Malminlettokettää suurennettava

Malmin lentokentään
Kiitoraataa kannatta pidentää
300m että sinne
Voisi laskeutua liikejettejä
Esim cecna citation x
Ja pikkusen suurempikin kone
Näin tärkeät liikemiehet pääsisivät
Helpommin matkaan
Ja harraste koneet vois ollä vähän sivummassa
Ehkä se houkuttais säästää
Kentä toiminta?????
1
Ilmoita


24 Vastausta

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.


Sehän on jo suljettu. Tänäänkään ei ainoatakaan konetta noussut . Olisitko valmis kustantamaan moisen älyttömyyden vai ihanko veronmaksajien piikkiin taas tuokin...Varmaankaan ei noilla Jeteillä korpikentille laskeuduta! Ei ole edes lennonjohtoa. Hki/Vantaan palvelut riittää,korpikentällä ei sellaisia edes olisikaan.
5 VASTAUSTA:
Helsingin kaupungillakin valeuutisia tuottava trolliarmeija?
Eli "edullisempaa" kuin esim. Kalasatamassa.

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

"rikiltä haisevaa sulfidisavea." ? Nyt "hieman" haiskahtaa.
Totuus olikin näin. YleUutiset:Geologian tutkimuskeskus kairasi viime vuoden puolella Malmin lentokentän alueelta savinäytteitä Helsingin kaupungin toimeksiannosta. Etenkin kairauksilla pyrittiin selvittämään löytyykö Malmin kentän maaperästä sulfidisavi-alueita, jotka voisivat vaikeuttaa rankentamista.

Tähän mennessä saaduista tuloksista ei kaupungin mukaan ole löytynyt mitään hälyttävää.

– Tuloksista ei tullut esiin mitään sellaista, joka olisi muuttanut aluetta vaikeammin rakennettavaksi, päinvastoin. Sulfidin aiheuttama riski on pieni ja sen esiintymisalue rajallinen, mikä on hyvä asia rakentamisen kannalta, sanoo diplomi-insinööri Helena Färkkilä-Korjus Helsingin kaupunkisuunnitteluvirastosta.

Tutkimusten mukaan sulfidipitoisia savia näyttäisi esiintyvän vähäisiä määriä lähinnä tutkimusalueen itä- ja koillisosissa. Mustat voimakkaasti sulfidiset savet kuitenkin puuttuvat Malmin alueelta.

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

No et yhtään vanhempaa stoorii löytänyt?

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

"Rakentajien investoinnit pohjatöihin jopa 470 euroa kerrosneliötä kohti. Sadan neliön asunnossa se tarkoittaa 47 000 euron hintalisää." Näiköhän?
Paaluperustus 17m. kerroksia 6. 119 € /k-²m ja Maanvarainen kerroksia 6. 107 €/k-²m Eipä olekaan niin kallista vaan Aika lähelle menee Maanvaraisen rakentamisen kanssa!
+Lisää kommentti
Tämän sadun kirjoittajahan ei varmaankaan ole virkistyspörrääjä;)Eihän...
1
Ilmoita
Luonnonsuojelua? Malmin valvomattomalla lentopaikalla elikorpikentällä.
> Katja Pellikka
Tattarisuon ojavesinäytteiden ja Helsingin purojen haitta-ainetulokset

> Longinojan merkittävin sivuoja on Malmin pienlentokentän suunnalta
> laskeva Lentokentänoja.
> Lentokentänojalla ei kuitenkaan ole kaikki hyvin. Sen sedimentissä
> lyijyn,
> nikkelin, sinkin, kuparin, kadmiumin ja arseenin pitoisuus oli korkeampi
> kuin Longinojan latvoilla tai pääuomassa. PAH- ja PCB-yhdiste- sekä
> torjunta-ainepitoisuudet olivat sentään pieniä.
> Haitallisimman organotinayhdisteen, tributyylitinan, pitoisuus oli
> suurin
> Lentokentänojassa.Joka laskee Taimenpuro Longinojaan!
> Johtuu ilmeisesti nykyisestä lentotoiminnasta.
> Metalleista erityisesti kadmiumin ja nikkelin liukoiset pitoisuudet olivat Lentokentänojassa muita ojavesiä huomattavasti korkeampia. Nikkelin pitoisuus oli melko korkea ja sillä saattaa olla kielteisiä vaikutuksia esimerkiksi kaloihin. Lentokentänojan korkeat nikkeli- ja kadmiumpitoisuudet ovat todennäköisesti peräisin lentokenttäalueen maaperästä.
1 VASTAUS:
No nyt selvis mikä siel dunkkas ku tsörasin fillarilla kesäl tota dunkkaavan ojan vartta.Yhtään fisuu siel näkynyt vaik kolmasti saman lenkin heitin. Korpikentän ympäri siel umpiskutsissa mistä mitään näkyvyyttä kensulle ollut ,vaik niin mainostetaankin. Luulin jo et ihan flöittii noi fisutkin kaiken muun lisäksi mut sit hiffasin et fisut onki siel vaa syksyllä ja niit näkee vaan pimeellä! No ihan pimeetä on touhu,nythän pitäis ne putsaa pikimmiten enneku loputkin fisut delaa. Tosin vantaasta nousi metskillä taimenen poikasia usein jo yli20v. sitten.Heitettiin jonkkaan takas kasvamaan.Ei ne mitään saastepuroo kaipaa vaik joku joskus sinne eksyykin.
+Lisää kommentti
Tämäkin vielä!Kenttäalueella tavataan useita EU:n lintudirektiivin liitteessä 1 mainittuja lajeja, jotka on luetteloitu kansainväliseen IUCN:n uhanalaisten lajien punaiseen listaan, mm. äärimmäisen uhanalainen heinäkurppa (Gallinago media), jonka syyslaskennassa vuonna 2014 tehtiin Suomen ennätys, 10 yksilöä.

Suomen Luonnosuojeliitto:
Niittotyöt koituvat yhä monen nuoren ruisrääkän kohtaloksi, sillä heinikossa ruokailevat poikaset silpoutuvat usein niittokoneiden teriin. Nykyinen operaattori on velvollinen niittämään kenttäalueen lentoturvallisuuden vuoksi. Viimeisimmässä 2015 PUOLUEETTOMASSA lintukartoituksessa enää 1 yksilö!Ovat ilmeisesti siirtyneet Viikin Lintukeitaaseen jossa saavat olla Melultakin rauhassa.Useita poikasia on vuosikymmenten aikana silpoutunut leikkurien teriin!
1 VASTAUS:
Olisi jo aika lopettaa saastutus ja maa-alueen puhdistus aloitetta viimein.
Alueen maaperä on maaperätutkimusten mukaan todettu paikoin pilaantuneeksi, mutta suurimmalla osalla aluetta ei oleteta olevan merkittävää kunnostustarvetta. Alueen pilaantuneisuus keskittyy nykytietojen perusteella muutamiin kohtiin, joissa lentoaseman toiminnot ovat aiheuttaneet päästöjä maaperään. Jatkosuunnittelussa tutkimuksia ja arviointeja täydennetään.
+Lisää kommentti
Kuinkahan paljon Isä Stalinin pommeja löytyy vielä kentältä?
Ilmoita
Ei siellä ole muita pommeja kuin ikäloppuja kessnapipereitä! Isä Stalinia ei tyhjän korpikentän pommitus kiinnostanut.
1
Ilmoita
Kyllä ! Ja tulli- lennonjohto-sääpalvelu- kentän huoltopalvelut (yht n. 2Miljoonaa €/vuosi maksettaisiin tietenkin Veromaksajien lompakosta . Lisäksi pitäisi korpikentää "kehittää" aluksi n.100:lla miljoonalla €urolla!
1
Ilmoita
Kiitotietä on ehdottomasti pidennettävä vähintään 800 metriä ja sivukiitotie otettava takaisin käyttöön. Siis ilmailukäyttöön.
3 VASTAUSTA:
Kyllä! Mutta kuka on maksaja? 15 Miljoonaa maksoi juuri Tampereen kentän kiitoradan remppa.
Käyttäjät maksaa ,niitä on paljon ja niillä on rahaa!Helsingin kaupunki ei ryhdy "korpikenttä operaattoriksi".
Malmi sulkeutuu ja täällä on pienilmailun tulevaisuus.Vapaa ilmatila toisin kuin Malmilla jossa ei enään niin mitään.
http://services.kymenlaakso.fi/www/DimDocumentDownload?action=show&id=12071&fileId=22675
+Lisää kommentti
Mistähän tämä määrä on keksitty! "Yli kaksi miljoonaa kuutiometriä maan siirtoja, joukossa toistaiseksi tuntematon määrä ongelmallista, rikiltä haisevaa sulfidisavea."
No ei pidä tämäkään paikkaansa;P ääkaupunkiseudulla korkean rikin pitoisuudet liittyvät lähinnä pyriittiseen (FeS2) sulfidisaveen.
Tämä ei ole mustajuovaista tai rikille haisevaa kuten Pohjanmaalla, vaan yleensä tasaisen vihertä-
vän harmaata ja hajutonta savea .
1 VASTAUS:
Tuskin 2 miljoonaakaan kuutiota...Destia:Alueen maaperä on maaperätutkimusten mukaan todettu paikoin pilaantuneeksi, mutta suurimmalla osalla aluetta ei oleteta olevan merkittävää kunnostustarvetta. Alueen pilaantuneisuus keskittyy nykytietojen perusteella muutamiin kohtiin, joissa lentoaseman toiminnot ovat aiheuttaneet päästöjä maaperään.
+Lisää kommentti
Pyhtää Redstone – ainutlaatuinen lentokenttä Etelä-Suomessa

Pyhtää profiloituu lentoliikenteen pioneeripaikkakuntana. Uusi lentokenttä Pyhtää Redstone palvelee alueen kasvavaa matkailutoimintaa.

Alkuosa asvalttipäällysteistä kiitotietä on jo valmiina Pyhtään lentokentällä, ja jatkoa on rakenteilla. Kokonaisuudessaan kiitotie tulee olemaan 1600 metrin mittainen. Pyhtään lentokenttä on saanut valtiontukea 900 000 euroa, mikä käytetään kiitotien ja lentokentän perusinvestointeihin. Ensimmäinen lentokonehalli on valmis, ja kenttä on käyttökunnossa.

Pyhtään lentokentän avajaisia vietetään kesällä 2019, ja sen asema alueella on merkittävä. Helsingin Malmin lentokentän toiminnan hiljennyttyä Pyhtäältä löytyy nyt Etelä-Suomen ainoa ammatilliseen yleisilmailuun sopiva kenttä.

Aikatauluttoman lentoliikenteen tukikohta

Pyhtää Redstonella on ainutlaatuinen asema aikatauluttoman lentoliikenteen tukikohtana. Kun kenttä saa toimivan satelliittinavigointijärjestelmän, laskeutuminen on mahdollista sääolosuhteista riippumatta.

- Toiminnan pääkohderyhmä ovat ammatilliset ilmailuyritykset ja tulevaisuuden ilmailu, kuten droonitoiminta. Myös ilmailun harrastajat ovat tervetulleita, kertoo lentokapteeni ja lentokentän rakennusprojektin vetäjä Esa Korjula Redstonen Aerosta.
Pyhtään lentokenttä lisää kunnan merkitystä matkailupalveluiden tarjoajana muodostaen alueesta liikenteen solmukohdan.
Suurin käyttäjäkunta on Malmilta siirtyvät lentäjät ,kun Malmi suljetaan 2019 lopussa.
1
Ilmoita
Vaan kun ei pysty suurentamaan. Pitäisi purkaa kymmeniä omakoti/rivitaloja kiitotien jatkamiseksi.
1
Ilmoita
DC-3 laskeutui juuri Uudelle kotikentälleen.
Suomen uusimmalla lentokentällä suuret suunnitelmat – havittelee itselleen Helsingin lentokenttien koneita ja ilmailumuseota Vantaalta
Helsingin keskuskirjasto Oodin tekijöillä on jo suunnitelmat uudesta ilmailumuseosta.
https://yle.fi/uutiset/3-10788456
1 VASTAUS:
Toiveajattelua. Pyhtää ei ole eikä tule olemaan Airveteranin kotikenttä. Sehän on todellinen korpikenttä Airveteranin näkökulmasta; jäsenistön enemmistö asuu pks:lla.

Airveteran on vastikään tehnyt päätöksen sijoittaa DC-3 Nummelaan ensi kesästä alkaen.

Minkähän vuoksi juuri nämä Pyhtää-”uutiset” ovat ns. vaihtoehtoista totuutta tulvillaan?
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Malminlettokettää suurennettava

Malmin lentokentään
Kiitoraataa kannatta pidentää
300m että sinne
Voisi laskeutua liikejettejä
Esim cecna citation x
Ja pikkusen suurempikin kone
Näin tärkeät liikemiehet pääsisivät
Helpommin matkaan
Ja harraste koneet vois ollä vähän sivummassa
Ehkä se houkuttais säästää
Kentä toiminta?????

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta