Paljonko teiltä lähtee hiuksia?

letitetty

Jostain luin että normisti lähtee päästä100-150 hiusta päivässä, häh, voiko olla totta?
Tein viikon mittaisen kokeen. Laskin kaikki hiusharjasta nyppimäni hiukset sekä lisäsi kylppärin lattiakaivon sihdinssä olevat ja imurin mattosuulakkeeseen juuttuneet ja saldo oli keskimäärin 18 hiusta per päivä. Montakaan hiusta ei muualle ole putoillut sillä pidän pitkät hiukseni aina kiinni, myös öisin letillä.

9

268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lemmenkäinen

Lähteehän niitä ylä ja alakerrasta :D

• Oletpas tehnyt tarkkaa tutkimusta hiuksistasi.

Kyllä hiuksia joskus lähtee ihan kunnolla,
      mutta olen vuosia jo syönyt piitä ja kalkkia
      niin aika hyvässä kunnossa ovat niiden avulla pysyneet.

Uusiutumista ne hiuksetkin vaativat ja
      Hyvä leikkaus pelastaa jos on suurempi sulkasato menossa.

• Itse.leikannut

Harjaan joka aamu (joskus iltakin) aidolla harjalla muutaman sukauksen tukka alaspäin ja minäkin taipuneena. Ajoittain huomaan että harja on ihan täynnä hiuksia. Pesen harjan laittamalla siihen pesuainetta ja hankaamalla piikkiharjaa siihen, siinä lähtevät hiukset. En usko 100-150 hius/pv. Ehkä tuo 18 hiusta päivässä on järkevämpi. Tuli mieleen suuresta kirjasta: "Ei hiuskarvakaan päästäsi lähtisi herran sitä tietämättä" tai jotain sinne päin.

• Kyllä tuo 100-150 hiusta päivässä irtoaa, on ihan ´´virallinen´´ luku. Verrattuna pään hiuslukumäärään, tuo on pieni luku. Normaalia uusiutumista.
      Enemmän jos lähtee, voi olla kyse jostain sairaudesta.
      Vanhemmiten kyllä hiuksissa harvenemista tapahtuu.

• siistisonsiisitiä

TV:n tähtihuippumestarikokkiohjelmissa ei koskaan näy hiuksia putoilevan ruoan tai edes raaka- aineiden sekaan, on se vaan siistiä!!!!!!!!!!!!!!

• mimmimum-..mi

Kaksi hiusta päässä ja kampaaja kysyi miten laitetaan .....sanoin jakaus keskelle päätä...seuraavaksi voikin jo sanoa että kiillotetaan vaan ....niinkuin Kekkonenkin sanoi...
      Uskoitteko?

• Minä olen tuon kuullut niin, että kolmesta hiuksesta pyysi tekemään letin, kahdesta nutturan ja sitten yhdestä hiuksesta sanoi, että annetaan olla valtoimenaan. Tuota kiillotusta en ollut aikaisemmin kuullut, mutta hyvä tietää sekin vastaisuuden varalle, kun vaikuttaa vain ohenevan ja ohenevan minulla.

• Mahtaako niitä enää edes olla niin montaa.

• Kaikki-tallessa

Tukka pois ja linnaan.
      Noo enpäs olekaan laskenut hiusteni/tukkani määrää.
      Koko ajan kasvaa lisää ja lisää, parturin pakeille olisi asiaa, vaan enpä piä kiirettä.
      Viimeistään keväällä kello aamu kymmenen.
      Jokunen hius lähtee aina, tutkailemaan maailmaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe