Kiihtyvyyslukematko totta?

Olen ihmetellyt, että mahtaako Toyotan ilmoittamat tehot ihan rehellisesti, kun tuntuu että niillä menee helposti puolitoista minuuttia nollasta sataan valtatiellä, kun pipopää tai lippalakki kääntyy tojolla eteen. Samaten peltipoliisin kohdalla (80 alueella) kuudestakympistä 75 km/h ilmeisesti johonkin sisäänrakennettuna huippunopeuteen ainakin minuutti. Vai onko kuskit niissä vaan niin onnettoman huonoja. Onhan se vähän sellainen pappalaatikko.
Ilmoita


Toyotissa, kuten japsiautojen moottoreissa on aina enemmän hevosvoimia kuin valmistaja ilmoittaa. vw/skoda merkkisissä huonommissa merkeissä tehoa on aina ilmoitettua vähemmän, mutta pakokaasupäästöjä vuorostaan 40 kertainen määrä ilmoitettuun nähden.
5 VASTAUSTA:
Miksi ne Toyotat kulje tuolla liikenteessä? Ihan tientukkeita, jotka pitäisi kieltää lailla.
Ihan uutta ja ennennäkemätöntä tietoa. Linkki ei olisi pahitteeksi.
Tästä esimerkiksi.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koeajossa-suomen-edullisin-hybridiauto-toyota-yaris/6718532

Yaris hybridissä on pellin alla 72+60 hv, yhteensä 142 hv. Sataneljäkymmentäkaksi. Ratsutalliin verraten kyse olisi suomen suurimmasta. Missä muka on talli jossa on 142 hevosta? Näistä käytettäväksi on valjastettu yhteistehoa 100 horsea, ettei kiihtyvyys menisi repiväksi. Vetoakselit eivät mahtaisi mitään sähkömoottorin hillittömälle väännölle. Toyota toki voisi asentaa kuorma-autoluokan vetoakselit, mutta pikkuautossa se ei olisi tarkoituksenmukaista. Yaris on luonteeltaan säästöporsas. Vaikka bensiinin määrä tankissa ei varsinaisesti lisäänny, sitä ei myöskään paljoa kulu. Kun auto on paikallaan, bensiinin määrä ei vähene lainkaan!
skädäm_ kirjoitti:
Tästä esimerkiksi.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koeajossa-suomen-edullisin-hybridiauto-toyota-yaris/6718532

Yaris hybridissä on pellin alla 72+60 hv, yhteensä 142 hv. Sataneljäkymmentäkaksi. Ratsutalliin verraten kyse olisi suomen suurimmasta. Missä muka on talli jossa on 142 hevosta? Näistä käytettäväksi on valjastettu yhteistehoa 100 horsea, ettei kiihtyvyys menisi repiväksi. Vetoakselit eivät mahtaisi mitään sähkömoottorin hillittömälle väännölle. Toyota toki voisi asentaa kuorma-autoluokan vetoakselit, mutta pikkuautossa se ei olisi tarkoituksenmukaista. Yaris on luonteeltaan säästöporsas. Vaikka bensiinin määrä tankissa ei varsinaisesti lisäänny, sitä ei myöskään paljoa kulu. Kun auto on paikallaan, bensiinin määrä ei vähene lainkaan!
Väärin, bensaa kuluu haihtumalla, minkä voi tuntea haistamalla.
Asia on juuri päinvastoin kuin tuo tero kommentoi! Puolueettomissa mittauksissa tehoa ei Toyotista löydy lähellekään niin paljon kuin on ilmoitettu. Voitte itse vertailla Toyotien mittaustuloksia vaikka Skodiin tai Volkkareihin noista linkeistä:
http://rototest-research.eu/index.php?DN=29&List=S-T
http://rototest-research.eu/index.php?DN=29&List=U-Z

Linkit ovat Rototest Research Instituten sivuilta. Mainittu toimija suorittaa mittauksia myös autoteollisuudelle.
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Toyotan tehot ilmoitetaan JIS-normin mukaan. Ne ovat jaoanilaisia pienikokoisia hevosia. Hybridiautoista ilmoitetaan "teholukemana" sähkömoottorin ottoteho plus polttomoottorin maksimiteho - kumpikaan ei ole yhtäaikaa päällä joten maksimiteho on osimoilleen se mpottorin 80 heppaa. Sähkömoottorit antavat kuitenkin lähdössä vähän lähtöapua mutta niinpä väännötön vaparimoottori tarvitseekin.

Jos luulet että valehtelen niin sopii käydä koeajolla: hybridi on hidas, kallis ja laiska.
Ilmoita
Tojo ei kiihdy. Se on suorituskykyynsä nähden aika janoinen kinneri.
Ilmoita
MILTÄ TUNTUU TUHNU TOHJO KUSKISTA KUN VALOISSA VIERELLE TULEE SKODA 1,5 150 HV JOKA KYYKYTÄÄ SINUT KERRO MILTÄ SE TUNTUU KUN ET VAAN KERKIÄ TUHNU TOHJOHTALLA. HARMITAAKO .HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
2 VASTAUSTA:
itselläni on tuhnu tojo, celica 4wd turbo. käy hakee tehokkain skodan malli ja häviät silläkin tojolleni. miltä tuntuu hävitä mallisarjan tehokkaimmalla versiolla 1993 vuosimallin autolle?
tuhnutojo kirjoitti:
itselläni on tuhnu tojo, celica 4wd turbo. käy hakee tehokkain skodan malli ja häviät silläkin tojolleni. miltä tuntuu hävitä mallisarjan tehokkaimmalla versiolla 1993 vuosimallin autolle?
Sulla on sellaisen kuva seinällä.
Oikeasti tavallinen corolla.

Kyllä toyotastakin toki saa ralliohjuksen tai rata-auton, kunhan teettää sen jossakn Euroopassa.
+Lisää kommentti
Viimeinen kohta meni oikein ja useimmat Toyotalla ajavat pelkäävät vauhtia. Uudemmissa Toyotoissa on tehoa suunnilleen yhtä paljon kuin valmistaja ilmoittaa ja kiihtyvyysarvot ovat kyllä totuuden mukaisia.

0-400m kiihdytys vanhemmalla 1.8 Avensiksella.
https://www.youtube.com/watch?v=IAugZcqkIfY
3 VASTAUSTA:
HARMITAAKO SINUA KUN 1,5 150 HV SKODA VIE SINUA VALO LÄHDÖISSÄ 100-0 TOYOTA AURIS1,8 HYBRID 10,9 SEKUNTTIA 1,2 TURBO JOKA BMWN VALMISTAMA 10,1SEKUNTTIA .HARMITAAKO SINUA KUN NÄIDEN KEPITÄMISEEN EI TARVITA KUIN 1,0LITRANEN 9,9 SEKUNTTIA HARMITAAKO HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AUTOMOZ kirjoitti:
HARMITAAKO SINUA KUN 1,5 150 HV SKODA VIE SINUA VALO LÄHDÖISSÄ 100-0 TOYOTA AURIS1,8 HYBRID 10,9 SEKUNTTIA 1,2 TURBO JOKA BMWN VALMISTAMA 10,1SEKUNTTIA .HARMITAAKO SINUA KUN NÄIDEN KEPITÄMISEEN EI TARVITA KUIN 1,0LITRANEN 9,9 SEKUNTTIA HARMITAAKO HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Ainahan voi lähteä kotoaan 0,7 sekuntia aikaisemmin.
AUTOMOZ kirjoitti:
HARMITAAKO SINUA KUN 1,5 150 HV SKODA VIE SINUA VALO LÄHDÖISSÄ 100-0 TOYOTA AURIS1,8 HYBRID 10,9 SEKUNTTIA 1,2 TURBO JOKA BMWN VALMISTAMA 10,1SEKUNTTIA .HARMITAAKO SINUA KUN NÄIDEN KEPITÄMISEEN EI TARVITA KUIN 1,0LITRANEN 9,9 SEKUNTTIA HARMITAAKO HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Ei harmita.en ruukaa muutenkaa tehdä kiihdytyksiä kaasu pohjassa.on tuota ikää jo tullut niin ajellaan fiksusti ja muita vaarantamatta liikenteessä.
+Lisää kommentti
Toyotan kiihtyvyys jää paljon siitä mitä valmistaja lupaa. Etenkin hybrideillä - vaihteisto syö tehoa.

Myös hybridin normikulutusvon huijausta: hybridin kulutus mitataan TÄYDELLÄ AKULLA. Sen takia käytännön kulutuslukemat eivät ole parempia kuin halvemmalla ja suorituskykyisemmällä eurooppalaisella.
7 VASTAUSTA:
Kone huutaa mutta mitään ei tapahdu. Tasamaalla vielä jotenkin menettelee muttei ylämäissä. Ei ihme, ettei kelpaa Keski-Euroopassa.
Toyotan nerokas e-CVT-vaihteisto on pehmeä toiminnoiltaan eikä repivää kiihtyvyyttä voi siten aistia, vaikka kiihtyvyys onkin ihan tavallisten autojen tasolla. Samassa kokoluokassahan on useita autoja, joiden kiihtyvyys 0-100kmh on päälle 12s turboillakin, mutta arkiliikenteessähän tarvitaan kiihdyttää yleensä 0-40 kmh, jolloin Toyota pärjää erinomaisesti kun sähkömoottori antaa täyden väännön (yli 200NM) heti jarrun vapautuksen jälkeen.
Sen sijaan start/stop-automatiikalla varustetut turbopuksuttimet käynnistyvät hitaasti ja sitten alkaa dsg arpoa sopivia vaihteita. Takana olevat joutuvat odottelemaan tämän prosessin edistymistä ja katselemaan lähes äänettömästi loitontuvan Toyotan perävaloja.
Autojen päästöt mitataan neliosaisella ajosyklillä, jossa simuloidaan pitkälle todellista ajosykliä Matkaa ja aikaa kuluu niin paljon, että kulutukseen ei ole merkitystä onko Toyotan akku täysi vai vajaa lähdettäessä.
Testin tuloksen kannalta on merkitystä eniten eurooppalaisille ladattaville hybrideille, joiden "kantama" täydelläkin akulla jää noin 30 km:iin ja sen jälkeen alkaa polttoainetta palaa lähes tuplat Toyotien hybrideihin verrattuna.
wltp kirjoitti:
Toyotan nerokas e-CVT-vaihteisto on pehmeä toiminnoiltaan eikä repivää kiihtyvyyttä voi siten aistia, vaikka kiihtyvyys onkin ihan tavallisten autojen tasolla. Samassa kokoluokassahan on useita autoja, joiden kiihtyvyys 0-100kmh on päälle 12s turboillakin, mutta arkiliikenteessähän tarvitaan kiihdyttää yleensä 0-40 kmh, jolloin Toyota pärjää erinomaisesti kun sähkömoottori antaa täyden väännön (yli 200NM) heti jarrun vapautuksen jälkeen.
Sen sijaan start/stop-automatiikalla varustetut turbopuksuttimet käynnistyvät hitaasti ja sitten alkaa dsg arpoa sopivia vaihteita. Takana olevat joutuvat odottelemaan tämän prosessin edistymistä ja katselemaan lähes äänettömästi loitontuvan Toyotan perävaloja.
Autojen päästöt mitataan neliosaisella ajosyklillä, jossa simuloidaan pitkälle todellista ajosykliä Matkaa ja aikaa kuluu niin paljon, että kulutukseen ei ole merkitystä onko Toyotan akku täysi vai vajaa lähdettäessä.
Testin tuloksen kannalta on merkitystä eniten eurooppalaisille ladattaville hybrideille, joiden "kantama" täydelläkin akulla jää noin 30 km:iin ja sen jälkeen alkaa polttoainetta palaa lähes tuplat Toyotien hybrideihin verrattuna.
Annahan esimerkkejä niistä saman kokoluokan autoista yli 12s.
Vain vanhemmissa hybrideissä tehot jäävät alle luvatun tason ja vanhemmat Toyota Hybridit olivat tarkoituksella suunniteltu niin että ne eivät kiihdytyksissä piirrä mustaa viivaa asfalttiin. Uusissa Toyotan Hybreideissä alkaa tehot olemaan todellisia. Lisäksi uusimmat Toyotan 2.0l, 2.5l , 3.5l hybridit esim. Toyota Camry pystyy 120kmh nopeuteen hetken aikaa pelkällä sähkölläkin koska akkujen ja sähkömoottorin tehoja on hieman kasvatettu.

Tässä pitää muistaa se että hybridiautoissa se ilmoitettu teho on yleensä polttomoottorin teho ja sähkömoottorin teho yhteenlaskettuna.
uudempiparempi kirjoitti:
Vain vanhemmissa hybrideissä tehot jäävät alle luvatun tason ja vanhemmat Toyota Hybridit olivat tarkoituksella suunniteltu niin että ne eivät kiihdytyksissä piirrä mustaa viivaa asfalttiin. Uusissa Toyotan Hybreideissä alkaa tehot olemaan todellisia. Lisäksi uusimmat Toyotan 2.0l, 2.5l , 3.5l hybridit esim. Toyota Camry pystyy 120kmh nopeuteen hetken aikaa pelkällä sähkölläkin koska akkujen ja sähkömoottorin tehoja on hieman kasvatettu.

Tässä pitää muistaa se että hybridiautoissa se ilmoitettu teho on yleensä polttomoottorin teho ja sähkömoottorin teho yhteenlaskettuna.
Ei todellakaan ole yhteenlaskettu teho vaan jotakin yhteenlasketun ja sähkömoottorin tehon väliltä.
Haluamme.tietää kirjoitti:
Annahan esimerkkejä niistä saman kokoluokan autoista yli 12s.
Onhan noita useitakin: BMW 114 d, MB A-sarjan pienitehoisimmat. monet Renault, Peugeot ja Citroen mallit. Volvon D2 1,5 litraiset mallit, Opeli Astran ja Ford Focuksen Ecomoottoriset mallit sekä kansanvaunujen ahtamattomat koppakoslat.
wltp kirjoitti:
Onhan noita useitakin: BMW 114 d, MB A-sarjan pienitehoisimmat. monet Renault, Peugeot ja Citroen mallit. Volvon D2 1,5 litraiset mallit, Opeli Astran ja Ford Focuksen Ecomoottoriset mallit sekä kansanvaunujen ahtamattomat koppakoslat.
Montako 2017 bensamallia? Turha taas kaivella hädissään dieseleitä ja menneitä vuosikymmeniä. Esim hitain Golf 1.0 TSI 10,3s
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

1
Ilmoita
Toyotat on vaan tuhnuja ja piste. Siihen vielä lippahattu papparainen rattiin niin johan jonoa alkaa syntymään.
Ilmoita
Tavataan taas aamulla tienpäällä ;-)
Ilmoita
Toyotan hybridiä kokeilin kerran. Ei kyllä kiihtynyt. Eurooppalainen pikkuauto on yhtä tilava, kiihtyy nopeammin ja kuluttaa vähemmän. Ja naapurit ei pidä typeryksenä.
Ilmoita
Minun naapurina ei ole ainuttakaan kommunistia eikä Skodan omistajaa. Kaikki ovat normaaleja omilla aivoillaan ajattelevia ihmisiä joita konserni ei ole pystynyt kusettamaan.
1 VASTAUS:
Teilläpäin ajellaan fillarilla sateenkaaripipo päässä.
+Lisää kommentti
Pirkka-audimihen kommentit saavat tuntemaan myötähäpeää,kun hän puhuu valoista lädöstä vaikka vikavalojen vilske on sekoittanut pään niin pahasti että hän kuvittelee ajavansa kilpaa.. Oikeasti toyotan kuski lähtee valoista ihan normaalisti. Kotiin päästyään pirkka poju on niin innoissaan että unohtaa oikkukirjaimet tekstistään kokonaan.
Itse olen ehtinyt aina perille vaikka avessa on vain 170 hv 2.2 di, ssä.
1 VASTAUS:
Jeh, D4D pommikonehan on tunnettu ylivertaisesta luotettavuudestaan siinä missä tojoloota rehellisyydestään.

Ei liioitella turvatyynyjen määrää eikä kutsuta japaninponeja hevosiksi. ;-D

Vaikka jo kiihtyvyyslukemista näkee, että japaninponi vastaa 0,8 hevosta.
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
mopo pojat haastaa toisiaan kilpaan, voi helvetti sentään tosiasia on että audi ja BMW ovat aivan paskoja öljy ruiskuja.
Ilmoita
Kyllä toyotan kohdalla on luoa puhua kiihtyvyydestä, sillä ilmoitettujen kulutus- ja kihtyvyyslukemien ero on suuri.

Etenkin hybridin kulutuslukemat on ihan muuta kuin viralliset täydellä akulla mitatut. Ja todellinen suorituskyky on niin heikko että saman kulutuksen voisi hyvin saavutttaa ilman kallista, painavaa ja luontoa pilaavaa hybridiälaitteistoa, vain suorituskyvystä tinkimällä. Eurooppalainen pikkuturbo käytännössä pääsee tällaisiin kulutuslukemiin - halvemmalla, mukavammin ja ympäristöystävällisemmin.
Ilmoita
Loppuu Audihomojen ja Skodahörhöjen kiihtyvyys kehuskelu kun uusi Camry saapuu suomeen.
Perusperheauto kiihtyy paremmin kun näiden hölmöläisten sportit. Tuossa linkkiä paskapäille homostelijoille.

https://www.youtube.com/watch?v=oIaoiykTt0Q
3 VASTAUSTA:
Miltä sinusta märkä korva tu ntuu kun camryn 218 hv 0-100 8,3 vierelle tulee skoda 150 hv 0-100 8,1 ja sinä jäät valoissa selvästi tehottomalle harmitaako sinua. Tuhnu teroa pullea poskea.kerro haaaaaaaaaaaaaaaa
AUTOMOZ kirjoitti:
Miltä sinusta märkä korva tu ntuu kun camryn 218 hv 0-100 8,3 vierelle tulee skoda 150 hv 0-100 8,1 ja sinä jäät valoissa selvästi tehottomalle harmitaako sinua. Tuhnu teroa pullea poskea.kerro haaaaaaaaaaaaaaaa
Camrystä löytyy myös 301hp versio. Voit tunkea skodan homohanuriisi .
MILTÄ TUNTUU KUN ET KERKIÄ 150 HV SKODALLE . MILTÄ TUNTUU KUN JÄÄT VALOSSA KERRO MILTÄ TUNTUU KUN ET KERKIÄ 218 HV KÄMRYLLÄ VAAN PYÖRIT JALOISSA NOIN PALJON TEHOTTOMAN .HAAAAAAAAAAAAA.KERRO MILTÄ SE TUNTUU KUN EI KERKIÄ KERRO.HAAAAAAAAAAAAA
+Lisää kommentti
Noissa videoissa 4,2 Audikaan ei näy pärjäävän Camrylle. Skodahan ei kiihdy noihin lukemiin kun pudottamalla . Hapankaalille haiseva pakeliittikippo jossa ei pysy vesi sisällä eikä ulkona.
1 VASTAUS:
Miltä tuntuu kun camryn rinnalle 218 hv valoissa tulee 150 hv skoda ja vie sinua valolo lähdössä 100-0 et vaan kerkiä 8,3 vastaan 68 hv heikompi 8,1. haaaaaaaaaaaaaa. miltäs sit tuntuu tuhnusta kun vierelle tulee skoda 280hv 5,8 s haaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.ja taas tuhnu tohjo jäää ja jäää.
+Lisää kommentti
Camry tulee olemaan testijumbo niinkuin KAIKKI Tojot, poikkeuksetta. Toyotaan mittaamat hirmu hevosvoimat osoittautuvat japaninhevosiksi, ja lehdissä mitattu kiihtyvyys kertoo karua kieltä japanin ponien tehoista. Toivottavasti kestää Suomen olosyhteita eikä mene sekaisin pakkasaamuina.
1 VASTAUS:
HAAA NAURATAA KUN SKODA RS 220 HV 6,9 TUHNU TOHJO CAMRY 218 8,3 SHAAAAAAAAAAAAAA. SKODA RS TDI 7,7 KYYKYTÄÄ TÄMÄN IHME CAMRYN HA.CAMRY 301HV JÄÄ SKODA 245 RS MILTÄ SE TUNTUU KUN ETTE KERKIÄ NOIN VÄHEMMÄN HV.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATUNTUUKO PAHALTA.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kiihtyvyyslukematko totta?

Olen ihmetellyt, että mahtaako Toyotan ilmoittamat tehot ihan rehellisesti, kun tuntuu että niillä menee helposti puolitoista minuuttia nollasta sataan valtatiellä, kun pipopää tai lippalakki kääntyy tojolla eteen. Samaten peltipoliisin kohdalla (80 alueella) kuudestakympistä 75 km/h ilmeisesti johonkin sisäänrakennettuna huippunopeuteen ainakin minuutti. Vai onko kuskit niissä vaan niin onnettoman huonoja. Onhan se vähän sellainen pappalaatikko.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta