Miten puolisoni pääsee koneelleni?

itkettää

Mulla menee ihan pian hermot.

puoliso käy facebookissani, sekä koneellani, sekä sähköpostissani lähes päivittäin kun olen töissä. MITEN?????? Koitan kertoa jokaisesta lyhyesti:

- Facebook: sinne ilmestyy aina kuvakkeella kirjautuminen, hän saa sen jotenkin pääälle. Minulla on kaikki mahdolliset suojaukset päällä ja käyn katsomassa joka päivä sisäänkirjautuneet laitteet. Siellä on vain oma koneeni (työkone) ja kännykkäni ip-osoitteet. En käytä facea omalla koneella ollenkaan. Kun kirjaudun itse fb, joudun varmentamaan kännykällä. MITEN HÄN PÄÄSEE SINNE TEKEMÄTTÄ TUOTA? Vaihdan myös salasanaa jatkuvalla syötöllä eikä auta.

- Sähköposti: Tämä meni minun piikkiini, olin kertonut hänelle sähköpostini salasanan koska se oli salasana myös vanhaan koneeseen jota hän käytti. Vaihdoin salasanan että uusi koneeni olisi suojassa MUTTA EI ILMEISESTI OLE. Hotmail-sähköposti. Käyn sielläkin katsomassa ip-osoitteita kuka on kirjautunut, ennen salasanan vaihtoa hän kävi siellä päivittäin, nyt vaihdoin salasanan eikä ole käynyt edes kokeilemassa (ilmoittaa myös epäonnistuneista sisäänkirjautumisista).

- Kone: Minulla on ohjelma, jonka pitäisi ilmoittaa, aina kun kone käynnistetään. Ei ilmoita eli hän kiertää senkin jotenkin. MITEN HÄN PÄÄSEE KONEELLENI KUN HÄN EI TIEDÄ UUTTA SÄHKÖPOSTISALASANAANI? Onko hänellä jollain usb-tikulla joku hieno kierto-ohjelma vai mitä ihmettä... Pöytäkone. Voiko esim vanhalle ssd-levylle asentaa jonkun kierto-ohjelman ja päästä sisään? Tai biosin kautta? Minulla on pikakelkat ssd-levyille ja mietin että käyttääkö hän niitä.

Kuten huomaatte, tilanne on aivan sairas. Minulla ei ole mitään salattavaa (paitsi sähköpostissa ehkä jotain joululahjatilauksia joista olisi ihan mukava ettei hän kävisi lukemassa etukäteen, ja fb tietenkin ystäväni ja minun väliset asiat joita hän minulle luottamuksella kertoo) ja olen ihan loppu tuohon vakoiluun. Kysyttäessä kiistää kaiken ja suuttuu, vaikka event vieweristä suoraan näen että koneeni on käynnistetty työpäivän aikana. Tekisi mieli vaan huutaa.

Onko mitään jeesiä miten voisin suojata koneeni tai edes SELITYSTÄ siitä miten hän tuon tekee? Ei tosiaan ole mikään it-ammattilainen mutta istuu päivät koneella ja osaa jonkun verran koodata, jonnekavereidensa kanssa (ollaan 30 vuotiaita) on tehnyt jotain ddos-hyökkäyksiä kavereiden servuille eli ei myöskään mikään ihan idiootti koneiden kanssa.

2

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Debianisti

      Tietokonen käytön voi estää vain salaamalla koko kiintolevy. Sinulla on luultavasti jokin Windows koneessa. Paras vaihtoehto on silloin Veracrypt, jolla salataan koko kiintolevy. Salasanaksi vaitaan pitkä lause, jota ei löydy mistään kirjasta. Salasana on sitten syytä muistaa sillä ei ole mitään muuta keinoa saada tietoa ulos kuin oikea salasana.

      Sen jälkeen vaihdetaan kaikki palveluissa käytetyt salasanat ja tarkistetaan Facebookin yksityisyysasetukset.

    • puolisosi-NK

      Nyrkkikyllikki hiplaa siis välillä salaa näppäimistöäsi? Laita rukkanen kouraan. Ainakin vähän vaikeutuu näppiksen räpläys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe