Onko "peliläppärissä" järkeä?

Händylläfeissiin

Olen aikeissa aloitella uudestaan pelaamista viiden vuoden tauon jälkeen ja tarvisin uudempaa kalustoa.

Minua kiinnostaa eniten esim. GTA 5 ja Fallout 4.

Kymmen vuotta sitten rakensin desktop PC:n sen ajan tehokkaimmista osista, mutta vastaavan tekeminen tuntuisi liioittelulta, koska käytän lähes pelkästään läppäriä liikkuvan elämän takia.

En ole ikinä omistanut konsolia, enkä halua käyttää pelatessa muuta kuin näppistä ja hiirtä.

Vaihtoehdot taitavat olla:
1. Peliläppäri
2. Itse rakennettu PC
3. Erittäin suurilla ennakkoluuloilla konsoli (One tai PS4)

Olen aina ajatellut, että pelaamista varten (peli)läppärissä ei ole mitään järkeä ja ainoa vaihtoehto on itse rakennettu PC. Konsolit ovat leluja.

Olenko väärässä?

3

827

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peliläppärit toimivat suunnilleen yhtä hyvin kuin vastaavilla osilla varustettu pöytäkonekin, joskin vähän äänekkäämpänä ja paljon kalliimpana.

Itsellä on pari vuotta vanha 17.4 tuuman pelikannettava jossa tuplagrafiikkakortit ja pyörittää vielä kaikkia uusiakin pelejä full-HD:na vähintään 60fps ja mahtuu isoon kannettavareppuun (Everki Titan) joka taas menee lentokoneessa etupenkin alle ihan hyvin.

Luonnollisesti sitä ei kovinkaan paljon tee mieli kuljettaa jos on alle viikon matka jonnekin. Mitkä tosin ovat tarkkaan vaatimuksesi? Esim. tahdotko että on vain kotona suurin peliteho (ultrakevyt ulkoinen GPU), kone jolla saat maksimipelitehon missä vaan (jolloin joudut kantamaan isompaa konetta matkoille) vai pelikone jolla on melko hyvät tehot ja on melko kevyt (esim. Nvidian GTX 1070 Max-Q:lla varustetut ohuet kannettavat)

• Händylläfeissiin

Tarvitsen tietokoneen mukaani käytännössä 24/7 töitä varten. Työkoneeksi riittää kunhan vain jaksaa Exceliä ja G Suitea pyörittää.

Matkoilla ei tarvitse pelata, pelaan vain kotona.

Toisaalta tuntuu turhalta ostaa tehokasta peliläppäriä (noin 1300 €) jos pelaan vain kotona, mutta olisi turhaa ostaa osia myöskään "desktop pelikoneeseen" (noin 700 €), kun käyttäisin tätä toista konetta pelkästään pelaamiseen.

Minun täytyy joka tapauksessa ostaa uusi läppäri, joten ajattelin, että kätevintä jos sillä hoituisi pelitkin.

Toki toinen ratkaisu on ostaa uusi perusläppis noin 600 € ja päivittää vanha pelikone uusilla osilla. Tämä vaihtoehto maksaa saman verran kuin peliläppäri.

Peliläppäri: tehokas työkone ja keskinkertainen pelikone 1300 €

Perus läppäri uudet osat vanhaan pelikoneeseen: Hitaahko työkone ja tehokas pelikone 1300 €

Onpa vaikeita valintoja :D

• Händylläfeissiin kirjoitti:

Tarvitsen tietokoneen mukaani käytännössä 24/7 töitä varten. Työkoneeksi riittää kunhan vain jaksaa Exceliä ja G Suitea pyörittää.

Matkoilla ei tarvitse pelata, pelaan vain kotona.

Toisaalta tuntuu turhalta ostaa tehokasta peliläppäriä (noin 1300 €) jos pelaan vain kotona, mutta olisi turhaa ostaa osia myöskään "desktop pelikoneeseen" (noin 700 €), kun käyttäisin tätä toista konetta pelkästään pelaamiseen.

Minun täytyy joka tapauksessa ostaa uusi läppäri, joten ajattelin, että kätevintä jos sillä hoituisi pelitkin.

Toki toinen ratkaisu on ostaa uusi perusläppis noin 600 € ja päivittää vanha pelikone uusilla osilla. Tämä vaihtoehto maksaa saman verran kuin peliläppäri.

Peliläppäri: tehokas työkone ja keskinkertainen pelikone 1300 €

Perus läppäri uudet osat vanhaan pelikoneeseen: Hitaahko työkone ja tehokas pelikone 1300 €

Onpa vaikeita valintoja :D

Kolmas vaihtoehto vielä on tehokas työkone ja ulkoinen grafiikkakortti siihen :)

Mutta jos pääosin pelaat kotona ja matkustat koneen kanss paljon, jos hommaat pelikannettavan sen kannattaisi melkein olla yksi niistä todella ohuista jolloin uhraat enemmän pelitehoja.

Esimerkkinä täältä Gigabyte Aero 15x, Asus GL504GS tai Razer Blade 15 2018 mutta osassa noista hinta alkaa mennä jo korkeammalle.
        https://www.notebookcheck.net/Notebookcheck-s-Top-10-Gaming-Notebooks.98628.0.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2007
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1688
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1367
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      232
      1313
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1179
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      80
      1135
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      317
      1085
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      342
      1082
    Aihe