Huomenna joulukuu ja joulukalenterin ensimmäinen luukku avataan

Minä olen vähän kahden vaiheilla. Ottaisinko joulukalenterin vaiko enkö. Kaikki on niin samanlaisia ja moneen kymmeneen kertaan jo nähty. Oisko teillä joillain tietoa erilaisesta kalenterista?

49

678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö-Öö

Perinteinen keskarikori

Ehkä kulunut vitsi, mutta ihan ok. Nuorena tein jotain keikkajulistetta ja sensellaista kavereitten pändeille. Yleensä niistä sai lähinnä itselle kuluja, mutta kerran yks pändi lahjoitti mulle perinteisen kaljakorin kalenteriksi. Lämmitti mieltä, tais olla suurin palkkio siihen aikaan hommista :D

=DW=

• Enpä taija keskarikoria. Joka päivä pitäsi juua kailijaa ja sille tielle en taida lähteä :). Ja mieluusti kalenteri saisi olla sellainen että sen käyttöönotto ois helppoa ja vaivatonta.

• tahvanapässiksi

Hitsi, luin väärin, että huomenta joulukuu. Melkein iski paniikki.
      Ei minulla ole ollut joulukalenteria. Lapsilla oli ja fiilistelin heidän mukanaan vuosikymmeniä sitten.

En oikein keksi mitä odottaisin sieltä joulukalenterin viimeisestä luukusta. Onneksi on vielä aikaa tehdä suunnitelmia senkin luukun suhteen.

Hyvää joulunaikaa itse kullekin säädylle!

• Mullakin koko joulu vapaa tänä vuonna. Kutsumma koko lähipiirin meille aatoksi nyyttäriperiaatteella. Nyt kun äitikin vielä onnoukossa ja nauttii paitsi seurasta myös joulun tunnelmasta ja jouluruoista.

• voimahotonpaikka

Meillä on perinne , jouaatto sisarukset perheineen yhdessä ja minä äitinä tietenkin mukana . Kyllä vanhemmiten joulun aikakin lakkaa kiinnostamasta , onneks on lastelapsia joille joulu on jännää aikaa.

• voimahotonpaikka kirjoitti:

Meillä on perinne , jouaatto sisarukset perheineen yhdessä ja minä äitinä tietenkin mukana . Kyllä vanhemmiten joulun aikakin lakkaa kiinnostamasta , onneks on lastelapsia joille joulu on jännää aikaa.

Joulu tulee joka tapauksessa ja ilman ylimääräistä hössötystä, Minä pidän joulun rauhasta ja muutoinkin tunnelmasta joka jouluksi kotiin loihditaan. Mutta viimeistään loppiaisena kaikki jouluun viittaava pois ja kevään odotus akaa :).

• Osta joulukalenterin sijaan Raamattu

• Mulla on jo ;).

• siilivain kirjoitti:

Mulla on jo ;).

No hyvä :)

Jeesus ei Raamatussa kehota viettämään joulua, eikä Jeesus syntynyt jouluna, joten adventtikalenterit ovat valhetta. Jouluun liittyy myös se valhe että joillekkin lapsille valhetellaan että joulupukki on olemassa vaikka ei ole.

Ei lapsille eikä kellekkään saa valhetella.

Itse olen Jeesuksen uskossa enkä vietä joulua koska Herrani ja Vapahtajani Jeesus Kristus ei ole kehottanut viettämään syntymäpäiväänsä vaan mm julistamaan evankeliumia kaikille kansoille. Ns. "jouluevankeliumi" ei ole evankeliumi vaan evankeliumin voi julistaa esim näin

Olemme kaikki syntisiä ja Jumalan kirkkautta vailla.

Jos kuolet synneissäsi, joudut ijankaikkiseen kadotukseen.

Tee siis parannus ja ota uskossa vastaan Jeesus Kristus Herraksesi ja Vapahtajaksesi niin sinusta tulee Jumalan lapsi ja saat ijankaikkisen elämän. Seuraa Jeesusta Pyhässä Hengessä ja totuudessa..

Jumalan Sanaa lukemalla selviää että monet ihmisten niin sanotut kristilliset tavat ovat vain ihmisten itse keksimiä perinteitä kuten joulu, pääsiäinen, juhannus. Eivät ne ole mitään raamatullisia juhlia, ei Raamatussa ole kehotusta viettää pääsiäistäkään Uudessa Liitossa.

Itselleni joulu ja muut punaisella merkityt päivät kalenterissa ovat tuikitavallisia päiviä kuten kaikki muutkin päivät. Jeesus Kristus on sama tänään eilen ja ijankaikkisesti eli jokainen päivä voi olla pelastuksen päivä niille joille Jumala on antanut etsikkoajan eli he voivat silloin tulla uskoon.

Jos olet jo uskossa niin rukoile ja kysele Herralta totuus kaikesta. Hän kyllä kertoo totuuden joulustakin

• voimahotonpaikka
        on.aika.herätä.unesta_ kirjoitti:

Jeesus ei Raamatussa kehota viettämään joulua, eikä Jeesus syntynyt jouluna, joten adventtikalenterit ovat valhetta. Jouluun liittyy myös se valhe että joillekkin lapsille valhetellaan että joulupukki on olemassa vaikka ei ole.

Itse olen Jeesuksen uskossa enkä vietä joulua koska Herrani ja Vapahtajani Jeesus Kristus ei ole kehottanut viettämään syntymäpäiväänsä vaan mm julistamaan evankeliumia kaikille kansoille. Ns. "jouluevankeliumi" ei ole evankeliumi vaan evankeliumin voi julistaa esim näin

Tee siis parannus ja ota uskossa vastaan Jeesus Kristus Herraksesi ja Vapahtajaksesi niin sinusta tulee Jumalan lapsi ja saat ijankaikkisen elämän. Seuraa Jeesusta Pyhässä Hengessä ja totuudessa..

Jumalan Sanaa lukemalla selviää että monet ihmisten niin sanotut kristilliset tavat ovat vain ihmisten itse keksimiä perinteitä kuten joulu, pääsiäinen, juhannus. Eivät ne ole mitään raamatullisia juhlia, ei Raamatussa ole kehotusta viettää pääsiäistäkään Uudessa Liitossa.

Itselleni joulu ja muut punaisella merkityt päivät kalenterissa ovat tuikitavallisia päiviä kuten kaikki muutkin päivät. Jeesus Kristus on sama tänään eilen ja ijankaikkisesti eli jokainen päivä voi olla pelastuksen päivä niille joille Jumala on antanut etsikkoajan eli he voivat silloin tulla uskoon.

Jos olet jo uskossa niin rukoile ja kysele Herralta totuus kaikesta. Hän kyllä kertoo totuuden joulustakin

En tiedä mitä uskonlahkoa edustat , minä olen tavallinen kristitty, en ole uskossa mutta luen iltarukouksen joka ilta nukkumaan mennessä .

• on.aika.herätä.unesta_ kirjoitti:

Jokaisen usko tai uskottomuus on henkilökohtainen asia ja siitä en lähde väittelemään. Kuitenkin minusta lapsilla on oikeus satuihin ja satuhahmoihin. Kyllä se maailman karu todellisuus iskee kasvoille kaikille vähän vanhempana.

• siilivain kirjoitti:

Jokaisen usko tai uskottomuus on henkilökohtainen asia ja siitä en lähde väittelemään. Kuitenkin minusta lapsilla on oikeus satuihin ja satuhahmoihin. Kyllä se maailman karu todellisuus iskee kasvoille kaikille vähän vanhempana.

Kyllä pienetkin lapset ymmärtävät eron sadun ja todellisuuden välillä.
        Tietävät he, kun heille vaikka eläinsatuja tai Akua lukee, etteivät eläimet oikeasti puhu ihmisten kieltä.

Jos heille jo lapsena ympätään päähän, että kaikki heidän kuulemansa on totta ja vain totta, niin sitten aikuisenakin uskovat kaikki iltalehtien jutut todeksi. Paras, kun jo pienenä oppivat itse siivilöimään sadun ja todellisuuden eron.

• 1eero

Google on totta.

• Tellukka kirjoitti:

Kyllä pienetkin lapset ymmärtävät eron sadun ja todellisuuden välillä.
        Tietävät he, kun heille vaikka eläinsatuja tai Akua lukee, etteivät eläimet oikeasti puhu ihmisten kieltä.

Jos heille jo lapsena ympätään päähän, että kaikki heidän kuulemansa on totta ja vain totta, niin sitten aikuisenakin uskovat kaikki iltalehtien jutut todeksi. Paras, kun jo pienenä oppivat itse siivilöimään sadun ja todellisuuden eron.

Höpö höpö. Sadur ruokkivat lasten mielikuvitusta ja tunne-elämän kehittymistä. Lapselle ei saduissa ole totuudella niin väliä . Lapset tarvitsevat satuja ja satuhahmoja. Ei oteta niitä heiltä pois.

• siilivain kirjoitti:

Höpö höpö. Sadur ruokkivat lasten mielikuvitusta ja tunne-elämän kehittymistä. Lapselle ei saduissa ole totuudella niin väliä . Lapset tarvitsevat satuja ja satuhahmoja. Ei oteta niitä heiltä pois.

Mitä höpö höpö?
        Ookkona kännissä? Satujen kertomisen puolesta just olenkin. Vaan eivät minun lapseni uskoneet ainakaan eläinten puhuvan oikeasti ihmisten kieltä. Uskoitkos ite? Minkä ikäiseksi asti?

Joulupukillekin sanoivat heti, kun puhumaan oppivat, että kuules ei sinua ole olemassakaan. Silti höpöstelevät vieläkin askarrella tonttuovia ja semmoisia.

• Tellukka kirjoitti:

Mitä höpö höpö?
        Ookkona kännissä? Satujen kertomisen puolesta just olenkin. Vaan eivät minun lapseni uskoneet ainakaan eläinten puhuvan oikeasti ihmisten kieltä. Uskoitkos ite? Minkä ikäiseksi asti?

Joulupukillekin sanoivat heti, kun puhumaan oppivat, että kuules ei sinua ole olemassakaan. Silti höpöstelevät vieläkin askarrella tonttuovia ja semmoisia.

No sinähän kaiken muistavana tietenki muistat että minä en ole koskaan kännissä.
        Käsitin että olit satuja vastaan. Että kaiken pitää lapillekin olla totta. Minä samaistuin puhuviin bambeihin ja prinsessoihin. Aku-Ankkoihin sun muiihin satusiileihin :). En ollenkaan edes kyseenalaistanut etteivät ne voisi puhua koska olin lapsi ja elin lapsen ennenkokematonta maailmaa, jossa kaikki on mahdollista. Kuitenkin ymmärsin että ne on satuja ja tarinoita. Ei lapset ajattele aikuiten tavoin eivätkä ole pikku aikuisia.

• siilivain kirjoitti:

No sinähän kaiken muistavana tietenki muistat että minä en ole koskaan kännissä.
        Käsitin että olit satuja vastaan. Että kaiken pitää lapillekin olla totta. Minä samaistuin puhuviin bambeihin ja prinsessoihin. Aku-Ankkoihin sun muiihin satusiileihin :). En ollenkaan edes kyseenalaistanut etteivät ne voisi puhua koska olin lapsi ja elin lapsen ennenkokematonta maailmaa, jossa kaikki on mahdollista. Kuitenkin ymmärsin että ne on satuja ja tarinoita. Ei lapset ajattele aikuiten tavoin eivätkä ole pikku aikuisia.

Saduissahan on myös opetuspuoli. Se jää lapsen alitajuntaan.
        Kuivaa olisi ilman satumaailmaa.
        Vielä aikuisenakin (en nyt pitkään aikaan) olen joskus ottanut hyllystä C.H. Andersenin satukiran ja lukenut jonkun sadun. Noita kirjoja on 3.
        Muistan ikuisesti pienen satukirjan, sen nimi oli ´´lentävä lohikäärme´´ se oli sitten mielestäni kiehtova, harmi että se on kadonnut.

• eppu2 kirjoitti:

Vielä aikuisenakin (en nyt pitkään aikaan) olen joskus ottanut hyllystä C.H. Andersenin satukiran ja lukenut jonkun sadun. Noita kirjoja on 3.
        Muistan ikuisesti pienen satukirjan, sen nimi oli ´´lentävä lohikäärme´´ se oli sitten mielestäni kiehtova, harmi että se on kadonnut.

"peppu2"

Sinäkin olet tietysti huomannut riimieni pienet satuset.
        Lukenut niitä lapsen-lapsille iltaisin? :)
        -
        Minun on paha mennä sanomaan, mutta uskoisin mato- ja raatelu-satusten olevan lasten suurinpia suosikkeja.

H.

• siilivain kirjoitti:

No siili, samastahan me puhutaan.
        Muistan, kun luin lapsilleni iltasatuja, niin sängyn pohjalta kuului; no nii temmone tatu.
        Ei sieltä kulunut; nyt taijat valehella.
        Se erotuksena satuun ja valheeseen, niinkuin tuolla apostoli varoitteli valehtelemasta lapsille.

Eivät ne koskaan hämmästyneet, kun niitten tapaamat eläimet livessä eivät alkaneet puhumaan suomea (eikä ruotsia). Erottavat vieläkin, milloin tarkoitan tosissaan ja milloin sanon jotain "kieli poskessa" (Palomaa lainaten).

• eppu2 kirjoitti:

Totta. Saduissa on aina sanoma ja se avautuu lapsille vaikka satuolentoja saduissa onkin. Minun molemmat lapseni kuuluivat Lasten omaan kirjakerhoon, josta joka kuukuausi sai halutetssaan ostaa kirjan ja melekein kaikki ostettiinkin. Yhtä lailla niistä nautti niin äiti kuin lapsetkin. Ja myöhemmin lukemaan opittuaan lapset lukivat niitä itse,

• Tälle palstalle aavaisit oman juttuluukun joka aamu.

Pikkasen siihen päivään ja joulunodotukseen liippaavaa jutustelua.

• voimahotonpaikka

Flunssan kourisssa olen , taas se alkaa kun ilmat kylmiää. Joululahjatkin on pääosin ostamatta , jotain pientä ostanut lapsille . Aikuisille ei osteta mitään , rahat loppuu muutenkin eläkeläisellä .

• voimahotonpaikka kirjoitti:

Flunssan kourisssa olen , taas se alkaa kun ilmat kylmiää. Joululahjatkin on pääosin ostamatta , jotain pientä ostanut lapsille . Aikuisille ei osteta mitään , rahat loppuu muutenkin eläkeläisellä .

Meillä ainakin on ilma muuttunut niin kosteaksi, sekin voi vaikuttaa flunssaan.
        Muista viinimarjamehua ja auringonhattu-uutetta ja lepoa ja rauhaa,
        ja turhat murehtimiset romukoppaan.

Voi, onhan tässä vielä aikaa ostella joululahjoja ennen jouluaattoa.

• Heikunkeikku

"maissii"

Olipas hyvä idea.
        Huomenna jos joku, vaikka sinä maissii, voisit tehdä aloituksen, joka olisi Joulukalenteri.
        Ja sinne sitten saisi porukat viserrellä omia joulujuttujaan. Omat jutut eri päivinä.
        Ei niinku jatkumollisesti edellisen päivän juttuja räpeltäen, vaan ihan uutta juttua aina seuraavana päivänä.
        Jos sinä et jaksa/viitsi/halua tommosta aloitusta värkätä, niin joku toinen voisi olla niin ystävällinen ja ilahduttaa meitä muita.
        Mutta ei kiesus sentään mitään riimikalenteria. Mäkin tahtoisin siihen jouluketjuun osallistua ja minulla on peräti niin huono "riimeys" kera runous, että en voisi riimikalenteriin osallistua.
        Tämä vihjeenä hoolle. Että älä ala. Toisenmoisen kyllä voit alkaa. Ei sen puoleen.

Mun vanhimmalla pojalla on syntymäpäivä huomenna. Aina hänen syntymäpäivänään meidän perhe avasi joulukalenterista sen ensimmäisen luukun.

• Ai minäkö? Ei taida riittää paukut eikä lukijoiden mielenkiinto :D.

• siilivain kirjoitti:

Ai minäkö? Ei taida riittää paukut eikä lukijoiden mielenkiinto :D.

Just, just, sinä siilivain,
        huomasin, että aikojen kuluessa siilimuori nimimerkkikin on aloittanut
        joulukalenterin, eli jos satut olemaan sama kirjoittaja niin rutiinilla menee.
        löysin sieltä myös korppiksen aloituksen, ehkä muitakin...

Aiheesta se mielenkiinto on kiinni ja joulussa on sen miljoona asiaa, jotka innostavat kirjoittamaan.

Nykyään käytetään joka paikassa ilmaisua 'matalankynnyksen' sitä ja tätä.
        eli joulukalenteriluukutuskin voi olla sellainen matalankynnyksen luukku.
        joka aamu uusi luukku, niin ei tule noita pitkiä mammuttijuuttuja,
        joita ei jaksa edes avata, saatikka lukea, toivoo yksi luukuttaja...

Luotan sinuun siilivain, ja odotan jo ensimmäistä luukkua.

• maissii kirjoitti:

Just, just, sinä siilivain,
        huomasin, että aikojen kuluessa siilimuori nimimerkkikin on aloittanut
        joulukalenterin, eli jos satut olemaan sama kirjoittaja niin rutiinilla menee.
        löysin sieltä myös korppiksen aloituksen, ehkä muitakin...

Aiheesta se mielenkiinto on kiinni ja joulussa on sen miljoona asiaa, jotka innostavat kirjoittamaan.

Nykyään käytetään joka paikassa ilmaisua 'matalankynnyksen' sitä ja tätä.
        eli joulukalenteriluukutuskin voi olla sellainen matalankynnyksen luukku.
        joka aamu uusi luukku, niin ei tule noita pitkiä mammuttijuuttuja,
        joita ei jaksa edes avata, saatikka lukea, toivoo yksi luukuttaja...

Luotan sinuun siilivain, ja odotan jo ensimmäistä luukkua.

Oon varmaan useampi vuosi aina jotain kalenterista kommentoinut. Omi nikki mikä hyväsä.

• voimahotonpaikka

Lapsenlapsenlaspselle ole ostanut joulukalenterin . Isommille lastenlapsille ostan joulukalenteri arvat ja pidän peukkua että onnistais.

• Heikunkeikku

Huomenta vain siili. Ja muillekin huomenet huitaisen.

Partiolaisten joulukalenteri on kaikkein paras kalenteri. Se on parempi kuin paras.
      Miks? Siks, kun ensinnäkin kalenterin kuva on hyvin tehty ja se paras juttu on se, että kun luukun avaa, niin luukun sisältä paljastuu siihen kuvaan sopiva juttu. Ei niin, että luukun sisältä paljastuisi joku ihme tonttulakki tai helistin tai muu, joka ei passaisi laisinkaan itse kuvaan.
      Partiokalenterin kuvat on esim. niin, että kun luukku on kiinni ja kuvassa olisi vaikkapa kivi ja kiven ympärillä heiniä, niin sitten kun luukun avaa, niin siellä on samainen kivi heinineen, mutta heinien keskeltä pilkottaa iloisia hiiriä.

Meillä oli aikanaan niin, että jääkaapin oveen laitettiin paperi, jossa oli meidän kaikkien nimet. Ennen luukun avaamista jokainen arvuutteli, että mikä kuva sieltä paljastuu. Jos osui arvaus nappiin, niin jääkaapissa olevaan paperiin laitettiin arvaajan nimen alle viiva.
      Se joka sai eniten viivoja sai jouluna sitten palkinnon.
      Usein onnistui arvaamaan juuri sen takia, kun kuva jollakin tavalla liittyi kalenterin kuvaan.

Olipas vaikea selittää. Jos te ette ymmärtäneet mitään, niin se ei ole teidän vika. Kai se sitte mun viaksi mennee.

En osta itselleni joulukalenteria. Ei huvittaisi itsensä kanssa kilpailla :)

• Teillähän oli kiva omaperäinen jouluperinne. Me olemma miehen kanssa kahden joten hän ei taida innostua arvailusta :).

• Joulukuun kolmas on ensimmäinen veromätkyjen maksupäivä. Repikäähän siitä jottai iloa jouluksi. Eipä sillä että mulla ois muta jollain muulla on :).

• Heikunkeikku

"siilivain"
        Joo, ihan kivaa kun muistutit. Onko nyt kiva olo? Itte et joudu maksamaan, mutta muistutat niitä, jotka joutuvat.
        Minä oon laittanut maksuun jos silloin heti, kun maksulaput kouraani sain. Sielä se oottelee "tulevat maksut"-sivulla. Mutta olin asian jo unohtanut. Nyt palaji mieleen siilivainen takia.
        Helmikuussa sitten toinen erä. Päivämäärää en muista.

• hauskuuttavailla

Hyvä ideä tuo joulukalenteri tälle palstalle. Heh, koneen avaaminen on sitten kuin avaisi kalenterista luukun. Ainakin näin läppärillä, jossa on kansi. Saankohan ensi yönä unta jännitykseltä, että millainen on ensimmäinen "luukku". Pliis, älä laita yöllä sitä valmiiksi, muuten varmasti valvon ja kurkin, että joko.

Niinpäs, mulla on 2 x 86 € maksettavaa jälkiveroa. Harvoin työssäoloaikana jouduin maksamaan, mutta nyt sitten eläkkeellä :(
        Menkööt roponi hyvään tarkoitukseen.

• Heikunkeikku kirjoitti:

"siilivain"
        Joo, ihan kivaa kun muistutit. Onko nyt kiva olo? Itte et joudu maksamaan, mutta muistutat niitä, jotka joutuvat.
        Minä oon laittanut maksuun jos silloin heti, kun maksulaput kouraani sain. Sielä se oottelee "tulevat maksut"-sivulla. Mutta olin asian jo unohtanut. Nyt palaji mieleen siilivainen takia.
        Helmikuussa sitten toinen erä. Päivämäärää en muista.

No nuo on semmosia et paree kun niitä ei unohda😁

• hauskuuttavailla kirjoitti:

Hyvä ideä tuo joulukalenteri tälle palstalle. Heh, koneen avaaminen on sitten kuin avaisi kalenterista luukun. Ainakin näin läppärillä, jossa on kansi. Saankohan ensi yönä unta jännitykseltä, että millainen on ensimmäinen "luukku". Pliis, älä laita yöllä sitä valmiiksi, muuten varmasti valvon ja kurkin, että joko.

Niinpäs, mulla on 2 x 86 € maksettavaa jälkiveroa. Harvoin työssäoloaikana jouduin maksamaan, mutta nyt sitten eläkkeellä :(
        Menkööt roponi hyvään tarkoitukseen.

Ja ajatteles.
        Jos haluat välillä aikuisuutta Jouluusi, voit katsella toisessa aloituksessa sarja-kuvia.

H.

• ei-kitooos
        hunksz kirjoitti:

Ja ajatteles.
        Jos haluat välillä aikuisuutta Jouluusi, voit katsella toisessa aloituksessa sarja-kuvia.

H.

Joulunodotusta ei kannata pilata sarjakuva ketjussa. On meinaan niin älyvapaata juttua.

• ei-kitooos kirjoitti:

Joulunodotusta ei kannata pilata sarjakuva ketjussa. On meinaan niin älyvapaata juttua.

Jouluko?

H.

• eppu2

Aamulehti se taas joulukalenterin postiluukusta pudotti.
      Tämän viikon ole hypännyt kylillä jouluostoksilla. Pari tuntia kerrallaan viitsin kierrellä.
      Tulee vähän lämmin sisätiloissa, kun kumminkin täytyy takkia ja myssyä lähtiessä pukea.
      Olen yleensä ajoissa liikkeellä, kun en tykkää ruuhkista.
      Kolmisen viikkoa niin tule se päivän seisaus, sitten taas alkaa päivä pidentyä.
      Minä olen monena jouluna (ennenkin kertonut tän) laittanut 2 euron kolikoita satasen edestä tuollaiseen tyhjään poretabletti putkeen. Sitten laitan pojan perheen nimet lapuille ja siitä sitten arpovat kuka sen saa.

• mimmimum-..mi

Ai kun kiva idea laittaa poretabletti putkiloon....taidanpa sitä lainata ...ehkä en ehdi jouluksi ...mutta joskus sitten... Olen viettänyt tyttären perheessä viimeaikaiset joulut .. mutta nyt hänen työkuvionsa vähän sotkee joulunviettoa....saa nähdä sitten vielä lähempänä....

• Otin jo varaslähdön, on kahvipannu levyllä, ja tämän Joulun ensimmäiset joulutortut, vaikka Jouluun on vielä monta viikkoa.
      Postissa tuli Metsä. groupin kalenteri ensi vuodelle. Ensiluokkaiselle paperille tehtynä, niinkuin paperitehtaan kuuluukin tehdä.
      Metsäisiä kuvia, Juhannuksen aikaan joku metsäkukkakin oli kuvattu.
      Olis jo Juhannus, lämmintä, itikoita ja leppeät tuulet.

• Roskakalenteri yleensä tulee, vielä ei ole näkynyt.
        Taatelia yritin ostaa, kun kakkua aioin tehdä, mutta oli ilmeisesti muitakin kakun tekijöitä, kun olivat loppuneet.

• eppu2 kirjoitti:

Roskakalenteri yleensä tulee, vielä ei ole näkynyt.
        Taatelia yritin ostaa, kun kakkua aioin tehdä, mutta oli ilmeisesti muitakin kakun tekijöitä, kun olivat loppuneet.

Tee mieluummin marjapiirakoita, kuivakakut on pakkosyöntiä. Eihän niissä ole kun sokeria ,kananmunia ja vehnäjauhoja, jos lienee vielä taateliakin, en ole huomannut.
        Jokatapauksessa kuivakakku on kahvinjuonnin painajainen :).
        Parempia ovat voitaikinasta tehdyt viineritkin, ei sotkeenu astiatkaan. Sen kun leikkaa pellille, voitelee kananmunalla, hivauttaa hilloa ja mantelia päälle ja uuniin varttitunniksi.
        Huom. Ei näitä tarvitse niin vakavasti ottaa.

• k-kotton kirjoitti:

Tee mieluummin marjapiirakoita, kuivakakut on pakkosyöntiä. Eihän niissä ole kun sokeria ,kananmunia ja vehnäjauhoja, jos lienee vielä taateliakin, en ole huomannut.
        Jokatapauksessa kuivakakku on kahvinjuonnin painajainen :).
        Parempia ovat voitaikinasta tehdyt viineritkin, ei sotkeenu astiatkaan. Sen kun leikkaa pellille, voitelee kananmunalla, hivauttaa hilloa ja mantelia päälle ja uuniin varttitunniksi.
        Huom. Ei näitä tarvitse niin vakavasti ottaa.

Tuo taatelikakku kun on niin hyvin säilyvä.
        Mulla on nytkin tuolla puolukkapiirakkaa, kun noita puolukoita tuli poimittua.

• LiikeIdea

Hyvä Ottawan väki: Lapsille satukalenteri tai sarjakuvakalenteri. Aikuisemmille kirjakalenteri (luku) tai runokalenteri.

• Bengalitikku

Ostaisin kirjakaupasta runokalenterin. Olisikin kiva juttu, jos sellainen löytyisi.

• hytinäx1

Tuollaisia myytäviä joulukalentereita kaupoissako tarkoitat?. Niissä halvimmissa on se suklaanmakuinen möntti sisällä jokaiselle päivällle, ei yhtään kiva. Noissa kosmetiikka kaupoissa on tietenkin valtavan kalliilla myytävänä kalentereita jossa jokaiselle joulukuun päivälle pieni kosmetiikkaan liittyvä tuote. Sellaisenhan voisi aivan hyvin hahmotella itsekin aiemmin syksyllä kun penkoo alennustuotteita ja niitä pieniä purtiloita kauppojen alennuslaareista.

• mimmimum-..mi

Niin... mutta se pieni maitosuklainen nappi voi olla niin ihana ....pienelle lapselle ...joka aamu uusi hahmo tai kuvio...Kaikenlaisia joulukalentereita on tullut vuosien varrella nähtyä...ja itsekin tehtyä... Nyt muutaman vuoden olen aina innoissani odottanut Positiivarit joulukalenteria....joinakin vuosina ihana ...joinakin vähän pettymys...mutta makuasioitahan nämä..

• Mistäs kalenterin voi ottaa? Minä ostan aina kaksi, toinen perinteinen pahvikalenteri jossa avataan luukkuja ja sitten toinen raaputettava joulukalenteriarpa.

• Saippookauppias

Minä ottaisin sellaisen joulukalenterin, jossa tavalliset ihmiset kertoisivat muistojaan adventista ja joulusta. Joku gluu niissä jutuissa pitäisi pitäisi olla. Tollainen voisi olla kaiia tv- tai raadio-ohjelmakin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      43
      7728
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      0
      4718
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      68
      4333
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      36
      3153
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      233
      3031
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      45
      2666
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      26
      2655
    8. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      37
      2383
    9. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      41
      2006
    10. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1797
    Aihe