Millaisia joululahjoja lapsille ja aikuisille.

JoulupukitJAmuorit

Mitä haluaisitte itse saada joululahjaksi?

Mitä teette tai ostatte joululahjaksi läheisillenne?
Kenelle? Aikuisille, lapsille? Kavereille, naapureille, sukulaisille, rakkaille tai puolipakollisen velvollisuuden vuoksi?

78

1093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menis-äkkiä-ohi-

      Nyt ei enään lahjoja jaeta,
      jouluki vietetään peitto korvissa, 3-4 päivää sägyssä,

      odotetaan kunnes kaikelainen joulu hälinä on ohi

      ja alkaa kevät aurinko vihdoin paistamaan,

      joulu on vuoden synkintä aikaa, ikävää aikaa,

    • Tavaraa.on.liikaa

      En halua lahjoja. Tällä hetkellä ei ole yhtään kapistusta, jota tarvitsen. Ostan ihan itse sellaisia kuin tahdon, kukaan muu ei osaa. Näin tavarat eivät makaa kaapin hyllyllä kun tulevat käyttöön.
      Lahjat laitan rahana, olen surkea lahjojen ostaja. Rahaa kuluu 400 euroa lähimmille. Jotain pienempiä muistamisia 10-20 euroa satunnaisesti ja joihinkin keräyksiin, varsinkin jos keräämässä on niin tuttu ettei kehtaa kieltäytyä.

    • Korppis11

      Ostin lahjat jo miniälle, pojille ja P.lle Vielä jotain P.n lapsille. Teen jouluruoat, se on yhteinen lahjani kaikille. En ole toivomuksia asetellut. En edes miettinyt mitä haluaisin, mutta aina ovat minut lahjoilla yllättäneet.

      Pitänee alkaa hahmottelemaan joulun viettoa. Se poikkeaa edellisistä vuosista.

      Uskon, että tulee tunnelmallinen jouluilta takkatulen loisteessa.

      • vihjeitäkaipaan

        Mitä ostit aikuisille pojillesi ja miesystävälle ?, itseni on vaikea keksiä mitään. Varsinkin kun ovat kieltäneet. Sitten on noloa kun he ostaa lahjoja mulle eikä multa ole vastalahjoja. Entäs ystäväsi lapsille, kai hekin on jo aikuisia ?


      • vihjeitäkaipaan kirjoitti:

        Mitä ostit aikuisille pojillesi ja miesystävälle ?, itseni on vaikea keksiä mitään. Varsinkin kun ovat kieltäneet. Sitten on noloa kun he ostaa lahjoja mulle eikä multa ole vastalahjoja. Entäs ystäväsi lapsille, kai hekin on jo aikuisia ?

        Kysy mitä läheisesi tarvitsevat. En edes yritä keksiä. Olemme kaikki aikuisia, emme usko joulupukkiin.


      • vihjeitäkaipaan kirjoitti:

        Mitä ostit aikuisille pojillesi ja miesystävälle ?, itseni on vaikea keksiä mitään. Varsinkin kun ovat kieltäneet. Sitten on noloa kun he ostaa lahjoja mulle eikä multa ole vastalahjoja. Entäs ystäväsi lapsille, kai hekin on jo aikuisia ?

        Ei täällä voi oikein omalla kuvallaan sellaisten yllätyslahjoja paljastella, jotka osaavat suomea.
        Pitää muistaa, että ollaan netillä ja avoimella keskustelupalstalla.

        Jotain kun googlailee, niin se saattaa johdattaa tänne palstalle vaikka nuorempi sukupolvi ei täällä muuten pyörisikään lukemassa. Tai mistäs niitä tietää ...


    • sukulaistenkanssa

      En mitään. En välitä lahjoista.

    • bläkfriiduOstoksia

      Ostin Sebamedin pumppupullollisia suihkusaippuoita 1l kun halvalla sain 50%, 24€ kpl muuten nyt 12€. En tiedä annanko lahjaksi vai pidänkö ite, niin hyviä ovat. :))

      • bläkfriiduOstoksia

        Siis 4 kpl ostin niitä.


    • Vanhempi likkani on sellainen koko maailmaa syleilevä, joka haluaa minun mieluummin auttavan pakanamaitten köyhiä kuin satsaavan rahaa häneen itseensä.
      Tulee siis olemaan hänelle, niinkuin muinakin jouluina, lahjaksi ActionAidin kortti, jossa lukee, että olen kustantanut kouluvuoden (355kr) yhdelle köyhän maan lapselle. Sellaisesta hän ilahtuu.
      Köyhänkö vai ennestään rikkaan hyväksi se raha sitten menee, niin sepä on minulle se ja sama. saa hän ainakin sen kortin.
      Varmaan vielä jotain muutakin hänelle hupsennun ostamaan, sellaistakin henkilökohtaista, mutta sithä sen näkkee.

      Jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin saan luultavasti/toivottavasti taas suklaarasian ja teatterilipun ainakin.

    • En-taida-tarvita

      Olen saanut kaiken, ja paljon enemmän
      En mitään muuta toivo, kuin kielletyn hedelmän
      Se olkoon puna omppu tai pitkä banaani
      ensin pikku pomppu, en syödä voi sanaani

    • ö-Öö

      Not, en vietä joulua

      Nuorempana jotenkin kuvittelin, että joulua pitää jostain syystä leikkiä. Sitten tulin tulokseen, en usko joulukkiin, en jeesuksiin, mitä hittoa. Lahjoja en ole ostanut aikoihin, itelle kertyy kaappiin konfettirasioita.

      Joulun paraspuoli on ruokapuoli. Jotain sesonkiruokia, joita ei oikein muulloin oikein saa kaupasta. Lähinnä rosolli, joulukinkku, joululimppu ja lanttulaatikko. Yleisesti ottaenhan perinteiset jouluruuat on varsin vaatimatonta ja mautonta halpismurkinaa, normaalisti syö parempaa, kuitenkin joitain poikkeuksia. Tosin noitakin voi ite tehdä vaikká kesällä, rosolli erinomaista kaveria grillikyljykselle. Joulu ainainen?

      =DW=

      • VaiOlikoKirjoitusvirhe

        Tiedätkö, mikä on konfetti?


    • Mie toivoisin saavani iloisen väristä kinesioteippiä, mielellään täysi rulla.
      Voin mie tietysti ostaa sen itekii.

      • KuulostaaJ

        Mitä sillä tekisit?


    • Minä lahjoittelen tänä jouluna kirjoja. :)
      Ja hyvin on lähtenyt myyntikin menemään. Muutaman ennakkotilaajan postisoite vielä puuttuu.
      Tilasin 2kpl DNA.testejä, toisen pojalleni ja toisen tyttärenpojalle joululahjaksi. Mikäpä sen upeampaa kuin saada tietää kuka minä olen ja mistä tulen.
      Itselleni olen toivonut vain jotain pientä ja tarpeellista. Uuden auton, kontinentaalisängyn ja chromebookin. Koska en todennäköisesti saa mitään niistä (tai saisin, mutta en raski ostattaa) niin tyydyn myssyyn, yöpaitaan ja kännykkälaukkuun. Keramiikkapaistinpannuun. Ja tulen aivan yhtä onnelliseksi.

      • Denatestiii

        Etkö tiedä kuka on heidän äitinsä ja isänsä?🤗😜


      • Kirja on hyvä joululahja, jospa annan sellaisen itselleni :)
        Taidan ostaa myös uuden puhelimen.

        Tyttärenpojalle olen hankkinut pari Risto Räppääjä-kirjaa sekä -DVD-leffaa.


      • puistatttaa

        Ostattaa ? Kenellä sitten ostattaisit, taitaa olla varoissaan jos noin vain joululahjaksi uuden auton voi ostaa. Muutenkin puistattaa nuo lahjasi. Mitä väliä DNAlla on, vai pelkäätkö että eivät ole verisukulaisiasi ja tulevat perinnönjaolle ?


      • puistatttaa kirjoitti:

        Ostattaa ? Kenellä sitten ostattaisit, taitaa olla varoissaan jos noin vain joululahjaksi uuden auton voi ostaa. Muutenkin puistattaa nuo lahjasi. Mitä väliä DNAlla on, vai pelkäätkö että eivät ole verisukulaisiasi ja tulevat perinnönjaolle ?

        Taisi Palomalla nyt olla ketunhäntä kainalossa, en minä ainakaan tosissani ottanut.


      • Denatestiii kirjoitti:

        Etkö tiedä kuka on heidän äitinsä ja isänsä?🤗😜

        Tottakai tiedän, mutta nää testit antaa vähän laajemmalti tietoa mistä kaukaa kanta-isät ja -äidit ovat tulleet. Itselleni en teetä testiä, koska tiedän että geeniperimäni on todennäköisesti 100% pohjoisesta ja idästä. Poikani (ja tyttäreni) DNA on huomattavasti laajemmalta alueelta, kun ottaa huomioon että heidän DNA:nsa on vain 50% eurooppalaista ja se 50% latinoverta on koostumus monesta eri suunnasta: iberialaista, mahdollisesti pieni prosentti mauriverta, afrikkalaista, pohjois-amerikkalaista, intiaaniverta jne. plus yksi esi-isistä oli saksalainen).
        Tässä yksi esimerkki...

        https://cdn-hightechdad.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2018/08/HTD-myHeritageDNA-DNA-breakdown-big-864x467.jpg


      • eppu2 kirjoitti:

        Taisi Palomalla nyt olla ketunhäntä kainalossa, en minä ainakaan tosissani ottanut.

        :)
        Aivan. Hieman tyyriitä sen toivelistan tavarat. Mukavaa että joku tajuaa minun kuivaa huumoriani.
        (Mennäänkin sitten sen toisen listan mukaan)
        Olemme joka vuosi puhuneet samasta asiasta että liikaa tulee ostettua ja että nyt pidetään kiinni siitä 500 kr per henkilö rajasta ja sen yli ei mennä. Voi olla että raja ylitetään kuitenkin, etenkin poikien suhteen...


      • Ottakaa-mallia
        eppu2 kirjoitti:

        Taisi Palomalla nyt olla ketunhäntä kainalossa, en minä ainakaan tosissani ottanut.

        Ajattelin ottaa DNA puhelinliittymän vaikka en tarvitse. Sitten minulla on kaikkien operaattoreiden liittymiä. Paitsi Moi moi.
        Aina kun entiset "tarjous" liittymän alkavat erääntyä, siirtelen numeroita operaattorilta toiselle, eli piilokilpailutan. Alkaa tulla tekstiviestiä, ota yhteyttä emme halua menettää sinua. Niinpä soitan, että kilpailija teki tällaisen ja tällaisen tarjouksen, pakko vaihtaa. Tulee vastaus "hei me pystytään samaan, miltäs kuullostaa" jne.
        Elikkä omaa tyhmyyttä maksaa 26.90 - 27.90 - 29.90 - 32.90 liittymistä, koska ne voi saada ja SAA hintaan 19.90 / 12 kk. Sisältää 100 megan rajoittamaton netti, 5000 min puheaikaa, 5000 tekstaria pär kuukausi.
        Juu, en käytä kuin murto-osan. Mutta netit on nopeita.


    • Minulla on fyrkat varattu Nokia 9 -kännyä varten.
      Annan tämän nykyisen Nokia 8:n eräälle hyvälle ystävälleni.
      Hän jo kauan tarvinut kännyä missä on hyvä kamera.
      Hän kannattaa myös koti-maisuutta kaikessa.
      Ompa vielä luonto-kuvaajakin.

      H.

      • niitäonvainyksi

        Annat sille AINOALLE ystävällesi.


      • niitäonvainyksi kirjoitti:

        Annat sille AINOALLE ystävällesi.

        "niitäonvainyksi"

        Niinpä Eskoseni.
        Maailmalla on vain yksi tapa ystävyyteen.
        Mutta eivät ne toisetkaan pahasta ole.
        Peitto on lämmin ja ohut.
        Patja taas paksu ja kannatteleva.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "niitäonvainyksi"

        Niinpä Eskoseni.
        Maailmalla on vain yksi tapa ystävyyteen.
        Mutta eivät ne toisetkaan pahasta ole.
        Peitto on lämmin ja ohut.
        Patja taas paksu ja kannatteleva.

        H.

        ...ohut mutta hellä.

        H.


      • Ban-tzai
        hunksz kirjoitti:

        ...ohut mutta hellä.

        H.

        Koti-maisuutta?
        Vallilan konepajallako Nokian puhelimet tehdään?
        Ehei hulluseni sanoisi nainen sinulle.
        Ne nokiat tehdään kiinassa jonkun kämäisen autonomian alueen tehtaassa.
        Kuoret, runko, komponentit - kyllä, halpaa kiinalaista.
        Itsellä on tuossa avaamaton paketti Nokia 5.1. Sain sen lahjukkeena. Avaanko? En!
        Sen päädyssä lukee MADEN IN CHINA.
        Ehkä joku sen tarvitsee jonain päivänä. Itse en avaa ohjelmoituja "vakoilulaitteita."


      • Ban-tzai kirjoitti:

        Koti-maisuutta?
        Vallilan konepajallako Nokian puhelimet tehdään?
        Ehei hulluseni sanoisi nainen sinulle.
        Ne nokiat tehdään kiinassa jonkun kämäisen autonomian alueen tehtaassa.
        Kuoret, runko, komponentit - kyllä, halpaa kiinalaista.
        Itsellä on tuossa avaamaton paketti Nokia 5.1. Sain sen lahjukkeena. Avaanko? En!
        Sen päädyssä lukee MADEN IN CHINA.
        Ehkä joku sen tarvitsee jonain päivänä. Itse en avaa ohjelmoituja "vakoilulaitteita."

        Sinähän käytät "vakoilulaitetta" nytkin tänne kirjoittaessasi.


      • Salainensiivooja
        Tellukka kirjoitti:

        Sinähän käytät "vakoilulaitetta" nytkin tänne kirjoittaessasi.

        Mistä näitä viisauksia riittää, oletko kuullut extyösi ohessa.


      • Salainensiivooja kirjoitti:

        Mistä näitä viisauksia riittää, oletko kuullut extyösi ohessa.

        No niitähän riittää.
        Minä en niin vakoilua pelkää. Luin juuri, että Insight luotaimen mukana lähetetty nimeni on laskeutunut Marsin pinnalle. Nyt vain odottelen kuinka marsilaiset, ne pienet vihreät miehet, alkavat vakoilemaan minua. Mielenkiintoista.


      • Marssiin-lähtevä

        Minä lähetin muuttokuormani Marsiin.
        Parhaillaan haen tonttia ja rakennuslupaa korkeimmalta Marsinhallintaoikeudelta.
        Puutavaratkin olen jo ostanut.
        Vain takka ja savupiipputiilet puuttuu sekä wc pönttö.
        Onkohan Marsissa kunnallistekniikkaa ja kaukolämpöä?
        Ei viitsisi istua pöntölle jos se ei vedä.


      • Bengalitikku
        Marssiin-lähtevä kirjoitti:

        Minä lähetin muuttokuormani Marsiin.
        Parhaillaan haen tonttia ja rakennuslupaa korkeimmalta Marsinhallintaoikeudelta.
        Puutavaratkin olen jo ostanut.
        Vain takka ja savupiipputiilet puuttuu sekä wc pönttö.
        Onkohan Marsissa kunnallistekniikkaa ja kaukolämpöä?
        Ei viitsisi istua pöntölle jos se ei vedä.

        Siellä voi olla kuumia lähteitä ja tulivuoria.
        Voi kylpeä ja paistaa leipee.
        ...
        Joululahjoja pikkuiselle olen hankkinut jo; hyötyä ja lapsellista.
        Pehmeää ja kovaa.
        Sitten rahaa. Namia.
        Olen tosi huono paketoimaan. Mutta kyllä kaikki olen onnistunut piilottamaan aina.


    • näinonmenty

      muori meillä hoitaa lahjojen hankintapuolen ja minä kaivan kuvetta

    • Lahjan antamisessa on se lahjan paketoiminen niin mukavaa.
      Joskus taiteilen ne paperitkin itse milloin puotipaperista milloin vanhasta tapetista jne
      nyörejä löytyy nurkista monenlaisia.
      Keksin varmaan jotain pientä paketoitavaa jokaiselle.

      • AikaHujahtaa

        Minäkin piirtelen ja väritän joululahjapaperit. Lisäks kudon sitomis- nauhan pirtassa.


    • luunappiotsa

      Itselleni haluan/ostan kommandopipon. Tuppaa tuo otsa papelemaan tuolla viimassa. Siinä ei sitä läskiä ole lämmittämässä yhtään, siis otsassa, ei pipossa.
      Aikuiset ja lapset saavat pehmeitä paketteja toivomuksien mukaisesti, itsetekemiäni. Ehkä joihinkin upotan pientä kahisevaa.

      • luunappiotsa

        ..papelemaan alkaa otsa joopa joo...


      • Käytännön-ohjeita

        Kommandopipo päässäsi varaudu henkilöön käyvään tutkintaan sekä poliisien ja muiden viranomaisten taholta; Supo, Tulli, ulkoministeriö.
        Pidä myös passi, hammasharja ja henkilöllisyystodistus valmiina. Äläkä intä kivenkovaan, että olet suomalainen, se herättää epäilyt syntyperästäsi - vaikka olisitkin suomalainen.
        Kiistä kuuluvasi is is järjestöön, sano ettet tunne yhtään mamua. Kerro myös että sinulla on pitkäikäinen asiakassuhde koppiin syppiin sippiin ja postipankkiin, ettet ole aikeissa ryöstää näitä köyhiä nykypankkeja.
        Muista riisua kommandopipo kun viranomainen puhuttelee sinua.


      • luunappiotsa
        Käytännön-ohjeita kirjoitti:

        Kommandopipo päässäsi varaudu henkilöön käyvään tutkintaan sekä poliisien ja muiden viranomaisten taholta; Supo, Tulli, ulkoministeriö.
        Pidä myös passi, hammasharja ja henkilöllisyystodistus valmiina. Äläkä intä kivenkovaan, että olet suomalainen, se herättää epäilyt syntyperästäsi - vaikka olisitkin suomalainen.
        Kiistä kuuluvasi is is järjestöön, sano ettet tunne yhtään mamua. Kerro myös että sinulla on pitkäikäinen asiakassuhde koppiin syppiin sippiin ja postipankkiin, ettet ole aikeissa ryöstää näitä köyhiä nykypankkeja.
        Muista riisua kommandopipo kun viranomainen puhuttelee sinua.

        Jätänkö dansken, nordean ja op: n mainitsematta?
        Hyvät ohjeet kyllä. Eikö sen pipopakkauksen mukana tule käyttöohjetta? Niin, tosiaan nuo antamasi ovatkin käytännön ohjeita. Umpiluuta otsan takana, ei heti mrne jakeluun.
        Kiitän.


    • Pojalle kudoin villapaidan, miniälle annan kynttilöitä, pojan tytölle kudoin sukat, ostin vaatteita ja pari lelua. Tyttären pojat ovat jo teini-käisiä, heille karkkia ja muutama kymppi rahaa, on sovittu että tyttären kanssa emme hanki toisillemme lahjoja. Ystäville annan kynttilän, glögipullon, suklaarasian tms. pientä. Isoilla ei siis ajella, mutta muistaminen on ainakin minulle tärkeämpää, ei lahjan kalleus vaan kaunis ajatus. Itselleni en toivo varsinaisesti mitään, mutta tiedän että jotain kivaa saan karkkien lisäksi. Joulun yhteiset hetket ovat lahjoista parhain.

    • joulurauhaaenemmän

      Lastenlapsia 11. 5 lasta alle 10 vuoden, heille 10 € pieneen joulupussukkaan ja pieni rasia suklaata. isommille ässäarpa ja pieni rasia suklaata tai jotakin muuta sellaista. En anna sen kummempaa joululahjaa, syntymäpäivänä saavat "joatakin parempaa" Aikuisille ei mitään. Ruokapuoli on parasta joulussa ja jouluinen musiikki sekä yhdessä oloa. Tosin tämän joulu haluan viettii itteni kanssa. Toki vierailla sopii. Joulukakun leivon jokaiselle lapselleni ja ehkä laatikot joita haluavat.

      • En-ole-perehtynyt

        Onko valmiiksikeitettyä riisupuuroa myynnissä?
        Silloin valmislaatikoiden ostaminenkin tuntuu järkevältä.
        Hyvä lenkkimakkara on ehdoton joulun ja juhannuksen kohokohta.
        Makkarakastike tai makkarakeitto aaton pääruokana, kelpaa ihan hyvin.
        Noissapa joululahjaa mukavasti itse ostettunakin. Tuskin kukaan lähettäisi riisipuuroa joulupaperiin käärittynä vaikka pyytäisin.


      • En-ole-perehtynyt kirjoitti:

        Onko valmiiksikeitettyä riisupuuroa myynnissä?
        Silloin valmislaatikoiden ostaminenkin tuntuu järkevältä.
        Hyvä lenkkimakkara on ehdoton joulun ja juhannuksen kohokohta.
        Makkarakastike tai makkarakeitto aaton pääruokana, kelpaa ihan hyvin.
        Noissapa joululahjaa mukavasti itse ostettunakin. Tuskin kukaan lähettäisi riisipuuroa joulupaperiin käärittynä vaikka pyytäisin.

        Valmista riisipuuroa kaupoista löytyy kyllä, kaupparyhmää en viitsi sanoa ettei syytetä mainonnasta. Mutta kysymällä asia selviää varmaan jokaisesta kaupasta.


      • Onhan-valikoimaa

        Kyl teilt saa kaikkea. Meil suomes ei o mittää.
        Vain koiranmakkaraa saman kaltaisissa pötköissä.
        Taidan muuttaa ruotsiin.
        Tai sitten vaan olen putkinäkösokea asioidessani ruokakaupoissa.
        Osaan makkara, leipä ja maito hyllyille ilman opaskoiraa. Kassalta saa tupakkaa kun osaa oikein lausua herramme savukkeemme numeron Äl Äm se ja se väri.


      • Onhan-valikoimaa kirjoitti:

        Kyl teilt saa kaikkea. Meil suomes ei o mittää.
        Vain koiranmakkaraa saman kaltaisissa pötköissä.
        Taidan muuttaa ruotsiin.
        Tai sitten vaan olen putkinäkösokea asioidessani ruokakaupoissa.
        Osaan makkara, leipä ja maito hyllyille ilman opaskoiraa. Kassalta saa tupakkaa kun osaa oikein lausua herramme savukkeemme numeron Äl Äm se ja se väri.

        Noissa muovipötköissä näkyy olevan kaikenlaista ruokaa ja lisää tulee.
        Samaan aikaan paheksutaan, jos jonkun näkee kulkevan muovisen ostospussin kanssa, joka on tehty jätemuovista.
        Niin ristiriitaista tuo ympäristöystävällisyys.


      • Bengalitikku

        Onko Ruotsissa vielä myynnissä kalasäilykettä peltipurkissa. Se oli sellaista tasaista möhnää. Kun avasi molemmat päät purkinavaimella saattoi työntää pötkylän ulos ja viipaloida. En yhtään muista oliko se valmista syötäväksi vai pitiko pyöräyttää pannulla. En edes muista, mikä kala oli purkkiin uinut.
        Olisiko ollut vähän kuin patee.
        Det var cirka 51 år sedan.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Onko Ruotsissa vielä myynnissä kalasäilykettä peltipurkissa. Se oli sellaista tasaista möhnää. Kun avasi molemmat päät purkinavaimella saattoi työntää pötkylän ulos ja viipaloida. En yhtään muista oliko se valmista syötäväksi vai pitiko pyöräyttää pannulla. En edes muista, mikä kala oli purkkiin uinut.
        Olisiko ollut vähän kuin patee.
        Det var cirka 51 år sedan.

        En ole sellaisiin peltipurkkeihin törmännyt. Tonnikalat, sardiinit ja sellaiset ovat vielä peltipurkeissa, mutta tuollaisissa pikku muovipötkyissä näkyy olevan kaikenlaisia erilaisia kalapastejoita.


    • flegmaatti

      Joululahjoiksi en tee, enkä osta mitään!
      Vaimoni ostaa minulle marketista taskukalenterin. Itselleen hän osti jouluviikoksi Itävallan - Slovenian kiertomatkan johon minä osallistun.
      Silkkaa säästöä.
      Tähän saakka olemme vuosittain käyneet jossakin Keski-Euroopan kaupungin joulumarkkinoilla ja olleet joulupyhät jossakin muualla. Viimeiset joulut Tanhuvaaran urheiluopistolla. Viime joulu oli täydellinen riman alitus joten vaihdoimme sen tuohon kiertomatkaan ja säästö syntyy pois jäävästä markkinamatkasta. Käymme markkinoilla Itävallassa ja Sloveniassa.

      Lapsillemme ja lapsenlapsille vaimo on hössännyt jotain. Kopla tulee käymään seuraaavassa viikonvaihteessa.

      • Kirjoitit jossain, että yövytte Regina Hotellissa Wienissä. Sama Hotelli missä me vietimme viikonlopun. Tykkäsimme Hotellista, aamiainen oli runsas ja palvelu ystävällistä. Ilmainen Fi-fi. Ravintolassa välitön fiilinki.
        Se joulutorirakennelmat, jota siellä kokosivat oli noin viidensadan metrin päässä Reginasta. Hotelli on aivan keskustassa upealla paikalla. Meillä oli neljännen kerroksen hotellihuone upealla näköalalla.
        Uskon, että viihdytte.


      • fiiniä
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kirjoitit jossain, että yövytte Regina Hotellissa Wienissä. Sama Hotelli missä me vietimme viikonlopun. Tykkäsimme Hotellista, aamiainen oli runsas ja palvelu ystävällistä. Ilmainen Fi-fi. Ravintolassa välitön fiilinki.
        Se joulutorirakennelmat, jota siellä kokosivat oli noin viidensadan metrin päässä Reginasta. Hotelli on aivan keskustassa upealla paikalla. Meillä oli neljännen kerroksen hotellihuone upealla näköalalla.
        Uskon, että viihdytte.

        Fifi on usein villakoiran nimi. Wi-Fi on useimmissa hotelleissa nykyisin ilmainen.


      • JoiWieniäViinissä

        jos hän tarkoittikin finnnish-fitness, koska tietää flegun olevan sporttimiehiä


    • nerokasta

      Kyllä sen ilmaisen Fi-fin takia jo kannattaa lähteä. Onko se kotain syötävä ä ?

    • flegmaatti

      Vaimoni palasi juuri harmaahapsien kutomaklubilta marketin kautta ja antoi minulle joululahjukseni.
      Taskukalenterin ja Nivean roll on teotorantin.

    • Saunaystäville ehdottomasti suosittelisin SAUNAZZA löylykauhaa.

    • pirremiinapas

      Ostaisin lapsille ja lapsenlapsille taivaat ja maat, mutku raha varat ei anna periksi törsäilyyn, vain harkiten ja muistaen sopimuksemme aikuisten lasten kesken *ei lahjota*, muuten muistetaan.

    • s-tana_kun_on_hauskaa

      Vaimo antaa taas sitä vanhaa lahjaa.

    • Hakuaisin saada rakkautta ja lämpöä, vaan enpä taida saada. Sen sijaan ostin itselleni "joululahjan" jo etukäteen. Tarvitsin uuden imurin ja tärkeimpänä valintakriteerinä mahdollisimman hiljainen ääni. Enpä olisi uskonutkaan, miten hiljainen pölynimuri voi edes olla, silti imutehoa löytyy. Koirakaan ei enää kierrä imuria niin kaukaa. Vaan on siinä vastapainoksi puutteensakkin.
      Pojalta varmaankin saan perinteisen viskipullon. Itse ostan hänelle jonkun vähän paremman viinipullon ja kaipaamansa akkuporakoneen.

      • pirremiinapas

        Voi "meitä", ei rakkautta saa , se täytyy ansaita..


      • pirremiinapas kirjoitti:

        Voi "meitä", ei rakkautta saa , se täytyy ansaita..

        Voi, voi, siitä se ei ainakaan ole kiinni.


      • Surullista olla se antava osapuoli jos ei itse vastineeksi saa mitään. Aina se ei ole mahdollista saada, syystä tai toisesta.


    • En tarvitse mitään lahjoja. Joulurauha joulusaunoineen ja kynttilöineen, jouluaterioineen ja kuusineen riittää. Piipahdamme haudallakin. Noissa on lahjaa tarpeeksi. Lahjat vain lapsille. Ja lapsenmieliselle😉

    • Ollaan sopvittu että aikuisille ei ostella mitään. Tavaraa on liikaakin.
      Jos voisin valita joululahjan niin haluaisin mennä jonnekin kylpylään pyhiksi hemmoteltavaksi.
      En raaski lähteä kun liian harvoin näen jälkikasvua, tulevat kuitenkin aina jouluksi.
      En oikein osaa ostaa nykynuorisolle ja lapsille lahjoja, olen antanut rahana, pienepien lahjoja varten vanhemmille ja isommalle käteen.

    • siinä_jo_palaakin

      Lapsille tonni kuoreen ja nuoremmille jotakin harrastuksiin tai leikkeihin liittyvää.

    • agge

      Haluaisin saada jotain käytännöllistä kuten postimerkkejä. Niitä ei ole koskaan liikaa.

    • W222

      Minulle riittää, että jouluna on asiat kunnossa ja kirja on aina hyvä lahja. Ei haittaa vaikka vaimo on löytänyt kirja antikvariaatista muutamalla eurolla, jos kirja on muuten mieluinen.
      Olen saannut viettää jo 60 hyvää joulua aina perheen kanssa, niitä toivoisin vielä lisää.

    • Per-kel

      Mä pyydän taivaan valoa ja rauhaa päälle maan! :)

      • sellastataas

        Saahan sitä pyytää vaikka lohia.
        Eri juttu, jos annetaan.


    • tavaraeiteeonnelliseksi

      Lapsille vähän isompi rahasumma, lapsenlapsille myös. Ostavat itse mitä tarvitsevat.
      Itse en tarvitse/ halua lahjoja. ( tavaraa on liikaakin)
      Lapset tuovat kukkakimpun, kun tulevat jouluna syömään.
      Muille en osta lahjoja, kukkakimput lähimmille vanhemmille ihmisille.

      • Bengalitikku

        Aikuisten lahjomisista puolin ja toisin on luovuttu ja oikein hyvä niin. Paljon turhakkeita jää saamatta tai antamatta. Samoin turha hössötys ja pähkäily on vähentynyt. Jokainen käyttänee ne hilut omiin tarpeisiin, tarpeellisempaan.


      • rahaeiteeonnelliseksi

        Mitä ne lapset sillä rahalla tekee? Teet vaan karhunpalveluksen antamalla rahaa heille. Lapset tulevat toimeen omillaan ja auttavat tarvittaessa vanhempiaan, niin se homma menee, eikä niin, että annat heille rahaa.
        Meillä mummo jakoi aikoinaan niitä "toiminta-tonneja" ja minunkin perseaukiset serkut kävivät mummoa katsomassa vain sen vuoksi, että saivat häneltä aina rahaa. Ja mitä se kantoi, serkut ovat edelleen aivan perse auki ja velkaa sinne ja tänne. Minä ja siskoni oltiin oppositiossa niistä mummon rahoista, ei haluttu ja joskus otettiin vaan mummon mieliksi. Siinä näin miten turhaa puuhaa se rahan jakaminen oli, ne mummon rahat valui serkuilta ihan kankkulankaivoon.
        Saman olen sitten nähnyt, kun mummot ostaa jotain hopeita (kakkulapioita ja lusikoita) näille lapsenlapsilleen lahjoiksi, niin aika monet myy ne sitten jossain nettipalstalla heti pois ja humputtelee rahat. Olen ostanut melkoisen monta kiloa hopeaa näiltä kullanmuruilta, kun mummot ovat ne heille lahjoittaneet.


      • Bengalitikku
        rahaeiteeonnelliseksi kirjoitti:

        Mitä ne lapset sillä rahalla tekee? Teet vaan karhunpalveluksen antamalla rahaa heille. Lapset tulevat toimeen omillaan ja auttavat tarvittaessa vanhempiaan, niin se homma menee, eikä niin, että annat heille rahaa.
        Meillä mummo jakoi aikoinaan niitä "toiminta-tonneja" ja minunkin perseaukiset serkut kävivät mummoa katsomassa vain sen vuoksi, että saivat häneltä aina rahaa. Ja mitä se kantoi, serkut ovat edelleen aivan perse auki ja velkaa sinne ja tänne. Minä ja siskoni oltiin oppositiossa niistä mummon rahoista, ei haluttu ja joskus otettiin vaan mummon mieliksi. Siinä näin miten turhaa puuhaa se rahan jakaminen oli, ne mummon rahat valui serkuilta ihan kankkulankaivoon.
        Saman olen sitten nähnyt, kun mummot ostaa jotain hopeita (kakkulapioita ja lusikoita) näille lapsenlapsilleen lahjoiksi, niin aika monet myy ne sitten jossain nettipalstalla heti pois ja humputtelee rahat. Olen ostanut melkoisen monta kiloa hopeaa näiltä kullanmuruilta, kun mummot ovat ne heille lahjoittaneet.

        Noo-o. Sinua voi sitten syöttää kohta hopealusikalla.
        Tapoja on monia. Yksi tekee yhdellä tavalla, toinen toisella.
        No kyllä lapseni perheelle mieluummin rahana enempi laitan kuin läjää leluja ja turhakkeita.
        Hankkivatpahan mieleisiään juttuja ja mikä on tarpeellista. Paremmin tietävät tuon puolen kuin minä.
        En ole nähnyt humputtelua ja jos turhakkeita esimerkkiesi osalta mielestäsi on ollut, mitä sitten. En minä vahtaa lahjojeni perään.
        Fiksuhan käyttää alennusmyyntiä hyväkseen ja tekee täsmäiskun.
        Ihan tavallista ja yleistä.
        Hopeaa kun myy, ei siitä montaa latia saa.


    • NiinSeKäy

      Haluaisin saada yhden konjakkipullon ja hyvää punaviiniä toisen pullon. Mahdollisesti saan tuon jälkimmäisen tai sitten ei. Konjakki täytynee ostaa omakustanteisesti Alkosta. Äidilleni voisin ostaa lahjaksi lisäkuntoutusta pariksi kuukaudeksi. Hoitokodissa olevalle (entiselle?) naisystävälle voisin ostaa lämpimät kinttaat, jos vielä pakkanen tulee.

      • Bengalitikku

        Kannatan "hoitolahjoja". Siinä kaikki kolme saavat jotakin.


    • 8-vuotiaille kaksoispojille kirjat, 12-vuotilaalle isosiskolleen lahjakortti vaateliikkeeseen.

      • 2-vuotiaalle tytöntylleölle harjoitteluluistimet- Vastasyntyneelle pikkusiskolleen varmaan joku halipupu :).


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2830
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      212
      1818
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1502
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1261
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1188
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      254
      1126
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1032
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      973
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      78
      895
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      770
    Aihe