Voiko saada?

ExPasari

Voiko vanhoillislestadiolaiset saada tuhkarokko?

14

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ExPasari

      Anteeksi, tarkoitin "voivatko".

    • tippuriveikyvyn

      Ei voi, ellei Jumala sitä erikseen salli.
      Jumala antaa lestadiolaismiehille synnytyksessä kuolleen vaimon tilalle uudet, ehtoisammat emännätkin. Me emme ehkäisyä käytä.
      Eli jos tuhkarokko tulee ja tappaa, sekin on Jumalan tahto. Älä siis leiki Jumalaa, älä rokota!

      • ei_jaksais_enää

        Voi voi,Kun mulle on sallittu paljon pahempi ja sitkeämpi sairaus kuin tuhkarokko,Ja se on mua vaivannut ja riivannut jo vähän yli 36v.Ja sen pääle lätkitty ohtaan mitä millonkin leimaa.


      • VapahtajaOletSinä
        ei_jaksais_enää kirjoitti:

        Voi voi,Kun mulle on sallittu paljon pahempi ja sitkeämpi sairaus kuin tuhkarokko,Ja se on mua vaivannut ja riivannut jo vähän yli 36v.Ja sen pääle lätkitty ohtaan mitä millonkin leimaa.

        Uskontoko vaivaa?


      • ei_jaksais_enää
        VapahtajaOletSinä kirjoitti:

        Uskontoko vaivaa?

        Uskontoko vaivaa?
        No mites ny osais vastata?Kumpi vaivaa enempi usko vai sairaus?
        Yksinäiysyyteen mut on suurimmaksi osaksi hylätty.


      • Etkö tiedä, ettei Jumalalla eol Kaikki Valta, vaan Jeesuksella se on. Jumala ei edes tuomiste ketään? Haloo? Missä opissa ryösit?


      • tsekedei
        Kesitas kirjoitti:

        Etkö tiedä, ettei Jumalalla eol Kaikki Valta, vaan Jeesuksella se on. Jumala ei edes tuomiste ketään? Haloo? Missä opissa ryösit?

        Mitä tämä tähän asiaan liittyy?


      • tsekedei kirjoitti:

        Mitä tämä tähän asiaan liittyy?

        Siihen, että muka Jumala antaa VL;ille uuden vaimon, ja toisaalta siihen, että sairaudet on Jumalan rangaistus.
        Kaikki valtahan on Jeesuksella, ja Hän ei välitä edes muiden omista, ainoastaan omistaan.


      • kempeleestä_
        Kesitas kirjoitti:

        Siihen, että muka Jumala antaa VL;ille uuden vaimon, ja toisaalta siihen, että sairaudet on Jumalan rangaistus.
        Kaikki valtahan on Jeesuksella, ja Hän ei välitä edes muiden omista, ainoastaan omistaan.

        Uittoyhdistyksessä ei ymmäretä, että Jeesus ei ei toteuta omaa tahtoaan, vaan Isänsä tahdon.
        Usein kirjoittelet palstalle, että Jeesus tuomitsee, mutta se tuomiokin on Isän tahdon mukainen.
        Joh. 5:30
        "Omin neuvoin minä en voi tehdä mitään. Minä tuomitsen sen mukaan mitä kuulen, ja tuomioni on oikea, sillä minä en pyri toteuttamaan omaa tahtoani, vaan lähettäjäni tahdon


      • kempeleestä_ kirjoitti:

        Uittoyhdistyksessä ei ymmäretä, että Jeesus ei ei toteuta omaa tahtoaan, vaan Isänsä tahdon.
        Usein kirjoittelet palstalle, että Jeesus tuomitsee, mutta se tuomiokin on Isän tahdon mukainen.
        Joh. 5:30
        "Omin neuvoin minä en voi tehdä mitään. Minä tuomitsen sen mukaan mitä kuulen, ja tuomioni on oikea, sillä minä en pyri toteuttamaan omaa tahtoani, vaan lähettäjäni tahdon

        Kun Jeesus sai kaiken vallan, Hän myös toimii valtansa nojalla, ei siihen ole kenelläkään mitään sanottavaa.
        En tunne tuota uittoyhdistystäsi, minulle on aivan yhden tekevää, miten he uskovat.
        Niin, Jeesus sen itse sanoo, ja minä kirjoitan juuri niin;
        Joh. 5:22
        Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle
        Eikö olekin erinomaista, kirjoitan Jeesuksen opetuksen mukaan.
        Missä siinä isän tahto tulee esille?
        Paina siihen pieneen päähäsi, Jeesus sai Vallan vasta vuotta ennen ristiä, sitä ennen Hän oli Jumalan vallan alla, ja toteutti Hänen juttujaan.
        Tuossa vaiheessa, Johanneksen 5 luvussa Hän oli vielä Jumalan Vallan alla.
        Et sinä kuitenkaan tajua, mutta kunhan kirjoitin.


      • 8862

        Kesitas ei pääse tuosta päähänpistostaan.
        Melkein kaikki on irti Raamatun opetuksesta.
        Ensinnäkin milloin Jeesus sanoi, että hänelle on annettu kaikki valta tehdä ennallistustyö?
        Ylösnousemuksen jälkeen Galileassa kokoontuneille noin 500 seuraajalleen, jotka saivat häneltä lähetyskäskyn työnsä jatkamiseksi ja esitti siinä yhteydessä heille valtuutuksensa työn johtoon.
        1.Kor.15:6
        Matteus 28:16-20
        Yhdistä nyt nuo kaksi esille otettua raamatunjaetta, Joh.5:22,30.
        Isä on antanut tuomiovallan Pojalle, ja Pojan tuomio on oikea, koska hän ei noudata omaa tahtoaan vaan lähettäjänsä eli Isän tahtoa.


      • ei.mene

        Re:"Paina siihen pieneen päähäsi, Jeesus sai Vallan vasta vuotta ennen ristiä"
        Miten sitten kaikkivaltias voitiin tappaa?


    • tseppe

      Kyllä vl-voi saada tuhkarokon kuin myös tuhkamunan.

    • varokaa

      Mutta varokaa isorokkotautia,Josif Vissarionovitš Džugašvili(stalin)sairasti isorokon ja moni tietää mitä siitä henkilöstä sittemmin tuli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe