Veropalautusten maksupäivä pqnkkiin oli 11.12. Niin olen ymmärtänyt. Ymmärsinkö väärin?
Tililleni ei ole ilmestynyt palautusta. Tarkistin tilinumeron. OK. Tarkistin OmaVerosta, ettei minulla ole jotain häikkää maksatuksessa, ei ole.
Asiahan voidaan tietenkin tarkistaa Nordeasta, otetaan vaan yhteys.
Siis mikä?
Yritän puhelua, jonotusaika äänitteen mukaan 27 min. Suljen puhelimn ½ tunnin kuluttua. Ajattelen, että olen väärään kellonaikaan yhteydessä. Soitan uudelleen klo 24 illalla. Sama tulos. (Ympärivuorokautinen palvelu)
Yritän lähettää viestin verkkopankin kautta. Teksti ilmoittaa: viestien kirjoittaminen toistaiseksi suljettu. Yritän chattia: Odotusaika yli 15 min. Automaatti ei ymmärrä kysymystä. Siirtää henkilökohtaiseen palveluun. Kirjoitan uudelleen kysymyksen ja jään odottamaan. Suljen 30 min. kuluttua. Klo on 00.30 yöllä. (Ympärivuorokautinen palvelu).
Päätin äsken soittaa konttoriin. Ei puhelinnumeroa yhteystiedoissa.
Minun on ilmeisesti matkustettava keskustaan siihen ainoaan pankkikonttoriin, joka paikkakunnallamme vielä toimii. Yleensä siellä menee monta tuntia. Otettava mukaan lukemista ja eväät.
Olen siksi saita, että en lahjoita pankille veropalautustani, vaikka se ei iso olekaan. Vien sinne lattialle sen hiekan, jota Wahlroos niin kovasti pelkää. Ihan kiusallanikin.
Pankkipalvelua?
19
<50
Vastaukset
Eihän nyt öisin kannata yleensäkään asioita hoitaa, höh ! Ensimmäisinä päivinä kun ruuhkautuu monen kysellessä, luki verohallinnon tiedotuksessa. Yksityishenkilön puhelinpalvelu hoitii 029479002 veroh. nr, josta itsekin jouduin kysymään lainan vaikutusta veroihini.
Lukiessani ajattelin Makriinan käyttävän nyt hyperbolaa harmissaan 😊))) niin harmistuneelta vaikutit.
Varmaan asia on jo järjestyksessä.Voi s-s!
Yritän siis hoitaa pankkiasioitani, en veroja. OmaVeroon pääsin ongelmitta. Yritän yhteyttä Nordeaan.
Yöllä yritin hoitaa kun en päivällä päässyt. Puh.nro on ympärivuorokautinen, mutta ei siis yhdistänyt keskellä yötäkään. Muuta numeroa ei ole.
Ajattelin äsken, että chattailen nyt ihmisten aikaan, mutta chat on suljettu ja ilmoituksen mukaan avataan vasta klo 22.
Kiukkuni ei juuri ole laantunut. Vaikka en nyt missään hädässä olekaan, niin päivittelen, miten ikäihmiset, sairaat ja huonosti liikkuvat kansalaiset ollenkaan selviytyvät pankkiasioistaan näinä aikoina!- sini.sirkku-ek
Ei voi ymmärtää mitä vaikeuksia sinulla on? Kyllä minulla pankissani oli verohallinnon lähettämä summa näkyvissä tiliotteessa. Kaikkihan se hoituu verkkopankin kautta Danske Bankissa.
Tiedotteet, arkistot ja chat & puhelinneuvonnat löytyy. Olisko jokin tilapäinen häiriö Nordealla, tai sitten on uskomattoman huonoa palvelua, ei peeveli jos paikan päälle olisi mentävä, vaihtaisin pankkia!
- Surrur
Minä sain veronpalautukseni, joka on 55e. Kyllä nyt kelpaa!
Olin minäkin Nordean asiakas, mutta kauhistuin Nordean palvelukelvottomuutta ja pyysin s-pankkipankkiani lopettamaan tilini. Asia hoitui parissa viikossa Nordean ansiotta.Vaihtaisin lennossa, jos en olisi siirtänyt lähes kaikkia maksujani E-maksuiksi juuri Nordeaan. Uuden tilinumeron ilmoittaminen tuntuu kamalan hankalalta.
Nordea oli viimeinen pankki, joka lähti meidän ostarilta aikanaan. Nythän se ei palvele enää eläviä asiakkaita missään.
Täytyy ruveta selvittämään miten saan kätevimmin E-maksuni vaihdetuksi.Makriina2 kirjoitti:
Vaihtaisin lennossa, jos en olisi siirtänyt lähes kaikkia maksujani E-maksuiksi juuri Nordeaan. Uuden tilinumeron ilmoittaminen tuntuu kamalan hankalalta.
Nordea oli viimeinen pankki, joka lähti meidän ostarilta aikanaan. Nythän se ei palvele enää eläviä asiakkaita missään.
Täytyy ruveta selvittämään miten saan kätevimmin E-maksuni vaihdetuksi.Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Olen nyt niin varoissani, että!
Kysyin virkailijalta, eikö Nordeaan tosiaan voi soittaa kuin tähän yhteen numeroon ja hän vastasi, että niin on, puhelut menevät Pasilaan tai Viroon. Konttoreissa ei voi puhelimitse asioita hoitaa.
Sanoin, että numero ei vastaa edes keskellä yötä, vaikka se on ympärivuotinen palvelu. Virkailija huokaisi.
Minä ihmettelen, miten oikein ne ihmiset voivat selvitä, joilla ei ole tietokonetta ja älypuhelinta. Heitä on takuulla maassa tuhansia.
- sini.sirkku-ek
Nordeahan on ilmoittanut järjestävänsä datakursseja vanhusväestölle. Minusta lapsellinen ajatus, kun moni ei edes opi nettiä käyttämään, eikä sitä hankkimaan.
Osa valveutuneimmista ovat ehkä kiinnostuneitakin, mutta maalaisikäihmiset ei juuri tietokoneeseen koske. He joilla on lapsia saavat apua, mutta siinäkin jää lapsettomat väliinputoajiin.
Onhan kauppojen kassoilla ymmärtääkseni käteisen nostomahdollisuus, jos ei Ottomattia ja laskujen maksulaitetta ole. Joskus aikanaan oli kirjekuoreen laskujen maksutapa, eiköhän senkin luulisi vielä maaseudulla toimivan. Jonkun puolueen pitäisi ottaa tämä asia vaalilupauksiensa joukkoon. Koko maaseutu alkaa olla eläkeläisten hallussa, taksipalvelut lopetetaan, bussit kulkevat kerran päivässä suuntaansa, hyvässä lykyssä eläkeläiset saavat kunnan kotihoitoa arkeensa, mutta pääsevätkö he avustajien mukana kirkolle, vai hoitavatko avustajat pankkiasiat!
Tässä olisi hyvä vaalipuheaihe!Sattuipa taas minulekin oikein moka, kun lähetin tyttärelleni Joulu-rahaa Tanskaan ja ilmoitin siitä kirjeitse, että tulossa on, mutta taas hän olikin vaihtanut pankkia! Voi hiivatin hiivatti. Täytyy alkaa huomenissa selvitellä asiaa, koska näin illalla en sinne pankiin edes yritä korjata asiaa ja kysellä sen perään, että mihin meni?.
Siinä kyllä onnistuin vuosi sitten, ...melkein, kun huomasin, että Handelsbanken alkoi veloitaa tiliäni kuukausittain muutamalla eurolla ja minä saiturina en suvainnut tätä, joten aloin siirtelemään kaikki e-laskuni S-pankiin, joka ei toistaiseksi veloita mitää euroja tilin käytöstä.
Sitten olin muutellut maksupäiviäni vuokrasta ja niitä alkoi mennä tuplaten, mutta hienosti sekin selvisi. Viimeksi söhläsin lapsenlapseni tilin kanssa, koska minulta menee kuukausittain hänelle eri tileille määrätty summa, mutta joskus tämä lapsukainen tarvitsee ylimääräistä rahaa "hänen tärkeään ostokseen" ja mummihan maksaa, mutta maksoin väärälle tilille, joten uusi maksu heti perään ja en muistanut korjata sitä menoa, joten sitten alkoi mennä hieman liikaa. No, sekin asia korjautui.
On tämä joskus niin vaikeaa, kun ajatukset ei pysy koossa ja sitten ei muista, kuinka mikin tapahtuma toimii, jos äkillinen muutos tapahtuu.
Yleensä olen ns. huoleton veikko noissa raha-asioissa, koska kaikki laskut menee automaattisesti ja käteistä nostan vain S-pankista, tai kaupankassalta, koska inhoan noita automaatteja, joissa on nykyisin jos´jos jonkinlaisia skimmaus ansoja, että siellähän on sitten tilitietosi ja sitten onkin tili tyhjentynyt.
Edeleen ihmettelen näitä vanhuksia, jotka sortuvat näiden valepoliisien ansaan ja antavat pankkitunnuksensa, kuten myös näihin ulkomaalaisiin huijauksiin jostain isosta rahantulosta, kun vain maksat ensin sen lunastuksen?
Juu, muistan vielä ne viattomuuden ajat, jolloin saattoi soittaa pankkiin ja kysyä virkailijalta tilin saldoa. Antoivat sen puhelimessa mukisematta. Nyt se ei - kaikeksi onneksi tietysti - olisi ollenkaan mahdollista.
Kirjoitettiin pankkisiirtoja, siihen vaan tilin nro, ei sitä kukaan tarkistanut. Rikollinen mielihän olisi voinut kirjoittaa maksajaksi minkä tilin tahansa!
Muistan, että oli shekitkin käytössä, minullakin oli shekkivihko muutamia vuosia.
Olimme varmaan rehellistä kansaa, sillä en muista lukeneeni koskaan sanomalehdistä mistään pankkirötöksistä. Pankkiryöstöistä kyllä joskus kuultiin.Puutun minäkin vielä.
Voisit ottaa s-pankin myös käyttöösi. Asiakkaaksi pääsy on helppoa kuin heinänteko ja jos hyväksyt S-marketit ostopaikoiksesi saat bonusta yllättävän paljon pienistä arjen ostoksistasi.
Kaikkia S-marketteja voi käyttää kuin pankkia konsanaan, pieniin nostoihin ja talletuksiin.
Hyvää joulua!Minulla itse asiassa on S-tili. En vain ole ryhtynyt sen käyttäjäksi. Johtuu varmaan siitä, että kerran muutama vuosi sitten sain niin huonoa palvelua Prisman tiskillä, että pillastuin kertaheitolla. Virkailija oli varmaan joku harjoittelija ja antoi minulle väärää informaatiota. Nyt olen jo lauhtunut, mutta tili on unohtunut. Sinne menee bonukset. Ties miten iso aarre siellä muhiikaan!
Makriina2 kirjoitti:
Minulla itse asiassa on S-tili. En vain ole ryhtynyt sen käyttäjäksi. Johtuu varmaan siitä, että kerran muutama vuosi sitten sain niin huonoa palvelua Prisman tiskillä, että pillastuin kertaheitolla. Virkailija oli varmaan joku harjoittelija ja antoi minulle väärää informaatiota. Nyt olen jo lauhtunut, mutta tili on unohtunut. Sinne menee bonukset. Ties miten iso aarre siellä muhiikaan!
Kiitos! Hyvää joulua Palstavaarille ja koko poppoolle! Toivotaan, että joulumieli vielä puhkeaa loistamaan kaikille.
Otin jo esiin joulukoristeet, vanhat, kunnon. Vanhimmat joulukellot, 2 kpl. ovat peräisin 30-luvulta.
Joulukuusenkin ostin K-kaupasta, 30 cm korkean kartiokuusen kukkapurkissa. Jos se selviää kevääseen, istutan sen pihaan.Olen muistavinani, että olet Turun- tai muun eudulta, joissa löytyy oikea S-pankki ja runsaat ja helpot palvelut.
Hyvää joulua!
t. KaiPalstavaari kirjoitti:
Olen muistavinani, että olet Turun- tai muun eudulta, joissa löytyy oikea S-pankki ja runsaat ja helpot palvelut.
Hyvää joulua!
t. KaiOlen täältä pääkaupunkiseudulta. Joskus ammoin asuin Vakka-Suomessa, mutta siitä on yli puoli vuosisataa.
Kyllä täälläkin on nyt S-pankki. Se minun epäonnistunut pankkireissuni oli yli 3 v- sitten. Täälläkin kehitys on kehittynyt!
Hyvää Joulua sinullekin!
- kaikenkarvaista
Justiinsa joo! Jostakinhan se on Makriinankin asiaa tehtävä että päteisi., Jos ei sitten muuten niin vouhkaamista vanhoista tapahtumista, prk
Taitaa olla hukkaan heitettyä osallistua enään näillä saiteilla.Ootpa oikeessa.
On niin kamalan hankalaa päteä aamusta iltaan. Onneksi aina jotain löytyy. Kiivaasti nyt tarttukaamme ongelmaan, on se mikä tahansa.
Vouhkaaminen on lähinnä sydäntäni - aina ollut.
Mikään toiminta ei ole hukkaan heitetty. Ja jouluna vanhakin nuortuu.
- tuttuatuokin
Tyypillistä Makriinaa tuo on vuosien saatossa, siinä mielessä jakaa samankaltaisuutta Ruunen kanssa.
Kyllä minä jo kelvottomuuteni tiedän. Odotan vain, että ne hyvät keskustelut täällä palstalla tulevat sellaisiksi hyviksi ja ainutkertaiseksi, joita niin kaipaatte.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382282Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671547Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 611115
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171098TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852