Työmarkkinat

Yrittäjä 3 autoa

178 vapaana olevaa kuljetusalan työpaikaa osassa jopa haetaan kahta kuskia, mikä mättää ettei paikat täyty, Jaakko Pohjola hakee kuskeja tämän tästä mikä on ettei kuskit pysy.
Kouluttakaa lisää, kouluttakaa yrittäjät kisälli systeemillä, käyttäkää valtion jakamia tukia hyväksenne kuten työllistämistukea, saa puoleksi vuodeksi kun palkkaa pitkäaikais työttömän onhan noita tukia palkkaamiseen määräajaksi näin saatte halpaa työvoimaa ja myöhemmin hyvän kuskin vakipalvelukseen sillä oikealla palkalla ja kaverit saa työkokemusta näin helpompi työllistyä kun on kokemusta edes hiukan.

14

3631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kulkee

      Minä tässä juuri lopetin autonkuljettajan työt 10 vuoden ajamisen jälkeen. Syynä suomalaiset kuljetusalan työnantajat. Työntekijöitä pidetään kuin sikoja ja palkkoja maksetaan jos jaksetaan. Itse lopetin lähinnä palkkojen takia. Kukaan ei muka pysty maksamaan tes palkkoja ja läpituntipalkoistakin pimitetään sen minkä ehditään. Työvoimapulan suhteen työnantajien kannattaisi katsoa peiliin. Jos ei palkkoja pystytä maksamaan, niin sitten autoilu kannattaa lopettaa.

      ONNEKSI TÄSTÄ KULJETUSALAN TYÖNANTAJIEN SIKAMAISUUDESTA SANA LEVIÄÄ JA NUORET ÄLYÄÄ HAKEUTUA MUILLE ALOILLE. Luulisi sellaisen asian pistävän silmään, ettei kaikki työnantajat kärsi työvoimapulasta. Niitä on kylläkin vähän, mutta muutamia löytyy.

    • TeemuT

      Työnantajat voisi varmaan tehdä alan kiinnostavuudelle jotain. Kannattaa yrittää ryövätä kaikki palkat kuskeista ja sitten itkeä työvoimaa. Työnantajat on tällä alalla aivan perseestä.

    • ex-kuski28v

      Saattaisi löytyä työvoimaa, jos maksaisit kunnon palkkaa ja pitäisitte työntekijöitä ihmisinä. Nykytyylillä ei autonkuljettajan työ paljon kiinnosta. Onneksi pääsin muihin hommiin.

      • Yrittäjä 3 autoa

        Kyllä minulla kuskit on pysynyt koska maksan sovitun mukaisesti, 10v yrittäjänä ja kuskit on samat kuin aloittaessani tuurari on vaihtunut.
        Tuurarina nyt nuori kaveri joka aloitti minun töissä harjoitteliana puolivuotta työlistämistuella, ehkä jossain vaiheessa ensi kesää otan neljännen auton ja tämän kaverin siihen vaki kuskiksi.
        Että näin meidän firmassa.


      • myös
        Yrittäjä 3 autoa kirjoitti:

        Kyllä minulla kuskit on pysynyt koska maksan sovitun mukaisesti, 10v yrittäjänä ja kuskit on samat kuin aloittaessani tuurari on vaihtunut.
        Tuurarina nyt nuori kaveri joka aloitti minun töissä harjoitteliana puolivuotta työlistämistuella, ehkä jossain vaiheessa ensi kesää otan neljännen auton ja tämän kaverin siihen vaki kuskiksi.
        Että näin meidän firmassa.

        kuskit on pysyneet kun maksetaan kuten pitää. Ja tunteja saa myös tehä. Kalusto on vanhaa mut pidetään kunnossa ja hommat on ihan ok niin kelpaa mennä.


      • kyllästynyt
        Yrittäjä 3 autoa kirjoitti:

        Kyllä minulla kuskit on pysynyt koska maksan sovitun mukaisesti, 10v yrittäjänä ja kuskit on samat kuin aloittaessani tuurari on vaihtunut.
        Tuurarina nyt nuori kaveri joka aloitti minun töissä harjoitteliana puolivuotta työlistämistuella, ehkä jossain vaiheessa ensi kesää otan neljännen auton ja tämän kaverin siihen vaki kuskiksi.
        Että näin meidän firmassa.

        Olen ollut kuusi vuotta alalla ja neljällä työnantajalla. Kaksi ensimmäistä työnantajaa oli täysiä sikoja. Eivät olisi maksaneet mitään, eivätkä välittäneet muutenkaan työntekijöihin liittyvistä asioista. Lähdin aika pian pois. Kolmannessa talossa "tappelin" palkoista kolme vuotta. Edellisistä poiketen palkat tuli ajallaan, mutta siinäkin talossa edellisten tapaan unohtui tunteja palkasta ja lopuksi jouduin ottamaan palkkoja liiton kautta. Samalla siirryin tälle nykyiselle työnantajalle, joka tuntuu valittavan meidän palkkojen korkeutta kaiken aikaa. Liiton miehet on käynyt jo pariinkin kertaan paikalla ja ilmeisesti siirryn kuukauden päästä toisen alan hommiin. Kyllä tämä ihan nastaa hommaa olisi, mutta tämä autoilijoiden/kuljetusliikkeiden käsitys työntekijöiden sietokyvystä vie mielenkiinnon. Kaiken aikaa ollaan jymähdyttämässä kuskeja, joten katson parhaaksi vaihtaa alaa. Enkä ole edes ollut kaikista huonoimmisssa firmoisa tai jossain irtoperähommissa. Nuorten hakeutuminen muille aloille ei ihmetytä yhtään.


      • Vielä ajelen

        Työvoimapulan syyt ovat aika selkeät. Työnantajat on suorastaan yksiä ky...ä. Harvassa on kunnolliset talot. Itse olen jo tottunut säännöllisesti soittelemaan puuttuvia palkkoja, mutta kaikki eivät uskalla. Enkä muuten ole töissä ihan pienessä yrityksessä.


      • Man Man
        Yrittäjä 3 autoa kirjoitti:

        Kyllä minulla kuskit on pysynyt koska maksan sovitun mukaisesti, 10v yrittäjänä ja kuskit on samat kuin aloittaessani tuurari on vaihtunut.
        Tuurarina nyt nuori kaveri joka aloitti minun töissä harjoitteliana puolivuotta työlistämistuella, ehkä jossain vaiheessa ensi kesää otan neljännen auton ja tämän kaverin siihen vaki kuskiksi.
        Että näin meidän firmassa.

        Mikä on sun Firman nimi???


      • aikansa niellyt
        Yrittäjä 3 autoa kirjoitti:

        Kyllä minulla kuskit on pysynyt koska maksan sovitun mukaisesti, 10v yrittäjänä ja kuskit on samat kuin aloittaessani tuurari on vaihtunut.
        Tuurarina nyt nuori kaveri joka aloitti minun töissä harjoitteliana puolivuotta työlistämistuella, ehkä jossain vaiheessa ensi kesää otan neljännen auton ja tämän kaverin siihen vaki kuskiksi.
        Että näin meidän firmassa.

        Joko olet sukupuuttoon kuoleva laji suomalaisten kuljetusyrittäjien joukossa tai sitten valehtelet. Heimoveljesi ovat pääasiassa sikoja ja rosvoja. Kyllä olisi kirveellä töitä.


      • Anonyymi
        Yrittäjä 3 autoa kirjoitti:

        Kyllä minulla kuskit on pysynyt koska maksan sovitun mukaisesti, 10v yrittäjänä ja kuskit on samat kuin aloittaessani tuurari on vaihtunut.
        Tuurarina nyt nuori kaveri joka aloitti minun töissä harjoitteliana puolivuotta työlistämistuella, ehkä jossain vaiheessa ensi kesää otan neljännen auton ja tämän kaverin siihen vaki kuskiksi.
        Että näin meidän firmassa.

        Olispa Sinun kaltaisia isäntiä enemmänkin. Ennen, siis 1970-80 luvulla vielä hommat toimi niinkuin oli sovittu. Silloin ei firmatkaan tapelleet verissäpäin, eikä SChenkereistä tai muista huuhaa -puljuista ollut tietoakaan.


    • silmänsä avannut

      Minä oikein "kouluttauduin" aikuiskoulutuskeskuksessa yhdistelmäajoneuvonkuljettajaksi. Yksi vuosi yhteensä kahdella työnantajalla riitti alasta. Työnantajista sana rosvo on lievä ilmaus ja muutenkin työolot olivat kaukana nykyajasta. Luulin olleeni vain röyhkeillä työnantajilla, mutta samoja ongelmia oli muillakin. Ilmeisesti olin yksi harvoista hölmöistä, jolle ei kukaan ollut kertonut asiasta. Onneksi näyttää jutut kuljetusalasta levinneen hyvin ja vain tyhmät hakeutuvat alalle.

    • T.R

      Yleensä hyvistä firmoista sana kiertää eikä ole työvoima pulaa, Mutta huonoista sana kiertää vielä pitemmälle eikä töihin saada kuin nuoria harjoittelemaan ja jotka harjoittelun jälkeen yleensä katoavat maailmalle

      • Itsekin kimpaantunut

        Ei kaikilla työnantajilla ole työpaikkoja koko ajan auki. Sitten joillain on työpaikkoja aina auki ja nyt vielä joku kirjoituksen aloittaja ihmettelee asiaa. Työpaikkoja on varmasti jatkossakin paljon avoinna, on nämä Suomen liikennöitsijät suurimmaksi osaksi sellaista sakkia. Onkohan jollekin muka epäselvää, mistä alan huono arvostus johtuu. Heh heh


    • Anonyymi

      VAROITUS. Nämä ulkomaan agentit laittaa laatimaan kirjeitä, haastattelee, työtä hakemuksen eteen ja asiakasesittelyyn monta päivää. Tulos aina sama, pyöreä ympyrä..soikio.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6618
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2652
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2233
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1894
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe