sudo pacman -S whois

Turbo-Urpo1

KOITA ARVATA ENNEN KUIN TESTAAT

Mitä tämä tekee ?
xdg-open .

Entäs tämä ?
cal -3

————————————————————————————————————————————

Montakos kerataa olet Manjaron käynnistänyt ?
last reboot

————————————————————————————————————————————

Tämä sinun pitäisi asentaa !
sudo pacman -S whois

Ja näin sinun pitäisi sitä käyttää:
whois suomi24.fi

9

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4.19.6-1-MANJARO

      "Montakos kerataa olet Manjaron käynnistänyt ?"

      Päivittäinhän tuota tulee potkittua käyntiin. Ensimmäisen kerran näyttäisi olevan Sat Nov 10 17:08 - 17:10 (00:02) versiona 4.19.0-3. Mitähän tarkoittaa "still running", kun viimeiset noin kymmenkunta käynnistystä ovat edelleen siinä tilassa. Koneeni ei tietääkseni voi olla käynnissä montaa kertaa yhtä aikaa.

      • Turbo-Urpo1

        "still running" on sinun viimmeisin käynnistys, ja tarkoittaa edelleen ajossa.

        Toimiiko sinulla se muilta osin ihan OK, tuo ei kuitenkaan ole hyvä merkki, enkä osaa sanoa mistä vikaa pitäisi hakea. Sinun asennus on tapahtunut viimmekuun 10 päivä lauantaina, ja vain 2 minuuttia ollut ajossa, ennen kuin olet käynnistänyt uudestaan. Mikähän lie mättänyt asennuksessa kun noin nopeasti on ollut tarve käynnistää uudestaan.

        uname -r
        4.19.6-1-MANJARO

        Asennuksen jälkeen vain kerran käynnistetty 4.19.0-3-MANJARO ytimellä, ja ensimmäisessä päivityksessä kernel vaihtunut 4.19.6-1-MANJARO versioon.


      • Turbo-Urpo1

        Tuli muuten mieleen että saattaahan tuo johtua siitäkin että sammutat koneen vetämällä töpselin seinästä. Ethän sinä tullaista harrasta ?


      • 4.19.6-1-MANJARO
        Turbo-Urpo1 kirjoitti:

        "still running" on sinun viimmeisin käynnistys, ja tarkoittaa edelleen ajossa.

        Toimiiko sinulla se muilta osin ihan OK, tuo ei kuitenkaan ole hyvä merkki, enkä osaa sanoa mistä vikaa pitäisi hakea. Sinun asennus on tapahtunut viimmekuun 10 päivä lauantaina, ja vain 2 minuuttia ollut ajossa, ennen kuin olet käynnistänyt uudestaan. Mikähän lie mättänyt asennuksessa kun noin nopeasti on ollut tarve käynnistää uudestaan.

        uname -r
        4.19.6-1-MANJARO

        Asennuksen jälkeen vain kerran käynnistetty 4.19.0-3-MANJARO ytimellä, ja ensimmäisessä päivityksessä kernel vaihtunut 4.19.6-1-MANJARO versioon.

        En muista tarkalleen kuinka se asennus meni. Neljä kertaa tuo on kuitenkin samana päivänä käynnistetty. Varmaan jotain päivityksiäkin tullut, koska kerran on kernelikin vaihtunut.

        reboot system boot 4.19.1-1-MANJARO Sat Nov 10 17:34 - 19:53 (02:19)
        reboot system boot 4.19.0-3-MANJARO Sat Nov 10 17:23 - 17:33 (00:10)
        reboot system boot 4.19.0-3-MANJARO Sat Nov 10 17:11 - 17:22 (00:10)
        reboot system boot 4.19.0-3-MANJARO Sat Nov 10 17:08 - 17:10 (00:02)

        Kuusi eri kerneliä ollut tässä kuukauden aikana.

        4.19.6-1
        4.19.4-1
        4.19.2-1
        4.19.1-1
        4.19.1-1
        4.19.0-3


      • 4.19.6-1-MANJARO
        4.19.6-1-MANJARO kirjoitti:

        En muista tarkalleen kuinka se asennus meni. Neljä kertaa tuo on kuitenkin samana päivänä käynnistetty. Varmaan jotain päivityksiäkin tullut, koska kerran on kernelikin vaihtunut.

        reboot system boot 4.19.1-1-MANJARO Sat Nov 10 17:34 - 19:53 (02:19)
        reboot system boot 4.19.0-3-MANJARO Sat Nov 10 17:23 - 17:33 (00:10)
        reboot system boot 4.19.0-3-MANJARO Sat Nov 10 17:11 - 17:22 (00:10)
        reboot system boot 4.19.0-3-MANJARO Sat Nov 10 17:08 - 17:10 (00:02)

        Kuusi eri kerneliä ollut tässä kuukauden aikana.

        4.19.6-1
        4.19.4-1
        4.19.2-1
        4.19.1-1
        4.19.1-1
        4.19.0-3

        Ei kun viisi kerneliä, katsoin vähän huonosti. Tuli 4.19.1-1 tuplana.


      • Turbo-urpo1
        4.19.6-1-MANJARO kirjoitti:

        Ei kun viisi kerneliä, katsoin vähän huonosti. Tuli 4.19.1-1 tuplana.

        Onko nuo kernelin vaihdot järjestelmän tekemiä, kun minulla tuota ei ole tapahtunut, on vain nämä kaksi:

        4.19.6-1 uusin
        4.19.0-3 vanha


      • 4.19.6-1-MANJARO
        Turbo-urpo1 kirjoitti:

        Onko nuo kernelin vaihdot järjestelmän tekemiä, kun minulla tuota ei ole tapahtunut, on vain nämä kaksi:

        4.19.6-1 uusin
        4.19.0-3 vanha

        En ole erikseen kerneleitä päivitellyt. "Shutdown now" komennolla yleensä sammutan koneen. Joskus jätän "suspend"-tilaan, josta kone ei kyllä joka kerta jaksa käynnistyä. Silloin boottaa grubista saakka. Yleensä kuitenkin toimii, ja pääsee jatkamaan suoraan siitä mihin koneen käytön lopetti.


    • Turbo-Urpo1

      Joulukuu vuodelta 2000
      cal 12 2000

      Minä viikonpäivänä pukki tulloo
      date --date='24 Dec' %A

      echo "Kotimaani ompi `locale country_name`"

      echo "Kuukaudet: `locale alt_mon`"

      echo "Päivät: `locale day`"

    • whoisI

      Minulle kaikuu vuodesta 2002.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe