Laulaminen

123-321

Mä koetin laulaa julkisella paikalla, mutta yllätyksekseni siihen liimautui poliisi ja terveydenhuollon henkilöstöä. Jouduin puhutteluun. Poliisit olivat vihaisia ja uhkasivat heittää putkaan.

Mä en oikein tajua sitä, että KUOROLAULAMINEN on Suomessa sallittua, mutta vaikka olisi kuinka hieno baritooniääni yksinlaulajalla, niin poliisi esitelee putkaa.. Rasismia yksinlaulajia kohtaan sanon minä.

9

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 167-176

      "Katusoittoon tarvitaan maksullinen lupa"
      "Teostosta vahvistetaan, että katusoitto on tekijänoikeuksien alaista esittämistä, josta peritään maksu. Yhden soittokerran maksu on vajaat 40 euroa."
      https://yle.fi/uutiset/3-7970152

      Katusoitto on luvan varaista ja maksullista, tosin tuossa ei puhuta pelkästä laulamisesta mitään.
      Aika ihmeelliseltä vaikuttaa jos joutuu maksamaan teostomaksun ja tuon luvan jos yön pikkutunteina kapakasta tullessaan kadulla vaikka viheltelee joitain biisiä tunnistettavasti, jos vaan viheltelee ilman että sitä voi tunnistaa jonkun tekemäksi musiikkikappeleeksi tai laskee vaikka laulaen vesiä jalkakäytävän reunalle niin ei saa muuta kun korkeintaan "vesilaskun" poliisilta.
      Mutta mites perustelet väitteesi siitä ettei se mikään biisi ollut vaikka niitä on tsiljoonia, tosin todistustaakka tuosta biisistä ainakin pitäisi olla teostolla ja/tai pollisilla. Ongelmia tulee tuossa todistamisessa varsinkin jos ei ole äänitallennetta tuosta "katutaiteesta".

      • 123-321

        Tekijänoikeudet olivat minun puolellani, kun olin itse säveltänyt ja sanoittanut laulut!


      • 123-321
        123-321 kirjoitti:

        Tekijänoikeudet olivat minun puolellani, kun olin itse säveltänyt ja sanoittanut laulut!

        https://www.youtube.com/watch?v=oP2b2rzgWQg Nämä kun laulavat / soittavat yleisillä paikoilla, niin he ovat toivottuja (Mozart, "Requem".

        Edelleenkin olen sitä mieltä, että yksin laulettuna pätkiä Mozartin vakavasta tuotannosta "Requem" (Sielunmessu) ei pitäisi kieltää, eikä poliisin ja terveydenhuollon henkilöstön paikalle tulo ole aiheellista tyylikkäästi esitetyllä baritoniäänellä.


      • 167-176
        123-321 kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=oP2b2rzgWQg Nämä kun laulavat / soittavat yleisillä paikoilla, niin he ovat toivottuja (Mozart, "Requem".

        Edelleenkin olen sitä mieltä, että yksin laulettuna pätkiä Mozartin vakavasta tuotannosta "Requem" (Sielunmessu) ei pitäisi kieltää, eikä poliisin ja terveydenhuollon henkilöstön paikalle tulo ole aiheellista tyylikkäästi esitetyllä baritoniäänellä.

        "eikä poliisin ja terveydenhuollon henkilöstön paikalle tulo ole aiheellista tyylikkäästi esitetyllä baritoniäänellä. "
        Jos tulevat niin korkeintaan yleisöksi, laulun loputtua voi laittaa hatun kiertämään, kovin kallista hattua ei kannata käyttää kun saattavat takavarikoida tai vaikka varastaa sen kun pienipalkkaisia virkanilkkejä ovat 😀
        Esim. minulla on aikoinaan isäpuolen raudoilla pyytämästä ketusta erikseen teetetty karvahattu joka on todella arvokas, muutama vuosi sitten oli Kuopion torilla myynnissä samantapainen mutta huonompi ja sen hinta oli 400€. Lämminkin e on ja en käytä sitä alle 20 asteen pakkasella ja sittenkin vain ulkona, tosin ei vielä sisällä ole kertaakaan ollut yli 20 astetta pakkasta.


      • 123-321

        Kun aloin laulaa, niin eräs jo valmistautuessani laulamaan sanoi: "Olet hullu". En väittänyt vastaan ja jatkoin valmistautumista.

        Siis: Kuorossa laulamisessa ei ole terveydehuollon henkilöstöllä eikä poliisilla mitään sanottavaa, mutta yksilaulun perusteella tulee terveydenhuollon henkilöstö ja poliisi jututtamaan uhkaavalla tavalla. Olin näkevinäni, että siellä sairaanhoitaja (jolla käsivarret ja jalat kuin puhelinpylväät) jo viritteli sellaista ruuttaa, että jos laulu ei taukoa, niin se ruutta hiljentää 15 sekunnissa!

        Siinä tarvittiin neuvottelutaitoa. Niitä kuitenkin häiritsi se, että lauloin neuvotellessani virrestä 631 "Oi Herra, jos mä matkamies maa" pätkiä ja silloin ne olivat aina yhä haluttomampia neuvottelemaan.

        Väkivaltakin varmasti kävi niiden mielessä! Mutta tilanteesta selvisin ilman pöpilää / putkaan joutumista. Kun he kääntyivät pois, niin aloin hyräillä virttä 631 hissun kissun, mutta he eivät sitä kuulleet.

        Koko edellinen tapahtuma oli poliisin ja terveydenhuollon henkilöstön käytöstä, jolla he hetkellisesti aivopesivät minut. En jumalauta ole koskaan syyllistynyt itsesensuuriin, mutta he pakottivat siihen.


    • kassu-vaan

      Aikoinaan pakinoitsija Antti vietiin ambulanssilla pois kun hän keskellä kesää esiintyi talvivaatteissa ja samalla keräsi ympärillä olevien huomioita hänen tulevaa pakinaansa varten Kaleva lehteen.

      • 123-321

        Muistaakseni muinaisen SMP:n Veikko Vennamolla on epvirallinen ennätys eduskunnassa. Alkoi pitää puhetta, mutta se ei tauonnut hetkeksikään puhemiehen lukemattomista varoituksista huolimatta. Lopulta eduskunnan järjestysmiehet kantoivat Veikon salista pois, mutta senkin matkan hän jatkoi puhetta häntä selällään kannettaessa. Oliko vaalitemppu vai puhumisen tarve, en ota kantaa..

        Eduskunnassa varmasti ollut iso läjä puhemiehen huomautuksen alaista käytöstä, mutta ei Veikon vertaista. https://www.eduskunta.fi/FI/MinunEduskuntani/muistatkotaman/Sivut/kannettiin-ulos-istuntosalista.aspx


    • Anonyymi

      Hyvä että vievät putkaan, kyseessä on yleisen järjestyksen yllä pitäminen😎🕵️‍♂️📞📲👮‍♂️🛂😎🌧️🌧️T. Ent. Poliisin poika Pohjois-Pirkanmaalta

    • Anonyymi

      Varsinkin Kerrostalo Taloyhtiöissä ihmisten tulisi ymmärtää noudattaa Taloyhtiön järjestyssääntöjä, ettei naapurin tarvitsisi soittaa Poliisia paikalle esim. jos joku rupiaa laulamaan kerrostalossa kello 22.00jälkeen yöllä jolloin pitäisi vallita hiljaisuus yhteisen hyvän vuoksi, kiitos. T. Ent. Poliisin Poika Pohjois-Pirkanmaalta!!! 😎🕵️‍♂️📞📲🛂👮‍♂️👮‍♂️😎

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe