Mulla on Exclissä Macro joka tekee tulostusalueesta PDFän, mutta PDFät on aika suuria koska niitä tulee 100kpl
Onkohan mitään keinoa saada ulos pienempää PDFää
Mulla on nyt koodina:
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=MyFolder & "\" & Range("L5").Value & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=False
Macro PDF teko
5
272
Vastaukset
- Kundepuu
En nyt ole varma ymmärsinkö oikein kysymyksen....
Siis jos taulukosta tulostat niin PDF ;ssä useita sivuja ja haluat pienempii osiin ja useamman PDF tulostuksen. Nyt tulostaa sivun pätkissä
Sub PDF()
Dim SivujaYhteensä As Long
Dim YksittäisenPDfSivut As Long
Dim MyFolder As String
MyFolder = "C:\Testi"
YksittäisenPDfSivut = 5
SivujaYhteensä = (ActiveSheet.HPageBreaks.Count 1) * (ActiveSheet.VPageBreaks.Count 1)
For i = 1 To SivujaYhteensä Step YksittäisenPDfSivut
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=MyFolder & "\" & Range("L5").Value & "_" & i & "-" & i YksittäisenPDfSivut - 1 & ".pdf", From:=i, To:=i YksittäisenPDfSivut - 1
MsgBox i YksittäisenPDfSivut - 1
Next
End Sub
KEEP EXCELing
@Kunde - PDF_Macromies
Eiku Kunde tarkotuksena oli kysellä saako PDFää jotenkin pakattua pienemmäksi, nyt kun tein PDFän niin koko oli 364KB
- TilaaOn
365 KB on pieni.
- PDF_Macromies
Joo onhan se, mutta sitten kun niitä onkin 100kpl ja pitäisi sitten lähettää sähköpostitse
- Vaihtoehtoja
- Pakkaa pdf:t yhteen, tai jos tulee liian iso, useampaan tiedostoon
tai
- Lähetä pdf:t tapeeksi monessa erässä
tai
- Laita ne esim. Dropboxiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei112139Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1181206- 891185
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51993Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli239985Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63904- 84786
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253786- 35709
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?43681