muutaman viime vuoden akan epäsäännölliset kuukautisvuodot,viime kesänä noin 2kk ajan kokonaan poissa. nyt syksyllä melkein jatkuva vuodot ,ikää 41v voiko vaihdevuodet alkaa\
voiko vaihdevuodet alkaa jo 41v naisella?
3
225
Vastaukset
- hjöhökhöhök
Erot ovat yksilöllisiä, joillakin vaihdevuodet tulevat huomattavan aikaisin. Itselläsi ensimmäiset oireet olivat sinua nuorempana, mutta tilanne ei ole onneksi edennyt kauhean nopeasti. Olen ollut pari vuotta hieman lyhentyneen kierron vaiheessa. Ensin lyhentyi pari päivää, sitten siitä vielä päivän tai pari. Hikoilluttaa kuukautisten tienoilla, muttei joka kierrossa. Iho on alkanut huimasti rypistyä, minkä oletan johtuvan estrogeenin vähäisyydestä. Ja kaikki limakalvot kuivuvat entistä enemmän.
Voisit käydä lääkärissä. Jos olet vähävarainen, niin työterveys- tai terveyskeskuslääkärikin voi määrätä jotain tutkimuksia ja ehkä hoitoakin.- nainen7878
Kiitos vastauksesta,mulla nuo vaihtelut kuukautiskierrossa alkoi vasta 40v jälkeen muuten olen nuorekas nainen.ja minua luullaan nuoremmaksi kuin olen. Haluaisin vielä nauttia naisena olemisesta, seksistä,.ehkä hankkia lapsiakin.
 - ohi.jo
nainen7878 kirjoitti:
Kiitos vastauksesta,mulla nuo vaihtelut kuukautiskierrossa alkoi vasta 40v jälkeen muuten olen nuorekas nainen.ja minua luullaan nuoremmaksi kuin olen. Haluaisin vielä nauttia naisena olemisesta, seksistä,.ehkä hankkia lapsiakin.
Voi hyvä ystävä, kuukautisten loppuminen ei estä nauttimasta naisena olosta! Kyllä sinä pysyt naisena ilman kuukautisiakin. Seksi voi olla entistä antoisampaa, kun ei ole niitä kuukautispäiviä rajoittamassa mitään. Eikä ehkäisyä enää tarvita.
Lapsen hankkimisen voit kyllä jo unohtaa tuossa iässä monestakin syystä, vaikka olisi kuukautiset. Lapset on syytä hankkia alle 40 v, mieluiten alle 35 v. 

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja3513892Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1545471Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu2005089SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei864272"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste873561Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1093058HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.142939Vanhat miehet eivät muista
Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan122701Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va62649Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan392507