan. Liekö entinen omistaja raaskinut niitä käyttääkään. Voi että, toivotaan että se astiasto on jäljellä vielä tiistaina iltapäivällä. ( Kirppari on kiinni huomenna ja maanantaina.)

• kylmätotuus
        hytinäx1 kirjoitti:

Oiva Toikan Pioni-sarjan alkuperäisessä ruoka-astiastossa on tietääkseni sininen Nuutajärvi-tarra.

Tori.fi:n sivuilta löysin ko. astiaston 4:lle hengelle ja sen hinta on 110 €.

• hytinäx1 kirjoitti:

Uustuotannossa ei voi olla Arabian tarraa. Se oli käytössä vain vähän kun tehtaiden omistussuhteet vaihteli sinne sun tänne. Periaatteessa Arabia ei oo valmistanut lasia, vain Nuutajärvi.

• ö-Öö

Miks?

Mitä käyttöä lie astioille ja koristelinnuille? Siis kaappiin tai vitriiniin pölyttymään. No en mä sillä, ihmisillä tapana keräillä kaikenlaista, on mullakin kirjat jne. Jotenkin vaan ihmii toi vanhojen kippojen ja kuppien keräily, itelläkin liikaa. Se vaan menee jotenin sillain aina, kun sä heität voltin, perikunta kuskaa kaapeista kamat kirppikselle taas jonkun riesoiksi ja kaapintäytteeksi.

Astiat jotenkin vielä ymmärtää, jos ne menee käyttön, koriste-esineet ei mene ymmärrykseen mitenkään.

Monesti miettinyt, ihminen loppupeleissä tarvii lautasen, mukin, veitsen, haarukan ja lusikan. Oikein koitin miettiä, monestiko oikeesti ollut pöytähopeille tai kristalleille käyttöä. No eipä ole monesti ollut, täyttävät vaan kivasti kaappeja.

Niettä ota lompsa vaan mukaan kirpputorille ja hullunkiioto silmissä tuhlaamaan itse kovalla työllä ansaitsemiaan ylisuuria loispummieläkkeitä rihkamaan perikunnan riesaksi :DDDDD

=DW=

• GooglaillaanJOS

Ehdotan Arabian lasiastioiden googlaamista. Nousi muutamia esiin jo ensiyrittämällä. Lisääkin voi tulla esiin, varsinkin kun tiedät, mitä etsit.
      Melko halvalla näkyi olevan joitain lautasia myynnissä. En tutkinut paljonkaan, mutta ehkä kiinnostuneen kannattaisi.
      Minä kysyin”arabia lasiastiat” vai olisiko ollut lasilautaset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1536
    2. Kerran oltiin mekin kahdestaan

Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik
      Ikävä
      13
      1196
    3. Ozzy Osbourne on kuollut

Kevyet mullat ja R.I.P. Ei soi enää Paranoid.
      Maailman menoa
      227
      1179
    4. Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi

Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen
      Maailman menoa
      264
      1042
    5. Oikeasti, voitais mennä kahville

ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o
      Ikävä
      81
      989
    6. Naiset, naiset

Älkää antako painonne nousta. Naisella ylipaino ei ole hyvä.💝
      Ikävä
      141
      960
    7. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      179
      943
    8. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      909
    9. Yritin keväällä unohtaa sinut nainen

mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie
      Ikävä
      33
      802
    10. No mitä nyt

Ollaanko vaiko eikö olla? Miehelle.
      Ikävä
      71
      787
    Aihe