Paljonko teidän Yaris hybridi vie bensaa?

Uusi_auto

Ostin Yariksen, kun mainoksissa luvataan niin pieni kulutus. En tietenkään usko noihin lukuihin, mutta todellinen kulutus osottautui 2 kertaa suuremmaksi. Olen tosin vain tankannut 2 kertaa, mutta keskiarvoksi sain 6 litraa satasella. Olen melko maltillinen ajaja, eli mitään kamalia kiihdytyksiä ja rauhallinen ajotyyli. Nyt pakkasella auto on tolpassa ennen lähtöä.

Onko tuo todellista vai onko tässä autossa jotain vikaa, otettu käyttöön 4/2018.

59

1199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janoonkova

      Olen huomannut että auto on hiukan tavallista autoa säästeliäämpi nurkka-ajossa mutta moottoritieajossa auto kuluttaa ihan reilusti. Omassa ajossani tuo kuutisen litraa tuntuu kyllä menevän, ja auton voimavaroihin nähden se on paljon. . En ole ollut autoon muutenkaan täysin tyytyväinen.

    • hybrid-16

      Siinä ± 5,5 litraa on mennyt. En ole yrittänyt ajaa taloudellisesti.

    • Juttujapiisaa

      Provolla ollut taas aamusta juttupäällä, "auto hankittu ja ajettu kaksi tankillista 8 kk aikana".

      • Aloittajanpuolustus

        Noo....voipi hyvinkin pitää paikkansa, että vain pari kertaa tankattu tänä vuonna.
        Eipä sitä aloittaja kerkeä ajella, kun valveillaoloaika kuluu drunkatessa ja drollatessa...
        Sehän on vihreää!


    • Yaris_Hybrid

      Yli 20tkm ajettu, keskikulutus 5,3. Talvella sähköajo harvinaista, lämmittää ohjaamoa niin paljon moottorin avulla.

      • A3gtron

        Sama 5,3 on meillä Yaris hybridin todellinen keskikulutus. Auto vuosimallia 2013.


    • kovasäästörahana

      Vähemmän kuin TSI autot öljyä

    • muttaeiyllätä

      Suorituskykyyn nähden aivan kohtuuton kulutus.

    • soppaa.kuluu

      Suomalaisten on ihan turha tuijotella ilmoitettuja virallisia kulutuslukemia.

    • Anjovitsi

      Oma Mondeo Hybrid 14.05.2018 kilpiin ja keskikulutus 5,1 l (tankkauksista laskettu) , joka ei 4,9 m D-segmentin autolle paha. 11500 km josta 1200 km sähköllä (ajotietokone). Lämpimästä tallista startit. 95 E kulutus 0,4 l suurempi, joten Shellin 98:lla mennään. Jos pitempään ulkona kylmässä niin tosiaan polttomoottori starttaa heti.

      Pyysin tarjouksen sekä Auriksesta että Priuksesta, mutta en innostunut kummastakaan lähinnä jousituksen vuoksi. Priuksen jos olisi saanut järkevällä rengaskoolla, niin olisin saattanut taipua, mutta Activeen (195/65/15 koko) ei saanut niitä varusteitta, jotka halusin. Uusi Auris oli tähtäimessä, mutta Toyota-myyjä sanoi tammikuussa 2018, että tulee vasta ensi vuonna (Corollaksihan se Auris sitten matkan varrella muuttui). Ruotsin sivujen mukaan uuteen Corollaan pakkomyydään Premiun tasolla 225/45/17 keikot, joten hyvä etten odotellut. Ärsyttää Toyotan/Lexuksen pakkomyynti nahkapenkit ja järjetön rengaskoko, jos haluaa tietyt pysäköintiavustimet, aktiiivisen vakkarin (nyttemmin Toyotalla tullut halvempiinkin versioihin), LED-valot yms. Maksan noista kyllä mutta autossa pitää olla tekstiilipenkit ja max. 16" kiekot. Samasta syystä Mondeo ei tullut Vignalena,

    • Hennatyty

      Prius ollut pari vuotta, ei siis ladattava plug in.
      Ajettu kohta 30 000km, keskikulutus 4, 3l
      Parhain 100km 3, 3l.
      Noissa ajotapa ja se millaista ajoa on ratkaisee tosi paljon.
      100-120km/h ei juuri käytä sähköä ja kulutus nousee.
      Kesäkelissä ja kaupunkiajossa syntyy eniten säästöä.

      • Anonyymi

        10000 euron ylihinnalla olet saanut 750 euron bensasäästöt.


    • Gfgjgfugf

      Luin joskus TM:n testeistä, että Yaris vie enemmän bensaa kuin Prius tai Auris hybridi. Itselläni on ollut 223 heppainen takavetohybridi-Lexus keväästä lähtien ja suurin mitattu kulutus tähän mennessä on ollut 5,8 l/100km.

      • Yarishybrid

        9.3.2016 käyttöön otettu Yaris Hybrid, jolla ajettu tähän mennessä 103690 km. Tankkauksista mitattu kaikkien ajojen keskikulutus 4,43 l/100km. Talvella peitetty ilmanottoaukot moottoritilassa pahveilla, menee jonkinverran pienemmällä kulutuksella ,kun ulkolämpötila laskee alle +10:tta.


    • Yarisman

      kulutus Yariksessa 30% pienempi kuin entisessä skoda 1.0 TSI moottorissa, Yaris ei kuluta öljyä. autonvaihto oli helppo ja kivuton. säästää kuitenkin hyvin koska ajoa tulee 25-28tkm vuosittain.

    • Automotive1

      MILTÄ TUNTUU PYÖRIÄ JOPA 1,0 116 HV SKODAN JALOISSA SILLÄ TEHOKAALLA HYBRIDILLÄ HARMITAAKO KUN ET VAAN KERKIÄ. HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

    • Tarkkamittaus

      En kyllä käsitä miten joku pääsee alle viidellä. Liekö näitä henkeen ja vereen-toyotisteja vai ajaako kesäisin kuuttakymppiä alkoon ja neljääkymppiä takaisin?

      5,9 on minulla keskikulutus. Talvella enemmän: tuolloin 0q kone tuntuu käyvän koko ajan ja moottoritiellä suorastaan huutaa. Auto tuntuukin vähän enemmän kaupunkiautolta.

      • Gfuhfju

        En tiedä Yariksesta, mutta hybridi-Lexus ainakin vie roimasti enemmän kylmällä moottorilla kuin lämpimällä. Jos siis käynnistät auton aina kylmästä ja ajat vaikka viiden kilometrin päähän töihin, niin kulutus sataselle on huomattavasti suurempaa kuin pidemmillä matkoilla.


    • hybridivaris

      Kulutus riippuu paljon kuljettavista matkoista. Edes kesäsäällä akku ei ole hirveästi käytössä ensimmäisellä kilometrilla, ennen kuin kone lämpenee kunnolla, joten jos ajaa paljon lyhyitä siirtymiä, alle viiden litran kulutuksista on turha haaveilla. Kylmällä ensimmäiset kilometrit rankaisevat kahta kauheammin. Itsellä 2013 Yaris Hybrid Style, jossa on muita malleja isommat renkaat ja painoa lisääviä varusteita hieman lisäämässä kulutusta, on parhaalla tankillisella päässyt ajotietokoneen näyttämänä 4,3l/100km, johon voi tankkauksista mitattuna lisätä omassani 0,2l/100km. Normaali kesälukema kun on pääasiassa 14km työmatkaa sekalaista ajoa kaduilla ja Kehä I:llä joskus ruuhkassa madellen ja välillä lyhyempiä kauppa- tai harrastusreissuja on 4,6 - 4,9l/100km, pidemmät reissut myös viitosen tuntumassa, riippuen moottoritien määrästä ja ajonopeudesta niillä. Talvella kylmänä lähdöt nostavat nuo lukemat lähelle kuutta tai jopa yli kun tulee mentyä lyhyempiäkin matkoja autolla.

      Ja kaupunkiautoksihan Yaris on tarkoitettu ja siihen sekä mukava,, että pieniruokainen. Kyllä sillä jonkun pidemmän matkan tarvittaessa ajaa, mutta säännöllisesti sellaisia ajavia varten on ihan eri autot. Ja itse en enää kaupunkien ruuhkissa ajamiseen kelpuuta kuin automaatteja, joten ei paljoa kannata manuaalilaatikkoisiin pikkuturboihin vertailla.

    • ympäristö.vs.kulut

      "Ja kaupunkiautoksihan Yaris on tarkoitettu ja siihen sekä mukava,, että pieniruokainen. "

      Mutta miten oleellista kaupunkiautolle on se kulutus per 100km? Asuin muutaman vuoden kantakaupungissa ja ajoin silloin samantyyppisellä pikkukirpulla. Auto oli silloin päivittäisessä käytössä mutta silti vuodessa kilometrejä kertyi sen verran vähän että puolella litraa suuntaan tai toiseen ei olisi oikeasti merkannut yhtään mitään.
      Paljon isompi merkitys sekä päästöihin että kustannuksiin on oikeilla reitinvalinnoilla ja julkisten käytöllä silloin kun se on järkevää.

      Noilla hybrideillä voi saada jotain teoreettista mielihyvää, mutta ei oikeasti muuta. Jos oikeasti haluaa tehdä tehdä ympäristöteon niin silloin pitää mennä ladattaviin autoihin.
      Jos taas haluaa päästä mahdollisimman halvalla niin tuollainen 20.000€ pikkuauto Yaris pelaa itsensä ulos jo hankintahinnallaan.

      • AUTOMOZ

        MILTÄ TEISTÄ KULUTUS VERTAILIJAT TUHNU TOHJON OMISTAJANA TUNTUU.HAAAAAAAA KUN LIIKENNE VALOISSA RINNALLE TULEE 150 HV SKODA JA JÄÄTTE VALO LÄHDÖSSÄ 100-0. KERTOKAA MILTÄ SE TUNTUU.SKODA KULUTAA VIELÄ VÄHEMMÄN KUN TEIDÄN IHME HYBRIDI .KERTOKAA MILTÄ SE TUNTUU.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


      • Joutav1a
        AUTOMOZ kirjoitti:

        MILTÄ TEISTÄ KULUTUS VERTAILIJAT TUHNU TOHJON OMISTAJANA TUNTUU.HAAAAAAAA KUN LIIKENNE VALOISSA RINNALLE TULEE 150 HV SKODA JA JÄÄTTE VALO LÄHDÖSSÄ 100-0. KERTOKAA MILTÄ SE TUNTUU.SKODA KULUTAA VIELÄ VÄHEMMÄN KUN TEIDÄN IHME HYBRIDI .KERTOKAA MILTÄ SE TUNTUU.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

        Oletko aivan terve henkisesti?


      • AUTOMOZ
        Joutav1a kirjoitti:

        Oletko aivan terve henkisesti?

        MILLON SINULLA ON JOTAIN ANNETAVAA TÄLLE PALSTALLE .KERRO HARMITAAKO SINUA KUN SINULLA EI OLE MITÄÄN ANNETAVAA AUTOILUSTA.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.


      • teketkuyektku
        AUTOMOZ kirjoitti:

        MILTÄ TEISTÄ KULUTUS VERTAILIJAT TUHNU TOHJON OMISTAJANA TUNTUU.HAAAAAAAA KUN LIIKENNE VALOISSA RINNALLE TULEE 150 HV SKODA JA JÄÄTTE VALO LÄHDÖSSÄ 100-0. KERTOKAA MILTÄ SE TUNTUU.SKODA KULUTAA VIELÄ VÄHEMMÄN KUN TEIDÄN IHME HYBRIDI .KERTOKAA MILTÄ SE TUNTUU.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

        Minä voin kertoa heti, koska ajan säännöllisesti 150 heppaisella diesel DSG Octavialla ja Toyotan valmistamalla 223 heppaisella takavetohybridillä. Kun pysähdyksissä olevalla Skodalla painaa kaasun pohjaan millä tahansa alustalla, niin eturenkaat luistavat ja luistoneston merkkivalo vilkuttaa heti, kun taasen tuo 223 heppainen lähtee kiihtymään kesärenkailla täysin ongelmattomasti mutta voimakkaasti oli sitten asfaltti kuivaa tai märkää, eli kyllä Skoda lähtee paikaltaan terävämmin. Kun taasen vaikka kahdeksankympin vauhdissa painaa kaasun pohjaan niin kyllä tuo Toyotan tekemä hybridi on noista tasan se jossa selkä painuu selkänojaa vasten. Toinen juttu on se, että vaikka ajan maantiepainotteista ajoa niin tuo diesel-Skoda on kuluttanut tähän mennessä aina enemmän.


    • Pissiilinssiin

      Tommosen mopoauton kulutus pitäisi olla kokoon nähden max 3 l 100 km

      • AUTOMOZ

        MILTÄ SE TUNTUU KUN TOJOTA HYBRIDI PYÖRII WAG AUTOJEN JALOISSA AINA VERTAILU TESTEISSÄ.MILTÄ SETUNTUU KERTOKAA.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


      • tarkennusta
        AUTOMOZ kirjoitti:

        MILTÄ SE TUNTUU KUN TOJOTA HYBRIDI PYÖRII WAG AUTOJEN JALOISSA AINA VERTAILU TESTEISSÄ.MILTÄ SETUNTUU KERTOKAA.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

        AUTOMOZ on nyt aivan väärässä. Yaris ei ole ottanut kuokkaan vain Volsuilta vaan se jäi viimeiseksi kahdeksan auton vertailussa. Yariken pieksivät Ford, Citikka, Kia ja moni muu.
        Ei mitenkään VW:n yksinoikeus.


      • AUTOMOZ
        tarkennusta kirjoitti:

        AUTOMOZ on nyt aivan väärässä. Yaris ei ole ottanut kuokkaan vain Volsuilta vaan se jäi viimeiseksi kahdeksan auton vertailussa. Yariken pieksivät Ford, Citikka, Kia ja moni muu.
        Ei mitenkään VW:n yksinoikeus.

        TOTTA TOTTA.YARSIS PYÖRII SIIS KAIKKIEN JALOISSA.HAAAAAAAAAAAAA


    • 3.0_tfsi_revon-400hv

      Pitää vilkutella pitkiä näille, tohjo ihmisille, kun kiihdytys kaista on sitä varten että kiihdyteään tieliikenne nopeuteen eli kehäteillä 80kmh, ei sinne voi kaataa muiden väliin 50 kmh tunnissa, idiootit!!

    • xcvfdsr

      Mulla on normaali CVT Jaris, ja varovaisesti kiihdytellen vie 4,8 litraa, ja normi ajolla 5,3 litraa, siis sadalla kilometrillä.

    • skädäm_

      alle 3 litran vie kaupunkiajossa oma Yariks Hybrid, maantieajossa viekin sitten jo 3,5l/100km pensaa, mutta en näkisi kulutusta kovin suurena. entinen skoda octavia 2.0 TDI vei maantieajossa yli 8 litraa sataselle ja ajotapa samanlainen.

      • vai.mitä

        Valehdellessakin pitäisi pysyä kohtuudessa.


      • kun.kasetti.ei.kestä
        vai.mitä kirjoitti:

        Valehdellessakin pitäisi pysyä kohtuudessa.

        Juurikin näin. Näitä tojopellejä riittää.
        Valehtelu on heidän leipälajinsa kun todellisuus on liian rankaksi sulattaa.


    • Hyrynseo

      Pakkas kelillä kaikki männöö ei lisäävy tankkiin

    • itselataavatHihii

      Tayota hybrid kuluttaa testin mukaan yli 6 litraa sekalaisessa maantieajossa ja Octavia 1, 4 bensaturbo 0,3 litraa vähemmän ja tehoa ja kulkua monta kertaa enemmän.

      • Toyota_Hybrid1

        tuota en usko. vw:n 1.4 tsi moottorille on mitattu autobildissä todelliseksi kulutukseksi yli 8 litraa bensiiniä sataselle, mihinkähän v8 toyotaan olet verrannut?


      • KäytännösAivanMuuta

        Kieli keskellä suuta ajaen optimiolosuhteissa? Varmaan vesilasi auto-ohjelmasta kyse, on ihan aikuisten oikeasti volkkarin rahoittama ohjelma.


    • hieno.juttu

      Ei paha, ei näytä vievän paljon enemmän kuin tavallinen pieni bensa-auto.

    • Eikovinvähän

      5,7 litraa satasellq, tankkauksilla mitattu. Talvella ja kesällä menee yhtä paljon , etenkin motarilla on janoinen mutta myös maantienopeuksissa.

    • Yaris2012

      Mulla 2012 manuaali Yaris .Pelkkää kaupunkiajoa "kenkä lattiassa" vie 6,5litr/100km. Aikeissa vaihtaa Yaris Hybridiin kun uusi malli tulee. On kyllä laatu peli- Ei vian vikaa,ruosteetonkin! Ehkäpä se kulkee hieman vähemmällä kuin nykyiset.Muutenhan ero on aika pieni. Tosin automaatin haluan ja hintaero Hybridiin melko pieni!

    • AsiallinenVastaus

      Jos tämä nyt ei ole trolli niin ei ole paljoa, tuolla ajosuoritteella pitäisin todella pienenä lukuna.

      Jos kaksi kertaa tankannut ja valmistaja ilmoittaa tankin tilavuudeksi 36litraa eli olisit teoriassa tankannut yhteensä 72litraa noin 1200km matkalla noin 8kk aikana tekee ajosuoritteeksi 150km kuukaudessa, 35km viikossa. Se taas on niin vähän että auto käy kylmällä moottorilla käytännössä koko ajan, rikastaa polttoaineseosta, eli ryyppy päällä enemmän tai vähemmän kaiken aikaa että ylipäätään voi käydä(kesällä vähemmän, talvella enemmän), bensamoottorin luonnonlaki, oli hybridi tai ei.

      • Hybriid

        Itsellä 7 vuotta kokemusta Toyotan hybrideistä ja olen saman havainnon tehnyt. Talvisin lyhyillä alle 5km siivuilla hybridi on todella janoinen ihan siinä missä muutkin autot. Vaikkakin auto on nopea lämpiämään ja mm. lämmönvaihtimen avulla siirtää pakokaasuista lämpöä jäähdytysnesteen.

        Tähän hybridien talvikulutukseen (varsinkin kaupungissa) voi vaikuttaa muutamalla seikalla:
        1. Esilämmitä autosi. Hybrid järjestelmä seuraa jäähdytys nesteen lämpötilaa ja pakkokäyttää moottoria kunnes se nesteet on noin 40C lämpötilassa. Tämän jälkeen moottorin pakkolämmitystä jatketaan, mikäli autonsisätiloja halutaan lämmittään tuonne 55C paikkeille. Sillä seikalla onko auto ajoakku täysi vai tyhjä ei ole merkitystä.

        2. Luonnollinen seuraus esimmäisen kohdan perusteella on se että pudotetaan sisätilojen lämpötilapyyntiä reilusti alaspäin.

        Auris hybridillä koko vuoden keskikulutuksen ovat olleet 5,4l/100km. Tankkauksista laskettuna. Yksittäisiä tankkeja on päässyt kesällä +15c lämpötiloissa 3,8l/100km, mutta tämä vaatii harrastuneisuutta mm. pulse & glide tekniikkaa. Toisaalta myöskään Saksan autobaanoilla ajettu tankki ei noussut kuin 6,5l/100km joka on suurin yksittäinen tankillisen kulutus.

        Yaris hybridistä on kertynyt vain vähän kokemusta, mutta sen mitä pistin merkille oli että taloudellinen ajo Yariksella vaatii huomattavan kevyttä kaasujalkaa eikä silloinkaan pääse kuin muutamalla desillä alle hybrid Auriksen lukujen. Ottaen huomioon Yaris / Auris koko ja teho eron en hankkisi Yarista hybridinä lainkaan vaan mieluummin Auriksen.


    • Sähköautoa_odotellessa

      Helmikuussa 2018 käyttöönotetun Yaris hybridin keskikulutus on ollut tähän mennessä 4,89 l / 100 km (tankkauksista mitaten). Kilometrejä on mittariin tullut 22 059 km.

      Esilämmityksellä säästää talvella n. puolen litran verran keskikulutuksesta omalla vajaan 20 km työmatkalla. Samoin kabiinin lämpötilan pudottaminen 16 tai 17 asteeseen talvella tuo säästöä polttoaineenkulutukseen, kun lämmityksen vuoksi tapahtuva tyhjäkäyttö vähenee olennaisesti.

      Jos on oikein harrastelija, voi kytkeä lämmityksen puhaltamaan pelkkää kylmää, mutta tämä voi varsinkin pakkaskeleillä saada aikaan ikkunoiden huurtumista. Kulutuskin tosin pienenee entisestään.

      Omat ajot painottuvat hieman talviaikaan, joka saattaa nostaa keskikulutusta desin tai pari. Kesällä on usein käytössä eri auto (n. 30 vuotta vanhempi). Pitkää matkaa ajettaessa (moottoritietä 120 ja maantietä 100 km/h) kulutus on kesäaikaan aika tasan 4,8 litraa satasella.

      Jos haluaa todellisia kulutuksia, kannattaa vierailla www.spritmonitor.de -palvelussa. Siellä Yaris hybrid on muistaakseni toiseksi tai kolmanneksi vähäkulutuksisin automalli, kun vertaillaan kaikkia palveluun ilmoitettuja autoja. Auris hybrid ei seuraa kovin kaukana perässä sekään, muistaakseni ero on alle puolen litran luokkaa.

      Jos haluaa ehdottomasti pienikulutuksisimman auton mitä Suomessa kaupasta saa, on Yaris hybrid hyvä vaihtoehto. Jos tarvitsee tilaa, on Auris parempi.

      • PysytäänFaktassa

        Hehee, aika janoisia nuo on jos maanteillä ajaa muun liikenteen tahtiin. Sellaiset 6,5 litraa hörppää Auris koeajon mukaan ammattilaisten mukaan ja melu karmea samaan iloon.


      • OpetellaanLukemaan
        PysytäänFaktassa kirjoitti:

        Hehee, aika janoisia nuo on jos maanteillä ajaa muun liikenteen tahtiin. Sellaiset 6,5 litraa hörppää Auris koeajon mukaan ammattilaisten mukaan ja melu karmea samaan iloon.

        Jep pysytään. Tässä ketjussa puhe Yariksesta, ei Auriksesta.


      • surkeaHybrid

        Kyllä tuolla edellä joku puhui Auriksestakin.
        Yaris on nyt sellainen kikotin joka pitäisi luokitella mopoluokkaan muutenkin.


    • TojoJussi

      Ei pidä uskoa valmistajan kulutuslukemia. Jos ne sanoo että Yaris kuluttaa 1 l sadalla niin vähintäin 2 menee satasella.

    • xcvdfg1

      Mulla normi 1,3 Yaris cvt vaihteilla ja se vei 3200km ajolla, ei kaahausta, jonkinverran peräkärryä, suurin osa maantie 80kmh ja motaria, ja kulutus oli 4,963 litraa satasella. Ajo tapahtui kesäaikanana touko syyskuu välillä. Bensa oli Teboilin mittareista.

      • ValehteluEitioimi

        Älä valehtele noin paljon, ei kukaan usko liioiteltua juttua.
        Maantiellä hyvä jos 6litraa riittää ja jos kärryä vetää niin kasvaa tuostakin.
        Yariksella kärryä, hauska juttu tuokin.


      • Kikottimia

        Ja vielä kun se tojottimen ajotietokone valehtelee kulutuksen paljon pienemmäksi mitä on todellisuus..viimekesän autotestissä sekin tuli todistettua...6-7 litran välillä se tojon kikotin vie maantiellä satasen vauhdissa ,tiheävälitteinen ahtamaton moottori huutaa lähes täyttä kierroslukua miten semmonen voi vähällä kulkea älkää uskoko humpuukiin..


      • OpetellaanLukemaan
        Kikottimia kirjoitti:

        Ja vielä kun se tojottimen ajotietokone valehtelee kulutuksen paljon pienemmäksi mitä on todellisuus..viimekesän autotestissä sekin tuli todistettua...6-7 litran välillä se tojon kikotin vie maantiellä satasen vauhdissa ,tiheävälitteinen ahtamaton moottori huutaa lähes täyttä kierroslukua miten semmonen voi vähällä kulkea älkää uskoko humpuukiin..

        Tässä ketjussa puhe Yariksesta, ei Auriksesta.


      • Kikottimia

        Samalla lailla se yariksenkin ajotietokone osaa valehdella sen kulutuksen todellista pienemmäksi niinkuin varmaan tekeekin..


    • hekoheko

      Kaikki menee mitä tankkiin laittaa.

    • yarishybrid

      sellaista matalaa 4 litraa satkulle on yaris hybrid maantieajossa vienyt, kaupunkiajossa vähemmän, käyttäkää 98 bensaa, 95 bensalla kulutus tuntuu nousevan 0,5 litralla satkulle. jos yaris hybrid mallin saa kuluttamaan yli 5 litraa satkulle niin silloin on tankattu re85 polttoainetta tankkiin.

      • Tojo_ei_jyrää

        Täyttä höpöä 85e se tuskin sillä etes käy..95ja 98 kulutusero noin 0.2 litraa 100km..enkä usko ikinä että Yaris 4 litralla maantiellä muitten mukana kulkee..tiheävälitteinen kirnu käy kovilla kierroksilla semmoinen tsi turbo moottori kulkee 5 litran pintaan kun on harvat välitykset ja moottorissa vääntöä käy pienillä kierroksilla..


    • Varmuuttaja

      Hybrid Yaris vie maantiellä 9 ja kaupungissa 7 satasella. Kustannustehokas auto kun pysyy kaupungissa.

      On lompakolle edullinen, suosittelen.

      • Anonyymi

        Tällä palstalla ilmoitettuja kulutuksia kun katsoo, niin on varsin ilmeistä etteivät ihmiset osaa ajaa hybridillä. Itsellä oli hybridi Auris ja alle neljän litran kulutukseen pääsi helposti, riippumatta ajeliko kaupunkia taikka maantietä - kaupungissa mentiin jopa kakkosella alkaviin lukemiin. Ei tarvinnut pyöriä jaloissa - reippaasti liikkeelle ja vakkarin käyttö aina kun mahdollista. Jarrutukset tulee opetella uusiksi, koska ainakin Toyotassa on jarrupoljin "kaksivaiheinen"; kevyesti jarrua painaessa tapahtuu moottorijarrutus jolloin hybridiakkua ladataan ottamalla jarrutusenergiaa talteen, kovemmin jarrua painaessa jarrutukseen osallistuu myös jarrulevyt / -palat jolloin jarrutusenergia menee luonnollisesti harakoille. Perehtykää autonne tekniikkaan, on jopa suotavaa lukea se miljoona sivua sisältävä auton käyttöopas lävitse ;)


      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä 10l sadalla!


    • Anonyymi

      Vibilägare testi kesäkuulta
      Mazda 2.0 vapari
      Subaru 2.0 vapari
      vw 1.5 tsi
      Corolla 1.8 hybrid

      Kaupunki:
      Mazda 9.4
      Subaru 8.4
      Toyota 5.2
      VW: 8.4

      Maantie:
      Mazda 5.7
      Subaru 5.6
      Toyota 4.1
      VW: 5.6

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Torstaina tulee ulos uutispommi

      Ihan uskomatonta on luvassa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      7807
    2. Jussi Halla-aho ei jatka puolueen puheenjohtajana

      Jussi Halla-aho ei asetu ehdolle Perussuomalaisen puolueen puheenjohtajaksi.
      Maailman menoa
      419
      4346
    3. Ilmaöämpöpumpun tehonkulutus jäähdytyksessä?

      Paljonko kuluttaa, kun jatkuvasti käy täysillä? Mikä on jäähdytyksen COP ?
      87
      4291
    4. No nyt! Vappu Pimiä ja Teemu-rakas harvinaisessa yhteiskuvassa: "Suostuu, kun ei tiedä aluksi..."

      Vappu ja harvoin nähty "mysteerimies" eli aviomies Teemu poseeraavat Instassa kesäisissä tunnelmissa: https://www.suomi24.fi/viihde/no-nyt-vappu-pimia
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      3327
    5. syy siepin happamuuteen selvisi!

      Voiko paljoa happamampaa ilmestystä olla kuin Sara Sieppi Kaunissaaren rannalla ? ressukka kuvitteli iskeneensä kultasuoneen ja pääsevänsä tämän uu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      2811
    6. Pääjohtaja Yli-Viikarilta kysyttiin haluja jatkaa VTV:n ylijohtajana

      "Tähän uraan liittyvään kysymykseen voisin vastata Irja Askolan runon sanoin: Tultaessa tienristeykseen / joku kauhistuu / tieni näyttää päättyvän / t
      Maailman menoa
      92
      2593
    7. Maisa torpa selittää hyymylehdessä

      Syötä hakusana… UUTISET 20.6.2021 Maisa Torppa selittelee miksi lomakuvissa on alkoholia ja hänkin juo drinksulasista Maisa Torppa on lähtenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1679
    8. Sofia ja velipoika.

      Sofia on tuonut velipoikansa mukaan psykologin vastaanotolle. Taitaa velikin olla yhtä hömelö kun lähtee ratsastamaan tuon lokin mukaan. Sofialla m
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1265
    9. Oikeasti olisin sut halunnut mies

      omaksi, kullaksi, rakkaaksi, kumppaniksi, ystäväksi, olkapääksi, hellittäväksi, arkeen ja juhlaan, eteiseen ja peräkammariin, sohvalle ja sänkyyn, rii
      Ikävä
      109
      1256
    10. Miesten ulkonäköpaineet

      https://yle.fi/uutiset/3-11987255 Siinä pitkä artikkeli aiheesta, ja lopussa ihan mielenkiintoisia kommentteja. Artikkelissa mainitaan sen verran mon
      Sinkut
      55
      986
    Aihe