muutaman viime vuoden akan epäsäännölliset kuukautisvuodot,viime kesänä noin 2kk ajan kokonaan poissa. nyt syksyllä melkein jatkuva vuodot ,ikää 41v voiko vaihdevuodet alkaa\
voiko vaihdevuodet alkaa jo 41v naisella?
3
247
Vastaukset
- hjöhökhöhök
Erot ovat yksilöllisiä, joillakin vaihdevuodet tulevat huomattavan aikaisin. Itselläsi ensimmäiset oireet olivat sinua nuorempana, mutta tilanne ei ole onneksi edennyt kauhean nopeasti. Olen ollut pari vuotta hieman lyhentyneen kierron vaiheessa. Ensin lyhentyi pari päivää, sitten siitä vielä päivän tai pari. Hikoilluttaa kuukautisten tienoilla, muttei joka kierrossa. Iho on alkanut huimasti rypistyä, minkä oletan johtuvan estrogeenin vähäisyydestä. Ja kaikki limakalvot kuivuvat entistä enemmän.
Voisit käydä lääkärissä. Jos olet vähävarainen, niin työterveys- tai terveyskeskuslääkärikin voi määrätä jotain tutkimuksia ja ehkä hoitoakin.- nainen7878
Kiitos vastauksesta,mulla nuo vaihtelut kuukautiskierrossa alkoi vasta 40v jälkeen muuten olen nuorekas nainen.ja minua luullaan nuoremmaksi kuin olen. Haluaisin vielä nauttia naisena olemisesta, seksistä,.ehkä hankkia lapsiakin.
- ohi.jo
nainen7878 kirjoitti:
Kiitos vastauksesta,mulla nuo vaihtelut kuukautiskierrossa alkoi vasta 40v jälkeen muuten olen nuorekas nainen.ja minua luullaan nuoremmaksi kuin olen. Haluaisin vielä nauttia naisena olemisesta, seksistä,.ehkä hankkia lapsiakin.
Voi hyvä ystävä, kuukautisten loppuminen ei estä nauttimasta naisena olosta! Kyllä sinä pysyt naisena ilman kuukautisiakin. Seksi voi olla entistä antoisampaa, kun ei ole niitä kuukautispäiviä rajoittamassa mitään. Eikä ehkäisyä enää tarvita.
Lapsen hankkimisen voit kyllä jo unohtaa tuossa iässä monestakin syystä, vaikka olisi kuukautiset. Lapset on syytä hankkia alle 40 v, mieluiten alle 35 v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy82082Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1131482Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1201205Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861094Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82061063Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O661035Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j67805- 76770
Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.79722Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään42634