onko Pärnussa vaarallista liikkua??

Perhe Karhulasta

tilattiin matka kesäksi Pärnuun ja kuultiin että siellä voi joutua ryötetyksi keskellä päivää jos menee vaikka läpi puiston..onkohan perää?

voiko joku Pärnun kävijä kertoa miten turvallista siellä on?

38

3267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pate

      Kaipa siellä samanlaiset mahdollisuudet on joutua ryöstetyksi kuin Karhulassakin. Itse olen kokenut seudun turvalliseksi. Järki päässä kun liikkuu niin mahdollisuudet turvalliseen lomanviettoon paranee reippaasti. Näinhän se on vähän joka paikassa.

      • Tinde

        Samaa mieltä siitä, että mitä tahansa voi kelle tahansa tapahtua ja missä tahansa.

        Mutta todennäköisyys siitä että tulisi ryöstetyksi Pärnussa on selkeästi pienemmät kuin esimerkiksi Tallinnassa.

        Kaiken kaikkiaan Tallinna poikkeaa mielestäni selkeästi kaikista muista Viron kaupungeista (Narvaa ehkä lukuunottamatta) - en ole koskaan pelännyt Tarttossa tai Haapsalussa tai Pärnussa tai Vörussa. Mutta Tallinnassa katson tarkkaan tavaroitteni ja auton perään.

        Pärnu on viehättävä kylpyläkaupunki, sinne vaan rohkein ja avoimin mielin!


      • Anonyymi

        Kyllä taitaa nykyisin ryöstöt yleistyneet olla.
        Olemme matkustellleet monissa maailman kolkissa mutta varkaus sattui vasta Pärnussa. Jos rahat pitää kädessä tai housun etutaskussa tai istuu laukku sylissä niin voi välttyä. Suosittelen äärimmäistä tarkkaavaissuutta Pärnussa esim. ruokapaikoissa.


    • Käynnyt

      Eipä ole moisen vitsin kertoja tainnut Pärnussa ikinä käydäkkään,tuskin edes koko Virossa.

      • Tinde

        Tallinnan maineesta kärsii koko Viro.

        Vähän joka toisella on tai ainakin joka toisen tutulla on kurjia kokemuksia Tallinnasta. Taskuvarkaudet ja autovarkaudet ovat siellä jokapäiväistä elämää.

        Itse olen kiertänyt Viroa viimeisten kuuden vuoden aikana laajasti ja koskaan missään ei milloinkaan ole ollut ongelmia. Paitsi Tallinnassa, missä auto putsattiin kun jätin sen 15 minuutiksi valvomatta sataman parkkikseen.

        Minulla on ollut myös kesäpaikka eli siis kesämökki jo 6 vuotta Haapsalun lähellä, ja koskaan siellä ei ole ollut mitään ongelmia. Ei ryöstöjä, ei mitään. Naapurit ovat ystävällisiä, kunnon ihmisiä.

        (Ensimmäiset vuodet meni naapurien kanssa hieman viileästi, näiden tarkkaillessa ja ihmetellessä että mikä kummajainen minä ja perheeni on. Nyt meihin suhtaudutaan kohteliaasti ja ystävällisesti. Ovet voisi jättää vaikka auki poislähtiessä, naapurit katsoisivat perään, ettei kukaan outo talolle pyri.)

        Suomalaiset pitävät itseään rehellisenä kansana, ja ovatkin. Mutta niin ovat virolaiset. Kunnollista ja rehellistä väkeä.

        Mutta Viron lähihistorian vuoksi maassa asuu myös vähemmistö, joka ei kaikilta osin halua sopeutua maahan, sen kieleen, tapoihin tai lakeihin. Kun on jääty yhteiskunnan ulkopuolelle, miksi sen sääntöjä noudattaa. Työttömyys, köyhyys ja ulkopuolisuus muodostavat oivan kasvupinnan rikollisuudelle.

        Yksinkertaista matematiikkaa: missä on runsaasti venäjänkielisiä asukkaita, siellä myös on työttömyyttä ja sen mukana rikollisuutta, prostituutiota, aidsia, jne.

        Pienet, turismista elävät kaupungit kuten Haapsalu tai Pärnu kärsivät tästä Tallinnan maineesta. Kuitenkin, kaupungit ovat rauhallisia, turvallisia, viehättäviä turistikohteita. (Ainahan voi jotain sattua, mutta niin sitä voi sattua ikävää kotonakin).

        Ja paikalliset yrittäjät oikein toden teolla yrittävät tehdä turistien olon mahdollisimman mukavaksi. Vanha töksähtelevä palvelukulttuuri alkaa olla jo menneisyyttä, joskin siihenkin aika ajoin törmää.


      • monta kertaa käynnyt
        Tinde kirjoitti:

        Tallinnan maineesta kärsii koko Viro.

        Vähän joka toisella on tai ainakin joka toisen tutulla on kurjia kokemuksia Tallinnasta. Taskuvarkaudet ja autovarkaudet ovat siellä jokapäiväistä elämää.

        Itse olen kiertänyt Viroa viimeisten kuuden vuoden aikana laajasti ja koskaan missään ei milloinkaan ole ollut ongelmia. Paitsi Tallinnassa, missä auto putsattiin kun jätin sen 15 minuutiksi valvomatta sataman parkkikseen.

        Minulla on ollut myös kesäpaikka eli siis kesämökki jo 6 vuotta Haapsalun lähellä, ja koskaan siellä ei ole ollut mitään ongelmia. Ei ryöstöjä, ei mitään. Naapurit ovat ystävällisiä, kunnon ihmisiä.

        (Ensimmäiset vuodet meni naapurien kanssa hieman viileästi, näiden tarkkaillessa ja ihmetellessä että mikä kummajainen minä ja perheeni on. Nyt meihin suhtaudutaan kohteliaasti ja ystävällisesti. Ovet voisi jättää vaikka auki poislähtiessä, naapurit katsoisivat perään, ettei kukaan outo talolle pyri.)

        Suomalaiset pitävät itseään rehellisenä kansana, ja ovatkin. Mutta niin ovat virolaiset. Kunnollista ja rehellistä väkeä.

        Mutta Viron lähihistorian vuoksi maassa asuu myös vähemmistö, joka ei kaikilta osin halua sopeutua maahan, sen kieleen, tapoihin tai lakeihin. Kun on jääty yhteiskunnan ulkopuolelle, miksi sen sääntöjä noudattaa. Työttömyys, köyhyys ja ulkopuolisuus muodostavat oivan kasvupinnan rikollisuudelle.

        Yksinkertaista matematiikkaa: missä on runsaasti venäjänkielisiä asukkaita, siellä myös on työttömyyttä ja sen mukana rikollisuutta, prostituutiota, aidsia, jne.

        Pienet, turismista elävät kaupungit kuten Haapsalu tai Pärnu kärsivät tästä Tallinnan maineesta. Kuitenkin, kaupungit ovat rauhallisia, turvallisia, viehättäviä turistikohteita. (Ainahan voi jotain sattua, mutta niin sitä voi sattua ikävää kotonakin).

        Ja paikalliset yrittäjät oikein toden teolla yrittävät tehdä turistien olon mahdollisimman mukavaksi. Vanha töksähtelevä palvelukulttuuri alkaa olla jo menneisyyttä, joskin siihenkin aika ajoin törmää.

        samaa mieltä, itse olen Virossa reissannut vuodesta 91 ja koskaan ei ole ollut ongelmia muualla kuin Tallinnassa. Tallinasta kun lähtee välittömästi eteenpäin niin sinne jää ongelmat Viron matkailussa.


      • Anonyymi

        Kyllä Pärnussa pitää olla luotiliivit päälä jos meinaa yöllä liikkua.


    • Mmm

      Me ollaan oltu myös koko perheellä Pärnussa monta kertaa´, enkä ole kertaakaan mitään turvallisuusongelmaa kohdannut. Omalla autolla ollaan oltu eikä siitäkään ole koskaan mitään yritetty varastaa (tosin meillä ei ole mersua vaan vanha nissani...). Lapsetkin on kovasti tykänneet Pärnusta!
      Toisaalta, tilaisuus tekee varkaan missä vaan: jos örvellät umpikännissä paksu lompsa takataskussa, voi olla että käy hassusti.

      • Anonyymi

        Pärnu on todella vaarallinhen mafian pesä, varsinkin yöaikaan, kannattaa pysyä sisätiloissa lukkojen takana.


    • Olen käynyt Pärnussa useasti enkä ole joutunut ryöstetyksi.
      Varuillaan ja suht selvinpäin täytyy kuitenkin olla.
      Varomaton kännikala kyllä ryöstetään jos jätkät arvioivat että eivät saa vastusta eivätkä jää kiinni.
      Paikalliset vankilat ovat saatanan ankeita.

      Se on kuitenkin pieni kylä jossa kaikki tuntevat toisensa.
      Paras turva on kun vuokraat itsellesi paikallisen söpön seuralaisen niin saat kulkea taatusti rauhassa ja kaikki moikkaavat.

      • Anonyymi

        Pärnuusessa kunnioitetaan uniformuasuisia turisteja. Varsinkin Tompan näköiset ovat suuressa suosiossa. Paskavarpaita siellä ei oikein suvaita. Kerran kyllä näin hyvinkin ruskettuneen kaverin. Perhetyttöjä suomi-pojan ei tarvitse vuokrata.


      • Anonyymi

        Pärnussa ei ole perhetyttöjä, on vain mafian maksullisia.


      • Anonyymi

        Aloittaja ei saa edes rahalla seuralaista, muusta nyt puhumattakaan. Peräkammarin poitsuja.


    • Anonyymi

      Melkein sama kuin Helsingissä mutta ei niin paljon mafiaa.

      • Anonyymi

        Koko Viro on vaarallinen maa, en kusekkaan sinnepäin.


      • Anonyymi

        Pärnussa toimii monta hyvää bortellia, hinnat edullisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko Viro on vaarallinen maa, en kusekkaan sinnepäin.

        Siellä koulukodissa pitää tehdä tarpeet siihen tehdyissä tiloissa. Kuinkas peruskoulu edistyy? Onko vanhaan tyyliin 2 vuotta/luokka.


    • Anonyymi

      Parnussa lahtee perakammarista poikuus, alta aikayksikon.

    • Anonyymi

      Pärnussa on ollut syrjäheppuja vain pk ja cityalkon takaisessa metsässä (asuvat) ja parkkipaikalla ryyppäävät. Muualla en ole sielläpäin alkoholisteihin tai nisteihin tavannut. Tartussa liikkuvat emajoen ja vanhan torin laitamilla jossa näkee myös nuoria nistejä. Kerran eräs mies kysyi tupakkaa mutta muuta ei ole käynyt. Tallinnassa eniten koplissa:/juna asemalla mutta öisin myös satamassa (ennen heillä oli koti superalkon takana joka nyt prettu) mutta muuten. Sanoisin että eniten ongelma ihmisiä näkee tartossa näistä kolmesta suhteutettuna väen paljouteen

      • Anonyymi

        Ja tuli siellä lähiön marketissa vastaa UB- tunnuksilla liivipoikakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuli siellä lähiön marketissa vastaa UB- tunnuksilla liivipoikakin.

        Pärnussa asuu paljon liivipoikia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pärnussa asuu paljon liivipoikia.

        Mukavampi tuolla on asustaa kuin Lätissä.


      • Anonyymi

        Kyllä on nyt prettu. Pasilan asema on pahin.


    • Anonyymi

      Pärnussa vaarallista yöllä liikkua voi tulla raiskatuksi.

    • Anonyymi

      Suomessa vanhus voi joutua raiskatuksi oman talonsa pyykkituvassa.

    • Anonyymi

      Paavokin myy hotellinsa pois
      Poliitikko, yrittäjä Paavo Väyrysen hotellitoiminta Virossa näyttää olevan lopussa ainakin tältä erää. Väyrynen on pannut myyntiin Pärnussa sijaitsevan Inge Villa -hotellinsa, vain neljä vuotta sen jälkeen, kun hän sen osti.
      on liian vaarallista.

    • Anonyymi

      Taisi paavolta loppua hillo.

      • Anonyymi

        Paavolta loppu rahat jo siinä vaiheessa ku maksoi ruotsalaislle pariskunnalle tuosta "kultakaivoksestaan" liian paljon siihen nähden mikä oli Pärnun hintataso. Tuo pariskunta teki hyvät kaupat. Paavo teki virhearvioinnin.


    • Anonyymi

      Ei siellä vaarallista ole jos rahat, korut ja käteisen rahan jätätte Suomeen

      • Anonyymi

        ...rahat, korut ja käteinen raha...no siinä tuplaneuvo..


    • Anonyymi

      Viroon ei kannata matkustaa. Virossa ei arvosteta muita ammattilaisia, kun seksityöntekijöitä. Viron sisäministeri haukkui meidän pääministerin, kun hän nuoruudessaan on toiminut myyjänä. Sisäministeri on vanhahko ylipainoinen mies, joka varmaan tarvitsee paljon seksipalveluja ja siksi siellä on kyseisiä ammattilaisia paljon.

    • Anonyymi

      Painajaismainen paikkakunta tämä Pärnu. Hotellit olivat kuin neuvostovallan ajalta, kolkkoja betonikolosseja, eikä niissä kesähelteellä ollut minkäänlaista ilmastointia. Oli karmea reissu. Rannalla olevat pikaruokalat olivat surkeaa tasoa.

      • Anonyymi

        Jotkut hotellit eivät ole kuin (kun?) Neuvostoliiton ajalta, ne nimittäin kokemukseni ja muistini mukaan nimenomaan ovat siltä ajalta.
        Aina kannattaa mennä rannan pikaruokaloihin kun "tasoa" haluaa...


    • Anonyymi

      Pärnussa on vaaralista. paikalliset naiset raiskaavat!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe