Silmät kiinni ja kieli poskeen

Minkalaisia kokemuksia teillä on ihmisistä, jotka lakaisevat eteentulevat ongelmat maton alle?

61

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten-julkeat

      Sinusta tulee ekaksi mieleen, että mussutat ja mussutat kunnes saat nokkaasi jonka jälkeen hiljenet joksikin aikaa. Haavoja jonkun aikaa nuoltuasi, riennät julistamaan ettet lakaise ongelmiasi maton alle.

      • Jos nyt pysyisit aloituksen asiassa. Älä vedä aloittajaa kun et tunne tapaani ratkaista ongelmiaan. Kerro omia kokemuksiasi.


    • ohi-on

      Vain yksi tapaus on, jolloin vuosikausia patistin hoidattamaan hampaansa, ennenkuin menettää ne, tai joutuu kärsimään vielä enemmän!
      Kaikista neuvoista/kannustuksesta ja rahallisesta tuesta huolimatta ei saannut aikaan hammaslääkärin tilaamista . Mussutteli etuhampaillaan vaikeasti ruokansa, mutta niidenkin katkettua, oli pakoitettu säryn ja tulehdusten vuoksi vedättämään loputkin poi,s ja saa nyt yläproteesin.
      Vapautunutta hymyä ei tietenkään ollut näkynyt vuosikausiin, ehkä nyt kirkastuu sekin.

      Pitkään hän silti antoi ymmärtää jo viime talvena puhelimessa, laitattaneensa jo yläproteesin , kertoi kuinka ne istuivat hyvin, ja uskoinhan jälleen.
      Vasta kun yllättäen tapasin hänet, selvisi tilanne. Nyt saa ilmeisesti vasta jouluksi kunnallisella puolella yläproteesinsa.

      • Niin, ongelman ydin puhkeaako se esiin. Jos pankkoo sisälleen ongelmia sulkee silmänsä, miten kauan sellainen kestää? Jaksaako ihminen näytellä ja miten kauan?

        Onhan tarinoita avioliitoista, joissa toinen uhrautuu, peittäen silmänsä avioliittohelvetiltä. Usein ympäristö näkee ongelmat, mutta henkilö luulee, että eivät, koska uskoo vahvasti, että ongelmia ei ole.

        Niin jos ympärillä olevat puuttuisivat asiaan, uskon mikään kun ei muutu. Vai muuttuuko?


    • omatongelmatkullakin

      Jokainen lakaisee omat ongelmansa oman mattonsa alle, kuin kynnysmätolta hiekat, piiloon muilta!
      Hieno tapa, omien ongelmiensa ratkaisussa ihminen itse on avaintekijä.
      Palsta ei oikeastaan ole kenenkään ongelmien ratkaisupaikka, jos ongelmia ihan kerjää itsellensä ja kaupittelee muille.

      Hiljaa hyvä tulee, ajatellen aivan kaunis!

      • bessie-----

        No ei nyt sentään jokainen.
        Onko sinun mielestäsi ongelma ratkaistu sillä, että se piilotetaan muilta? Minusta ei. Ikinä en siirtäisi hiekkaa kynnysmaton päältä kynnysmaton alle. Johan siinä naarmuuntuisi lattiakin, ja miksi ihmeessä minä muutenkaan niin tekisin? Ellen ehdi/viitsi/katso tarpeelliseksi niitä heti siivota pois niin siinä ne saavat olla näkyvillä.

        Sinun mielestäsi "Palsta ei oikeastaan ole kenenkään ongelmien ratkaisupaikka"? Voihan sitä keskustelua herättääkseen ja omaksi ajankulukseen tuollaisenkin mielipiteen esittää, mutta aika tyly ja sanoisinko totuudenvastainen näkemys palstasta se minusta on. Tapahtuuhan sitä koko ajan, että keskustelupalstalle tuodaan omia ongelmia, kysellään kuinka muut ovat toimineet vastaavissa tilanteissa jne.. Ja onhan niitä sellaisiakin ongelmia, jotka ovat saaneet alkunsa palstalta, täällähän niitä sitten pitää yrittää ratkoakin. Vai pitäisikö sinun mielestäsi lakaista ongelma maton alle eli vaieta?

        "Hiljaa hyvä tulee, ajatellen aivan kaunis!"
        Tuo oli yksi lempeän ja kaikille ystävällisen tai vähintäänkin neutraalin kohteliaan äitini käyttämistäni sanonnoista. Pelkkää sanonnan loppuosan sanomista(sopivassa tilanteessa ja jatkona toisen sanomalle alkuosalle) pisteliäämpää sarkasmia hän viljellyt, hän ei ikinä sanonut kenellekään mitään viiltävän terävää tai nolaavaa vaikka olisi älynsä ja verbaalisen lahjakkuutensa hyvin pystynyt.




        Tuskin kukaan omana itsenään kirjoittava täällä "ongelmia ihan kerjää"?!


      • HerääPahvi
        bessie----- kirjoitti:

        No ei nyt sentään jokainen.
        Onko sinun mielestäsi ongelma ratkaistu sillä, että se piilotetaan muilta? Minusta ei. Ikinä en siirtäisi hiekkaa kynnysmaton päältä kynnysmaton alle. Johan siinä naarmuuntuisi lattiakin, ja miksi ihmeessä minä muutenkaan niin tekisin? Ellen ehdi/viitsi/katso tarpeelliseksi niitä heti siivota pois niin siinä ne saavat olla näkyvillä.

        Sinun mielestäsi "Palsta ei oikeastaan ole kenenkään ongelmien ratkaisupaikka"? Voihan sitä keskustelua herättääkseen ja omaksi ajankulukseen tuollaisenkin mielipiteen esittää, mutta aika tyly ja sanoisinko totuudenvastainen näkemys palstasta se minusta on. Tapahtuuhan sitä koko ajan, että keskustelupalstalle tuodaan omia ongelmia, kysellään kuinka muut ovat toimineet vastaavissa tilanteissa jne.. Ja onhan niitä sellaisiakin ongelmia, jotka ovat saaneet alkunsa palstalta, täällähän niitä sitten pitää yrittää ratkoakin. Vai pitäisikö sinun mielestäsi lakaista ongelma maton alle eli vaieta?

        "Hiljaa hyvä tulee, ajatellen aivan kaunis!"
        Tuo oli yksi lempeän ja kaikille ystävällisen tai vähintäänkin neutraalin kohteliaan äitini käyttämistäni sanonnoista. Pelkkää sanonnan loppuosan sanomista(sopivassa tilanteessa ja jatkona toisen sanomalle alkuosalle) pisteliäämpää sarkasmia hän viljellyt, hän ei ikinä sanonut kenellekään mitään viiltävän terävää tai nolaavaa vaikka olisi älynsä ja verbaalisen lahjakkuutensa hyvin pystynyt.




        Tuskin kukaan omana itsenään kirjoittava täällä "ongelmia ihan kerjää"?!

        Älä viitsi olla noin lapsellinen. Kaikki näkevät korpikirjoittajan nauttivan huomiosta, jota on saanut viime aikoina osakseen. Ihan sen takia hän alkoi kahvipirtin emäntää haukkumaan, koska tämä sai täällä enemmän huomiota kuin korppis. Kuuskymppisissä ollaan ajat sitten tajuttu, että hänellä eivät ole asiat kohdallaan. Täällä vaijetaan kohteliaisuus syistä.


      • bessie-----
        HerääPahvi kirjoitti:

        Älä viitsi olla noin lapsellinen. Kaikki näkevät korpikirjoittajan nauttivan huomiosta, jota on saanut viime aikoina osakseen. Ihan sen takia hän alkoi kahvipirtin emäntää haukkumaan, koska tämä sai täällä enemmän huomiota kuin korppis. Kuuskymppisissä ollaan ajat sitten tajuttu, että hänellä eivät ole asiat kohdallaan. Täällä vaijetaan kohteliaisuus syistä.

        "Kaikki näkevät korpikirjoittajan nauttivan huomiosta, jota on saanut viime aikoina osakseen."

        Mistä sinä voit tietää mitä KAIKKI näkevät? Sitäpaitsi, jos yksi ja sama kirjoittaja käyttää ties kuinka montaa rekisteröityä ja rekisteröimätöntä nimimerkkiä, niin hän edustaa vain ja ainoastaan omaa kaunaista ja raukkamaista itseään, hän on "minä" tai "yksi", ei "kaikki".
        Mistä päättelet korpikirjoittajan nauttivan huomiosta (sen enempää kuin sinäkään, tai muut palstalle kirjoittavat)? Minä pidän hyvin epätodennäköisenä sitä, että kukaan nauttisi vuodesta toiseen jatkuvasta raukkamaisesta kiusaamisesta. Pakosta se myöskin lopulta vaikuttaa kiusaamisen kohteeseen.

        En muista kenenkään muun kuin Korppiksen koskaan täällä myöntäneen, että toisinkin olisi voinut ja pitänytkin tehdä joskus palstahistoriansa alkuvaiheessa. Avoimesti ja suoraan hän on sen itse myöntänyt (minun mielestäni ei olisi edes tarvinnut) ja muutenkin ollut avoin ja yrittänyt tulla kiusaajaansa/kiusaajiaan vastaan, mutta kovin ilkeitä ja leppymättömiä ja vielä tavattoman kieroja nämä tuntuvat olevan. Nyt sitten siirryttiin tällekin palstalle kieroa vehkeilyä ja korppiksen mollaamista harrastamaan, vaikka niin kovin halveksivasti on jo vuosikausia 70 ikäisistä kirjoiteltu ja "vanhuksia" tänne, pois 60 palstalta hätistelty.


      • rypsiporsas
        bessie----- kirjoitti:

        "Kaikki näkevät korpikirjoittajan nauttivan huomiosta, jota on saanut viime aikoina osakseen."

        Mistä sinä voit tietää mitä KAIKKI näkevät? Sitäpaitsi, jos yksi ja sama kirjoittaja käyttää ties kuinka montaa rekisteröityä ja rekisteröimätöntä nimimerkkiä, niin hän edustaa vain ja ainoastaan omaa kaunaista ja raukkamaista itseään, hän on "minä" tai "yksi", ei "kaikki".
        Mistä päättelet korpikirjoittajan nauttivan huomiosta (sen enempää kuin sinäkään, tai muut palstalle kirjoittavat)? Minä pidän hyvin epätodennäköisenä sitä, että kukaan nauttisi vuodesta toiseen jatkuvasta raukkamaisesta kiusaamisesta. Pakosta se myöskin lopulta vaikuttaa kiusaamisen kohteeseen.

        En muista kenenkään muun kuin Korppiksen koskaan täällä myöntäneen, että toisinkin olisi voinut ja pitänytkin tehdä joskus palstahistoriansa alkuvaiheessa. Avoimesti ja suoraan hän on sen itse myöntänyt (minun mielestäni ei olisi edes tarvinnut) ja muutenkin ollut avoin ja yrittänyt tulla kiusaajaansa/kiusaajiaan vastaan, mutta kovin ilkeitä ja leppymättömiä ja vielä tavattoman kieroja nämä tuntuvat olevan. Nyt sitten siirryttiin tällekin palstalle kieroa vehkeilyä ja korppiksen mollaamista harrastamaan, vaikka niin kovin halveksivasti on jo vuosikausia 70 ikäisistä kirjoiteltu ja "vanhuksia" tänne, pois 60 palstalta hätistelty.

        Mitäpä jos ihan vaan joskus lukisit sen korpikirjoittajan viestejä niin ymmärtäisit kyllä.

        Älä puolusta sellaista joka rei sit ansaitse.


      • tietämätön.minä
        bessie----- kirjoitti:

        "Kaikki näkevät korpikirjoittajan nauttivan huomiosta, jota on saanut viime aikoina osakseen."

        Mistä sinä voit tietää mitä KAIKKI näkevät? Sitäpaitsi, jos yksi ja sama kirjoittaja käyttää ties kuinka montaa rekisteröityä ja rekisteröimätöntä nimimerkkiä, niin hän edustaa vain ja ainoastaan omaa kaunaista ja raukkamaista itseään, hän on "minä" tai "yksi", ei "kaikki".
        Mistä päättelet korpikirjoittajan nauttivan huomiosta (sen enempää kuin sinäkään, tai muut palstalle kirjoittavat)? Minä pidän hyvin epätodennäköisenä sitä, että kukaan nauttisi vuodesta toiseen jatkuvasta raukkamaisesta kiusaamisesta. Pakosta se myöskin lopulta vaikuttaa kiusaamisen kohteeseen.

        En muista kenenkään muun kuin Korppiksen koskaan täällä myöntäneen, että toisinkin olisi voinut ja pitänytkin tehdä joskus palstahistoriansa alkuvaiheessa. Avoimesti ja suoraan hän on sen itse myöntänyt (minun mielestäni ei olisi edes tarvinnut) ja muutenkin ollut avoin ja yrittänyt tulla kiusaajaansa/kiusaajiaan vastaan, mutta kovin ilkeitä ja leppymättömiä ja vielä tavattoman kieroja nämä tuntuvat olevan. Nyt sitten siirryttiin tällekin palstalle kieroa vehkeilyä ja korppiksen mollaamista harrastamaan, vaikka niin kovin halveksivasti on jo vuosikausia 70 ikäisistä kirjoiteltu ja "vanhuksia" tänne, pois 60 palstalta hätistelty.

        Bessie?

        Neuvoisitko minulle mistä tietää tämän kirjoittamasi:

        "Sitäpaitsi, jos yksi ja sama kirjoittaja käyttää ties kuinka montaa rekisteröityä ja rekisteröimätöntä nimimerkkiä, niin hän edustaa vain ja ainoastaan omaa kaunaista ja raukkamaista itseään, hän on "minä" tai "yksi", ei "kaikki"."


      • Kirjoitan
        tietämätön.minä kirjoitti:

        Bessie?

        Neuvoisitko minulle mistä tietää tämän kirjoittamasi:

        "Sitäpaitsi, jos yksi ja sama kirjoittaja käyttää ties kuinka montaa rekisteröityä ja rekisteröimätöntä nimimerkkiä, niin hän edustaa vain ja ainoastaan omaa kaunaista ja raukkamaista itseään, hän on "minä" tai "yksi", ei "kaikki"."

        Mielestäni korpikirjoittaja on saanut bessien mukaansa lanseeraamaansa rekkaamaattomien kirjoittajien panettelu ja mustamaalaamis kampanjaansa. Paskapuska, pyykkipoika, puskakirjoittaja yms. nimitykset ovat loukkaavia toista kirjoittajaa kohtaan ja 7-kymppisenä ihmisellä tulisi pystyä parempaan harkintaan eikä lähteä jonkun yhden kouhon mukaan.


      • bessie-----
        Kirjoitan kirjoitti:

        Mielestäni korpikirjoittaja on saanut bessien mukaansa lanseeraamaansa rekkaamaattomien kirjoittajien panettelu ja mustamaalaamis kampanjaansa. Paskapuska, pyykkipoika, puskakirjoittaja yms. nimitykset ovat loukkaavia toista kirjoittajaa kohtaan ja 7-kymppisenä ihmisellä tulisi pystyä parempaan harkintaan eikä lähteä jonkun yhden kouhon mukaan.

        Mielikuva jonka olet minusta saanut ei perustu tosiasioihin, tässä tapauksessa siis minun kirjoituksiini näillä palstoilla. Kanssakirjoittajien rekisteröimättömyys ei ikinä ole minua häirinnyt, ei vähääkään. Sanaa "paskapuska" en varmasti ole eläissäni käyttänyt, en liioin "puskakirjoittaja" ainakaan nimittelysanana, tuskin muutenkaan.

        Kukaan ei ole saanut minua mukaan yhtään mihinkään. On aika älytöntä yrittää markkinoida sellaista mielikuvaa, että minä olisin lähtenyt mukaan "rekkaamattomien kirjoittajien panettelu ja mustamaalaamis kampanjaan" tai että olisin lähtenyt "jonkun yhden kouhon mukaan". Ovathan kirjoitukseni jokaisen nähtävissä.


    • Aikuinen____

      Kuulepas nyt @korppis-korpikirjailija!

      LOPETA HETI KAHVIPIRTISSÄ emännän @SkillaN kiusaaminen!!!!!!!!!!!!!!

      • valitettavasti

        Kai "aikuinen" on huomannut ja nähnyt että kahvipirtti on saanut usein rinnallen valepirtin häiritsemismielessä. Feikkipirtin kirjoittaja ei varmasti ollut korppis vaan vanhempi mies.
        Mies joka ei kestä sitä että palstalla on muutakin elämää kuin hänen itsensä tarjoamaa. "Aikuista" pidän vaan tyrannina. On vahvat epäilykseni hänen henkilöllisyydestään.


      • valitettavasti kirjoitti:

        Kai "aikuinen" on huomannut ja nähnyt että kahvipirtti on saanut usein rinnallen valepirtin häiritsemismielessä. Feikkipirtin kirjoittaja ei varmasti ollut korppis vaan vanhempi mies.
        Mies joka ei kestä sitä että palstalla on muutakin elämää kuin hänen itsensä tarjoamaa. "Aikuista" pidän vaan tyrannina. On vahvat epäilykseni hänen henkilöllisyydestään.

        Tämä aikuinen nyt on vähemmän aikuinen, sanoisinko aikuiseksi tyhmän oloinen jotenkin jälkeenjäänyt.


      • Yritä-nyt-päättää
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tämä aikuinen nyt on vähemmän aikuinen, sanoisinko aikuiseksi tyhmän oloinen jotenkin jälkeenjäänyt.

        Kävit vuodattamassa 60 palstalla vainoharhaista tuskaasi, joka onkin kestänyt 10-20 vuotta. Siellä kerroit ottaneesi lopputilin 70 ryhmäläisistä. Poukkoilet kuitenkin palstalta palstalle kuin kusihäiriöinen narttu - joka lienetkin .


      • Yritä-nyt-päättää kirjoitti:

        Kävit vuodattamassa 60 palstalla vainoharhaista tuskaasi, joka onkin kestänyt 10-20 vuotta. Siellä kerroit ottaneesi lopputilin 70 ryhmäläisistä. Poukkoilet kuitenkin palstalta palstalle kuin kusihäiriöinen narttu - joka lienetkin .

        Mitäpä se sinulle kuuluu vaikka kirjoittaisin elämänkerta- tai olen iloinen sivustolle, kaali.


      • Aikuinen____
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tämä aikuinen nyt on vähemmän aikuinen, sanoisinko aikuiseksi tyhmän oloinen jotenkin jälkeenjäänyt.

        Nyt sinulla on oikea osoite @korppis-korpikirjailija!

        Minua saat haukkua räksyttää aivan mielellään.

        Sinun mielestäsi olen jälkeenjäänyt :D
        Kuules nyt @korppis-korpikirjailija!
        Käännyin jo kauan sitten eri polulle siitä jonosta jota sinä keulassa kotkottaen vedät.
        En ole jälkeen jäänyt vaan kuljen eri suuntaan.


      • ei.näytä.kivalta
        Aikuinen____ kirjoitti:

        Nyt sinulla on oikea osoite @korppis-korpikirjailija!

        Minua saat haukkua räksyttää aivan mielellään.

        Sinun mielestäsi olen jälkeenjäänyt :D
        Kuules nyt @korppis-korpikirjailija!
        Käännyin jo kauan sitten eri polulle siitä jonosta jota sinä keulassa kotkottaen vedät.
        En ole jälkeen jäänyt vaan kuljen eri suuntaan.

        Kielenkäyttönne ei viittaa aikuisuuteen, totean vain näin sivullisena.
        Molemmilla on kyllä väärä asenne.
        Hengähtäkää toki ja miettikää voisiko mikään olla toisin jos lopettaisitte toistenne pilkkaamisen.
        Kumpikaan ei siinä kaupassa tuskin n mitään häviä, kun voittojakaan ette ole nähtävästi keränneet.

        Lottopottinne on hajallan.


      • jälkeen-jäänyt
        valitettavasti kirjoitti:

        Kai "aikuinen" on huomannut ja nähnyt että kahvipirtti on saanut usein rinnallen valepirtin häiritsemismielessä. Feikkipirtin kirjoittaja ei varmasti ollut korppis vaan vanhempi mies.
        Mies joka ei kestä sitä että palstalla on muutakin elämää kuin hänen itsensä tarjoamaa. "Aikuista" pidän vaan tyrannina. On vahvat epäilykseni hänen henkilöllisyydestään.

        En tunne vielä onko tämä "Aikuinen" tyranni, mutta tunnistan tämän mainitemasi herran.

        Usein häneltä tullee aamuyön tuntena noita vuodatuksia, kuinka palsta kuihtuu ja häntä ei ymmärretä. Uskomatonta, että noinkin vahvaluonne ja itseriittoinen korppis sortui samaan valitukseen, että tulkaa minua nyt puolustamaan!!?

        Nythän korppis haluaa Kahvipirtin emännäksi ja on alkanut jo sisustaa pirttiä mielensä mukaiseksi uusilla krumeluuksilla.! lmeisesti haluaa sinne myös laituriolohuoneen ja jotain uusia verhoja, kuten ulkovaloja ja mitä niitä olikaan?

        Mielestäni korppis voisi avata aivan ikioman ketjun, joka voisi olla vaikka Viini baari, tai Laiturilla tavataan.

        Sitten hän voisi itse aina kopsata haluamansa mielipiteet, joihin haluaa vastata, joten siitä vain! "Tökkää sitten sormeni sinne"!

        Halukkaat voisivat lukea hänen ketjunsa ja me toiset osaisimme pysyä sieltä pois.

        On se niin rohkea nainen ja älykäs, kuten myös osaava!?! Eihän meistä toisista ole hänen veroistaan ollut koskaan, koska takarivin Tyynejä ollaan, mitä nyt joku Taavettikin mukaan mahtuu.


      • jälkeen-jäänyt kirjoitti:

        En tunne vielä onko tämä "Aikuinen" tyranni, mutta tunnistan tämän mainitemasi herran.

        Usein häneltä tullee aamuyön tuntena noita vuodatuksia, kuinka palsta kuihtuu ja häntä ei ymmärretä. Uskomatonta, että noinkin vahvaluonne ja itseriittoinen korppis sortui samaan valitukseen, että tulkaa minua nyt puolustamaan!!?

        Nythän korppis haluaa Kahvipirtin emännäksi ja on alkanut jo sisustaa pirttiä mielensä mukaiseksi uusilla krumeluuksilla.! lmeisesti haluaa sinne myös laituriolohuoneen ja jotain uusia verhoja, kuten ulkovaloja ja mitä niitä olikaan?

        Mielestäni korppis voisi avata aivan ikioman ketjun, joka voisi olla vaikka Viini baari, tai Laiturilla tavataan.

        Sitten hän voisi itse aina kopsata haluamansa mielipiteet, joihin haluaa vastata, joten siitä vain! "Tökkää sitten sormeni sinne"!

        Halukkaat voisivat lukea hänen ketjunsa ja me toiset osaisimme pysyä sieltä pois.

        On se niin rohkea nainen ja älykäs, kuten myös osaava!?! Eihän meistä toisista ole hänen veroistaan ollut koskaan, koska takarivin Tyynejä ollaan, mitä nyt joku Taavettikin mukaan mahtuu.

        Untako näet? Unet muuttuvat joillekin todeksi kun liian kauan niitä päässään miettii. Toivon, että pystyt irtaantumaan minun viehätysvoimastani joulun pyhiksi.

        Et pysty kuitenkaan.


      • kurpan-bongaaja
        korpikirjailija kirjoitti:

        Untako näet? Unet muuttuvat joillekin todeksi kun liian kauan niitä päässään miettii. Toivon, että pystyt irtaantumaan minun viehätysvoimastani joulun pyhiksi.

        Et pysty kuitenkaan.

        Maan korvessa kulkevi kurpalla tie
        läskinen tellukka 70 palstalle vie
        mut niin pitkä on matka
        ei palomaakaan näy
        vaan kurpalla vainoharhat päässänsä käy
        vaan kurpalla vainoharhat päässänsä käy
        vain lihava paloman varjo vieressä käy


    • recH

      Eihän täällä lakaista maton alle ongelmia, täällä ne tuodaan lukijoille kymmenenkin vuoden takaa selitettyinä, ja ilman selityksiä.

      Onko niin, että ihmiset ovat nykyisin niin henkisestikin ahtaalle vedettyjä ettei yhtäkään poikkipuolista sanaa itseensä kohdituneena voi mitenkään suvaita, saati hyväksyä?
      Monilla taloudellinen ahdinko heijastuu kaikkiin ihmissuhteisiin ja pahat sanat sanotaan julki, kun itsehillintä ei toimi kiivastuksissa ja kiukussa.
      Sitten ihan ulkopuoliset ihmiset vedetään mukaan ratkomaan muiden keskinäisiä ongelmia, joiden alkusyytä riitaisuuksissaan tuskin tietävät ja muistavat kumpikaan ihan oikein.

      Itsestäni tuntuisi pahalta, jos vuosien takaisia riitoja olisi tänäänkin jauhaa kuin sitkeää lihaa hampaissa, hajalleen ai saa ja nielemään ei pysty.

      Oman mielenrauhan ja tasapainon vuoksi kannattaisi ehkä miettiä hetki jotain muuta ratkaisua ongelmiin, kuin täällä palstalla päivittäin tuomalla esiin sellaisia seikkoja joihin muilla kirjoittajilla ei ole osaa, ei arpaa, mutta täällä joutuu ikäänkuin kanssarikolliseksi riitaisiin suhteisiin.
      Onko tämä palsta kuin avioliittoneuvoja riitaisissa parisuhteissa? Ei pitäisi olla, eikä kenenkään ole syytä omia ongelmiansa antaa täällä tuomittaviksi tai tuomiosta vapautettaviksi.

      On todella syytä lakaista ne sinne oman maton alle ja unohtaa edes hetkeksi.
      Jos ihan jokainen palstalle kirjoittava toisi omat ongelmansa tänne, johan tämä alkaisi muituttaa riitaisaa käräjäoikeuden istuntosalia jossa todistajatkaan eivät tunne koko syytettä!

      Laiha sopukin on parempi kuin lihava riita joka lihottaa ongelmaa entisestään!

      • Kuka vetää vanhoja asioita palstalle.
        Kuka sotkee pslstan ihmissuhteita.
        Kuka on syyllinen?


      • takarivistä
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kuka vetää vanhoja asioita palstalle.
        Kuka sotkee pslstan ihmissuhteita.
        Kuka on syyllinen?

        Sin. sinä, sinä . Onko tuokin lukihäiriö;"pslstan"?


      • takarivistä kirjoitti:

        Sin. sinä, sinä . Onko tuokin lukihäiriö;"pslstan"?

        Entä sin?


      • Huuliveikko.ite
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kuka vetää vanhoja asioita palstalle.
        Kuka sotkee pslstan ihmissuhteita.
        Kuka on syyllinen?

        Ilman sarvia ja hampaita, olen ollut huomaavinani, että monessakin ketjussa olet viimeisten viikojen aikana valittanut kun sinun kimppuusi käydään!
        Onko se palstalaisten vika, ja tämän palstan kaikki kirjoottavat tuovat Korpikirjailijan tarinaa yhä uudelleen eturiviin, milloin se on noitavainoa, milloin ongelmien lakaisua ja milloin mitäkin?

        Te, joilla on valtataistelu meneillään ja alkanut jo ties vaikka siellä 50 vuotiden palstalla, hoitakaa toki erimielisyytenne, mutta pyrkikää kaikesta huolimatta kunnioittamaan toistenne mielipiteitä haukkmatta toisiaan hulluksi ja älyttömäksi.

        Hulluksihan tässä tulee jo sivullinenkin, kun molemmat puolet pyytävät 70 palstalla apua!
        Eikö teillä ole mitään muuta kerottavaa toisistanne kuin vanhoista riidoista ja armipalojen anominen täällä, kun emme kaikki varmaankaan tunne taustoja riitelemisellenne.

        Viisaampi lopettaa ensiksi!


    • tööttt

      --- pari toimittajaauutispalstalla kirjoitti että olemme kaikki,siirtyneet koko maailmaa kantamaan oomilla harteillamme - raskas taakka kelle tahans ilman muuta. Mun mielest kunniatohtorin arvon tuotannollaan ansainnut kirjailija Sirpa Kähkönen aika hienosti tiivistää,yhdessä haastattelussan jokseenkin yhteen lauseeseen saman asian -asiat joista yhteiskunnassa olemassaolokielletään japuhuminenkin estetään - muodostaaihmiselle aika raskaan taakan -joka aina siirtyy jonkin toisen kannettavaksi -milloin missäkin muodossa - kenties kokonaisten sukupolvienkin taakkoina ylikuomituksia - omaa arvelua toi loppu

    • seittemän_ysi

      Nukkumaan jo. Peittoa päälle ja silmät kiinni. Minun kämppäni on viileä näin päiväpakkasten tultua. Pattereilla lämpö on sik-sak lämpöä. Nukun 17 asteessa. Vaatii viluiselle miehelle hyvät peitot. Uni on parempaa kuin lämpimämmässä nukuttaessa.

      Näillä S24 saiteilla ei elämä petraannu. Kaikki näyttöruudut ovat 70 vuotiaille haitaksi jos niitä tuijottaa liian monta tuntia päivässä. Kirjoittamisessakin joutuu näyttöpäätteen säteilylle alttiiksi.

      • aamutyttö

        Puhut asiaa seittemän-yksi.

        Päiväkaudet palstalla eivät auta muuhun kuin pyllyn leviämiseen paljosta istumisesta.
        Sosiaalista kanssakäymistä?
        Tietojen ja taitojen jakamista ja keskustelua?

        Kämppäni on liian lämmin, vaikka patterit pienimmillään, mutta on siitä se etu, ettei vilu väristytä kun käsityöhön syventyy tai nauttii liikunnan jälkeen löhöilystä lepotuolissa kirja kädessä.

        Mutta, ratkotaanhan täällä näitä ongelmia, heitetään pastalle, joku ottaa kiinni ja alkaa ratkomaan, kantakoon maailma murheensa, minulle riittää omat.
        Aamun uutiset luettu nettilehdestä, ampuja ammuttu, tulipalo riehuu ja taas palaa joiltakin ihmisiltä koti ja sen mukana osa menneisyyttä.

        Harmi kun paritaloonkaan ei rakenneta vinttitilaan kattoon asti ulottuvaa paloseinää.
        Se ainakin hidastaisi ullakkotilassa riuhuvaa paloa, joka on suurin syy rivitalopaloissa joissa palaa koko talo7 tai ainakin suurin osa asunnoista, kun paloa ei millään ole rajattu lokeroinneilla vinttitilassa.
        Otan osaa kotinsa menettäneiden hätään!

        Nautitaan pienestä pakkasesta vielä ainakin viikonloppu.


      • katellaan
        aamutyttö kirjoitti:

        Puhut asiaa seittemän-yksi.

        Päiväkaudet palstalla eivät auta muuhun kuin pyllyn leviämiseen paljosta istumisesta.
        Sosiaalista kanssakäymistä?
        Tietojen ja taitojen jakamista ja keskustelua?

        Kämppäni on liian lämmin, vaikka patterit pienimmillään, mutta on siitä se etu, ettei vilu väristytä kun käsityöhön syventyy tai nauttii liikunnan jälkeen löhöilystä lepotuolissa kirja kädessä.

        Mutta, ratkotaanhan täällä näitä ongelmia, heitetään pastalle, joku ottaa kiinni ja alkaa ratkomaan, kantakoon maailma murheensa, minulle riittää omat.
        Aamun uutiset luettu nettilehdestä, ampuja ammuttu, tulipalo riehuu ja taas palaa joiltakin ihmisiltä koti ja sen mukana osa menneisyyttä.

        Harmi kun paritaloonkaan ei rakenneta vinttitilaan kattoon asti ulottuvaa paloseinää.
        Se ainakin hidastaisi ullakkotilassa riuhuvaa paloa, joka on suurin syy rivitalopaloissa joissa palaa koko talo7 tai ainakin suurin osa asunnoista, kun paloa ei millään ole rajattu lokeroinneilla vinttitilassa.
        Otan osaa kotinsa menettäneiden hätään!

        Nautitaan pienestä pakkasesta vielä ainakin viikonloppu.

        Pikku pakkain OK. ei loskaa, ei rapaa. Metereologi ,Matti Huutoin sen ensimmäisenä sanoi; ma 17.12 sataa pysyvän lumen maahan.


    • e.lä.mä

      En tunne aloittajan ihmisiä tai en halua tuntea vaikka heistä olisi tullut taloudellista tappiota (vuokralainen).

    • Makriina.ei.kirj

      Aloittajalle haluaisin muistuttaa, että kautta aikojen on sanottu, että omat likapyykit on pestävä kotosalla, eikä niitä pidä levitellä. Puhumattomuuden kulttuuri on yhteiskunnassamme yleinen.

      Saattaa olla, että olemme vuosia tekemisissä naapurin kanssa, jossa sitten tapahtuu jokin hurja tilanne kaikkien yllätykseksi. "Emme ole huomanneet koskaan mitään".
      Tiiviissäkin asuinyhteisössä voi joku kuolla kotiinsa ja löytyä aikojen kuluttua, sillä emme mene häiritsemään lähimmäisiämme edes kysymällä, mitä kuuluu.
      Sekin saatetaan mieltää loukkaavaksi uteluksi, kuten eräässä toisessa ketjussa on tullut ilmi.

      • Sovitaanko niin, että kanssani kommunikoidessa ei vihjailuja, sanotaan rehellisesti mikä mieltä vaivaa ja jätetään vanhojen asioiden kaivelut. Itse en tuuppaa kylkeen jos ei tykätä.


      • olettamukseni
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sovitaanko niin, että kanssani kommunikoidessa ei vihjailuja, sanotaan rehellisesti mikä mieltä vaivaa ja jätetään vanhojen asioiden kaivelut. Itse en tuuppaa kylkeen jos ei tykätä.

        Voiko tuon sanoa suoremmin kuin makriina sanoi?
        Eikä vihjaillut vanhoihin, mutta sinulla taitaakin olla ärräpurri kuukausi!

        "Hyvä luonne akalla", sanoi entinenkin mies, "aina vihainen."


      • Makriina.ei.kirj
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sovitaanko niin, että kanssani kommunikoidessa ei vihjailuja, sanotaan rehellisesti mikä mieltä vaivaa ja jätetään vanhojen asioiden kaivelut. Itse en tuuppaa kylkeen jos ei tykätä.

        Nyt en moitettasi ymmärtänyt, sillä halusin vain osallistua aloittamaasi keskusteluun. Halusin sanoa, että suomalaiset yleensä eivät ongelmistaan puhu, vaan lakaisevat ne maton alle. Monet eivät halua keskustella vaikeuksistaan. "Ilo pintaan, vaikka syrän märkänis!"


      • olettamukseni kirjoitti:

        Voiko tuon sanoa suoremmin kuin makriina sanoi?
        Eikä vihjaillut vanhoihin, mutta sinulla taitaakin olla ärräpurri kuukausi!

        "Hyvä luonne akalla", sanoi entinenkin mies, "aina vihainen."

        Oleta omiasi, älä tunge kylkeeni, en tykkää.

        Talo siivottu, pitäisiköhän sinunkin tarttua harjan vartee niin olosi paraneisi ja saisit muuta ajateltavaa. Mitä se magriina tarkoitti?

        Minä lähden nyt mökille saunan lämmitykseen. Kuvittele, rantasauna, koivuvasta, kaamos ympärillä, elävät liekit kiukaan pesässä, avanto, no en sinne aijo pudota.

        Eräs ylätalon naapurini, hohoili rannalla, ohuella jäällä, uskaltaako mennä, kantaako jäät.

        Älä, mene, ei kestä.

        Käveli luokseni, näytin hänelle iskemällä rautakangin jäähän, plups jäätä vain vaivaiset kolme senttiä ja sekin söhjöistä. Lisäksi rantavesi on epätavallista korkeammalla. Kiitti jä lähti maata pitkin jatkamaan matkaansa.

        Varo sinäkin heikkoja jäitä.


      • Huuliveikko.ite
        korpikirjailija kirjoitti:

        Oleta omiasi, älä tunge kylkeeni, en tykkää.

        Talo siivottu, pitäisiköhän sinunkin tarttua harjan vartee niin olosi paraneisi ja saisit muuta ajateltavaa. Mitä se magriina tarkoitti?

        Minä lähden nyt mökille saunan lämmitykseen. Kuvittele, rantasauna, koivuvasta, kaamos ympärillä, elävät liekit kiukaan pesässä, avanto, no en sinne aijo pudota.

        Eräs ylätalon naapurini, hohoili rannalla, ohuella jäällä, uskaltaako mennä, kantaako jäät.

        Älä, mene, ei kestä.

        Käveli luokseni, näytin hänelle iskemällä rautakangin jäähän, plups jäätä vain vaivaiset kolme senttiä ja sekin söhjöistä. Lisäksi rantavesi on epätavallista korkeammalla. Kiitti jä lähti maata pitkin jatkamaan matkaansa.

        Varo sinäkin heikkoja jäitä.

        Älä pelkää, en änge lähellesi.
        Alkuun, kun tulitte 60 tyttöinä joukolla tänne ja ajojahti sinua kohtaan alkoi, yritin puolustella ja sovitella.
        Lupaan etten ole myötä, enkä vastamäessä lähelläkään Sinua.
        Pahasti en sano, mutta hyvästit sinun kohdallesi.


      • ajattelen.omaani
        korpikirjailija kirjoitti:

        Oleta omiasi, älä tunge kylkeeni, en tykkää.

        Talo siivottu, pitäisiköhän sinunkin tarttua harjan vartee niin olosi paraneisi ja saisit muuta ajateltavaa. Mitä se magriina tarkoitti?

        Minä lähden nyt mökille saunan lämmitykseen. Kuvittele, rantasauna, koivuvasta, kaamos ympärillä, elävät liekit kiukaan pesässä, avanto, no en sinne aijo pudota.

        Eräs ylätalon naapurini, hohoili rannalla, ohuella jäällä, uskaltaako mennä, kantaako jäät.

        Älä, mene, ei kestä.

        Käveli luokseni, näytin hänelle iskemällä rautakangin jäähän, plups jäätä vain vaivaiset kolme senttiä ja sekin söhjöistä. Lisäksi rantavesi on epätavallista korkeammalla. Kiitti jä lähti maata pitkin jatkamaan matkaansa.

        Varo sinäkin heikkoja jäitä.

        Meillä on puilla lämpiävä pihasauna täällä omakotitalon tontilla sisäsaunan lisäksi. Otan pakkasesta saunavihdan, on lehtikuusesta lauteet ja kiukaan ympärys ja taus suomalaista graniittia. Pellavaiset laudeliinat ja kylpytakit, tunnelmavalaistus , vilvoittelikuistilla pieni valaistu kuusi ja lyhdyissä elävät kynttilät. Saunan vieressä on kylpypalju, jonka veden voi lämmittää mieleisekseen tai jättää jääkylmäksi. Huvilamme on meren saaressa, kyllä sinnekin vielä veneellä pääsee ja koko talven ainakin hybridiveneellä. Älä ajattele , tulet kateelliseksi.


      • ajattelen.omaani kirjoitti:

        Meillä on puilla lämpiävä pihasauna täällä omakotitalon tontilla sisäsaunan lisäksi. Otan pakkasesta saunavihdan, on lehtikuusesta lauteet ja kiukaan ympärys ja taus suomalaista graniittia. Pellavaiset laudeliinat ja kylpytakit, tunnelmavalaistus , vilvoittelikuistilla pieni valaistu kuusi ja lyhdyissä elävät kynttilät. Saunan vieressä on kylpypalju, jonka veden voi lämmittää mieleisekseen tai jättää jääkylmäksi. Huvilamme on meren saaressa, kyllä sinnekin vielä veneellä pääsee ja koko talven ainakin hybridiveneellä. Älä ajattele , tulet kateelliseksi.

        Istun mökin pirtissä. Ei ole kraniittia missään, ei kylpypaljua, ei hybridivenettä, ei saarta. En muuten kadehdi olen tyytyväinen alkeelliseen mökkiini. Kuulun mökkiläisten faceryhmään. Siellä on joka lähtöön mökkejä ja maisemia.

        Kun olin etsimässä tätä mökkiä yli 20-vuotta sitten, vastaan tuli kaiken näköisiä ja hintaisia. Appeni katseli tätä mökkiä, johon ihastuin ikihyväksi sijainnin ja rannan vuoksi , hän sanoi, alas koko tönö. Mökki oli kallellaan ja surkeassa kunnossa. Tätä on nyt rempattu uuden mökin hinnan verran, mutta tällä olen onnellinen, ihanien muistojen keskellä.


      • Huuliveikko.ite kirjoitti:

        Älä pelkää, en änge lähellesi.
        Alkuun, kun tulitte 60 tyttöinä joukolla tänne ja ajojahti sinua kohtaan alkoi, yritin puolustella ja sovitella.
        Lupaan etten ole myötä, enkä vastamäessä lähelläkään Sinua.
        Pahasti en sano, mutta hyvästit sinun kohdallesi.

        Vaihteletko nimimerkkiäsi?

        Kun kirjoitin eka kertaa tänne taisin olla vielä viiskymppisissä. Sain ajolähdön tuli turpiin niin jotta tuntui.

        Aihe oli korven ukosta joka tuli isäksi 79-vuotiaana. Minusta se oli ihana asia, mutta palstalaiset tyrmäsivät ilon aiheeni. Kun viimeksi luin perheestä noin vuosi sitten Salme tyttönen oli jo reipas koululainen. Isäkin vielä kalasteli.


        Jo silloin ajattelin tämä palsta taitaa oĺla se viho viimeinen jonne haluan.

        Samaan tulokseen olen tullut taas.


      • Epilogi
        korppis kirjoitti:

        Vaihteletko nimimerkkiäsi?

        Kun kirjoitin eka kertaa tänne taisin olla vielä viiskymppisissä. Sain ajolähdön tuli turpiin niin jotta tuntui.

        Aihe oli korven ukosta joka tuli isäksi 79-vuotiaana. Minusta se oli ihana asia, mutta palstalaiset tyrmäsivät ilon aiheeni. Kun viimeksi luin perheestä noin vuosi sitten Salme tyttönen oli jo reipas koululainen. Isäkin vielä kalasteli.


        Jo silloin ajattelin tämä palsta taitaa oĺla se viho viimeinen jonne haluan.

        Samaan tulokseen olen tullut taas.

        Suurin osa lukijoista on täysin samaa mieltä kanssasi, tämä palsta ei ole sinua varten.


      • jo.vain
        Epilogi kirjoitti:

        Suurin osa lukijoista on täysin samaa mieltä kanssasi, tämä palsta ei ole sinua varten.

        Milläs sinä muka olet sen auurimman osan mitannut? Ei tämä palsta ole kyllä sinuakaan varten.


      • yxmonista
        korppis kirjoitti:

        Vaihteletko nimimerkkiäsi?

        Kun kirjoitin eka kertaa tänne taisin olla vielä viiskymppisissä. Sain ajolähdön tuli turpiin niin jotta tuntui.

        Aihe oli korven ukosta joka tuli isäksi 79-vuotiaana. Minusta se oli ihana asia, mutta palstalaiset tyrmäsivät ilon aiheeni. Kun viimeksi luin perheestä noin vuosi sitten Salme tyttönen oli jo reipas koululainen. Isäkin vielä kalasteli.


        Jo silloin ajattelin tämä palsta taitaa oĺla se viho viimeinen jonne haluan.

        Samaan tulokseen olen tullut taas.

        Eipä sitten muuta kuin tervemenoa sinne missä sinua arvostetaan ja mitä itse arvostat ! Jonnekkin vertaistesi pariin !


      • Epilogi
        jo.vain kirjoitti:

        Milläs sinä muka olet sen auurimman osan mitannut? Ei tämä palsta ole kyllä sinuakaan varten.

        Meinasin että olen kohtelua enkä lisännyt tuohon edellisen viestini loppuun että -Häivy!

        Olisi ihan hyvin voinut laittaa hymistelijöitä varten.


    • Eräs, erään, eräänä, eräällä, eräältä, eräälle....jne.

      • loikkanen

        eli vihjailitko nyt aloituksessasi johonkin eräs, erään, eräänä, eräällä, eräältä, eräälle....jne?


    • roskapostiakin

      Normaaliin elämään sisältyvät tapahtumat eivät liene oikeita ongelmia ? Vai riippuneeko tyypistä minkä kokee ongelmaksi ?

      • pieniä.on.ongelmat

        Toiselle tikku sormessa on iso ongelma!
        Toisella on jalka poikki ja hän sanoo vain; " Ei tässä mitään, saan tammikuussa jalkaproteesin."

        Isojahan nämä palstanriitelijät on ongelmia itselleen keränneet.
        Pystyykö kukaan ratkomaan?
        Lakaistaan roskat pois portailta ja astutaan puhtaaseen kotiin!


    • Jos ongelmat eivät koske minua, enkä ole niissä osallinen, annan asian olla. Turha mennä meteliin mukaan, vaikka nykyinen asenneilmapiiri syyllistää siitäkin.

      Tasapuolisuus on ihanne, mutta väen väkisin tasapuolinenkin halutaan sinne omaan leiriin...Tai sitten hänet leimataan välinpitämättömäksi..))

      Jos joku uskoutuu ja kysyy neuvoa - mitä kai tapahtuu meidän ikäisten kohdalla tosi harvoin - yritän kuunnella ja usein toinen löytääkin puhuessaan itse asiaan ratkaisun..))

      Jokin sukuriita taisi olla meillä sellainen, että keskusteluyhteys katkesi, alkoi vain pitkä ja sitkeä vihanpito. Aika oli silloinkin mestarillinen jännitteiden purkaja. Kun saa tykönään kaikessa rauhassa märehtiä asiaa, sillä on taipumus menettää voimansa.
      Meillä se taisi kyllä kestää parikin vuotta..))

    • eikä.nimmaria

      Äärimmäisen mielenkiintoisia nämä "keskustelut". Kai aloittaja nyt sai uusia kokemuksia aiheesta.

    • On niistä kuullut vaikeistakin riitaisuuksista, usein perinnönjaon seurauksena. Etenkin kun uusi äiti tai isäpuoli on vanhemman puoliso, saattaa tulla erimielisyyksiä.

      Onneksi ei kohdalleni ole sattunut, eikä lähisuvussani, vaikeaa olisi luonteellani pesäeroa kestää.
      Ystäviä olemme ex-miehenkin kanssa yhä, eihän muu lopu kuin yhteiselämä, jollei nyt vallan vihaa joillakin käänny rakkaus.
      On sanonta : " Kun se pitkittyy, niin se mutkistuu "johon uskon, vieraantumista voi tapahtua aikaa myöten. Itse en lakaise mitään maton alle, puhun yleensä asiat selviksi läheisteni kanssa, mikäli he eivät jääräpäisesti torju mykkyydellä. Moiset saa olla minulta, en jaksa paneutua perkaamaan kenenkään sielun syövereitä 😊

    • Todellisia ongelmia on vaikea piilottaa maton alle, ne ovat olemassa kaikesta huolimatta.
      Äitini ei koskaan myöntänyt että mikään olisi huonosti, hän oli sen luonteinen että ei ottanut ongelmia kantaakseen.
      Minä olin erilainen nuorempana, en lakaissut maton alle taisin näyttää liiankin selvästi jos jokin asia meni mönkään.
      Nykyisin on hyvin harvoin suurempia ongelmia. Kun itsellä ja läheisillä olisi terveyttä niin asiat olisivat suorastaan loistavasti.

      • Mielikkimummolle

        Sinulla on tosi kauniit silmät MM. Olet muutenkin tosi herttainen. Tervetuloa tänne !


      • Minä olen tullut äitiini. Meillä ei salailtu ei pyyhitty ongelmia maton alle.

        En pärjää henkilön kanssa, jolla ei ole kykyä selvittää ristiriitoja. Avioliittoni kaatui asioiden selvittämisen puutteeseen. Mieheni ei osannut avautua.

        Näkeehän sen täälläkin ketkä eivät osaa selvittää ristiriitoja. Hyökätään ja haukutaan. No, hyökkäys lie paras puolustus.

        Omassa elämässäni ei ole tällä haavaa ongelmia. Sanoisinko elän hyvää aikaa.

        Jouluvalmistelut ovat prikulleen ajassaan ja mökin saunakin testattu tänään. Jouluna sitten saunotaan isommalla porukalla.

        Nyt vaan on niin, että silmiä vetää umpeen. Touhuilu mökillä ja saunominen on tehnyt tehtävänsä. Oli ihanaa kylpeä koivuvastalla, makkarat hyviä, kypsyivät kiukaalla.


      • pitäätuulettaa
        korpikirjailija kirjoitti:

        Minä olen tullut äitiini. Meillä ei salailtu ei pyyhitty ongelmia maton alle.

        En pärjää henkilön kanssa, jolla ei ole kykyä selvittää ristiriitoja. Avioliittoni kaatui asioiden selvittämisen puutteeseen. Mieheni ei osannut avautua.

        Näkeehän sen täälläkin ketkä eivät osaa selvittää ristiriitoja. Hyökätään ja haukutaan. No, hyökkäys lie paras puolustus.

        Omassa elämässäni ei ole tällä haavaa ongelmia. Sanoisinko elän hyvää aikaa.

        Jouluvalmistelut ovat prikulleen ajassaan ja mökin saunakin testattu tänään. Jouluna sitten saunotaan isommalla porukalla.

        Nyt vaan on niin, että silmiä vetää umpeen. Touhuilu mökillä ja saunominen on tehnyt tehtävänsä. Oli ihanaa kylpeä koivuvastalla, makkarat hyviä, kypsyivät kiukaalla.

        Siis monta makkaraa söit . Karmea haju kun rasvaiset ihrapötköt kiukaalla kärisee. Yööökkkk!!!.


      • Mielikkimummolle kirjoitti:

        Sinulla on tosi kauniit silmät MM. Olet muutenkin tosi herttainen. Tervetuloa tänne !

        Kiitos :)


    • Uusiaika-uudettavat

      Nykyaikana ongelman uusi nimi on haaste. Niitä ei lakaista maton alle, vaan tartutaan toimeen ja hoidetaan pois päiväjärjestyksestä.

      • recH

        Minkä hyvän teon teit tänään?
        Siinä olisi palstan kirjoittajille haastetta ja haaste toimia niin, ettei kukaan pahoita mieltänsä näin joulun alla.


      • takarivinpahnoilta
        recH kirjoitti:

        Minkä hyvän teon teit tänään?
        Siinä olisi palstan kirjoittajille haastetta ja haaste toimia niin, ettei kukaan pahoita mieltänsä näin joulun alla.

        Ainakin eturivin Eetlan mielestä ei kannata helmiä tuhlata sioille. Sikoja ollaan kai me takariviläiset.


    • paras_ja_toimiva

      Vaikutuspersoona korpikirjailija on itsensä kanssa takussa.

      Korpitaiteilija Kalervo palsa on suunnitellut ongelmanratkaisumallin joka soveltuu muuttamattomana korpikirjailijalle ratkaisuksi ongelmiinsa.

      Kas tässä:

      http://www.helsinki.fi/jarj/polho/vanhat/palsa.gif

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe