Älä valita, äläkuuntele.

omhoit

15

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielenterv.pot.hoit

      Missä on omaishoitajan oikeudet?
      Miksi kaikki pyörii hoidettavan navan ympärillä?
      Miksi omaishoitaja ei saa kertoa omista kokemukdistaan, varsinkaan negatiivisistä?
      Miksi omaishoitajuus on tabu, josta saa puhua vain ruusunpunaisten lasien läpi?
      Milloin nämä omaushoitajaliiton henkilöt huomasvat, että omaishoitoa ei tehdä rakkaudesta?
      Todellakin hyvä neuvo: "älä kuuntele toisten huonoja kokemuksia"....ettei totuus paljastuisi.

    • HelliM

      Kyllä on omituinen ja töykeä kommentti.

      Nyt jotenkin ymmärtää miksi liittoa ei kiinnosta muu kuin juhliminen ja runokirjojen lukeminen, liittoa ei kiinnosta omaishoitajien huonot kokemukset..
      Rahaa poltettu miljoonia, mitä me omaishoitajat olemme liiton toiminnasta hyötyneet, emme yhtään mitään.
      Katteettomia lunastamattomia lupauksia omaishoitajien aseman parantamisesta, mitä on tapahtunut liiton historian kuluessa, ei yhtään mitään, pahemmaksi vaan kaikki on muuttunut.

      • Vainkotona

        IltaSanomat haki viikko-pari sitten, omaishoitajia haastateltavaksi. Aasinsiltana oli veljesten tapaus. Mutta eipä juttu kauaa lehdessä ollut.

        Ilkka-lehdessä olleen kirjoituksen johdosta, voin kertoa että vammaisen lapsen hoitaminen on erilaista kuin kuin esimerkiksi muistisairaan tai halvaantuneen omaishoidettavan hoitaminen. Niitä ei voi asettaa samalle viivalle.
        Kirjoittaja ilmeisesti on kytköksissä omaishoitajaliittoon kirjoituksen perusteella.


      • KuusVuottaOmhoit
        Vainkotona kirjoitti:

        IltaSanomat haki viikko-pari sitten, omaishoitajia haastateltavaksi. Aasinsiltana oli veljesten tapaus. Mutta eipä juttu kauaa lehdessä ollut.

        Ilkka-lehdessä olleen kirjoituksen johdosta, voin kertoa että vammaisen lapsen hoitaminen on erilaista kuin kuin esimerkiksi muistisairaan tai halvaantuneen omaishoidettavan hoitaminen. Niitä ei voi asettaa samalle viivalle.
        Kirjoittaja ilmeisesti on kytköksissä omaishoitajaliittoon kirjoituksen perusteella.

        Joo on kytköksissä liittoon.


      • Puunjakuorenvälissä
        KuusVuottaOmhoit kirjoitti:

        Joo on kytköksissä liittoon.

        Olen 45 ja olen toiminut 9 vuotta omaishoitajana Alzheimeria sairastavalle äidilleni. Voin sanoa, että on todella kuluttavaa ja raskasta. Pahinta on haukkuminen, kukaan ei kuulemma ole niin ilkeä kuin minä ja kukaan lapsistasi ole ikinä ollut niin ilkeä kuin minä : ( Se vaan, että kumpikaan sisaruksistani ei ole ikinä ollut kiinnostunut äitini hoidosta. Toinen ei käy juuri koskaan äidin luona, mutta pillastui kun kuuli, että saan omaishoidontukea. On sairaanhoitaja ja aloin saada syytöksiä, että en ansaitse omaishoidontukea. Äiti on kuulemma 84 vuotiaaksi niin hyvä kuntoinen. Hah, voisi hoitaa äitiä pari viikkoa niin katsottais kuinka suu pannaan. Ryhtyi vielä julkisesti tekemään syyttelemään, että en yhtäkkiä osaakkaan hoitaa äitiä. Äiti oli kuulemma lihonnut 6 kg eli syötän ja koitan liikaa, huolehdin liikaa ja on väärin , kun haluan että äiti käy edes kerran viikossa pesulla, niin en kunnioita hänen tahtoa mikä tarkoittaisi, että ei koskaan. Kumpikaan ei ole ikinä kysynyt, että miten jaksan. Eli koen että ongelmia on kolme.


      • H.Ksininen
        Puunjakuorenvälissä kirjoitti:

        Olen 45 ja olen toiminut 9 vuotta omaishoitajana Alzheimeria sairastavalle äidilleni. Voin sanoa, että on todella kuluttavaa ja raskasta. Pahinta on haukkuminen, kukaan ei kuulemma ole niin ilkeä kuin minä ja kukaan lapsistasi ole ikinä ollut niin ilkeä kuin minä : ( Se vaan, että kumpikaan sisaruksistani ei ole ikinä ollut kiinnostunut äitini hoidosta. Toinen ei käy juuri koskaan äidin luona, mutta pillastui kun kuuli, että saan omaishoidontukea. On sairaanhoitaja ja aloin saada syytöksiä, että en ansaitse omaishoidontukea. Äiti on kuulemma 84 vuotiaaksi niin hyvä kuntoinen. Hah, voisi hoitaa äitiä pari viikkoa niin katsottais kuinka suu pannaan. Ryhtyi vielä julkisesti tekemään syyttelemään, että en yhtäkkiä osaakkaan hoitaa äitiä. Äiti oli kuulemma lihonnut 6 kg eli syötän ja koitan liikaa, huolehdin liikaa ja on väärin , kun haluan että äiti käy edes kerran viikossa pesulla, niin en kunnioita hänen tahtoa mikä tarkoittaisi, että ei koskaan. Kumpikaan ei ole ikinä kysynyt, että miten jaksan. Eli koen että ongelmia on kolme.

        Asia on just näin. Yksi lapsista hoitaa tai sitten se miniä. Kukaan näistä haukkuvista hoidettavan lapsista ei ole valmis ottamaan vastuuta hoidettavasta edes vapaiden ajaksi. Vikaa löytyy koko ajan esimerkiksi ravinnosta, liikkumisesta tai jopa vaatteista.
        Silti vaikka ovat niin viisaita ja osaavia, ovat täysin kykenemättömiä ottamaan vastuuta omaisestaan.
        Mutta kun tulee oerinnönjaon aika, niin ollaan käsi ojossa biemässä lusikatkin kaapista.


      • Anonyymi
        H.Ksininen kirjoitti:

        Asia on just näin. Yksi lapsista hoitaa tai sitten se miniä. Kukaan näistä haukkuvista hoidettavan lapsista ei ole valmis ottamaan vastuuta hoidettavasta edes vapaiden ajaksi. Vikaa löytyy koko ajan esimerkiksi ravinnosta, liikkumisesta tai jopa vaatteista.
        Silti vaikka ovat niin viisaita ja osaavia, ovat täysin kykenemättömiä ottamaan vastuuta omaisestaan.
        Mutta kun tulee oerinnönjaon aika, niin ollaan käsi ojossa biemässä lusikatkin kaapista.

        Siskolleni ostettiin Helsingista asunto, kun hän oli raskaana. Sisko tykkää, että hänet vain haluttiin pois tuttujen läheltä. Hän ei voi hoitaa vanhempiani, koska asuu kaukana.

        Veljelleni rakennutettiin ok-talo omalle tontille keskustan välittömään läheisyyteen seuraavaan kortteliin vanhemmistani, koska veli on mies. Hänen mielestään vanhusten hoito ei kuulu hänelle.

        Menin lukioon tarkoituksena opiskella lääkäriksi. Pyysin rahaa preppauskurssille. En saanut, koska minulla todettiin sydänvika, eikä kukaan uskonut minua.

        En koskaan enää pyytänyt senttiäkään. Isä kertoi, että sisarukset menevät vanhuksille "molemmat kädet ojossa". Ilmeisesti kuitenkin molemmat molemmat kädet ojossa.

        Arvatkaapa, kuka hoitaa vanhuksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siskolleni ostettiin Helsingista asunto, kun hän oli raskaana. Sisko tykkää, että hänet vain haluttiin pois tuttujen läheltä. Hän ei voi hoitaa vanhempiani, koska asuu kaukana.

        Veljelleni rakennutettiin ok-talo omalle tontille keskustan välittömään läheisyyteen seuraavaan kortteliin vanhemmistani, koska veli on mies. Hänen mielestään vanhusten hoito ei kuulu hänelle.

        Menin lukioon tarkoituksena opiskella lääkäriksi. Pyysin rahaa preppauskurssille. En saanut, koska minulla todettiin sydänvika, eikä kukaan uskonut minua.

        En koskaan enää pyytänyt senttiäkään. Isä kertoi, että sisarukset menevät vanhuksille "molemmat kädet ojossa". Ilmeisesti kuitenkin molemmat molemmat kädet ojossa.

        Arvatkaapa, kuka hoitaa vanhuksia!

        Arvatenkin sinä hoidat nyt vanhempiasi.
        Miten muut, arvaan että arvostelua riittää, ja kateutta jos saat parisataa omaishoidon tukea tilillesi.


      • Anonyymi

        Oikein arvattu. Eikä se parisataa riitä edes kuluihini.

        Jos elämä olisi oikeudenmukaista, voittaisin Eurojackpotissa päävoiton yksikseni. Olen huomannut, ettei ole.


    • Anonyymi

      Kylläpä on sananhelinää. Ei näyttäisi olen käsitystä omaishoitajan arjesta. Olen pettynyt, olen surullinen, jos ja kun joku liiton henkilökunnasta kirjoittaa tuollaista.

    • Anonyymi

      Ihan tuttua tekstiä.

      Itse en halua mitään kiitosta omaishoitajuudesta.

      Yli 11 v. Olin omaishoitajana.

      Nyt sanon ammatikseni omaishoitaja,työnsä tehnyt.

    • Anonyymi

      Isän viimeiset sanat olivat: Piä puoles!

      Noiden sanojen voimalla olen jaksanut taistella omaishoidon raskaita ja kaiken alleen jyrääviä tuulimyllyjä vastaan äitiä ja äidin asioita hoitaessani.

      Äidin viimeinen sana oli: Kiitos!

    • Anonyymi

      Isäni kiitti myös minua, kädestä pitäen.

      Hän oli puhekyvytön ja liikuntakyvytön,mutta sai silti sanottua kiitos. Isäni poistui sitten n.2 vuoden päästä.

      Voiko hellemmin isä enää kiittää, ei todellakaan.

      Kauniita muistoja ei voi unohtaa.

    • Anonyymi

      Kiitoksia ja vielä kerran kiitoksia! Mutta niillä ei omaishoitajan arki helpotu.

      Minusta omaishoidon ei pitäisi kuulua yhdenkään yli 60-vuotiaan elämään. Sellaista hyvää tahtoa ja rakkautta ei ole, että se saisi vanhan ihmisen jaksamaan sellaista mitä elämänsä parhaissa voimissa oleva 25-vuotiaskaan ei jaksaisi.

    • Anonyymi

      Ei se helppoa ole kun omaishoitajuuskin on ohi.

      Nyt se työ on hoidettu.

      Ei minulla ole kuin rakkaat muistot seurana, ne ovatkin sitten todella hyvät.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe