KOITA ARVATA ENNEN KUIN TESTAAT
Mitä tämä tekee ?
xdg-open .
Entäs tämä ?
cal -3
————————————————————————————————————————————
Montakos kerataa olet Manjaron käynnistänyt ?
last reboot
————————————————————————————————————————————
Tämä sinun pitäisi asentaa !
sudo pacman -S whois
Ja näin sinun pitäisi sitä käyttää:
whois suomi24.fi
sudo pacman -S whois
9
159
Vastaukset
- 4.19.6-1-MANJARO
"Montakos kerataa olet Manjaron käynnistänyt ?"
Päivittäinhän tuota tulee potkittua käyntiin. Ensimmäisen kerran näyttäisi olevan Sat Nov 10 17:08 - 17:10 (00:02) versiona 4.19.0-3. Mitähän tarkoittaa "still running", kun viimeiset noin kymmenkunta käynnistystä ovat edelleen siinä tilassa. Koneeni ei tietääkseni voi olla käynnissä montaa kertaa yhtä aikaa.- Turbo-Urpo1
"still running" on sinun viimmeisin käynnistys, ja tarkoittaa edelleen ajossa.
Toimiiko sinulla se muilta osin ihan OK, tuo ei kuitenkaan ole hyvä merkki, enkä osaa sanoa mistä vikaa pitäisi hakea. Sinun asennus on tapahtunut viimmekuun 10 päivä lauantaina, ja vain 2 minuuttia ollut ajossa, ennen kuin olet käynnistänyt uudestaan. Mikähän lie mättänyt asennuksessa kun noin nopeasti on ollut tarve käynnistää uudestaan.
uname -r
4.19.6-1-MANJARO
Asennuksen jälkeen vain kerran käynnistetty 4.19.0-3-MANJARO ytimellä, ja ensimmäisessä päivityksessä kernel vaihtunut 4.19.6-1-MANJARO versioon. - Turbo-Urpo1
Tuli muuten mieleen että saattaahan tuo johtua siitäkin että sammutat koneen vetämällä töpselin seinästä. Ethän sinä tullaista harrasta ?
- 4.19.6-1-MANJARO
Turbo-Urpo1 kirjoitti:
"still running" on sinun viimmeisin käynnistys, ja tarkoittaa edelleen ajossa.
Toimiiko sinulla se muilta osin ihan OK, tuo ei kuitenkaan ole hyvä merkki, enkä osaa sanoa mistä vikaa pitäisi hakea. Sinun asennus on tapahtunut viimmekuun 10 päivä lauantaina, ja vain 2 minuuttia ollut ajossa, ennen kuin olet käynnistänyt uudestaan. Mikähän lie mättänyt asennuksessa kun noin nopeasti on ollut tarve käynnistää uudestaan.
uname -r
4.19.6-1-MANJARO
Asennuksen jälkeen vain kerran käynnistetty 4.19.0-3-MANJARO ytimellä, ja ensimmäisessä päivityksessä kernel vaihtunut 4.19.6-1-MANJARO versioon.En muista tarkalleen kuinka se asennus meni. Neljä kertaa tuo on kuitenkin samana päivänä käynnistetty. Varmaan jotain päivityksiäkin tullut, koska kerran on kernelikin vaihtunut.
reboot system boot 4.19.1-1-MANJARO Sat Nov 10 17:34 - 19:53 (02:19)
reboot system boot 4.19.0-3-MANJARO Sat Nov 10 17:23 - 17:33 (00:10)
reboot system boot 4.19.0-3-MANJARO Sat Nov 10 17:11 - 17:22 (00:10)
reboot system boot 4.19.0-3-MANJARO Sat Nov 10 17:08 - 17:10 (00:02)
Kuusi eri kerneliä ollut tässä kuukauden aikana.
4.19.6-1
4.19.4-1
4.19.2-1
4.19.1-1
4.19.1-1
4.19.0-3 - 4.19.6-1-MANJARO
4.19.6-1-MANJARO kirjoitti:
En muista tarkalleen kuinka se asennus meni. Neljä kertaa tuo on kuitenkin samana päivänä käynnistetty. Varmaan jotain päivityksiäkin tullut, koska kerran on kernelikin vaihtunut.
reboot system boot 4.19.1-1-MANJARO Sat Nov 10 17:34 - 19:53 (02:19)
reboot system boot 4.19.0-3-MANJARO Sat Nov 10 17:23 - 17:33 (00:10)
reboot system boot 4.19.0-3-MANJARO Sat Nov 10 17:11 - 17:22 (00:10)
reboot system boot 4.19.0-3-MANJARO Sat Nov 10 17:08 - 17:10 (00:02)
Kuusi eri kerneliä ollut tässä kuukauden aikana.
4.19.6-1
4.19.4-1
4.19.2-1
4.19.1-1
4.19.1-1
4.19.0-3Ei kun viisi kerneliä, katsoin vähän huonosti. Tuli 4.19.1-1 tuplana.
- Turbo-urpo1
4.19.6-1-MANJARO kirjoitti:
Ei kun viisi kerneliä, katsoin vähän huonosti. Tuli 4.19.1-1 tuplana.
Onko nuo kernelin vaihdot järjestelmän tekemiä, kun minulla tuota ei ole tapahtunut, on vain nämä kaksi:
4.19.6-1 uusin
4.19.0-3 vanha - 4.19.6-1-MANJARO
Turbo-urpo1 kirjoitti:
Onko nuo kernelin vaihdot järjestelmän tekemiä, kun minulla tuota ei ole tapahtunut, on vain nämä kaksi:
4.19.6-1 uusin
4.19.0-3 vanhaEn ole erikseen kerneleitä päivitellyt. "Shutdown now" komennolla yleensä sammutan koneen. Joskus jätän "suspend"-tilaan, josta kone ei kyllä joka kerta jaksa käynnistyä. Silloin boottaa grubista saakka. Yleensä kuitenkin toimii, ja pääsee jatkamaan suoraan siitä mihin koneen käytön lopetti.
- Turbo-Urpo1
Joulukuu vuodelta 2000
cal 12 2000
Minä viikonpäivänä pukki tulloo
date --date='24 Dec' %A
echo "Kotimaani ompi `locale country_name`"
echo "Kuukaudet: `locale alt_mon`"
echo "Päivät: `locale day`" - whoisI
Minulle kaikuu vuodesta 2002.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463