Mulla on Exclissä Macro joka tekee tulostusalueesta PDFän, mutta PDFät on aika suuria koska niitä tulee 100kpl
Onkohan mitään keinoa saada ulos pienempää PDFää
Mulla on nyt koodina:
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=MyFolder & "\" & Range("L5").Value & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=False
Macro PDF teko
5
224
Vastaukset
- Kundepuu
En nyt ole varma ymmärsinkö oikein kysymyksen....
Siis jos taulukosta tulostat niin PDF ;ssä useita sivuja ja haluat pienempii osiin ja useamman PDF tulostuksen. Nyt tulostaa sivun pätkissä
Sub PDF()
Dim SivujaYhteensä As Long
Dim YksittäisenPDfSivut As Long
Dim MyFolder As String
MyFolder = "C:\Testi"
YksittäisenPDfSivut = 5
SivujaYhteensä = (ActiveSheet.HPageBreaks.Count 1) * (ActiveSheet.VPageBreaks.Count 1)
For i = 1 To SivujaYhteensä Step YksittäisenPDfSivut
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=MyFolder & "\" & Range("L5").Value & "_" & i & "-" & i YksittäisenPDfSivut - 1 & ".pdf", From:=i, To:=i YksittäisenPDfSivut - 1
MsgBox i YksittäisenPDfSivut - 1
Next
End Sub
KEEP EXCELing
@Kunde - PDF_Macromies
Eiku Kunde tarkotuksena oli kysellä saako PDFää jotenkin pakattua pienemmäksi, nyt kun tein PDFän niin koko oli 364KB
- TilaaOn
365 KB on pieni.
- PDF_Macromies
Joo onhan se, mutta sitten kun niitä onkin 100kpl ja pitäisi sitten lähettää sähköpostitse
- Vaihtoehtoja
- Pakkaa pdf:t yhteen, tai jos tulee liian iso, useampaan tiedostoon
tai
- Lähetä pdf:t tapeeksi monessa erässä
tai
- Laita ne esim. Dropboxiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2284917Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k233600Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2712075Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,122013Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast411299Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611229Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1111025- 32833
- 61777
Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.98776