Vai että Helsingissä pitäis

Helsinkijuumätäpaise

asua, mutta missähän se asunto olis, kyllä mä nauran kaikile jotka niin ajattelee. Ei sieltä saa edes mitää asuntoo niillä hinnoilla. Yks toisensa jälkeen vaan tostakin tulee jotain urpoilemaan, menkää itte sinne.

20

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menkääitsehoitoon

      Kova jätkä kestää kyllä kaiken vittuilun mutta muuhun te ette vain pysty. Näin se vaan menee.

    • 167-176

      Asuin aikoinaan, 80-luvun alussa, Helsingissä vajaan vuoden. Oli vakityöpaikka ja uran kannalta hyvät etenemismahdollisuudet ja hintatasoon verrattuna edullinen työsuhdeasuntokin ja ihan Pietarinkadulla lähes meren rannalla. Olin aika nuori silloin ja menoja oli joka lähtöön joita pienellä alkupalkalla ei saanut oikein katettua. Sain sitten Joensuusta vakipaikan ja muutin takaisin Pohjois-Karjalaan. Tuosta Joensuun paikasta tuli reilun 3 vuoden kuluttua kenkää kun väkeä vähennettiin, firman konkurssi tuli sitten laman iskisessä 90-luvun alussa. Se helsinkiläinenkin firma meni konkkaan 90-luvun alussa kuten myös se savolainen firma jossa silloin olin töissä. Siinä välissä sattui vielä yhden työnantajan konkurssi 80-luvun puolen välin jälkeen, silloin olin työkeikalla Helsingissä ja aamulla Hesarista luettiin että konkurssi oli tullut vaikka ei se mikään yllätys ollut.

      Nyt on taantuma ja mahdollisesti uusi lama tulossa jota jotkut veikkaavat 100 m tsunamiakin pahemmaksi joten konkursseja on taas luvassa. Minulle noita työnantajan konkureeseja on sattunut kohdalle 2 ja niihin kannattaa varautua säästämällä koska palkka saattaa viipyä todella kauan, aikoinaan minulla se viipyi 3 ja 4 kuukautta, nyt palkkaturvan saanti kestää varmaan kauemmin.

      • VandaVantaa

        @ 167-176
        11.12.2018 7:24

        Minä olin jo nuorna miehenä työelämässä ja lähdin myöhemmin opiskelemaan tietokoneinsinööriksi. Valmistuin ja pääsin heti suurelle sähköalan työnantajalle Vaasaan. Tuolta vuonna 1989 (juurin ennen 1. isoa lamaa) päätin pyrkiä työhön Nokialla (ja pääsin) ja työt veivätkin ulkomaille liki 10 vuodeksi. Mutta kun uusi lama täällä Suomessa iski (2008), tuon jälkeen meidät ulkomaille komennetut kutsuttiin takaisian kustannuspaikoille ja kylmästi annettiin lopputilit. Muuten minun Nokia ei ollut känny-Nokia eikä tukiasema-Nokia. Mutta nyt alkaa jo päivä paistamaan jos lakiin kirjoitetut eläketuen määreet toteutuvat 2019-10.


    • gfdfdghfgj

      Minulle aikoinaan Suomen markan vahvuus oli onni, koska sain viimeisestä työpaikastani säästämilläni markoilla paljon dollareita muuttaessani ausseihin. Nyt, kun tulin takaisin kotiin, voin ainakin sanoa, että pysyinpähän erossa 90-luvun lama-ajasta: Australialla meni silloin todella hyvin ja menee edelleen paremmin kuin Suomella. On surullista kuunnella silloisten yrittäjien kertovan, miten veritoimisto kaatoi toimivia yrityksiä jonkun virkanilkin henkilökohtaisen vendettan takia, ja miten jotkut mieluummin tekivät itsemurhan kuin jäivät velkaisina kadulle. Nuo hihasta vedetyt arvioverot näyttävät edelleen olevan tehokas tapa tappaa yrityksiä. Puistattaa tämä meno.

      • 167-176

        Moni fima kaatui myös ketjureaktioon, kun yksi firma meni nurin ja jollain toisella firmalla oli saatavia ja ne jäi saamatta, siinä osasyy myös silloisen työnantajani konkurssiin. Toinen syy oli se että hommat loppui kun oltiin sellainen jonkin sortin konsulttifirma jonka pääasiallinen leipäpuu oli julkiset investoinnit enimmäkseen maanrakennusalalla ja nuo investoinnit käytännössä väheni niiin että jotkut firmat teki töitä tappiolla, huonostihan siinäkin kävi. No tulipahan kuitenkin tehtyä jotain sellaisia jotka vieläkin on käytössä ja ne on vieläpä sen verran isoja tekeleitä joita ei edes näe kerralla kokonaan kun lentokoneesta, eikä ihan alhaalta sieltäkään 😁

        Sitten vielä tämän palstan perslävet väittää etten ole mitään ikinä muuta tehnyt kun vittuillut virkanilkeille ja kirjoittanut tänne heidän mielestään potaskaa.

        Kun tässä kehumaan aloin niin kerron vielä että on tullut tehtyä töitä kolmelle eri valtiolle jotka kaikki on vielä eri maanosissakin. Yksi noista on Suomi ja nuo kaksi muuta sijaitsevat Afrikassa ja Aasiassa ja ovat tunnettuja runsaista öljyvaroistaan ja ihmisoikeuksitaankin joita ei juuri ole, ainakin toinen sotii tällä hetkellä ja toisessakin on henki aika halpaa levottomuuksien vuoksi. Saa nähdä mitähän nälvittävää tuostakin palstan perslävet keksivät.


      • Läppää
        167-176 kirjoitti:

        Moni fima kaatui myös ketjureaktioon, kun yksi firma meni nurin ja jollain toisella firmalla oli saatavia ja ne jäi saamatta, siinä osasyy myös silloisen työnantajani konkurssiin. Toinen syy oli se että hommat loppui kun oltiin sellainen jonkin sortin konsulttifirma jonka pääasiallinen leipäpuu oli julkiset investoinnit enimmäkseen maanrakennusalalla ja nuo investoinnit käytännössä väheni niiin että jotkut firmat teki töitä tappiolla, huonostihan siinäkin kävi. No tulipahan kuitenkin tehtyä jotain sellaisia jotka vieläkin on käytössä ja ne on vieläpä sen verran isoja tekeleitä joita ei edes näe kerralla kokonaan kun lentokoneesta, eikä ihan alhaalta sieltäkään 😁

        Sitten vielä tämän palstan perslävet väittää etten ole mitään ikinä muuta tehnyt kun vittuillut virkanilkeille ja kirjoittanut tänne heidän mielestään potaskaa.

        Kun tässä kehumaan aloin niin kerron vielä että on tullut tehtyä töitä kolmelle eri valtiolle jotka kaikki on vielä eri maanosissakin. Yksi noista on Suomi ja nuo kaksi muuta sijaitsevat Afrikassa ja Aasiassa ja ovat tunnettuja runsaista öljyvaroistaan ja ihmisoikeuksitaankin joita ei juuri ole, ainakin toinen sotii tällä hetkellä ja toisessakin on henki aika halpaa levottomuuksien vuoksi. Saa nähdä mitähän nälvittävää tuostakin palstan perslävet keksivät.

        Ai ihan yksinkö olet pienin kätösin noi tekeleet kyhännyt. Kuuluuko Taj Maha tai Kiinan muuri näihin? Näkyiskö ne edes kuusta? Olet sinä verraton veijari. Kukaan muu ei varmaan ole koskaan työskennellyt muissa maissa kuin Suomessa, on nää niin tumpeloita. Kuinka nyt jossain muussa maassa voi olla huonommat ihmisoikeudet kuin Suomalaisilla. Noista Suomen olemattomista ihmisoikeuksistahan sinä olet toitottanut vuosikaudet.


      • ettäniin

        Eihän tumpula ossaa etsiä asuntoakaan.


      • 167-176
        Läppää kirjoitti:

        Ai ihan yksinkö olet pienin kätösin noi tekeleet kyhännyt. Kuuluuko Taj Maha tai Kiinan muuri näihin? Näkyiskö ne edes kuusta? Olet sinä verraton veijari. Kukaan muu ei varmaan ole koskaan työskennellyt muissa maissa kuin Suomessa, on nää niin tumpeloita. Kuinka nyt jossain muussa maassa voi olla huonommat ihmisoikeudet kuin Suomalaisilla. Noista Suomen olemattomista ihmisoikeuksistahan sinä olet toitottanut vuosikaudet.

        Heh heh 😁
        No en nyt ihan yksin noita suuria tekeleitä tehnyt, enkä ole niin väittänytkään. Nuo suuret tekeleet on suomessa, osa noista voisi näkyä kuuhunkin riittävän tarkalla kaukoputkella. Noita löytyyy monesta maakunnasta kuten Kymi, Pirkanmaa, Etelä- ja Pohjois-Savo sekä Pohjois-Karjala. En piruuttaankaan kerro mitä ne on ja niitä on eri näköisiä ja kokoisiakin, eri käyttötarkoituksiinkin sopivia niissä on.
        Varmaan moni on tehnyt töitä ulkomailla mutta minä en vaan työ tehtiin suomessa ja tilaajana oli nuo valtiot. Kyllä suomen ihmisoikeudet ovat kovaa vauhtia lähestymässä noiden valtioden tasoa, ellei suunta muutu niin muutaman vuoden kuluttua ne jopa ohittavat nuo valtiot. Ei suomalaiset virkanilkit onneksi ole läheskään niin hankalia kun noiden maiden virkamiehet joskus olivat.


      • Tyhjätasku

        Miten ihmeessä jos sinä noin kovissa duuneissa olet ollut, niin et ole sen vertaa palkkaa saanut, että pitää toimeentulo luukulla vuosikymmenet kärvistellä? Oletko työskennellyt apupoikana ruokapalkalla?


      • 167-176
        Tyhjätasku kirjoitti:

        Miten ihmeessä jos sinä noin kovissa duuneissa olet ollut, niin et ole sen vertaa palkkaa saanut, että pitää toimeentulo luukulla vuosikymmenet kärvistellä? Oletko työskennellyt apupoikana ruokapalkalla?

        No en apupoikana vaan ammattilaisena keikkatöissä, reissutöissä sai vielä hyvät päivärahtakin palkan lisäksi. Yhdelläkin firmalla olin 3½ vuotta ja siitä vain viikon kotoa käsin kävin töissä, muuten viikot reissussa, ei se herkkua ollut lähteä maanataina aamuyöstä joskus kolmen tai viimeistään viiden aikaan tuuleen, tuiskuun ja pakkaseen mutta rahallisesti se kannatti, matkaa oli lähes aina kolmimumeroinen kilometrimäärä eikä se aina alkanut ykkösellä, perjantaina sitten takaisin.
        Se mikä laulaen tulee se viheltäen menee ja jos jotain on jäänyt joskus säästöön ei niitä kannata pitää rahana ainakaan pankissa


    • MaksajanOsaKorruptiossa

      Helsingin Kalliissa asunnoissa on varaa asua, jos olet PakolaisTuristi,, koska kela kotoutus lomilla lomailee koko iso suku vailla huolen häivää!!
      Kaikki maksetaan, kaikki on ilmaista, voi levätä, olla kela lomilla Suomessa.
      Useiden ryhmien työttömyys %. On yli 90%.
      Ja se 10%. On toimenpiteissä, koulutuksessa, tms tilaston ulkopuolella, eläkkeellä, tms.

      Näitä etuja ei suomalainen saa. Vaan suomalaisella on maksajan rooli!!

    • persläpiiii

      Voishan tonne mennä vaan eipä työpaikkaa olisi kuitenkaan, mitäs perslävet siihen ?

    • Menetöihin

      Olen töissä kun asun Helsingissä työttömänä :-D

    • Enpähänmene.ni

      Ei tommosilla tuki rahoilla kukaan minnekää kyllä mene vaikka mikä apina tulis mitä sanomaan. Kyllä sen näkee jokainen itse mitä siellä tilillä näkyy. Ne joilla on rahaa niin joistain tulee aivan uskomattomia kusipäitä jotka koittaa muita määräillä vaikka mihin , ei onnistu.

      • menisbanskunkanshäkkiin

        Ei mene ei , apinat voi apinoida mitä huvittaa .


      • Kulttuurimarxismia

        Vain työttömällä pakolais turistilla on varaa asua kalliissa Etelä-suomessa.
        Koska kela lomilla, pakolais turistilla kaikki on ilmaista !! kaikki !!
        saavat jopa harrasterahaa !!

        Pakolais turismi korruptio bisnes verovaroin on nykyään tällaista.
        Ja Suomalaisella on se pakko maksajan rooli vain.


      • srhtht

        Tai sitten on asuttava vaan jossain slummissa keskellä ei mitään.


    • sdrthtses

      Minne sinä kaikki työttömät laitat. Varmaan niitä on joku 1 joo. Vitun älykääpiö.

    • djtgjht

      Mee nussii vaikka mosulin dikkii.

    • serhhrshet

      Ps, mä en pelkää mitään koska kaikki me kuollaan kuitenkin. Haistakaaa vaikka vittu urpot.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe