eli, kiinnostaa vain, että joku on varmaankin tietoinen mihin haltiakansaan Legolas kuuluu. itse olen lukenut että hän on sindar, mutta siis harmaahaltia, vai sitten Ossiriandin viherhaltia joita ei luettu teleriin? sekavalta kuulostaa, mutta tietoa kaivataan. samalla ihmetyttää, että miksi elokuvassa Legolaksella oli vaaleat hiukset, tummat kai ne kuuluisi olla? ei silti että olisi mitään valittamisen aihetta :)
haltia-infoa kaivataan...
5
727
Vastaukset
- Olorin
Legolasin hiusten värihän on ainaisen kiistelyn kohde. Vaaleaa puoltaa se, että Legolasin isällä, kuningas Thranduilillahan oli muistaakseni "kultaiset hiukset."
- Milli
Legolas kuuluu synkmetsän viher haltioihin,eli salohaltioihin. (epäilyttävästi samaan kansaan, kuin Lotlórienin haltiat)
Legolasin hiukset pitäisi kai olla tummat. olen samaa mieltä siitä. " ja jotkut tähdet tuikkivat hänen tummilla kulmillaan"
kirjassa lukee jotenkin noin... - Beliowen
Olen itsekin ihmetellyt...
Legolasin isä Thranduil on sindar haltia ja
tämän isä taas silvan haltia...
Legolas on itse SILVAN haltioiden prinssi...
eli ehkäpä hän kuuluu kumpaankin - Avandil
Legolasin isä Thranduil on Celebornin sukulaismies ja siten varsin korkeaa Sindasukua Doriathista. Celebornhan on perin aatelinen, itsensä Thingol Harmaatakin sukulainen. Sindar toimivat usein vähäisempien veljiensä johtomiehinä, kuten Thranduil salohaltiain parissa.
- Mitherel
Eikös Legolas ainakin kielellisesti puhunut sindaria eikä quenyaa?? Olettaisin hänen kuuluvan vaaleahiuksisten haltioiden joukkoon, vaikka kirjassa ei toki kerrota oliko hänellä tummat vai vaaleat hiukset. Leffa-Legolasin hiukset ovat olleet monen kiistan aihe. Tolkien ei sanonut, että Legolasilla olisi vaaleat hiukset, muttei sanonut oliko tummatkaan. Ei suoranaisesti. Onko muut eri mieltä kanssani??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1044641Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743911391- 1861072
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091062Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86970Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64901
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11892tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10877- 64866