Onko kellään ollut tällaista näköhäiriötä?

Marieclaire

Haluisin tietää onko kellään ollut tällaista, yritin googlettaa mutta tällasesta tapauksesta en kyllä löytäny juur mitään tietoa. Ja juu, oon menossa ensi viikolla silmälääkäriin asian tiimoilta. Haluisin nyt vaan tietää et oonko ainoo jolla tämmöstä on ilmennyt D:

Eli mulle ilmesty tässä tiistaina ekaa kertaa oikean silmän näkökentän reunalle ihan yhtäkkiä sellanen kirkas, ”läpinäkyvä” alue, joka heilui häiritsevästi muutaman sekunnin ajan silmän reunassa ja liikkui katseen mukana kun yritin sitä ”saada kiinni”. Missään kohtaa se ei mennyt keskelle näkökenttää, vaan pysytteli näkökentän reunalla. Se näytti aikalailla samalta kuin veden pinnan liplatus, jos tiedätte mitä tarkotan. Se väpätti ehkä 10-20 sekunttia ja sitten katosi. Unohdin asian kuitenkin aika pian, koska se oli vain kertaluontoinen asia.

Perjantaiaamuna kuitenkin pelästyin kun sellainen samainen ilmesty taas mun näkökenttään. Siitä lähtien se on tullut vähän väliä pitkin päivää takasin, kestää just tasan muutaman sekunnin ja lähtee sitten pois. Se tulee kumminkin jossain vaiheessa aina takasin, mut ei mitenkään säännöllisesti. Esim. eilen illalla en nähny sitä enää ollenkaan, mut yllättäen ku aamulla heräsin ja nousin ylös niin kappas kun sellainen ilmesty jälleen D:

Ei oo siis kyse mistään lasiaissamentumasta, sellasiakin mulla on mutta toi on ihan erilainen. Ikäänku joku pienehkö ”kohtaus” joka tulee ja sit taas menee ohi. Eikä tää oo mitään sahalaitaa tai valonvälkettäkään. Pelkästään sellasta veden tai lämpöaallon kaltasta lainehdintaa. Eikä mitenkään laajalla alueella, sellanen pieni spotti vain. Toivottavasti edes joku saa kiinni tästä, mua ahdistaa ja pelottaa tosi paljon..

4

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ljnljljnljnljnl

      Saattaa olla lasiaisen irtauma tai verkkokalvon irtauma. Jos näkökenttään tulee jostain katsesuunnasta varjo, jonka läpi ei näe mitään, tai näkökenttään ilmestyy nokisadetta, et voi odotella silmälääkäriaikaa kauempaa, vaan hakeutua terveyskeskuspäivystykseen, josta pyydät päivystyslähetteen sairaalaan silmäpoliklinikalle.

    • jhgjhfhghkggj

      No mulla on ollut näitä välkkymisiä ja muuta jo yli vuoden. Silmälääkäriaika tulossa tammikuussa. Todennäköisesti lasiaisen irtauma tuo on.

    • Marieclaire

      No, kävin siellä lääkärissä ja lasiaisen irtaumaa ei ollut. Kaikki näytti ihan hyvältä! En sit tiedä, että mitä oli. Tuo välkkyminen tosin loppui noin pari viikkoa sitten.

    • KustuSilmään

      Silmälääkäri totesi että silmäkalvossa haava, kuulemma viruksen (Herpes) aiheuttama kun jostain syystä vastustuskyky heikentynyt.- Onkohan tää miten yleinen diagnoosi??? Jotain silmäsalvaa sain ja viikonpäästä uudestaan legurille :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe