Miten puolisoni pääsee koneelleni?

itkettää

Mulla menee ihan pian hermot.

puoliso käy facebookissani, sekä koneellani, sekä sähköpostissani lähes päivittäin kun olen töissä. MITEN?????? Koitan kertoa jokaisesta lyhyesti:

- Facebook: sinne ilmestyy aina kuvakkeella kirjautuminen, hän saa sen jotenkin pääälle. Minulla on kaikki mahdolliset suojaukset päällä ja käyn katsomassa joka päivä sisäänkirjautuneet laitteet. Siellä on vain oma koneeni (työkone) ja kännykkäni ip-osoitteet. En käytä facea omalla koneella ollenkaan. Kun kirjaudun itse fb, joudun varmentamaan kännykällä. MITEN HÄN PÄÄSEE SINNE TEKEMÄTTÄ TUOTA? Vaihdan myös salasanaa jatkuvalla syötöllä eikä auta.

- Sähköposti: Tämä meni minun piikkiini, olin kertonut hänelle sähköpostini salasanan koska se oli salasana myös vanhaan koneeseen jota hän käytti. Vaihdoin salasanan että uusi koneeni olisi suojassa MUTTA EI ILMEISESTI OLE. Hotmail-sähköposti. Käyn sielläkin katsomassa ip-osoitteita kuka on kirjautunut, ennen salasanan vaihtoa hän kävi siellä päivittäin, nyt vaihdoin salasanan eikä ole käynyt edes kokeilemassa (ilmoittaa myös epäonnistuneista sisäänkirjautumisista).

- Kone: Minulla on ohjelma, jonka pitäisi ilmoittaa, aina kun kone käynnistetään. Ei ilmoita eli hän kiertää senkin jotenkin. MITEN HÄN PÄÄSEE KONEELLENI KUN HÄN EI TIEDÄ UUTTA SÄHKÖPOSTISALASANAANI? Onko hänellä jollain usb-tikulla joku hieno kierto-ohjelma vai mitä ihmettä... Pöytäkone. Voiko esim vanhalle ssd-levylle asentaa jonkun kierto-ohjelman ja päästä sisään? Tai biosin kautta? Minulla on pikakelkat ssd-levyille ja mietin että käyttääkö hän niitä.

Kuten huomaatte, tilanne on aivan sairas. Minulla ei ole mitään salattavaa (paitsi sähköpostissa ehkä jotain joululahjatilauksia joista olisi ihan mukava ettei hän kävisi lukemassa etukäteen, ja fb tietenkin ystäväni ja minun väliset asiat joita hän minulle luottamuksella kertoo) ja olen ihan loppu tuohon vakoiluun. Kysyttäessä kiistää kaiken ja suuttuu, vaikka event vieweristä suoraan näen että koneeni on käynnistetty työpäivän aikana. Tekisi mieli vaan huutaa.

Onko mitään jeesiä miten voisin suojata koneeni tai edes SELITYSTÄ siitä miten hän tuon tekee? Ei tosiaan ole mikään it-ammattilainen mutta istuu päivät koneella ja osaa jonkun verran koodata, jonnekavereidensa kanssa (ollaan 30 vuotiaita) on tehnyt jotain ddos-hyökkäyksiä kavereiden servuille eli ei myöskään mikään ihan idiootti koneiden kanssa.

2

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Debianisti

Tietokonen käytön voi estää vain salaamalla koko kiintolevy. Sinulla on luultavasti jokin Windows koneessa. Paras vaihtoehto on silloin Veracrypt, jolla salataan koko kiintolevy. Salasanaksi vaitaan pitkä lause, jota ei löydy mistään kirjasta. Salasana on sitten syytä muistaa sillä ei ole mitään muuta keinoa saada tietoa ulos kuin oikea salasana.

Sen jälkeen vaihdetaan kaikki palveluissa käytetyt salasanat ja tarkistetaan Facebookin yksityisyysasetukset.

• puolisosi-NK

Nyrkkikyllikki hiplaa siis välillä salaa näppäimistöäsi? Laita rukkanen kouraan. Ainakin vähän vaikeutuu näppiksen räpläys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6304
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3140
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe