Virallinen tutkimus

60-v

Pakkohan se on uskoa, kun asiasta on tehty ihan virallinen tutkimus, Radio Suomi on monipuolisin kanava.
Tietysti on, jos sitä vertaa kahteen nuorten hömppäkanavaan! Mikään tutkimus ei muuta sitä tosiasiaa, että arkisin 04.00-18.00 välisenä aikana iäkkäämmille kuuntelijoille ei ole mitään muuta kuin tunnin välein uutiset.
Luultavasti monet kyllästyneet kuulijat eivät edes tiedä, kuinka voisi valittaa, laittavat vaan radion kiinni.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/11/27/tutkimuksessa-vertailtiin-kolmea-suurinta-radiokanavaa-yle-radio-suomen-vahvuus

14

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ANABAJdadpewop

      Vai että monipuolinen! On kylmä fakta, että Radio Suomi ei toista samoja biisejä niin useasti kuin Radio Nova ja Suomipop, mutta jos monipuolisuutena pitää sitä että Radio Suomella soi samat isoimmat hitit vuodesta toiseen ja tietyiltä samoilta artisteilta ja bändeiltä lähinnä. Radio Suomea ei edes pitäisi verrata kaupallisiin kanaviin. Koska Radio Suomi rahoitetaan veroista ja muista valtion tuista pitäisi kanavan palvella paremmin meitä kaikkia. Radio Suomen pitäisi olla se kanava, joka soittaa uutuksia ensimmäisenä ja ennakkoluulottomasti vanhemmasta musiikista muitakin kuin isoimpia hittibiisejä. PISTE!

    • AidostiMonipuolinen

      Olkoon Radio Suomen soittolista mitä tahansa vs Suomipop ja Nova, mutta minä en ainakaan kuule juuri koskaan Radio Suomesta sellaista musiikkia mitä en olisi aiemmin kuullut radiosta vuosien saatossa. Kuuntelen tosin Radio Suomea vain pakosta työaikana. Joku näsäviisas varmaan voisi sanoa, että kuuntelisit kanavaa jatkuvasti niin ehkä kuulisit. Tuskin kuulisin silloinkaan.

      Minulle monipuolisuutta ei ole se, että soitetaan samoja biisejä päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Ei vaikka samoja biisejä soitettaisiin vuorokaudessa korkeintaan max 2 kertaa. Monipuolisuutta on, se että soittolistalla biisit vaihtuvat tiuhaan ja soitetaan laajasti erigenreistä ja Eppu Normaalilta ja Leevi And The Leavingsilta muitakin kui niitä samoja neljää kappaletta.


      HUOM!
      Jutussa mainitaan Radio Suomen soittaneen 1240 eri biisiä. Vertailuna SEA FM on soittanut tänä vuonna jo 11478 eri biisiä kirjoitushetkellä biisit sivuston listauksen mukaan. Tuo on sitä oikeaa monipuolisuutta.

    • AidostiMonipuolinen

      Korjaus edelliseen.

      Radio Suomen soittomäärät biisit sivuston mukaan tältä vuodelta kirjoitushetkellä 2567 eri biisiä. 1240 oli jutussa mainittu jonkin ajan viikkomääräksi. Outoa?

      Yhtäkaikki on turha puhua monipuolisesta kanavasta, jos ero suomen monipuolisimpiin kanaviin on melkein 10 000 eri kappaleen verran.

      • mahdotonta

        Hahaa! Se on ainakin varma että koko Suomessa ei olemassakaan radiokanavaa, joka soittaisi 2 567 ERI biisiä VIIKOSSA!


      • AidostiMonipuolinen

        Sentään joku on jossain hereillä. Meneekö sumutukset läpi kuten Ylekin yrittää kun jättää vertaamatta Radio Suomen soittolistaa sellaisiin kaupallisiin kanaviin, joilla on ollut tai on edelleen monipuolisempi soittolista.

        Ylipäätänsäkkään Ylen kanavia ei tulisi verrata kaupallisiin ja kehittää niitä niiden ehdoilla. Kaikki on vain Ylen tavoitetta saada palautteen antajat hiljaisiksi, yrittämällä vakuutella kuulijoille, että te olette väärässä. Ehkä olisi helpompi muuttaa asioita palautteiden pohjalta niin pääsisi paljon vähemmällä. Vai miten meni nyt Yle puheen kanssa.

        Rehellisempää olisi Yleltä tilata tutkimus, jossa verrattaisiin useampia kaupallisia kanavia ja Radio Suomea sellaisten kappaleiden osalta, jotka ovat kanavan olemassa olon aikana soineet ensimmäisen kerran tämän vuoden aikana. Siinä Radio Suomi sijoittuisi häntäpäähän.


    • tukkimies

      Biisit.infon sivulta kun katsoo radio suomen musiikkitarjonnan, ei voi muuta tehdä kuin
      kääntään virtakytkin asentoon off. Kiitos v...i Johan Lindroos. Kaiken paskan isähahmo.

    • Iuontoharrastaja

      Mikä vika yle puheessa on? Itse olen vasta reilu 30v, mutta kuuntelen mieluusti yle puheen informatiivisia keskusteluja.

      Aluksi vähän ärsytti kun sielläkin alettiin soittamaan musiikkia, mutta harvakseltaan sitä tulee ja biisit on valittu yllättävän hyvällä maulla.

    • DistantXsyncro

      MIkä kanava soittaa pelkästään, siis PELKÄSTÄÄN vain vanhempaakuin 1980 musiikka ?
      kuuntelisin mielellään sellaista ja lisäks paljon kunnon hanurimusaa.
      olen reilu viiskymppinen, kuuntelen myös vanhaa progea ja perusrokkia (en 50 luvun) sekä vähän klassista.
      älkää sanoko Järviradio, entarkoita sitä. ei Nostalgia sielläkin samat aina soi.

    • nomoreradiosuomi
    • PoisYlevero

      Ylen ja etenkin Radio Suomea ei voikaan verrata muihin radioihin. Se soittaa yksinomaan täsmälleen samaa huutoa, valitusta, hokemista, kuolonmassua, kuolemantanssia, mä kuolen, mä en pelkää, min pelkään, mä oon oikees, liljankukka, tummansininen seuralainen, ilves, orpo lapsi kiurun, ikivihree .....

      Kansalaisaloite eduskunnalle että Yle vero pitää poistaa. Kuka tekee aloitteen ?????

    • gsgdsgdsgds

      Itse kun tulin aikuisikään ja olisin radio Suomea halunnut alkaa kuuntelemaan, tehtiinkin siitä teinikanava.
      No onneksi on Ruotsin Radion Sisuradio. Sitähän pystyy kuuntelemaan netin kauttakin. Autossa kännykkä on langattomasti autostereoihin liitetty ja pystyn sitä kautta sielläkin kuuntelemaan.

    • Hienoa

      Ei tuota iloa kauaa kestä. Kuuntelijat kaikkoaa ja Radio Suomi soittaa 20 vuoden päästäkin samoja halloo ellejä.

    • Mukamastutkija

      Tutkija Heikki Hellman ei todennaköisesti ole ikinä kuunnellut Radio Suomea. Jos hän kuuntelisii sitä kuukauden hän olisi täsmälleen eri mieltä. Hellman on enemmän journalisti joten eipä hänellä ole käsitystä musiikista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1332
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1032
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe