Toyotan pääjohtaja:"Olemme myöhässä sähköautojen suhteen"

Tojoda.sanoo

Toyotan pääjohtajakin on sen myöntänyt että Toyota ei ymmärtänyt aloittaa sähköautojen kehttämistä ajoissa ja on jäänyt pahasti muista jälkeen.

https://jalopnik.com/toyota-is-desperate-to-catch-up-on-electric-cars-1821250444

53

614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MietipäVähän

      Muut autonvalmistajat ovat jääneet todella pahasti Toyotasta jälkeen. Mietipä vähän.

      • missä.perustelut

        Tuolle väitteelle kyllä kaipaisi hieman perusteluja.
        Muut ovat tehneet sähköautoja jo vuosia ja Volkkari tuo ensi vuonna markkinoille MEB-pohjaiset sähköautot jotka ovat ensimmäiset suureen massatuotantoon suunnitellut mallit. Toyota on oman ilmoituksensa mukaan samassa tilanteessa aikaisintaan 2022. Tuskin ehtivät.

        Näiden faktojen valossa väitteesi on absurdi.


    • kukavoittaa

      eikös vetyauto ole jo valmis ollut kauan?

      audivw vasta kehittää yhteistyössä hyundain kanssa sitä tekniikkaa

      • vety.on.vanha.juttu

      • ei.ole.jakelua

        Mitä tekee vetyautoilla, kun ei ole vetyä eikä tule?


      • qwerqwweqr
        ei.ole.jakelua kirjoitti:

        Mitä tekee vetyautoilla, kun ei ole vetyä eikä tule?

        Norjassa on kuulemma vedyn tankkausasema. Mutta sekin taidettiin sulkea.


    • ruostumisessaEdelläAina

      Toyota on ollut aina jäljessä kunnollisten autojen valmistuksessa. Ajo-ominaisuudet sen 10 vuotta jäljessä, mukavuus 15 vuotta ja laadukkaat materiaalit 20 vuotta jäljessä.

    • tojotat_huutaa

      Toyotan hybridiessä moottori huutaa kovilla kierroksilla kun ajetaan moottoritienopeuksilla. Eurooppalaisissa autoissa vaihteisto vaihtaa pienempää pykälää silmään, ja moottori käy paljon pienmmillä kierroksila.

      • autokin.kuluu

        Pakkoko sitä on kaahata motarilla yli 100 nopeuksia.


      • 523423

        Joko olet uudella camryllä ajellut moottoritiellä?


      • Paskalla_on_tekijänsä

        Ei taida Volkkarilla-ajavien älykkyys riittää hybridin toiminnan ymmärtämiseen.
        Hybridissä moottoria pyöritetään koko ajan parhaalla hyätysuhteella ja silloin moottorin hyötysuhde atkinson kierrolla olevassa moottorissa saadaan nousemaan noin 40%. Jossakin VW pikkuturbossa hyötysuhde jää maksimissaan 23%.
        Hybridissä moottori käy normaalisti aina hyvän hyötysuhteen alueella ja osa energiasta käytetään liikkumiseen ja osa lataamaan akkuja.
        Tästä syystä hybridissä pitää aina olla nk CVT vaihteisto, sillä auton nopeus tulee CVT vaihteiston ohjauksesta, joka valitsee kulloiseenkin nopeuteen sopivan välityssuhteen portaattomasti. Moottori käy tällöinkin koko ajan parhaan hyötysuhteen alueella.
        Tästä tekniikasta ei vielä edes osata uneksia jossain VW suunnittelussa jossa edelleen askarrellaan pienillä kierroksilla jyristävien epävarmojen turbomoottoreiden kanssa.


      • qerqewr

        "hyötysuhde atkinson kierrolla olevassa moottorissa saadaan nousemaan noin 40%. "

        Aika paljon pienempi kuin sähkömoottorissa.


      • dfsdfadsfdsf
        qerqewr kirjoitti:

        "hyötysuhde atkinson kierrolla olevassa moottorissa saadaan nousemaan noin 40%. "

        Aika paljon pienempi kuin sähkömoottorissa.

        Erikoinen kommentti. Sähkö ja bensa??


      • tojo.vain.polttiksia
        dfsdfadsfdsf kirjoitti:

        Erikoinen kommentti. Sähkö ja bensa??

        Niin. Sähköautojen kehityksestä tässä oli tarkoitus keskustella. Ei polttiksista.


      • Icchhrkf
        dfsdfadsfdsf kirjoitti:

        Erikoinen kommentti. Sähkö ja bensa??

        Keskustelun otsikossa sähköautot mainittu


      • kaikkeaEiKannataUskoa
        Paskalla_on_tekijänsä kirjoitti:

        Ei taida Volkkarilla-ajavien älykkyys riittää hybridin toiminnan ymmärtämiseen.
        Hybridissä moottoria pyöritetään koko ajan parhaalla hyätysuhteella ja silloin moottorin hyötysuhde atkinson kierrolla olevassa moottorissa saadaan nousemaan noin 40%. Jossakin VW pikkuturbossa hyötysuhde jää maksimissaan 23%.
        Hybridissä moottori käy normaalisti aina hyvän hyötysuhteen alueella ja osa energiasta käytetään liikkumiseen ja osa lataamaan akkuja.
        Tästä syystä hybridissä pitää aina olla nk CVT vaihteisto, sillä auton nopeus tulee CVT vaihteiston ohjauksesta, joka valitsee kulloiseenkin nopeuteen sopivan välityssuhteen portaattomasti. Moottori käy tällöinkin koko ajan parhaan hyötysuhteen alueella.
        Tästä tekniikasta ei vielä edes osata uneksia jossain VW suunnittelussa jossa edelleen askarrellaan pienillä kierroksilla jyristävien epävarmojen turbomoottoreiden kanssa.

        Kyllä polttomoottorin kulutus on pienintä pienillä kierroksilla ja kulutus kasvaa kun kierroksia käytetään. Toyotan onneton CVT vaihteisto huudattaa kierroksia, koska moottorissa ei ole vääntöä riittävästi. PenttiHolisti on täysin tietämätön tekniikasta ja on täysin Toyotan mainosten varassa ja usko on kova noihin Toyotan lupaamiin satuihin jne....


      • 435345345

        Olet siis kokeillut kaikkia Toyotan CVT vaihteisia ja oletettavasti kaikkia hybridejä.

        Parempi silti tuollainen CVT kuin laatikko mikä nytkyttää ja nykii kuin ekaa kertaa ajotunille menevä teini.


      • ei-nyi.yhtään
        435345345 kirjoitti:

        Olet siis kokeillut kaikkia Toyotan CVT vaihteisia ja oletettavasti kaikkia hybridejä.

        Parempi silti tuollainen CVT kuin laatikko mikä nytkyttää ja nykii kuin ekaa kertaa ajotunille menevä teini.

        Oletko itse kokeillu kaikkia VW:n vaihteistoja.?? Ei nytky yhtään, paitsi jollain parkinsonin tautia potevalla autotoimittajalla.


      • ojhojhohojhoh
        qerqewr kirjoitti:

        "hyötysuhde atkinson kierrolla olevassa moottorissa saadaan nousemaan noin 40%. "

        Aika paljon pienempi kuin sähkömoottorissa.

        Miten sähkömoottorin hyötysuhde tähän liittyy?
        Sähköautoissakin pitäisi puhua kokonaishyötysuhteesta, koska sähkön tuottamisen kokonaishyötysuhde on vain 50...60%.


      • Dieselgate

        Vai hybridi ”huutaa” motarilla? Noin 130kmt nopeudessa tasanopeudella ja tasamaalla alle 1500 rpm. Mahtaakohan dieselisi huutaa kuitenkin enemmän?


      • Volkkarinkeksintö
        Paskalla_on_tekijänsä kirjoitti:

        Ei taida Volkkarilla-ajavien älykkyys riittää hybridin toiminnan ymmärtämiseen.
        Hybridissä moottoria pyöritetään koko ajan parhaalla hyätysuhteella ja silloin moottorin hyötysuhde atkinson kierrolla olevassa moottorissa saadaan nousemaan noin 40%. Jossakin VW pikkuturbossa hyötysuhde jää maksimissaan 23%.
        Hybridissä moottori käy normaalisti aina hyvän hyötysuhteen alueella ja osa energiasta käytetään liikkumiseen ja osa lataamaan akkuja.
        Tästä syystä hybridissä pitää aina olla nk CVT vaihteisto, sillä auton nopeus tulee CVT vaihteiston ohjauksesta, joka valitsee kulloiseenkin nopeuteen sopivan välityssuhteen portaattomasti. Moottori käy tällöinkin koko ajan parhaan hyötysuhteen alueella.
        Tästä tekniikasta ei vielä edes osata uneksia jossain VW suunnittelussa jossa edelleen askarrellaan pienillä kierroksilla jyristävien epävarmojen turbomoottoreiden kanssa.

        Ksipa ne ymmärtää kun vokkarin ensimmäinen suunnittelija Ferdinand Porsche oli kehittänyt ensimmäisen sarjatuotannossa olevan hybridin jo vuosissadan alussa - ja hylännyt sen.


      • Peruskauraa
        kaikkeaEiKannataUskoa kirjoitti:

        Kyllä polttomoottorin kulutus on pienintä pienillä kierroksilla ja kulutus kasvaa kun kierroksia käytetään. Toyotan onneton CVT vaihteisto huudattaa kierroksia, koska moottorissa ei ole vääntöä riittävästi. PenttiHolisti on täysin tietämätön tekniikasta ja on täysin Toyotan mainosten varassa ja usko on kova noihin Toyotan lupaamiin satuihin jne....

        Se että bensiinimoottorin kulutus on tyhjäkäynnillä pienintä, ei tarkoita sitä, että myös hyötysuhde olisi paras. Bensakoneen hyötysuhde on paras kun kaasuläppä on kokonaan auki. Kulutuskin lienee suurimmillaan.


      • kun.vähän.funtsii

        "Bensakoneen hyötysuhde on paras kun kaasuläppä on kokonaan auki. "
        Nyt kuulostaa omasta päästä vedetyltä "totuudelta". Hyötysuhteeseen vaikuttaa monta asiaa josta "kaasuläpän asento" on vain yksi asia.
        Muita merkittäviä ovat kierrosluku ja koneen kuormitus.

        Lisäksi termi "kaasuläppä auki" kuulosta kovin kotikutoiselta ja siinä on menneisyyden haju. Kaikissa bensakoneissa ei enää ole kaasuläppää lainkaan.
        Sanoisin että kyseessä on puhdas mutu-heitto joka on täysin metsässä.


      • Paskalla_on_tekijänsä
        Volkkarinkeksintö kirjoitti:

        Ksipa ne ymmärtää kun vokkarin ensimmäinen suunnittelija Ferdinand Porsche oli kehittänyt ensimmäisen sarjatuotannossa olevan hybridin jo vuosissadan alussa - ja hylännyt sen.

        Ihan pellejä nämä naziuskovaiset. Vai palkkasi Hitler Porschen suunnittelemaan autoja vuosisadan alussa. Ihan vaan nazeille tiedoksi tämä tapahtui 1930 luvulla.
        Kun natsit kokosi saksassa rivejään Toyota teki jo Japanissa autoja.
        Volkkarin polttomoottoreissa idea on nykyään jyristää 1000 kierroksen tuntumassa, että ruiskutuskerrat saadaan mahdollisimman vähiin. Hyötysuhde on lähes puolet huonompi kuin Toyotan atkinsonkiertoisissa.
        Moottoreissa ei ole mitään sellaista mitä autoissa ei ole ollut jo 50 vuotta sitten.
        Volkkari on aina ollut tekniikassa peränpitäjä. Kun Toyota toi moniventtiilikoneet 1985 perheautoihin, VW teki sen 2000luvulla.
        Kun muut käyttivät dieseleissä commonrailia, Volkkari paini pumppusuutinten parissa vielä 15 vuotta. Kun Toyota kehitti CVT vaihteiston, joka on välttämätön korkean hyötysuhteen hybrideissä, Volkkari haki halvimman mahdollisen mekaanisen vaihteiston DSG jonka toimivuus on ollut automaaliman voimansiirtohistorian huonoin.
        Viimmeaikaiset ratkaisut on yksi toisensa perään menneet täysin perseerlleen Volkkarilla. Pienillä kierroksilla toimivat jyystäjät värisee niin paljon, ettei edes jakoketjua saatu kestämään nissä, vaan mentiin ajassa 40 vuotta taaksepäin ja jouduttiin laittamaan hihna moottoriin.
        Moottorien kestoikää on jouduttu koko ajan pudottamaan alas, nyt jo suunnittelun lähtökohta on, että moottori HYVISSÄ olosuhteissa saattaa kestää 200000km. Koko tuon ajan ne saavat kuluttaa öljyä 1l/1000km. Tämäkin vaan siksi, että toleranssit moottoreissa edustavat edelleen 1930 luvun toleransseja.
        Dieselin varaan vannonut VW päätti, että huijaamalla kaikkia saadaan dieseleiden aikaa jatkettua....kalliksi kävi. Mutta yhtä kaikki nazit on tottuneet totaaliseen loppuun, VW:lle käy kuten Hitlerin kolmannelle valtakunnalle, lopulta valheet paljastuu ja kaikki luhistuu.


      • tojo.on.surkein

        Turha täristä hurmoksessa.
        fakta on kuitenkin se että VW on maailman suurin autonvalmistaja jolla on sähköautoja valikoimissaan.
        Tojo on jäänyt pahasti jakoihin. VW kasvaa 4,7% per vuosi tehden noin 17 miljardia voittoa siinä samalla. Tojon sähköautot ovat vain lupauksia ja kasvuprosentti on alle yksi.

        Jos mennään paikallisiin Suomen lukuihin niin tojo on alle alle puolet VW:n myynnistä.

        Tojon hybridit ovat suuri vitsi. Keväällä näimme kuinka sikalaiska hybriditojo ahmi enemmän bensaa maantieajossa kuin kaksi TSI-autoa.
        Ei ihme että tojo on vajonnut ynnämuita-sijoille kaikissa vertailuissa.


    • Vieläjoskus

      Mutta eipä.heitetä kirvestä kaivoon, toyotahan on luvannut sen 300 km kulkevan sähköauton. Se varmaan räjäyttää potin, joska tulevaisuudessamsa

      • OikeaaTietoa

      • Pahasti.jäljessä
        OikeaaTietoa kirjoitti:

        Tääs tuo Toyotan sähköauton toimintamatka näyttää olevan ainakin 800 km:

        "Akkujen energiatiheys on suurempi, joidenkin arvioiden mukaan jopa kolminkertainen, joten tekniikka antaisi enemmän mahdollisuuksia toimintamatkan tai akuston sijoittamisen suhteen."

        https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-suunnittelee-sahkoautojen-kehitysaskelta-vuodelle-2022/

        Kauas on pitkä matka. Varsinkin kun hidas ja aloittaa matkan liian myöhään.
        Näitä suunnitelmia voi heitellä mutta ne ovat silti vain suunnitelmia.
        Muilla sähköautot ovat jo kaduilla ja käytössä.


      • Siitäonkysymys
        Pahasti.jäljessä kirjoitti:

        Kauas on pitkä matka. Varsinkin kun hidas ja aloittaa matkan liian myöhään.
        Näitä suunnitelmia voi heitellä mutta ne ovat silti vain suunnitelmia.
        Muilla sähköautot ovat jo kaduilla ja käytössä.

        Toyota on jo myynyt yli 12 miljoonaa osittaista sähköautoa eli hybridiä sen ladattava hybridikin on maailman toiseksi myydyin sähköauto. Hybridien valtavan suosion siivittämänä Toyota viivyttää täysin ylivoimaisen sähköautonsa julkaisua.


    • Vähän.opastusta

      "Toyota on jo myynyt yli 12 miljoonaa osittaista sähköautoa eli hybridiä"
      Et taida ymmärtää alkuunkaan mitä auton käyttövoima tarkoittaa. Tojon hybridit kulkevat 100% bensiinin voimin. Akkuihin syntyvä sähkö tehdään bensasta. Myös jarrutuksesta kerättävä energia on bensasta peräisin.

    • Ryvettyneesti.huijaten

      Sähköautolla Lappiin! Vain parisenkymmentä latusta. Kiinnostaako?

      • Mieluummin.etelään

        Ei oikeastaan. Kesällä siellä on hyttysiä ja talvella kylmää ja pimeää.


    • Toyota_Hybrid1

      voljksvakenin sähköauto osoittautui aivan prototyyppiasteiseksi hupailu kokemukseksi. tarvitsee noin 60 latauskertaa jos meinaa päästä helsingistä lappiin 3000kg vene perässä -30 asteen pakkasella. siinä menee 3-4 viikkoa matkalla yhteen suuntaan. toyotan hybrid malleissa on "agregaatti" mukana kokoajan ja voi kertaistumalla ajaa suomen päästä päähän. mitäs pentti sanoo tähän?

      • vw.llä-940kmtoimintasäde

        Golf gte:llä pääsee melkein suomen päästä päähän (n.940km)yhdellä latauksella, ja yhdellä tankkauksella. Tojolla n. 800km. Revi siitä tojovajakki !!

        "...40 litran bensiinitankin ansiosta GTE ei kuitenkaan ole riippuvainen sähköstä ja kahdella energialähteellä hybridi-Golfin yhteenlaskettu maksimaalinen toimintasäde on 940 kilometriä..."
        https://www.taloustaito.fi/vapaalla/Volkswagen-Golf-GTE-on-toimiva-mutta-kallis-hybridi/


      • en.minäkään

        Ei pentti kommentoi kun ahistaa, Muuten on täyttä asiaa mutta mihin sitä paattia sellä tarvitaan kolmenkymmenen asteen pakkasessa? Vesi on silloin aika kovaa. Kyllä se olisi kesäkelilläkin yhtä tuskaa keskittyä latauspaikkojen etsiskelyyn, ja varsinkin vapaitten. Ainakin 20 kertainen hakuhelvetti. Kuka haluaisi?


    • enmaksakusetuksesta

      Kyllä jämti on että jos ostaisi sähköauton niin pitäisi olla myös hybridi tai bensa-auto jotta pystyisi muuallakin liikkumaan kuin kotinurkissa. Ei juurikaan kinnosta latauspaikkojen etsintä kun parkkipaikkojen löytämisessa on jo riittävästi ongelmaa, eikä Volkkari ainakaan ensimmäiseksi tulisi mieleen. Hybridi olisi jo tänään soiva peli. Ei tarvitsisi talvella korpeen jäätyä tyhjän akun kanssa.

      • Lyhyet.välimatkat

        "Kyllä jämti on että jos ostaisi sähköauton niin pitäisi olla myös hybridi tai bensa-auto jotta pystyisi muuallakin liikkumaan kuin kotinurkissa."
        Useat Ruuhkasuomessa asuvat eivät juurikaan autoile pitkiä matkoja. Hesalaiselle Tamperekin on jo tosi kaukana. Nämä ovat niitä sähköautoilun ensimmäisen ison aallon ihmisiä.
        Ja se auto ladataan, pistoke löytyy helposti.


    • ajattelu.puuttuu

      "Sähköautoissakin pitäisi puhua kokonaishyötysuhteesta, koska sähkön tuottamisen kokonaishyötysuhde on vain 50...60%."

      Tässä taas kommentti ihmiseltä jolta puuttuu looginen ajattelu kokonaan.
      Ajatellaanpa aivan aluksi termiä "sähkön tuottamisen kokonaishyötysuhde" Miten määrittelet esim tämän termin? Ja mitä väliä on esim aurinko-, vesi- tai tuulivoimalaitoksen hyötysuhteella koska niiden käyttövoima ei maksa mitään eikä aiheuta ympäristörasitusta.
      Ydinvoima on aika lähelle sama juttu.

      Tällaiset väkisinväännetyt ja heikosti ajatellut kommentit ovat turhia.

      • qerewq

        Niin, ja mikä on sähkön tuottamisen hyötysuhde esim. tuulimyllyjen tapaukessa? Ilmaa menee lapojen ohi suurimmaksi osaksi, joten onko hyötysuhde sitten lähellä nollaa?


      • hyvin.hiffattu
        qerewq kirjoitti:

        Niin, ja mikä on sähkön tuottamisen hyötysuhde esim. tuulimyllyjen tapaukessa? Ilmaa menee lapojen ohi suurimmaksi osaksi, joten onko hyötysuhde sitten lähellä nollaa?

        Juuri tämän vuoksi tuo kokonaishyötysuhde on aivan diipadaapa-juttuja.


    • Viivekasvaa

      Toyota on tosiaan myöhässä. Mäntämoottorin ja hybridin "innovointi" onniatui vain n. 80 vuotta eurooppalaisten jälkeen ja jotain pikkunippeleitä on pystytty "innovoimaan" nopeamminkin. Mutta sähköauto on jo yli sata vuotta jäljessä.

    • SINAPPIKUPPITINAA

      Toyota on tosiaan myöhässä ELÄÄ 1980 LUKUA

    • KarvaNOPPAA
    • bv6sdfjhjioweqr

      Toyotalla alkaa olla kiire sähköautouutisensa kanssa. Miksi viivyttelee?

      • kuneiosaa

        Ei ole mitään valmista ja tuo viimeisin solid state akkusekoilu siirtää sähköauton 10 vuoden päähän.


      • analisaattori
        kuneiosaa kirjoitti:

        Ei ole mitään valmista ja tuo viimeisin solid state akkusekoilu siirtää sähköauton 10 vuoden päähän.

        Vain idiootti ostaa täyssähköauton viiden vuoden sisällä. Hybridi on tätä päivää ja tulevaisuutta ainakin yhden autosukupolven ajan.


      • iuwer
        kuneiosaa kirjoitti:

        Ei ole mitään valmista ja tuo viimeisin solid state akkusekoilu siirtää sähköauton 10 vuoden päähän.

        Jos Toyotalta tulee sähköauto vasta 10 vuoden päästä niin se on sen lorun loppu.

        Surkea juttu. Toyotalta olisi odottanut parempaa.


      • pellehybridi
        analisaattori kirjoitti:

        Vain idiootti ostaa täyssähköauton viiden vuoden sisällä. Hybridi on tätä päivää ja tulevaisuutta ainakin yhden autosukupolven ajan.

        Jos hybridissä ei ole latausmahdollisuutta niin se on bensa-auto. bensa-autoilla toki vielä ajellaan pitkään, mutta tojon hybridit eivät edes edusta terävintä kärkeä bensakoneissa. Ne pärjäävät taloudellisuudessa vain kaupunkiajossa bensaturboille ja ovat kalliimpia hankintahinnaltaan, matka-ajossa ja huoltokustannuksiltaan..


      • ÄläValehtele
        pellehybridi kirjoitti:

        Jos hybridissä ei ole latausmahdollisuutta niin se on bensa-auto. bensa-autoilla toki vielä ajellaan pitkään, mutta tojon hybridit eivät edes edusta terävintä kärkeä bensakoneissa. Ne pärjäävät taloudellisuudessa vain kaupunkiajossa bensaturboille ja ovat kalliimpia hankintahinnaltaan, matka-ajossa ja huoltokustannuksiltaan..

        Vanhat iänikuiset valheet vaan jatkuvat vaikka jokainen noista väitteistä on todistettu täällä moneen kertaan valheiksi.

        Tässä vertailussa paljastunutta tietoa sekä taajama- että maantieajosta:

        http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177

        Yleinen käsitys on, että taajaman ulkopuolella hybridijärjestelmästä ei sitten juuri etua olekaan. Maantiellä ei jarrutusenergiaa pääse akkuun varastoimaan ja käytännössä auto kulkee melkein pelkästään bensan voimalla.

        Tämän käsityksen TM:n testi kuitenkin kumosi. Lexus oli myös maantiellä 79 kilometrin keskinopeudella ja tasaisen nopeuden kulutuksillaan selvästi paras, kaikilla nopeuksilla.

        Toyotan hybridien kulutus oli kaikkein pienin. Pikkuturbot kuluttavat testien mukaan 6,3 - 7,0 l/100km. Dieselitkin enemmäm kuin Toyotan hybridit ja niitä rasitavat suuri vuotuinen käyttövoimavero ja vuotuinen ajoneuvovero vähintään 600 euroa vuodessa.

        ÄLÄ VALEHTELE.


      • faktankertoja

        Lainauksesi on noin kymmenen vuotta vanha ja siinä on mukana marginaali-autoja.

        Kun tänä keväänä vertailtiin suosituimpia autoja niin tulos näytti tältä:
        kulutusvertailu 80 kmh tasaisella nopeudella.

        Ocu 4,2
        Golf 4,4
        Auris 4,7

        Golf ajoi matkan kovassa sateessa ja olisi päässyt vähemmällä, jos olosuhteet olisivat olleet samat kuin muilla.
        Erikoismaininnan sai Auriksen kova rengasmelu ja suuri mittarivirhe. Myös ajotietokone valehteli kulutuksesta, toisin kuin VW-konsernin tuotteet.

        Myös moottoritiellä Auris oli janoisempi kuin TSI-kaksikko. Kaksi TSI-versiota jotka eivät edes olleet se pihein 1.0. Molemmat pieksivät hybridin selkeästi suorituskyvyssä ja matka-ajon kulutuksessa.

        Huoltokuluissa Toyota on todistetusti 40% kalliimpi kuin VW:
        TM 60.000km kestotestin huoltokulut

        Golf:
        30 - 254€
        60 - 507€
        Yht: 761€

        Auris:
        15 - 231€
        30 - 335€
        45 - 173€
        60 - 329€
        Yht: 1.068€

        Turha inttää viikosta toiseen ja vedota johnkin 10 vuotta vanhaan lehtikuttuun kun tuoreemmat puolueettomat vertailut kertovat missä tänään mennään.


    • bensa.haisee

      Onhan se jo suorastaan häpeällistä, ettei maailman suurilla autonvalmistajalla ole yhtään sähköautoa eikä sen tuloa ole edes näkyvissä. Ei se paljon auta, että hybridin bensakonetta suurennetaan, jotta pysytään pienen sähköauton tai 1.0 bensaturbon vauhdissa edes maantiellä.

    • faktankertoja

      "Onhan se jo suorastaan häpeällistä, ettei maailman suurilla autonvalmistajalla ole yhtään sähköautoa eikä sen tuloa ole edes näkyvissä. "

      Nyt olet pahasti pihalla.

      Maailman suurimmalla VW:llä on sähköautoja.
      Maailman toiseksi suurimmalla Rellulla on sähköautoja.
      Maailman kolmanneksi suurimmalla Tojolla ei ole sähköautoja nyt eikä vielä moneen vuoteen.

      https://focus2move.com/world-car-group-ranking/

      Kannattaisi seurata mitä maailmalla tapahtuu niin ei tulisi sammakoita suusta.

    • eisanoojälkimarkkinat

      eikös se ole aika tyhmää kehittää autoa jota pittää ladata tai tankata?

      eikö viisaus riitä jo parempiin suorituksiin

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe