Paljonko teiltä lähtee hiuksia?

letitetty

Jostain luin että normisti lähtee päästä100-150 hiusta päivässä, häh, voiko olla totta?
Tein viikon mittaisen kokeen. Laskin kaikki hiusharjasta nyppimäni hiukset sekä lisäsi kylppärin lattiakaivon sihdinssä olevat ja imurin mattosuulakkeeseen juuttuneet ja saldo oli keskimäärin 18 hiusta per päivä. Montakaan hiusta ei muualle ole putoillut sillä pidän pitkät hiukseni aina kiinni, myös öisin letillä.

9

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lemmenkäinen

Lähteehän niitä ylä ja alakerrasta :D

• Oletpas tehnyt tarkkaa tutkimusta hiuksistasi.

Kyllä hiuksia joskus lähtee ihan kunnolla,
      mutta olen vuosia jo syönyt piitä ja kalkkia
      niin aika hyvässä kunnossa ovat niiden avulla pysyneet.

Uusiutumista ne hiuksetkin vaativat ja
      Hyvä leikkaus pelastaa jos on suurempi sulkasato menossa.

• Itse.leikannut

Harjaan joka aamu (joskus iltakin) aidolla harjalla muutaman sukauksen tukka alaspäin ja minäkin taipuneena. Ajoittain huomaan että harja on ihan täynnä hiuksia. Pesen harjan laittamalla siihen pesuainetta ja hankaamalla piikkiharjaa siihen, siinä lähtevät hiukset. En usko 100-150 hius/pv. Ehkä tuo 18 hiusta päivässä on järkevämpi. Tuli mieleen suuresta kirjasta: "Ei hiuskarvakaan päästäsi lähtisi herran sitä tietämättä" tai jotain sinne päin.

• Kyllä tuo 100-150 hiusta päivässä irtoaa, on ihan ´´virallinen´´ luku. Verrattuna pään hiuslukumäärään, tuo on pieni luku. Normaalia uusiutumista.
      Enemmän jos lähtee, voi olla kyse jostain sairaudesta.
      Vanhemmiten kyllä hiuksissa harvenemista tapahtuu.

• siistisonsiisitiä

TV:n tähtihuippumestarikokkiohjelmissa ei koskaan näy hiuksia putoilevan ruoan tai edes raaka- aineiden sekaan, on se vaan siistiä!!!!!!!!!!!!!!

• mimmimum-..mi

Kaksi hiusta päässä ja kampaaja kysyi miten laitetaan .....sanoin jakaus keskelle päätä...seuraavaksi voikin jo sanoa että kiillotetaan vaan ....niinkuin Kekkonenkin sanoi...
      Uskoitteko?

• Minä olen tuon kuullut niin, että kolmesta hiuksesta pyysi tekemään letin, kahdesta nutturan ja sitten yhdestä hiuksesta sanoi, että annetaan olla valtoimenaan. Tuota kiillotusta en ollut aikaisemmin kuullut, mutta hyvä tietää sekin vastaisuuden varalle, kun vaikuttaa vain ohenevan ja ohenevan minulla.

• Mahtaako niitä enää edes olla niin montaa.

• Kaikki-tallessa

Tukka pois ja linnaan.
      Noo enpäs olekaan laskenut hiusteni/tukkani määrää.
      Koko ajan kasvaa lisää ja lisää, parturin pakeille olisi asiaa, vaan enpä piä kiirettä.
      Viimeistään keväällä kello aamu kymmenen.
      Jokunen hius lähtee aina, tutkailemaan maailmaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7520
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2946
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1659
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      168
      1412
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1163
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      77
      853
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      755
    Aihe