Korkein ja Ylhäisin Jumala

taahira

Kuinka ystävällinen ja kärsivällinen Hän on...
Hän on antanut elämän kauneimmissa muodoissa ja harmonissa.
Hän ylläpitää elämäämme ja siunaa...

Ihminen on luotu parhaimpana, ja sitten Jumala on alentanut ihmistä alimmanarvoiseksi olennoksi paitsi niitä, jotka uskovat ja tekevät hyviä töitä.

Älkää olko nurjamielisiä vaan kiitelkäämme Häntä!

Te, arvoisat suomalaiset!
Islam on oikea tie, rikkaille, köyhille, oppineille, tai vähänoppineillekin.
Jumalan tahto, että olemme kunnianarvoisia, johtaa meitä rauhaan.
Rauhaa, joka vallitsee sielussa.
Toisia kunnioittamista, toisia auttamista Jumala meiltä haluaa, ja katsokaa juuri niiden päinvastaisia kielletään Shaariassa.
Muhammad(saas) on juutalaisten odottama heidän pelastaja, niin myös Jeesuksen ilosanoma.

22

713

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • I believe

Islam on kristinuskosta väännetty tekosyy tappaa!

• shahada

AS SALAAMU ALAYKUM!

• taahira

wa alaikum wa salam wa rahmatullah!

• arabialainen

Salam aleikum,

hieno da'wa, mutten usko että se onnistuisi tällaisessa foorumissa...

kuitenkin Jazaakullahi kheiren.

• taahira

wa alaikum wa salam wa rahmatullahi wa barakaatu!
        Jumala palkitkoon meitä kaikkia ja teemme hyviä töitä!

...olisin varma että joku kuulee ja kuuntelee.
        Suomi on erikoinen maa ja Suomen kansa on siitä erikoinen myös, että se pohdiskelee ja havainnoi jatkuvasti. Kansa lopulta kääntyy oikeaan puoleen, toivon.
        Minä näen Suomen kansasta "Jumalan kansaa".
        Heillä on käsitys oikeudesta tarkkuudella vaikka jostain on toivomisenvaaraa vielä.
        Niin tykkään heistä yleensä.

• Ulukai
        taahira kirjoitti:

wa alaikum wa salam wa rahmatullahi wa barakaatu!
        Jumala palkitkoon meitä kaikkia ja teemme hyviä töitä!

...olisin varma että joku kuulee ja kuuntelee.
        Suomi on erikoinen maa ja Suomen kansa on siitä erikoinen myös, että se pohdiskelee ja havainnoi jatkuvasti. Kansa lopulta kääntyy oikeaan puoleen, toivon.
        Minä näen Suomen kansasta "Jumalan kansaa".
        Heillä on käsitys oikeudesta tarkkuudella vaikka jostain on toivomisenvaaraa vielä.
        Niin tykkään heistä yleensä.

Nykynuorisosta ette saa mitään irti, he eivät tosiaankaan havannoi mitään asioita. Maailmanloppu lähestyy, ja Islam ei ole avain ikuiseen elämään!

• taahira
        Ulukai kirjoitti:

Nykynuorisosta ette saa mitään irti, he eivät tosiaankaan havannoi mitään asioita. Maailmanloppu lähestyy, ja Islam ei ole avain ikuiseen elämään!

He ovat kritiikkiä sietäviä ja tarkkoja askeleistaan.
        Minulla on luottamus aina ollut näihin nuorimiehiin ja naisiin, jotka kantavat huomista hartailleen kaikkien puolesta, riippumatta mitä heistä sanotaan.
        Ollaan vain niin monenlaisia ihmisiä mihin ikäryhmään kuuluu hyvänsä.

• Aurelianus

.. yhtään luotettavaa todistetta siitä, että olisi olemassa minkäänlaista jumalaa/jumalia.
      Yhdessä asiassa muslimit ja kristityt ovat liikuttavan yksimielisiä. Molemmat kehittävät pyhiä kirjoituksia tai lainaavat muiden luomia ja käyttävät noita kirjoituksia todistamaan, että nuo samat kirjoitukset ovat tosia!

• arabialainen

Mies meni parturiin leikkauttamaan hiuksensa ja trimmauttamaan partansa. Kun parturi aloitti työnsä, he aloittivat hyvän keskustelun. He puhuivat monista asioista ja erilaisista aiheista.

Kun he lopulta koskettivat Jumala-aihetta, parturi sanoi: ”Minä en usko, että Jumala on olemassa.”

”Miksi sanot niin?” kysyi asiakas.

”No, sinun tarvitsee vain mennä ulos kadulle tajutaksesi, että Jumalaa ei ole. Kerro minulle, jos Jumala on, olisiko niin paljon sairaita ihmisiä? Olisiko hylättyjä lapsia? Jos Jumala olisi olemassa, ei olisi kumpaakaan, kärsimystä tai tuskaa. En voi kuvitella rakastavaa Jumalaa, joka sallisi kaikki nämä asiat.”

Asiakas mietti hetken, mutta ei vastannut, koska ei halunnut aloittaa väittelyä. Parturi lopetti työnsä ja asiakas lähti liikkeestä. Juuri kun hän lähti parturista, hän näki kadulla miehen, jolla oli pitkät, lankamaiset, likaiset hiukset ja trimmaamaton parta. Hän näytti likaiselta ja hoitamattomalta.

Asiakas kääntyi takaisin ja astui uudelleen sisään parturiin ja sanoi parturille: ”Tiedätkö mitä? Partureita ei ole olemassa.”

”Kuinka voit sanoa noin?” kysyi yllättynyt parturi. ”Minä olen täällä ja minä olen parturi. Ja minä juuri työskentelin sinun kimpussasi!”

”Ei!” asiakas selitti. ”Partureita ei ole, koska jos heitä olisi, niin ei olisi ihmisiä, joilla on likaiset, pitkät hiukset ja hoitamaton parta, niin kuin tuolla miehellä ulkona.”

”Ai, mutta partureita ON olemassa!” vastasi parturi. ”Se, mitä tapahtuu on, että ihmiset eivät tule luokseni.”

”Nimenomaan!” – myönsi asiakas. ”Sehän se pointti on! Jumala myös ON olemassa! Se, mitä tapahtuu on, että ihmiset eivät mene Hänen luokseen eivätkä etsi Häntä. Sen takia maailmassa on niin paljon kipua ja kärsimystä.”

---
        Suomentanut: Lisa.

• taahira
        arabialainen kirjoitti:

Mies meni parturiin leikkauttamaan hiuksensa ja trimmauttamaan partansa. Kun parturi aloitti työnsä, he aloittivat hyvän keskustelun. He puhuivat monista asioista ja erilaisista aiheista.

Kun he lopulta koskettivat Jumala-aihetta, parturi sanoi: ”Minä en usko, että Jumala on olemassa.”

”No, sinun tarvitsee vain mennä ulos kadulle tajutaksesi, että Jumalaa ei ole. Kerro minulle, jos Jumala on, olisiko niin paljon sairaita ihmisiä? Olisiko hylättyjä lapsia? Jos Jumala olisi olemassa, ei olisi kumpaakaan, kärsimystä tai tuskaa. En voi kuvitella rakastavaa Jumalaa, joka sallisi kaikki nämä asiat.”

Asiakas mietti hetken, mutta ei vastannut, koska ei halunnut aloittaa väittelyä. Parturi lopetti työnsä ja asiakas lähti liikkeestä. Juuri kun hän lähti parturista, hän näki kadulla miehen, jolla oli pitkät, lankamaiset, likaiset hiukset ja trimmaamaton parta. Hän näytti likaiselta ja hoitamattomalta.

Asiakas kääntyi takaisin ja astui uudelleen sisään parturiin ja sanoi parturille: ”Tiedätkö mitä? Partureita ei ole olemassa.”

”Kuinka voit sanoa noin?” kysyi yllättynyt parturi. ”Minä olen täällä ja minä olen parturi. Ja minä juuri työskentelin sinun kimpussasi!”

”Ei!” asiakas selitti. ”Partureita ei ole, koska jos heitä olisi, niin ei olisi ihmisiä, joilla on likaiset, pitkät hiukset ja hoitamaton parta, niin kuin tuolla miehellä ulkona.”

”Ai, mutta partureita ON olemassa!” vastasi parturi. ”Se, mitä tapahtuu on, että ihmiset eivät tule luokseni.”

”Nimenomaan!” – myönsi asiakas. ”Sehän se pointti on! Jumala myös ON olemassa! Se, mitä tapahtuu on, että ihmiset eivät mene Hänen luokseen eivätkä etsi Häntä. Sen takia maailmassa on niin paljon kipua ja kärsimystä.”

---

ja opettavaista.

• taahira

kun et löydä todisteita Jumalasta.
        Maailma on täynnä Hänen merkkeistä.
        Voisitko esittää yhtäkin asiaa, joka voi kumota sitä Jumalan olemassaoloa tai Hänen luomistyötään?

• minerva
        arabialainen kirjoitti:

---

eikä todista sitten yhtään mitään, paitsi niille jotka haluavat uskoa kaikki tyhmimmätkin esimerkit todisteeksi jumalan olemassaolosta.

• taahira
        minerva kirjoitti:

eikä todista sitten yhtään mitään, paitsi niille jotka haluavat uskoa kaikki tyhmimmätkin esimerkit todisteeksi jumalan olemassaolosta.

255. Ei ole muuta jumalaa kuin Jumala, elävä, iankaikkinen. Häntä ei saa valtaansa uneliaisuus eikä uni; Hänelle kuuluu kaikki, mikä on taivaassa ja maan päällä. Kuka on se, joka astuisi välittäjäksi Hänen edessään Hänen sallimattaan? Hän tietää, mitä heille on vastedes tuleva ja mitä heillä on ollut menneisyydessä, mutta Hänen viisaudestaan he eivät käsitä muuta kuin minkä Hän tahtoo. Hänen valtaistuimensa käsittää taivaat ja maan, eikä niiden voimassapysyttäminen ole Hänelle taakka; niin, Hän on ylhäinen, valtava.

suura 2

Kyse on kai ansaitaanko ymmärrystä vai ei.

• onnellinen

Niin on Jumala rakastanut maailmaa, että antoi ainoan Poikansa, ettei yksikää joka häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      Joh 3:16

Sitä joka uskoo Häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainoaan Poikaan.
      Joh 3:18

Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään.
      Joh 3:36

• taahira

Allah (swt) sanoo Koraanissa:
        Sano: »Hän, Jumala on yksi, ainoa Jumala, kaikkivaltias. Hän ei ole (toista) synnyttänyt eikä ole (toisesta) syntynyt.
        (Koraani 112:1-4)

Päivän hadith
        Profeetta Muhammed (saas) sanoi:
        Uskoa on enemmän kuin kuutta- tai seitsemääkymmentä lajia. Niistä jaloin on sen vahvistaminen, että ei ole muuta jumalaa kuin Allah, ja vähäisin on poistaa polulta epämukavuutta aiheuttavat asiat. Vaatimattomuus on myös uskon haara.
        [Bukhari ja Muslim]

Www.islamopas.com: päivänjae ja päivän hadithista.

Ei ole tarkoitus pilata onnellisuuttasi, mutta totuutta Jumalasta ja Hänen asioista emme saa muokata mielein.
        Oikean tiedon saanti ja sen kautta totuuden mukaista uskoa löytäminen johtaa meitä autuuteen.

• Onnellinen
        taahira kirjoitti:

Allah (swt) sanoo Koraanissa:
        Sano: »Hän, Jumala on yksi, ainoa Jumala, kaikkivaltias. Hän ei ole (toista) synnyttänyt eikä ole (toisesta) syntynyt.
        (Koraani 112:1-4)

Päivän hadith
        Profeetta Muhammed (saas) sanoi:
        Uskoa on enemmän kuin kuutta- tai seitsemääkymmentä lajia. Niistä jaloin on sen vahvistaminen, että ei ole muuta jumalaa kuin Allah, ja vähäisin on poistaa polulta epämukavuutta aiheuttavat asiat. Vaatimattomuus on myös uskon haara.
        [Bukhari ja Muslim]

Www.islamopas.com: päivänjae ja päivän hadithista.

Ei ole tarkoitus pilata onnellisuuttasi, mutta totuutta Jumalasta ja Hänen asioista emme saa muokata mielein.
        Oikean tiedon saanti ja sen kautta totuuden mukaista uskoa löytäminen johtaa meitä autuuteen.

Minä tiedän, että pelastun, koska tunnen Jeesuksen! Hän rakastaa sinuakin!

Jokainen etsivä löytää.

• taahira
        Onnellinen kirjoitti:

Minä tiedän, että pelastun, koska tunnen Jeesuksen! Hän rakastaa sinuakin!

Jokainen etsivä löytää.

että jokainen etsivä löytää tien Herransa luo, jos Jumala suo.
        Annat tuntemaan iloasi lyhyenkin kirjoituksesi kautta.
        Saatamme olla samalla polulla vaan erona sinä löydät sitä polkua Jeesuksen kautta, taas minä Jeesuken, Muhammadin ja muiden lähettiläiden ja Koraanin kautta....Kumpikin Jumalan siunauksella.

• Yo-kok
        taahira kirjoitti:

että jokainen etsivä löytää tien Herransa luo, jos Jumala suo.
        Annat tuntemaan iloasi lyhyenkin kirjoituksesi kautta.
        Saatamme olla samalla polulla vaan erona sinä löydät sitä polkua Jeesuksen kautta, taas minä Jeesuken, Muhammadin ja muiden lähettiläiden ja Koraanin kautta....Kumpikin Jumalan siunauksella.

Onko kukaan nähnyt jotain opetusta mikä olisi
        jokapäiväisessä puheessa käytössä.Raamatusta
        lähtöisin olevia sanontoja on uskomattoman
        jokapäiväisessä käytössä eri muodoissa.
        Esim. Joka toiselle kuoppaa kaivaa se itse siihen putoaa.
        Missä haaska on sinne korpit kokoontuvat.
        Totuus on sodan ensi uhri.
        Velka on veli otettaessa,veljenpoika maksettaessa.
        Toden puhuja puhuu hyvää,mutta väärä puhuu pahasta.
        Herran pelko on viisauden alku.
        Seura tekee kaltaisekseen.
        Siatkin on veljiä keskenään.
        Älä ole viisas omasta mielestäsi.
        Eteenpäin on elävän mieli.
        Minkä taakseen jättää sen edestään löytää.
        Laiska ja leipä vierastavat toisiaan.
        Anna mieluummin kuin lainaat.
        Joka korkoa ottaa ryöstää lähimmäistään.
        Vääryys ja oikeudenmukaisuus ei asu samassa sydämessä.
        Kirous ja kiitos ei tule samasta suusta.
        Joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu.
        Kun tapat miehen ,tapat itsesi.
        Varas luuli saavansa,mutta menetti omansa.

• Yo-kok kirjoitti:

päässäsi mistä luulet sen johtuvan.

• taahira
        Yo-kok kirjoitti:

Aloitan JUMALAN, laupiaan Armahtajan, nimeen.

1. Ylistys Jumalalle, maailmojen Valtiaalle,

2. armolahjojen Antajalle, laupiaalle Ohjaajalle ja Siunaajalle,

3. jonka hallussa yksin on Tilinteon päivä.

4. Sinua ainoata palvelemme, Sinua huudamme avuksi.

5. Ohjaa meidät oikeata tietä,

6. niiden tietä, joiden osana on Sinun mielisuosiosi

7. ei niiden tietä, jotka ovat Sinun vihasi alaisia, eikä niiden,jotka harhaan eksyvät.

Sodan uhrit totuuden puhujina ihmisten pahuudesta, ihmisten, jotka kiihottavat tai manipuloivat tavallisia heikompia ihmisiä tuhoon.
        Valitettavat esimerkit näkyvät tänäänkin.
        Aseton haavoittunut nuori mies, hyökkääjien sotakomitean vihollistaistelijaksi väittmänä kuoli elossa oloa lopettaneen sotilaan luoteihin...

• Hebron

> islam on oikea tie, rikkaille, köyhille, oppineille, tai vähänoppineillekin. <

Mitä mieltä olet Jeesuksen sanoista:

"Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Joh. 14:6

> Muhammad(saas) on juutalaisten odottama heidän pelastaja, niin myös Jeesuksen ilosanoma. <

Eivätkö muslimit ole hävittämässä israelilaisia?

• taahira

erimielisyydesta tai eriuskomuksesta vapaudumme Jumalan edessä, tuhannelta vuodelta tuntuvana ylösnousemuksenpäivänä.

Myös olemattomasta faktasta, sinun sanojesi mukaan, muslimit olisivat hävittämässä isrelilaisia, en näe tarvetta jatkaa keskustelua.

Mikä on totta ja fakta, on sitä totuus ja todellisuus.
        Mikä on mielikuva ja haluamaväite, on sitä hajoava mielikupla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      129
      2138
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      23
      1573
    3. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1201
    4. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      10
      1167
    5. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1117
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      88
      982
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      82
      852
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      847
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      751
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      691
    Aihe