Olen tekemässä Novitan neuletakin takakappaletta. Mitä tarkoittaa seuraava ohje:
"kun kädentien korkeus on 19 cm, päätä pääntietä varten keskimmäiset 29 s ja neulo ensin pääntien toinen puoli. Päätä pääntien reunassa 1x2 s.
Kun kädentien korkeus on 21 cm, päätä olan 26 s.
Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti."
En tajua mitä pitää tehdä kerros kerrokselta.. Kiitos kaikesta avusta.
Neulentaohjeen tulkinta-apuja
2
186
Vastaukset
- Neulova
Päättelet keskimmäiset 29 silmukkaa. Sen jälkeen alat neuloa pääntien jompaa kumpaa puolta, itse jatkaisin siitä, missä lanka on valmiiksi (Voi olla helpointa laittaa sen neulomattoman puolen silmukat langalle odottamaan eikä pitää niitä puikoilla). Kun seuraavan kerran tulet pääntien puoleiseen reunaan, päätät siitä kaksi silmukkaa. Sitten jatkat neulomista, kunnes _kädentien_ korkeus on 21 cm ja päättelet olan silmukat ja katkaiset langan. Tämän jälkeen otat pääntien toisen puolen silmukat puikolle ja alat neuloa sitä. Kun ensimmäisen kerran tulet pääntien puolelle, päättelet kaksi silmukkaa. Sen jälkeen neulot normaalisti, kunnes kädentien korkeus on 21 cm ja päättelet puikolla olevat olan silmukat. Olet nyt neulonut pääntien molemmat puolet eli takakappale on valmis. Pääntiestä ei tule kovin syvää, mutta koska kyseessä on takakappale, sen mitat vaikuttavat ihan järkeviltä.
Tarkistuslaskenta: olalla on 2 silmukan päättelyn jälkeen 26 silmukkaa eli alunpitäen, ennen pääntien päättelyä, silmukoita pitäisi olla 2*(26 2) 29 = 52 4 29 = 85 silmukkaa. Jos ei ole, on jotain pielessä.
Merkintä 1 x 2 s luetaan "yhden kerran kaksi silmukkaa" ja tällöin päättäminen tehdään heti, kun mahdollista, kun ei muuta ole määritelty. - Maru99
Kiitos lämpimästi, purkuhommiksi menee - olin ymmärtänyt ohjeen väärin. Näillä ohjeillasi pitäisi tulla valmiiksi asti :) Kiitos myös tarkistuslaskennasta, tarkistan vielä silmukoiden määrän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk612116Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921432Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621265Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll701248- 1151125
- 67946
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72919Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j66893Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍78842Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise9822