Ostin Yariksen, kun mainoksissa luvataan niin pieni kulutus. En tietenkään usko noihin lukuihin, mutta todellinen kulutus osottautui 2 kertaa suuremmaksi. Olen tosin vain tankannut 2 kertaa, mutta keskiarvoksi sain 6 litraa satasella. Olen melko maltillinen ajaja, eli mitään kamalia kiihdytyksiä ja rauhallinen ajotyyli. Nyt pakkasella auto on tolpassa ennen lähtöä.
Onko tuo todellista vai onko tässä autossa jotain vikaa, otettu käyttöön 4/2018.
Paljonko teidän Yaris hybridi vie bensaa?
89
10574
Vastaukset
- Janoonkova
Olen huomannut että auto on hiukan tavallista autoa säästeliäämpi nurkka-ajossa mutta moottoritieajossa auto kuluttaa ihan reilusti. Omassa ajossani tuo kuutisen litraa tuntuu kyllä menevän, ja auton voimavaroihin nähden se on paljon. . En ole ollut autoon muutenkaan täysin tyytyväinen.
- hybrid-16
Siinä ± 5,5 litraa on mennyt. En ole yrittänyt ajaa taloudellisesti.
- Juttujapiisaa
Provolla ollut taas aamusta juttupäällä, "auto hankittu ja ajettu kaksi tankillista 8 kk aikana".
- Aloittajanpuolustus
Noo....voipi hyvinkin pitää paikkansa, että vain pari kertaa tankattu tänä vuonna.
Eipä sitä aloittaja kerkeä ajella, kun valveillaoloaika kuluu drunkatessa ja drollatessa...
Sehän on vihreää! - Anonyymi
Aloittajanpuolustus kirjoitti:
Noo....voipi hyvinkin pitää paikkansa, että vain pari kertaa tankattu tänä vuonna.
Eipä sitä aloittaja kerkeä ajella, kun valveillaoloaika kuluu drunkatessa ja drollatessa...
Sehän on vihreää!Itse en ole tankannut autoani vielä tänä vuonna. Aamulla mittarissa oli 177 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en ole tankannut autoani vielä tänä vuonna. Aamulla mittarissa oli 177 km.
Nyt n. 9000 km. Tankillisella (tankkausväli) ajamme noin 400 km, milloin tankataan 20...24 litraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt n. 9000 km. Tankillisella (tankkausväli) ajamme noin 400 km, milloin tankataan 20...24 litraa.
Onneton pikku kinneri ja kuluttaa tolkuttomasti bensaa. Olemus kuin Aku Ankan autolla. Ei tuommoisia kippoja pidä mennä ostamaan ollenkaan.
Yli 20tkm ajettu, keskikulutus 5,3. Talvella sähköajo harvinaista, lämmittää ohjaamoa niin paljon moottorin avulla.
- A3gtron
Sama 5,3 on meillä Yaris hybridin todellinen keskikulutus. Auto vuosimallia 2013.
- kovasäästörahana
Vähemmän kuin TSI autot öljyä
- muttaeiyllätä
Suorituskykyyn nähden aivan kohtuuton kulutus.
- soppaa.kuluu
Suomalaisten on ihan turha tuijotella ilmoitettuja virallisia kulutuslukemia.
- Anjovitsi
Oma Mondeo Hybrid 14.05.2018 kilpiin ja keskikulutus 5,1 l (tankkauksista laskettu) , joka ei 4,9 m D-segmentin autolle paha. 11500 km josta 1200 km sähköllä (ajotietokone). Lämpimästä tallista startit. 95 E kulutus 0,4 l suurempi, joten Shellin 98:lla mennään. Jos pitempään ulkona kylmässä niin tosiaan polttomoottori starttaa heti.
Pyysin tarjouksen sekä Auriksesta että Priuksesta, mutta en innostunut kummastakaan lähinnä jousituksen vuoksi. Priuksen jos olisi saanut järkevällä rengaskoolla, niin olisin saattanut taipua, mutta Activeen (195/65/15 koko) ei saanut niitä varusteitta, jotka halusin. Uusi Auris oli tähtäimessä, mutta Toyota-myyjä sanoi tammikuussa 2018, että tulee vasta ensi vuonna (Corollaksihan se Auris sitten matkan varrella muuttui). Ruotsin sivujen mukaan uuteen Corollaan pakkomyydään Premiun tasolla 225/45/17 keikot, joten hyvä etten odotellut. Ärsyttää Toyotan/Lexuksen pakkomyynti nahkapenkit ja järjetön rengaskoko, jos haluaa tietyt pysäköintiavustimet, aktiiivisen vakkarin (nyttemmin Toyotalla tullut halvempiinkin versioihin), LED-valot yms. Maksan noista kyllä mutta autossa pitää olla tekstiilipenkit ja max. 16" kiekot. Samasta syystä Mondeo ei tullut Vignalena,- Anonyymi
Älähän puhu palturia. Tuollainen Ford kuluttaa tuplasti sen mitä mainitsit. Surkea auto kaikin puolin.
- Hennatyty
Prius ollut pari vuotta, ei siis ladattava plug in.
Ajettu kohta 30 000km, keskikulutus 4, 3l
Parhain 100km 3, 3l.
Noissa ajotapa ja se millaista ajoa on ratkaisee tosi paljon.
100-120km/h ei juuri käytä sähköä ja kulutus nousee.
Kesäkelissä ja kaupunkiajossa syntyy eniten säästöä.- Anonyymi
10000 euron ylihinnalla olet saanut 750 euron bensasäästöt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10000 euron ylihinnalla olet saanut 750 euron bensasäästöt.
Ja lopulta ei edes ynpäristö kiitä kun tuossakin tehottomassa japaninlehmässä on akkuja ja moottoreita.
- Anonyymi
Itsellä E- mersu ja vie dieseliä sen 2 l/100km , kun peräkärryä vetelen.
- Gfgjgfugf
Luin joskus TM:n testeistä, että Yaris vie enemmän bensaa kuin Prius tai Auris hybridi. Itselläni on ollut 223 heppainen takavetohybridi-Lexus keväästä lähtien ja suurin mitattu kulutus tähän mennessä on ollut 5,8 l/100km.
- Yarishybrid
9.3.2016 käyttöön otettu Yaris Hybrid, jolla ajettu tähän mennessä 103690 km. Tankkauksista mitattu kaikkien ajojen keskikulutus 4,43 l/100km. Talvella peitetty ilmanottoaukot moottoritilassa pahveilla, menee jonkinverran pienemmällä kulutuksella ,kun ulkolämpötila laskee alle 10:tta.
- Anonyymi
Tuon IS:n tankkaukset olleet tähän mennessä kaikki välillä 4,8 - 5,9 l/100km. Talvella menee talvirajoituksista huolimatta enemmän.
- Yarisman
kulutus Yariksessa 30% pienempi kuin entisessä skoda 1.0 TSI moottorissa, Yaris ei kuluta öljyä. autonvaihto oli helppo ja kivuton. säästää kuitenkin hyvin koska ajoa tulee 25-28tkm vuosittain.
- Automotive1
MILTÄ TUNTUU PYÖRIÄ JOPA 1,0 116 HV SKODAN JALOISSA SILLÄ TEHOKAALLA HYBRIDILLÄ HARMITAAKO KUN ET VAAN KERKIÄ. HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
- Anonyymi
Möi mun yariksessa on 110 heppaa ja kiihtyvyys 0-100 9 sekuntia. Kyllä skodan paskat jää kauas taakse.
- Tarkkamittaus
En kyllä käsitä miten joku pääsee alle viidellä. Liekö näitä henkeen ja vereen-toyotisteja vai ajaako kesäisin kuuttakymppiä alkoon ja neljääkymppiä takaisin?
5,9 on minulla keskikulutus. Talvella enemmän: tuolloin 0q kone tuntuu käyvän koko ajan ja moottoritiellä suorastaan huutaa. Auto tuntuukin vähän enemmän kaupunkiautolta.- Gfuhfju
En tiedä Yariksesta, mutta hybridi-Lexus ainakin vie roimasti enemmän kylmällä moottorilla kuin lämpimällä. Jos siis käynnistät auton aina kylmästä ja ajat vaikka viiden kilometrin päähän töihin, niin kulutus sataselle on huomattavasti suurempaa kuin pidemmillä matkoilla.
- hybridivaris
Kulutus riippuu paljon kuljettavista matkoista. Edes kesäsäällä akku ei ole hirveästi käytössä ensimmäisellä kilometrilla, ennen kuin kone lämpenee kunnolla, joten jos ajaa paljon lyhyitä siirtymiä, alle viiden litran kulutuksista on turha haaveilla. Kylmällä ensimmäiset kilometrit rankaisevat kahta kauheammin. Itsellä 2013 Yaris Hybrid Style, jossa on muita malleja isommat renkaat ja painoa lisääviä varusteita hieman lisäämässä kulutusta, on parhaalla tankillisella päässyt ajotietokoneen näyttämänä 4,3l/100km, johon voi tankkauksista mitattuna lisätä omassani 0,2l/100km. Normaali kesälukema kun on pääasiassa 14km työmatkaa sekalaista ajoa kaduilla ja Kehä I:llä joskus ruuhkassa madellen ja välillä lyhyempiä kauppa- tai harrastusreissuja on 4,6 - 4,9l/100km, pidemmät reissut myös viitosen tuntumassa, riippuen moottoritien määrästä ja ajonopeudesta niillä. Talvella kylmänä lähdöt nostavat nuo lukemat lähelle kuutta tai jopa yli kun tulee mentyä lyhyempiäkin matkoja autolla.
Ja kaupunkiautoksihan Yaris on tarkoitettu ja siihen sekä mukava,, että pieniruokainen. Kyllä sillä jonkun pidemmän matkan tarvittaessa ajaa, mutta säännöllisesti sellaisia ajavia varten on ihan eri autot. Ja itse en enää kaupunkien ruuhkissa ajamiseen kelpuuta kuin automaatteja, joten ei paljoa kannata manuaalilaatikkoisiin pikkuturboihin vertailla. - ympäristö.vs.kulut
"Ja kaupunkiautoksihan Yaris on tarkoitettu ja siihen sekä mukava,, että pieniruokainen. "
Mutta miten oleellista kaupunkiautolle on se kulutus per 100km? Asuin muutaman vuoden kantakaupungissa ja ajoin silloin samantyyppisellä pikkukirpulla. Auto oli silloin päivittäisessä käytössä mutta silti vuodessa kilometrejä kertyi sen verran vähän että puolella litraa suuntaan tai toiseen ei olisi oikeasti merkannut yhtään mitään.
Paljon isompi merkitys sekä päästöihin että kustannuksiin on oikeilla reitinvalinnoilla ja julkisten käytöllä silloin kun se on järkevää.
Noilla hybrideillä voi saada jotain teoreettista mielihyvää, mutta ei oikeasti muuta. Jos oikeasti haluaa tehdä tehdä ympäristöteon niin silloin pitää mennä ladattaviin autoihin.
Jos taas haluaa päästä mahdollisimman halvalla niin tuollainen 20.000€ pikkuauto Yaris pelaa itsensä ulos jo hankintahinnallaan.- AUTOMOZ
MILTÄ TEISTÄ KULUTUS VERTAILIJAT TUHNU TOHJON OMISTAJANA TUNTUU.HAAAAAAAA KUN LIIKENNE VALOISSA RINNALLE TULEE 150 HV SKODA JA JÄÄTTE VALO LÄHDÖSSÄ 100-0. KERTOKAA MILTÄ SE TUNTUU.SKODA KULUTAA VIELÄ VÄHEMMÄN KUN TEIDÄN IHME HYBRIDI .KERTOKAA MILTÄ SE TUNTUU.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
- Joutav1a
AUTOMOZ kirjoitti:
MILTÄ TEISTÄ KULUTUS VERTAILIJAT TUHNU TOHJON OMISTAJANA TUNTUU.HAAAAAAAA KUN LIIKENNE VALOISSA RINNALLE TULEE 150 HV SKODA JA JÄÄTTE VALO LÄHDÖSSÄ 100-0. KERTOKAA MILTÄ SE TUNTUU.SKODA KULUTAA VIELÄ VÄHEMMÄN KUN TEIDÄN IHME HYBRIDI .KERTOKAA MILTÄ SE TUNTUU.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Oletko aivan terve henkisesti?
- AUTOMOZ
Joutav1a kirjoitti:
Oletko aivan terve henkisesti?
MILLON SINULLA ON JOTAIN ANNETAVAA TÄLLE PALSTALLE .KERRO HARMITAAKO SINUA KUN SINULLA EI OLE MITÄÄN ANNETAVAA AUTOILUSTA.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.
- teketkuyektku
AUTOMOZ kirjoitti:
MILTÄ TEISTÄ KULUTUS VERTAILIJAT TUHNU TOHJON OMISTAJANA TUNTUU.HAAAAAAAA KUN LIIKENNE VALOISSA RINNALLE TULEE 150 HV SKODA JA JÄÄTTE VALO LÄHDÖSSÄ 100-0. KERTOKAA MILTÄ SE TUNTUU.SKODA KULUTAA VIELÄ VÄHEMMÄN KUN TEIDÄN IHME HYBRIDI .KERTOKAA MILTÄ SE TUNTUU.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Minä voin kertoa heti, koska ajan säännöllisesti 150 heppaisella diesel DSG Octavialla ja Toyotan valmistamalla 223 heppaisella takavetohybridillä. Kun pysähdyksissä olevalla Skodalla painaa kaasun pohjaan millä tahansa alustalla, niin eturenkaat luistavat ja luistoneston merkkivalo vilkuttaa heti, kun taasen tuo 223 heppainen lähtee kiihtymään kesärenkailla täysin ongelmattomasti mutta voimakkaasti oli sitten asfaltti kuivaa tai märkää, eli kyllä Skoda lähtee paikaltaan terävämmin. Kun taasen vaikka kahdeksankympin vauhdissa painaa kaasun pohjaan niin kyllä tuo Toyotan tekemä hybridi on noista tasan se jossa selkä painuu selkänojaa vasten. Toinen juttu on se, että vaikka ajan maantiepainotteista ajoa niin tuo diesel-Skoda on kuluttanut tähän mennessä aina enemmän.
- Pissiilinssiin
Tommosen mopoauton kulutus pitäisi olla kokoon nähden max 3 l 100 km
- AUTOMOZ
MILTÄ SE TUNTUU KUN TOJOTA HYBRIDI PYÖRII WAG AUTOJEN JALOISSA AINA VERTAILU TESTEISSÄ.MILTÄ SETUNTUU KERTOKAA.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
- tarkennusta
AUTOMOZ kirjoitti:
MILTÄ SE TUNTUU KUN TOJOTA HYBRIDI PYÖRII WAG AUTOJEN JALOISSA AINA VERTAILU TESTEISSÄ.MILTÄ SETUNTUU KERTOKAA.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AUTOMOZ on nyt aivan väärässä. Yaris ei ole ottanut kuokkaan vain Volsuilta vaan se jäi viimeiseksi kahdeksan auton vertailussa. Yariken pieksivät Ford, Citikka, Kia ja moni muu.
Ei mitenkään VW:n yksinoikeus. - AUTOMOZ
tarkennusta kirjoitti:
AUTOMOZ on nyt aivan väärässä. Yaris ei ole ottanut kuokkaan vain Volsuilta vaan se jäi viimeiseksi kahdeksan auton vertailussa. Yariken pieksivät Ford, Citikka, Kia ja moni muu.
Ei mitenkään VW:n yksinoikeus.TOTTA TOTTA.YARSIS PYÖRII SIIS KAIKKIEN JALOISSA.HAAAAAAAAAAAAA
- 3.0_tfsi_revon-400hv
Pitää vilkutella pitkiä näille, tohjo ihmisille, kun kiihdytys kaista on sitä varten että kiihdyteään tieliikenne nopeuteen eli kehäteillä 80kmh, ei sinne voi kaataa muiden väliin 50 kmh tunnissa, idiootit!!
- xcvfdsr
Mulla on normaali CVT Jaris, ja varovaisesti kiihdytellen vie 4,8 litraa, ja normi ajolla 5,3 litraa, siis sadalla kilometrillä.
- skädäm_
alle 3 litran vie kaupunkiajossa oma Yariks Hybrid, maantieajossa viekin sitten jo 3,5l/100km pensaa, mutta en näkisi kulutusta kovin suurena. entinen skoda octavia 2.0 TDI vei maantieajossa yli 8 litraa sataselle ja ajotapa samanlainen.
- vai.mitä
Valehdellessakin pitäisi pysyä kohtuudessa.
- kun.kasetti.ei.kestä
vai.mitä kirjoitti:
Valehdellessakin pitäisi pysyä kohtuudessa.
Juurikin näin. Näitä tojopellejä riittää.
Valehtelu on heidän leipälajinsa kun todellisuus on liian rankaksi sulattaa.
- Hyrynseo
Pakkas kelillä kaikki männöö ei lisäävy tankkiin
- itselataavatHihii
Tayota hybrid kuluttaa testin mukaan yli 6 litraa sekalaisessa maantieajossa ja Octavia 1, 4 bensaturbo 0,3 litraa vähemmän ja tehoa ja kulkua monta kertaa enemmän.
- Toyota_Hybrid1
tuota en usko. vw:n 1.4 tsi moottorille on mitattu autobildissä todelliseksi kulutukseksi yli 8 litraa bensiiniä sataselle, mihinkähän v8 toyotaan olet verrannut?
- KäytännösAivanMuuta
Kieli keskellä suuta ajaen optimiolosuhteissa? Varmaan vesilasi auto-ohjelmasta kyse, on ihan aikuisten oikeasti volkkarin rahoittama ohjelma.
- hieno.juttu
Ei paha, ei näytä vievän paljon enemmän kuin tavallinen pieni bensa-auto.
- Eikovinvähän
5,7 litraa satasellq, tankkauksilla mitattu. Talvella ja kesällä menee yhtä paljon , etenkin motarilla on janoinen mutta myös maantienopeuksissa.
- Yaris2012
Mulla 2012 manuaali Yaris .Pelkkää kaupunkiajoa "kenkä lattiassa" vie 6,5litr/100km. Aikeissa vaihtaa Yaris Hybridiin kun uusi malli tulee. On kyllä laatu peli- Ei vian vikaa,ruosteetonkin! Ehkäpä se kulkee hieman vähemmällä kuin nykyiset.Muutenhan ero on aika pieni. Tosin automaatin haluan ja hintaero Hybridiin melko pieni!
- AsiallinenVastaus
Jos tämä nyt ei ole trolli niin ei ole paljoa, tuolla ajosuoritteella pitäisin todella pienenä lukuna.
Jos kaksi kertaa tankannut ja valmistaja ilmoittaa tankin tilavuudeksi 36litraa eli olisit teoriassa tankannut yhteensä 72litraa noin 1200km matkalla noin 8kk aikana tekee ajosuoritteeksi 150km kuukaudessa, 35km viikossa. Se taas on niin vähän että auto käy kylmällä moottorilla käytännössä koko ajan, rikastaa polttoaineseosta, eli ryyppy päällä enemmän tai vähemmän kaiken aikaa että ylipäätään voi käydä(kesällä vähemmän, talvella enemmän), bensamoottorin luonnonlaki, oli hybridi tai ei.- Hybriid
Itsellä 7 vuotta kokemusta Toyotan hybrideistä ja olen saman havainnon tehnyt. Talvisin lyhyillä alle 5km siivuilla hybridi on todella janoinen ihan siinä missä muutkin autot. Vaikkakin auto on nopea lämpiämään ja mm. lämmönvaihtimen avulla siirtää pakokaasuista lämpöä jäähdytysnesteen.
Tähän hybridien talvikulutukseen (varsinkin kaupungissa) voi vaikuttaa muutamalla seikalla:
1. Esilämmitä autosi. Hybrid järjestelmä seuraa jäähdytys nesteen lämpötilaa ja pakkokäyttää moottoria kunnes se nesteet on noin 40C lämpötilassa. Tämän jälkeen moottorin pakkolämmitystä jatketaan, mikäli autonsisätiloja halutaan lämmittään tuonne 55C paikkeille. Sillä seikalla onko auto ajoakku täysi vai tyhjä ei ole merkitystä.
2. Luonnollinen seuraus esimmäisen kohdan perusteella on se että pudotetaan sisätilojen lämpötilapyyntiä reilusti alaspäin.
Auris hybridillä koko vuoden keskikulutuksen ovat olleet 5,4l/100km. Tankkauksista laskettuna. Yksittäisiä tankkeja on päässyt kesällä 15c lämpötiloissa 3,8l/100km, mutta tämä vaatii harrastuneisuutta mm. pulse & glide tekniikkaa. Toisaalta myöskään Saksan autobaanoilla ajettu tankki ei noussut kuin 6,5l/100km joka on suurin yksittäinen tankillisen kulutus.
Yaris hybridistä on kertynyt vain vähän kokemusta, mutta sen mitä pistin merkille oli että taloudellinen ajo Yariksella vaatii huomattavan kevyttä kaasujalkaa eikä silloinkaan pääse kuin muutamalla desillä alle hybrid Auriksen lukujen. Ottaen huomioon Yaris / Auris koko ja teho eron en hankkisi Yarista hybridinä lainkaan vaan mieluummin Auriksen.
- Sähköautoa_odotellessa
Helmikuussa 2018 käyttöönotetun Yaris hybridin keskikulutus on ollut tähän mennessä 4,89 l / 100 km (tankkauksista mitaten). Kilometrejä on mittariin tullut 22 059 km.
Esilämmityksellä säästää talvella n. puolen litran verran keskikulutuksesta omalla vajaan 20 km työmatkalla. Samoin kabiinin lämpötilan pudottaminen 16 tai 17 asteeseen talvella tuo säästöä polttoaineenkulutukseen, kun lämmityksen vuoksi tapahtuva tyhjäkäyttö vähenee olennaisesti.
Jos on oikein harrastelija, voi kytkeä lämmityksen puhaltamaan pelkkää kylmää, mutta tämä voi varsinkin pakkaskeleillä saada aikaan ikkunoiden huurtumista. Kulutuskin tosin pienenee entisestään.
Omat ajot painottuvat hieman talviaikaan, joka saattaa nostaa keskikulutusta desin tai pari. Kesällä on usein käytössä eri auto (n. 30 vuotta vanhempi). Pitkää matkaa ajettaessa (moottoritietä 120 ja maantietä 100 km/h) kulutus on kesäaikaan aika tasan 4,8 litraa satasella.
Jos haluaa todellisia kulutuksia, kannattaa vierailla www.spritmonitor.de -palvelussa. Siellä Yaris hybrid on muistaakseni toiseksi tai kolmanneksi vähäkulutuksisin automalli, kun vertaillaan kaikkia palveluun ilmoitettuja autoja. Auris hybrid ei seuraa kovin kaukana perässä sekään, muistaakseni ero on alle puolen litran luokkaa.
Jos haluaa ehdottomasti pienikulutuksisimman auton mitä Suomessa kaupasta saa, on Yaris hybrid hyvä vaihtoehto. Jos tarvitsee tilaa, on Auris parempi.- PysytäänFaktassa
Hehee, aika janoisia nuo on jos maanteillä ajaa muun liikenteen tahtiin. Sellaiset 6,5 litraa hörppää Auris koeajon mukaan ammattilaisten mukaan ja melu karmea samaan iloon.
- OpetellaanLukemaan
PysytäänFaktassa kirjoitti:
Hehee, aika janoisia nuo on jos maanteillä ajaa muun liikenteen tahtiin. Sellaiset 6,5 litraa hörppää Auris koeajon mukaan ammattilaisten mukaan ja melu karmea samaan iloon.
Jep pysytään. Tässä ketjussa puhe Yariksesta, ei Auriksesta.
- surkeaHybrid
Kyllä tuolla edellä joku puhui Auriksestakin.
Yaris on nyt sellainen kikotin joka pitäisi luokitella mopoluokkaan muutenkin.
- TojoJussi
Ei pidä uskoa valmistajan kulutuslukemia. Jos ne sanoo että Yaris kuluttaa 1 l sadalla niin vähintäin 2 menee satasella.
- xcvdfg1
Mulla normi 1,3 Yaris cvt vaihteilla ja se vei 3200km ajolla, ei kaahausta, jonkinverran peräkärryä, suurin osa maantie 80kmh ja motaria, ja kulutus oli 4,963 litraa satasella. Ajo tapahtui kesäaikanana touko syyskuu välillä. Bensa oli Teboilin mittareista.
- ValehteluEitioimi
Älä valehtele noin paljon, ei kukaan usko liioiteltua juttua.
Maantiellä hyvä jos 6litraa riittää ja jos kärryä vetää niin kasvaa tuostakin.
Yariksella kärryä, hauska juttu tuokin. - Kikottimia
Ja vielä kun se tojottimen ajotietokone valehtelee kulutuksen paljon pienemmäksi mitä on todellisuus..viimekesän autotestissä sekin tuli todistettua...6-7 litran välillä se tojon kikotin vie maantiellä satasen vauhdissa ,tiheävälitteinen ahtamaton moottori huutaa lähes täyttä kierroslukua miten semmonen voi vähällä kulkea älkää uskoko humpuukiin..
- OpetellaanLukemaan
Kikottimia kirjoitti:
Ja vielä kun se tojottimen ajotietokone valehtelee kulutuksen paljon pienemmäksi mitä on todellisuus..viimekesän autotestissä sekin tuli todistettua...6-7 litran välillä se tojon kikotin vie maantiellä satasen vauhdissa ,tiheävälitteinen ahtamaton moottori huutaa lähes täyttä kierroslukua miten semmonen voi vähällä kulkea älkää uskoko humpuukiin..
Tässä ketjussa puhe Yariksesta, ei Auriksesta.
- Kikottimia
Samalla lailla se yariksenkin ajotietokone osaa valehdella sen kulutuksen todellista pienemmäksi niinkuin varmaan tekeekin..
- hekoheko
Kaikki menee mitä tankkiin laittaa.
- yarishybrid
sellaista matalaa 4 litraa satkulle on yaris hybrid maantieajossa vienyt, kaupunkiajossa vähemmän, käyttäkää 98 bensaa, 95 bensalla kulutus tuntuu nousevan 0,5 litralla satkulle. jos yaris hybrid mallin saa kuluttamaan yli 5 litraa satkulle niin silloin on tankattu re85 polttoainetta tankkiin.
- Tojo_ei_jyrää
Täyttä höpöä 85e se tuskin sillä etes käy..95ja 98 kulutusero noin 0.2 litraa 100km..enkä usko ikinä että Yaris 4 litralla maantiellä muitten mukana kulkee..tiheävälitteinen kirnu käy kovilla kierroksilla semmoinen tsi turbo moottori kulkee 5 litran pintaan kun on harvat välitykset ja moottorissa vääntöä käy pienillä kierroksilla..
- Varmuuttaja
Hybrid Yaris vie maantiellä 9 ja kaupungissa 7 satasella. Kustannustehokas auto kun pysyy kaupungissa.
On lompakolle edullinen, suosittelen.- Anonyymi
Tällä palstalla ilmoitettuja kulutuksia kun katsoo, niin on varsin ilmeistä etteivät ihmiset osaa ajaa hybridillä. Itsellä oli hybridi Auris ja alle neljän litran kulutukseen pääsi helposti, riippumatta ajeliko kaupunkia taikka maantietä - kaupungissa mentiin jopa kakkosella alkaviin lukemiin. Ei tarvinnut pyöriä jaloissa - reippaasti liikkeelle ja vakkarin käyttö aina kun mahdollista. Jarrutukset tulee opetella uusiksi, koska ainakin Toyotassa on jarrupoljin "kaksivaiheinen"; kevyesti jarrua painaessa tapahtuu moottorijarrutus jolloin hybridiakkua ladataan ottamalla jarrutusenergiaa talteen, kovemmin jarrua painaessa jarrutukseen osallistuu myös jarrulevyt / -palat jolloin jarrutusenergia menee luonnollisesti harakoille. Perehtykää autonne tekniikkaan, on jopa suotavaa lukea se miljoona sivua sisältävä auton käyttöopas lävitse ;)
- Anonyymi
Olen samaa mieltä 10l sadalla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä 10l sadalla!
samaa mieltä!
- Anonyymi
Vibilägare testi kesäkuulta
Mazda 2.0 vapari
Subaru 2.0 vapari
vw 1.5 tsi
Corolla 1.8 hybrid
Kaupunki:
Mazda 9.4
Subaru 8.4
Toyota 5.2
VW: 8.4
Maantie:
Mazda 5.7
Subaru 5.6
Toyota 4.1
VW: 5.6 - Anonyymi
kyllä se haukkaa reilusti pakkas kelillä ajoin 120kilometria ja tankkasin 13,90litraa että reilusti yli 10litraa 100kilometrilla missä ihmeessä vika?
- Anonyymi
Kylmällä koneella pintakaasulla. Mahdollinen ratkaisu, aivan sairaita määriä nämä vie niin kauan kun kylmän koneen merkkivalo palaa.
- Anonyymi
Kyllä minullakin menee melkein neljä (4)! litraa/100km
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1287-Yaris_Hybrid.html?page=5&powerunit=2- Anonyymi
3.8 litraa oli tuolla Yaris hybridin kulutus. VW polo pikkuturbolla vie 4.2 litraa.
- Anonyymi
Bensiini on kallista eikö se sähköllä pääse hesasta tampereelle ja takasi
- Anonyymi
Toyota vie niin vähän bensaa että sillä ei ole juuri merkitystä.
- Anonyymi
30 litraa minuutissa
sillä ajaa kuukauden- Anonyymi
Äkkiä tankattu toi 30 litraa.
- Anonyymi
Toyotaa tarvitsee tankata vain harvoin.
- Anonyymi
Jos ei aja, niin tuo on totta. Kulutus on kuitenkin 4,6-6,5 ajoista riippuen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei aja, niin tuo on totta. Kulutus on kuitenkin 4,6-6,5 ajoista riippuen.
Eihän Toyotilla ajeta.
- Anonyymi
Miksi autossa pitää olla kaksi moottoria?
Ei mitään järkeä.- Anonyymi
Jos toinen menee riiki, pöljä, niin roinen toimii, pöljä.
- Anonyymi
Nyt ajettu n. 9000 km. Lyhyet ajot n. 4 l/100 km. Pitkät matkat (yli 25 km) 5...6 l/100 km.
- Anonyymi
motari työmatkaa 130-140 todellista, hybrid vm 2021, vie 7 sataselle.
- Anonyymi
Miksi tuollaisia ylinopeuksia kaahustelet!? Hyundai i20 mikrohybridi vei Saksan autobahnilla n. 6 litraa satasella 150-160 marssivauhdissa.
- Anonyymi
Kesäajossa harvoin menee yli 4 litraa satasella.
- Anonyymi
Kaiken se vie, mitä tankkiin laitetaan. Ja jos ei laita, loppuu kulkukin hyvin nopeasti.
- Anonyymi
Taas enkka, viime laskettu kulutus kesä,heinä,elokuu 3,3 litraa/100km, siinä on 500km motaria, muuten pikkuajelua. Auto 2022 hybrid.
- Anonyymi
4 litraa max
- Anonyymi
Oma vm 2023 vetää sikamaisesti 8 litraa! En tajuu mis vika on? Ihan normaalii ajoo ja sillai.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323737- 851875
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151701Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541392Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1221248VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921228Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi321149- 681099
- 681004
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102975