Pienen rotan käsikesyttäminen

uusirottailija

En tiiä vastaileeko täällä kukaan mut kirjotanpa kuitenkin.
Mulle tuli siis kolme päivää sit kaks 6 viikon ikästä rottaa ja täs vähän pohdiskelen et onko niiden käytös normaalia, kun ovat tavallaan vähän arkoja. Tottakai ymmärrän että menee jonkun aikaa sopeutua mut olis kiva kuulla muiden kokemuksia ja neuvoja.
Ekana päivänä annoin niiden olla vaan häkissä kun ne oli suurimman osan piilossa niin en tahtonu pahemmin häiritä, tokana päivänä ne alko jo liikkuu häkissä ja yöllä liikkuu tosi paljon eli varmaankin on aikalailla häkkiin jo nyt asettunu taloksi, mutta kun laitan käden häkkiin tai muutenkaan yritän huomioida rottia ne juoksee piiloon. Kerran oon nyt siirtäny ne pois häkistä sängylle ja istuin ite sängyllä ja ne tuli varovasti haistelee ja kiipeili vähän mun päällä. Otin niitä hetkeksi "kiinni" eli pidin kädessä ja ei ne pure tai mitään mutta rimpuilee pois.
Olis kiva kun ne ei juoksis heti piiloon ku avaan häkin oven tai kun yritän koskettaa niitä, olis helpompikin sit ottaa niitä ulos häkistä jalottelemaan.
Eli oonko vaan malttamaton ja odotan liikoja näin lyhyeltä ajalta vai oonko saanut arkoja rottia? :D
Onko rotta vauvat aluksi normaalisti tollasia säikkyjä ihmisiä kohtaan?
Eivät siis ole kuitenkaa mistään eläinkaupasta mulle tulleet.

Ja tosiaan jos on neuvoja miten niistä saisi luottavaisempia muhun ja käsikesympiä ja sellaisia että ne tykkäisi viettää aikaa mun kanssa niin kertokaa toki :)

1

253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kesyrottaryhmiä edelleen susittelen neuvojen kysymiseen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      77
      4529
    2. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      204
      4528
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      65
      2375
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      64
      2346
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      59
      2274
    6. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      54
      2083
    7. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      53
      1866
    8. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      28
      1517
    9. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      110
      1328
    10. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      117
      1308
    Aihe