Jumalanterve vain kaikille
Olen aika uusi uskovainen, enkä siis tiedä kaikkea tästä ainoasta oikeasta uskosta.
Semmoista mietin, että montako kertaa saa pyytää anteeksi seurapuheen aikana?
Onko soveliasta nostaa kättä pystyyn esim. 5 kertaa, vai mikä on sopiva määrä.
Väkevää seurapuhetta kuunnellessa tulee väkisinkin mieleen alati uusia syntiinlankeemuskia, joihin olen menneessä elämässä sortunut. Ja jokaista syntiä on kai anteeksi pyydettävä.
on silmäsyntiä, on himosyntiä, on ahneussyntiä, on ylensyömissyntiä, viinaakin olen juonut.
Ja omenoita varastanut naapurin omenapuusta. Sellainenkin synti on tullut tehtyä, että käytin kahvilan asiakkaille tarkoitettua vessaa, vaikken asiakas ollutkaan.
On se kyllä hyvä, että puhujat jaksaa saarnata syntisten synnit anteeksi. Päiväseuroissa kahden puheen aikana nostin kättä yhteensä 8 kertaa. Toinen puhuja oli väkevämpi julistuksessaan. Toinen ei niin kovasti synnintuntoa nostattanut.
Olisi kyllä hyvä, että seuroja olisi joka päivä. Ja vieläpä monesti päivässä.
Jumalanrauhaa kaikille
Montako kertaa saa pyytää anteeksi?
6
252
Vastaukset
Eikö ne kerhossa opeta.
Matt. 18:22
Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.- menetelmäuudistaja
Nyt oli kyse *pyyntöjen* määrästä.
Miksi muuten vain pyyntö tehdään vilkuttelemalla? Puhuja tai toimeen erityisesti palkattu henkilö voisi vilkutella takaisin. menetelmäuudistaja kirjoitti:
Nyt oli kyse *pyyntöjen* määrästä.
Miksi muuten vain pyyntö tehdään vilkuttelemalla? Puhuja tai toimeen erityisesti palkattu henkilö voisi vilkutella takaisin.Sillä menetelmällä, vilkuttelulla ja ihmisen syntien anteeksiantamisella ei ole mitään tekemistä synnin sovittamsien kanssa.
Meille kristityille, synnit annettiin anteeksi jo Golgatan ristillä.
Jyväskylän ryllä ponkastaa penkistä ylös kun vieterukko. Puhveli sannoo pöntöstä ne anteekssoamise taikasanat. Oon minäkin pompanna monta kertoo kun kokkeilin kerhoa palttiarallaa 18 v. sitten. Ei ollunna minun juttu se kerho...
- vl-papparainen
Kaikki synnit saa uskoa kerralla anteeksi Jumalan valtakunnan synninpäästöstä. Ei siis tarvitse jokaista syntiä erikseen pyydellä anteeksi. Selvää jälkeä yhdellä kerralla Jeesuksen verellä. Tätä evankeliumia me saamme pyytää niin usein kun me apua tarvitsemme tai kun niin tunnemme. Ei ole ollenkaan huono asia, että pyytelet evankeliumin synninpäästöä monta kertaa päivässäkin uskosi vahvistukseksi (joka on Jumalan Pojan uskoa), mutta mikään pakko se ei ole, koska kerralla annetaan aina kaikki anteeksi.
Ei niin ajatellen, että anteeksipyytelyillämme voisimme kerätä ansiota, koska turvaamme vain Herran Jeesuksen ansioon ja vereen (sovintotyöhön), josta saamme Jumalan armon Kristuksessa Jeesuksessa Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästöstä. - Eikiitosjeesus
On se hiano uskonto. Saa rötöstellä vapaasti kun neuvoo muillekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382282Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671547Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 611115
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171098TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852