Kysymys Suomen Vapaakirkon opista?

31v.uskova

Olen palsta ”kuluttajia” lähinnä uskon vahvistuksen vuoksi. Saarnojen lisäksi.
Eritoten palstalla haukutaan Suomen Vapaakirkkoa, sekä pabtisteja koko ajan, mm pilkka nimillä vaajakirkko, sekä joku hevosmiesyhdistys.
On aistittavissa, että haukkujat ovat omasta piiristämme.
Miksi näin? Tunnen useita heistä, sekä yksi on työkaverini. En löydä heistä mitään vikaa, vaikka olen, luvalla sanoen sitä etsinytkin ja kaikki sanoma perustuu aina Raamattuun, joka heillä on usein mukana. Meillä tämä asia taas uupuu, joten alan uskoa heitä, sillä perusteella, että julistus on Jumalan sanaa.
Miksi näin? Kuka voisi heidät osoittaa Raamatulla ”vääräoppiseksi”?
Kiitos etukäteen.

26

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vl-tytär

Meinkö pupu pöksyyn, kun ei voi omilleen vastata?

• avaaja

Onpa hyvä, että hyväksytte Vapaa Kirkon opetuksellisen näkemyksen. Tämä vahvisti näkemykseni. Kiitos.

• PysytäänKristuksessa

Eihän vapaakirkko viattomista ihmisistä opeta, niin kuin sinä teet?

Ei minun tietääkseni? Pastori ja terapeutti Seppo Jokisen tunnen, sydämestään uskova mies.

• vajaakirkosta

Vapaakirkoon jäsenenä kuuluminen samaa, kuin kuuluisi johonkin poliittiseen puolueeseen. Samankaltaista lässynlässyn kosiskelua, eli yhtä tyhjän kanssa. Saarnoista Raamatun suola ja rukiinen ravitseva maku ovat aikaa jo loppuneet Vapaakirkon pastorien julistuksesta.
      Tunnettu Kempeleen, asemaansa häpeävä vapaakirkollinen "pastori" on oiva esimerkki, joka meuhkaa s24:ssä niinkuin piru konsanaan.

• avaaja

Kerrotko missä he poikkeavat Raamatun opetuksesta?

• Tietotuusjaelämä

Ainakin useiden vapaiden suuntien opetukset ovat itsekeksittyjä teorioita kuten että temmatut ovat taivaassa 7 vuotta.

• Missä ne sitten ovat, sen Ilmestyskirjan mukaisen 7 vuotta, eli vaivan ajan. Tehän kuulemma elätte jo tuhatvuotista aikaa? Näin yksi VL minulle väitti.

• tsiikel
        Kesitas kirjoitti:

Missä ne sitten ovat, sen Ilmestyskirjan mukaisen 7 vuotta, eli vaivan ajan. Tehän kuulemma elätte jo tuhatvuotista aikaa? Näin yksi VL minulle väitti.

Valitut kärsivät puolet ahdistuksen ajasta,Eli sen 3.5vuotta ja sen jälkeen alkaa siis todella kovat ahdistuken ajat niille jotka tänne jää.

• tsiikel kirjoitti:

Valitut kärsivät puolet ahdistuksen ajasta,Eli sen 3.5vuotta ja sen jälkeen alkaa siis todella kovat ahdistuken ajat niille jotka tänne jää.

Miksi pitää kärsiä, kun on jo tunnustanut suhteensa Jeesukseen, ottanut uskovan kasteen. Se riittää Jeesukselle, mutta en ole varma, riittäkä Kerhon jutut, sillä en ole koskaan nähnyt heitä julistamassa Jeesuksen suuruuttaa ihmisten edessä. Missään UT ei tue sitä puoliskoa. Mutta tiedän, että teologiassa on myös sillä kannattajakunta.

• Tietotuusjaelämä

Suuri ahdistus on vaivan aika ja myös valitut joutuvat sen kokemaan. Sen ilmoitti Jeesus. Mitään muuta vaivanaikaa ei ole.

• mite_se_ny_meni

Mutta jos oikeen muistan ni valituilta menee puolestavälistä poikki,Oliko se niin että jos näin ei kävis ni yksikään liha ei pelastuisi siitä.

• Miksi?

• mite_se_ny_meni kirjoitti:

Mutta jos oikeen muistan ni valituilta menee puolestavälistä poikki,Oliko se niin että jos näin ei kävis ni yksikään liha ei pelastuisi siitä.

Ei ollut niin. Jeesus huolehtii aina omsitaan, jopa nytkin.

• mite_se_ny_meni
        Kesitas kirjoitti:

Ei ollut niin. Jeesus huolehtii aina omsitaan, jopa nytkin.

No se on nyt valitettavasti niin että valitut joutuu kärsimään sen puolet ahdistuksen ajasta,Sitä paitsi jeesus huolehtii itse asiassa kaikista ihmistä oli se sitte hyvä vai paha,Niin raamattu ilmoittaa.

• mite_se_ny_meni kirjoitti:

No se on nyt valitettavasti niin että valitut joutuu kärsimään sen puolet ahdistuksen ajasta,Sitä paitsi jeesus huolehtii itse asiassa kaikista ihmistä oli se sitte hyvä vai paha,Niin raamattu ilmoittaa.

Ehkä te, mutta se on teidän ongelma, pyhät ei joudu uudelleen tosistamaan, mutta se on teillä siellä edessä, kun ette maan päällä todista Hänestä.

• panetko paikan, missä se ilmenee??

• tyhjäjoukko

Ei veällät mitään osaa sanoa, he ovat 99% syntymäveeälliä ja imeneet seuroissa kaiekn mitä he tietävät, mitään omaa Raamatuntutkintaa ei heillä ole, eli siinä mielessä on täysin turhaa kysellä mitään muiden ryhmien opeista.

he ovat kuin sähköjohdot, eli välittävät eteenpäin puhujapöntöistä ja kotoa kuultuja selityksiä automaatin tavoin.

• Vapaarikollinen

Srkvl”teologia”: Uittoyhdistyksen höpöjuttuja itsekeksittyine höpösyntilistoineen.

• Tietototuusjaelämä

Jeesus sanoi että valittujen tähden päivät lyhennetään. Muuten ei mikään liha pelastu. Eli ne jotka sanovat että valitut temmataan ennen suurta ahdistista opettavat väärin.
      Se on harhaoppia.

• Panetko paikan, missä nämä kaksi asiaa on yhdessä?

• Kielilläpuhuen
    • ÄlkääUskokoValeita

Kiliasmi on Amerikasta Suomeen luikerrellutta uskonnollista humpuukia.

Matt. 24:4 -35

Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.

Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.

Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon- silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille; joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on, ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.

Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.

***) Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.

Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.

Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.

Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

***) Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.

Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

• Mitä päivää tarkoitat?

• Tietotuusjaelämä

No niin, sieltä tulee totuutta ettei kenenkään tarvitse lähteä eri uskonsuuntien keksimien oppien perään. Jeesukseen uskovalla muuta totuutta ei ole.

• kerrosenyt

missä suunnassa siis itse olet, kerrotko?

• yksinkertaisuussiinä

Vapaakirkko on täysin vapaa ja yksityisellä rahoituksella toimiva kirkko, ei ole sidoksia mihinkään Helluntailaisiin=Jehovalaisiin, pelkästään yksityinen kirkko, yksityisillä rahoituksilla toimiva baptismiin perustuva uskonnollinen järjestö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      228
      2025
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1768
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      57
      1279
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1165
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1018
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      954
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      915
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      812
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      804
    Aihe