Eli täällä kirjoittelee päälle 4 kymppinen mies. En ole vielä koskaan ollut parisuhteessa en edes yhtä iltaa. Itse olisin kyllä halunnut mutta vastakaiku on aina puuttunut. Mutta itse asiaan, elämäntilanteeni on sellainen että en pysty muuttamaan pois nykyisestä kodistani enkä myöskään pysty ottamaan tänne ketään asumaan. Joten kysymys kuuluukin että voika parisuhde kestää vaikka asuttaisiin eri osoitteissakin? Siltä varalta jos se oikea joskus jostain ilmestyisi. Onko kenelläkään kokemusta pitkästä parisuhteesta ilman yhteistä kotia? Toki tilanne ei ole kuitenkaan niin vaikea että kotiani tarvitsisi pitää piilossa joten kylässä saa käydä mutta asumaan en voi ottaa. Ja huom! En ole hakemassa tätä kautta seuraa vaan haluan vain keskustella asiasta.
Voiko parisuhde toimia pitemmän päälle eri osoitteista käsin?
17
381
Vastaukset
- iyiy
Tottakai voi toimia. Ja juuri sen vuoksi, ettei ole yhteistä kotia... Mutta parisuhteessa tarvitsee olla jotain yhteistä....
Mitä tarkoitat pitkällä parisuhteella? Itselläni on toiminut lähes 10 v. Eli vuosi siitä lähtien kun erosin ex-miehestäni.Muutamalla ystävällä on toiminut kauemmin, yli 20v.- ikuinensinkku
Hmm no sanoisinko että vähintään 10 vuotta kestänyttä suhdetta.
- 7470
Myös erään tuttavamme parisuhde on toiminut yli 20 vuotta. He asuvat samalla paikakunnalla mutta omissa asunnoissaan. Nykyään ovat eläkkeellä.
Emme tiedä kuinka kiinteää heidän arkielämänsä on mutta melkoisen paljon tekevät yhteisiä matkoja.
Erotessaan miehestään 80-luvulla kyseinen rouva jäi kahden pienen pojan yksinhuoltajaksi ja sanoi, ettei enää koskaan ryhdy asumaan yhdessä kenenkään miehen kanssa.
He olivat asuneet miehen vanhempien talon yläkerrassa ja miehen alkoholin käytöllä lienee ollut vaikutusta eroon jonka sinetöi lopullisesti miehen kännipäissään polttama asunto. - sitämieltä
Kyllä voi kestää.
Noissa kummassakin yllä olevassa on avainsanana avioero.
Eli nähdäkseni tuollainen suhde onnistuakseen vaatii juuri sen, että on vähän tajuaa, että mitä se yhdessä asuminen on iloineen ja suruineen.
Eli ota parisuhteeseen eronnut nainen, jolla mahdollisesti vielä lapsia, niin on suurempi todennäköisyys, että homma toimii.- ikuinensinkku
"Eli ota parisuhteeseen eronnut nainen, jolla mahdollisesti vielä lapsia, niin on suurempi todennäköisyys, että homma toimii."
Sanoinko että olisin kiinnostunut naisista?
Minä vain sitä että heteroseksualismi ei ole enää tänä päivänä mikään itsestäänselvyys.No et sanonut, mutta tein oletuksen valtavirran mukaan.
Kannattaisi sitten mainita, jos on valtavirrasta poikkeava, koska mihet ovat aika lailla erilaisia .
Uskon, että miehen kanssa asia voi toimia jopa helpommin. Miehet ovat paljon kiinnostuneempia satunnaisesta seksistä, eli tuollainen tarjoaa monelle tilaisuuden harrastaa sitä helpommin, vaikka on parisuhteessa.
- KylläSeOnnistuu
Ei rakkaus ja (sitoutunut) parisuhde edellytä yhteistä kotia. Olen ollut avioliitossa 1990-luvulta lähtien, mutta osoitteemme ei ole yhteinen. Lapsiakin on, vein yhteisiä. Kumpikaan ei edes ottanut puheeksi, että ainut vaihtoehto olisi asua vain ja ainoastaan yhdessä. Olemme paljon yhdessä, vaikka asuinpaikkamme ei ole yhteinen.
- höhö
Tottakai voi toimia! Mutta eihän sitä tiedä, ellei rohkeasti ryhdy parisuhteeseen ja ala elää. Miehen, naisen tai muu sukupuolisen kanssa. Muuten elämä vierähtää mietiskellessä.
- mitenetenee
Hyvin sanottu, on asioita jo mietitty tarpeeksi.
- huvitutti
Voiko parisuhde toimia pitemmän päälle eri osoitteista käsin?
Kuule ota itse siitä selvää ... - Ikuinensinkku
Se on helppo sanoa. Mutta kun tietäisitkin miten paljon olen yrittänyt tehdä töitä asian selvittämiseksi. Mutta yksin on pikkuisen vaikea ottaa selvää kun ketään ei näytä kiinnostavan meikäläisen naama. Vai tarkoititko kenties sitä että minun täytyisi alkaa aseella uhaten pakoittamaan ihmisiä kanssani parisuhteeseen?
- huvitutti
Etene vauva-askelin ...
selvitä nyt hyvä mies ensin tärkein. Kummasta sukupuolesta olet kiinnostunut!!??!!
- ikuinensinkku
Tiedän kyllä tasan tarkkaan kummasta sukupuolesta olen kiinnostunut ja senkin tiedän olenko nuoremmista vanhemmista vai ikätovereista. Mutta en ala sitä tässä avaamaan koska se ei ole nyt se olennainen asia tässä ketjussa.
- huvitutti
Seuraava askel on löytää se "oikea" ...
Parisuhteessa pohditaa juuri näitä asioita. Etukäteen ei kannata pohtia asumisjärjestelyjä. - kokenutkehäkettu
Kuten yogamies tuossa ylhäällä kommentoi. Sukupuolella on isokin merkitys tässä asiassa, koska naiset ovat tunnetusti Venuksesta ja miehet Marsista. Myös iällä on merkitystä tällaisessa asiassa.
Olet ilmeisesti tullut tänne enemmän viisastelemaan, kuin ottamaan neuvoja vastaan.
- ikuinensinkku
Olen tullut tänne ottamaan mielipiteitä vastaan. Halusin selvittää sen että voiko asumismuotoni olla 1 syy parisuhteen puuttumiselle, ja ainakin viesteistä päätellen ei voi ja hyvä niin. Mutta nyt kun tässä on kerran spekuloitu noita muita syitä niin täytynee sitten sitäkin ovea ravottaa. Miehen on varmasti helpompi löytää nais seuraa kuin mies varsinkin näillä pienillä paikkakunnilla koska heteroita on melkein 10 kertaa enemmän kuin homoja ja toiseksi nuoria homoja kiinnostaa yleensä joko ikätoverit tai nuoremmat mutta harvemmin itseään vanhemmat. Mutta siitä huolimatta en voi lähteä uimaan vastavirtaan koska sellainen olisi itsensä tuhoamista. Joten ennemmin yksin kuin huonossa seurassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 242423
- 951536
- 1191289
- 751130
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa20993Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa251873- 52872
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo19850MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209840- 34795