Toyotat yli 60 vuotiaiden miesten suosiossa

Alfa-Spider

Toyota oli joskus nykyaikainen ja ennenkaikkea luotettava auto; ennen kuin valmistus siirrettiin halpamaihin. Kokemusta omaavat miehet vieläkin kuvittelevat Tojon olevan paras, koska vanha kokemus näin kertoi. Ajat ovat muuttuneet.

Naiset taas eivät ole koskaan olleet Toyotasta kiinnostuneita - kaikenikäiset naiset mielessään näkevät itsensä ajamassa punaisella Alfa-avoautolla Rivieran rantabulevardilla komeita miehiä katsastamassa (todellisuus on valittava ja ankea tero kotona, jonka harrastuksena on Tojon kehuminen Esson baarissa).

60

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jännäjuttusinänsä

      60-vuotiaat ukkelit ja joskus lippispää finninaamat. Myös rattijuopot on yliedustettuna.

      Jostain syystä myös lämpimien maiden maahanmuuttajat suosivat toyotaa. Olisiko niin että ihmisoikeuksia loukkaviin tai sotaakäyviin maihin euroautoja ei edes viedä? Ja tietenkään ruoste ja pakkasaamut eivät ole ongelma.

      • Norsumobiili

        Afrikan savannilla Toyota on suosikkimerkki - Tojolla on ajettu norsuja ja sarvikuonoja karkuun ja siitä on matuille jäänyt luulo, että Tojo pelastaa.


      • SAAPAREMMANKIN
        Norsumobiili kirjoitti:

        Afrikan savannilla Toyota on suosikkimerkki - Tojolla on ajettu norsuja ja sarvikuonoja karkuun ja siitä on matuille jäänyt luulo, että Tojo pelastaa.

        Savannilla ei ruoste raiskaa eikä pakkanen jäädä antureita mutta eiköhän sielläkin ole huomattu toyotan huonontunut laatu.


      • Jumbo_mobiili
        SAAPAREMMANKIN kirjoitti:

        Savannilla ei ruoste raiskaa eikä pakkanen jäädä antureita mutta eiköhän sielläkin ole huomattu toyotan huonontunut laatu.

        Afrikassakin on masai-miehiä alkanut peltottaa ajaessaan Tojolla norsulaumaa karkuun - aikaisemmin Tojoon voi luottaa, nykyään on vähän toisin.


      • Pierre_
        Jumbo_mobiili kirjoitti:

        Afrikassakin on masai-miehiä alkanut peltottaa ajaessaan Tojolla norsulaumaa karkuun - aikaisemmin Tojoon voi luottaa, nykyään on vähän toisin.

        Kauhu meinaa iskeä, kun huomaa että Toyotan suorituskyky ei riitä sarvikuonolta karkuun ajamiseen. Suomessa Tojot ovat usein jonojen ensimmäisiä, mutta Afrikassa voi saada sarven persuksiinsa jos alkaa hidastella.


      • NorsuTojo
        Pierre_ kirjoitti:

        Kauhu meinaa iskeä, kun huomaa että Toyotan suorituskyky ei riitä sarvikuonolta karkuun ajamiseen. Suomessa Tojot ovat usein jonojen ensimmäisiä, mutta Afrikassa voi saada sarven persuksiinsa jos alkaa hidastella.

        Afrikassa Tojoissa pitäisi olla panssaroitu peräosa, koska nykytojojen suorituskyky on sen verran vaatimaton, että on jatkuva sarvivaara.


      • Anonyymi
        NorsuTojo kirjoitti:

        Afrikassa Tojoissa pitäisi olla panssaroitu peräosa, koska nykytojojen suorituskyky on sen verran vaatimaton, että on jatkuva sarvivaara.

        Suomessa tarvittaisiin myös vahvistettu takaosa Tojoihin, koska peräänajo on tavallisin kolarityyppi Tojolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa tarvittaisiin myös vahvistettu takaosa Tojoihin, koska peräänajo on tavallisin kolarityyppi Tojolla.

        Jonokarruna ajelu on vaarallista.


      • Anonyymi
        Pierre_ kirjoitti:

        Kauhu meinaa iskeä, kun huomaa että Toyotan suorituskyky ei riitä sarvikuonolta karkuun ajamiseen. Suomessa Tojot ovat usein jonojen ensimmäisiä, mutta Afrikassa voi saada sarven persuksiinsa jos alkaa hidastella.

        Sarvi persuksissa ei ole leikin asia - täytyy siirtyä suorituskykyisempään autoon.


      • Anonyymi
        NorsuTojo kirjoitti:

        Afrikassa Tojoissa pitäisi olla panssaroitu peräosa, koska nykytojojen suorituskyky on sen verran vaatimaton, että on jatkuva sarvivaara.

        Sarvi persuksissa on vakavasti otettava uhka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sarvi persuksissa on vakavasti otettava uhka.

        Toyotan heikoilla ajo-ominaisuuksilla ei oikein pysty väisteleenkään ja sarvi meinaa tulla persuksiin!


      • Anonyymi
        NorsuTojo kirjoitti:

        Afrikassa Tojoissa pitäisi olla panssaroitu peräosa, koska nykytojojen suorituskyky on sen verran vaatimaton, että on jatkuva sarvivaara.

        Sarvi persuksissa voi olla teron päiväuni.


    • 534534

      Katsoppas saksan tilastoista mitä autoja 60v germaanit ostaa :-)

      • Adolf_Itävallasta

        Mistä semmoinen tilasto löytyy? Onko "aartun kosto" vielä myyntilistoilla?


      • Anonyymi

        Saksassa Toyotan markkinaosuus on jotain 2%. Tojon ostajat ovat siellä friikkejä ja turkkilaisia.


    • Rassukoidenauto

      Ei tartte olla yli 60v. Riittää kun on sellainen "henkinen eläkeläinen" joka on tottunut ottamaan sen mitä saa eikä sitä mitä haluaa.

      Tällaisiq kavereita on olemassa: niillä on joko pettynyt pirttihirmu tai sitten asuvat yksin vanhapoikana, ehkä talon peräkammarissa. Saattavat viljellä vanhempien pientilaa tai nostaa työttömyyskorvausta, tai sitten toimistossa tekevät hanttihommia. Elämä on ohi ja vähään on tyytyminen. Toyota on suuribylpeyden aihe koska ennen oli vain pappatuna.

      • Pentillä.menee.heikosti

        Henkisellä eläkeläisellä Pentti tarkoittaa itseään. Sairaseläke mielenterveydellisistä syistä on virallinen määritelmä. Takuueläkettä monta sataa kuussa.


    • YhteinenKurjuus

      Naapuruston yhteinen kärsimys ja vaiettu kurjuus ajaa hankkimaan harmaan ja onnettoman Toyotan, ettei vaan naapuri hegemonia kärsisi ja parempi auto aiheuttaisi kateutta ja näin joukoista poistamista.

    • Joumään

      Toyotan ostaa sellainen jolla on itsetunto tallella.ei tarvi laittaa sitä autoa pönkittääkseen omaa egoa.
      Eli normi töissäkäyvä perheellinen jolle auto on liikkumisväline paikasta toiseen.
      Ja kyllä näyttäs olevan naisten mieleenkin.
      Suht varmatoiminen ja lämmin auto.
      Sitten vielä sellaiset joille se saksan premium on ollut pettymys.onhanne jämäköitä ajaa,sitä ei pysty kieltää,mutta...jos talvella autossa palelee ja kun niissä enemmän niitä maanantaikappaleita..
      Itsellä 3 saksalaista ollut ja ei yhtää sattunu niin luotettavaa kuin mitä 2 viimeisintä toyoa ollut.
      Kylläse jostakin kertoo.

      • Anonyymi

        "Toyotan ostaa sellainen jolla on itsetunto tallella.ei tarvi laittaa sitä autoa pönkittääkseen omaa egoa."
        Päinvastoin! Toyotan ostaa sellainen joka on epävarma itsestään. Silloin on turvallisimman tuntuista tehdä niin kuin naapurikin.
        Ne joilla on vahva itsetunto, ostavat sellaisen auton kuin haluavat ja hyvälle tuntuu.


    • Ruiseri

      Pumppuu reistaa, kusiputki vuotaa, nivelissä on klappia.

      Sellaiselle miehelle Toyota on mieleen, siinä kun kaikki vain toimii ja toimii maailman tappiin asti. Yksi asia vähemmän murehdittavaksi.

      Älykäs valinta.

      • SeOlet

        Olet se lähes seisemänkymppinen Toyotaa pilkkaava TEL/YEL-eläkeläinen niin laitat omia vikojasi siihen.


      • Ruiseri
        SeOlet kirjoitti:

        Olet se lähes seisemänkymppinen Toyotaa pilkkaava TEL/YEL-eläkeläinen niin laitat omia vikojasi siihen.

        Nyt ymmärsit täysin väärin: viat ovat minussa, mutta Land Cruiserini on autona täydellinen.

        Ja jostain sekin selvisi, että eläkkeeni on esimerkiksi Espoon tasolla ylimmässä desiilissä (eipä ihme, jos "SeOlet" edustaa tavanomaisen älykkyystason tahvoa), joten senkään suhteen ei ole moittimista. Elämä hymyilee, auto, eli tietenkin Toyota, toimii kuin unelma, mutta kuseminen saisi olla kyllä helpompaa ja ripeämpää.


    • ItäRiepuja

      Tuo johtuu siitä faktasta kun sedät aikanaan siirtyivät Ladasta Toyotan ja sehän tuntui upealta. No nyt uskovat edelleen Toyotan kun eivät ymmärrä muita kokeilla

      • Lada_rules

        Ladan ja Toyotan välillä oli tiukka kilpailu 70-luvulla; Toyota oli kesäautona parempi, mutta Lada talviautona. Molemmat niistä ruostuivat nopeasti, joten muita vikoja ehtinyt kehittyä.


      • LuehanSiitä

      • ItäautojenAikaOhi
        Lada_rules kirjoitti:

        Ladan ja Toyotan välillä oli tiukka kilpailu 70-luvulla; Toyota oli kesäautona parempi, mutta Lada talviautona. Molemmat niistä ruostuivat nopeasti, joten muita vikoja ehtinyt kehittyä.

        Totta kyllä että 70-luvulla halvat kaukoidän ritsat kelpasivat kun länsiautoja ei saanut. Sen jälkeen tojo pystyi vielä nostamaan laatuaan jonkin matkaa, mutta siitä on jo aikaa.. Sitten tojolle kävi kuten neukkuautoillekin: sitä ostettiin enään aatteen vuoksi. Tai jos ei tiedetty paremmasta. Kohta sotien jälkeiset suuret ikäluokat painuvat manan majoille. Nuorille ei riispussi enää kelpaa.


      • uiuiuiuiuiu
        ItäautojenAikaOhi kirjoitti:

        Totta kyllä että 70-luvulla halvat kaukoidän ritsat kelpasivat kun länsiautoja ei saanut. Sen jälkeen tojo pystyi vielä nostamaan laatuaan jonkin matkaa, mutta siitä on jo aikaa.. Sitten tojolle kävi kuten neukkuautoillekin: sitä ostettiin enään aatteen vuoksi. Tai jos ei tiedetty paremmasta. Kohta sotien jälkeiset suuret ikäluokat painuvat manan majoille. Nuorille ei riispussi enää kelpaa.

        Tietynlainen umpimielisyys saa ostamaan Tojon kovaan hintaan.,


      • toyotaonykkönen

        Ja tietynlainen umpityhmyys laittaa pään noin sekaisin kun kateuttaan ei pysty peittämään. Ei ole Toyotan eikä sen ostajan vika jos konserni on petteriä päässyt kusettamaan.


      • Vaikeakuvitella
        toyotaonykkönen kirjoitti:

        Ja tietynlainen umpityhmyys laittaa pään noin sekaisin kun kateuttaan ei pysty peittämään. Ei ole Toyotan eikä sen ostajan vika jos konserni on petteriä päässyt kusettamaan.

        On kyllä vaikea kuvitella ihmistä joka olisi kateellinen toyotasta. Ehkä joku ottaisi toyon mielummmin kuin ei mitäön mutta kun aina ja kaikidsa hintaluokissa eurooppamainen tarjoaa enemmän vastinetta rahallle.


      • Ruiseri
        Vaikeakuvitella kirjoitti:

        On kyllä vaikea kuvitella ihmistä joka olisi kateellinen toyotasta. Ehkä joku ottaisi toyon mielummmin kuin ei mitäön mutta kun aina ja kaikidsa hintaluokissa eurooppamainen tarjoaa enemmän vastinetta rahallle.

        Minulla sellaisia tulee vastaan ihan vain Motonetin parkkipaikalla. Tulevat ihastelemaan hyvin varusteltua Land Cruiseriani, malli J150. Eipä sille edes eurooppalaista kilpailijaa löydy, Dicoveryt ja vastaavat ovat paalissa ennen kuin LC on edes kunnolla sisäänajettu. MB ja BMW:n "maastureita" ei kannata edes laittaa samalle viivalle. G-mersu ehkä panisi kampoihin jonkin matkaa, mutta siinäkin on laatuongelmia ja hinta lähes kolminkertainen.


      • ei.ihme
        Ruiseri kirjoitti:

        Minulla sellaisia tulee vastaan ihan vain Motonetin parkkipaikalla. Tulevat ihastelemaan hyvin varusteltua Land Cruiseriani, malli J150. Eipä sille edes eurooppalaista kilpailijaa löydy, Dicoveryt ja vastaavat ovat paalissa ennen kuin LC on edes kunnolla sisäänajettu. MB ja BMW:n "maastureita" ei kannata edes laittaa samalle viivalle. G-mersu ehkä panisi kampoihin jonkin matkaa, mutta siinäkin on laatuongelmia ja hinta lähes kolminkertainen.

        Motonetin pihassa onkin päivittäin Tojomiesten kokoontumisajot, varaosia kun pitää saada paljon ja halvalla.


      • Vikavalinta
        Vaikeakuvitella kirjoitti:

        On kyllä vaikea kuvitella ihmistä joka olisi kateellinen toyotasta. Ehkä joku ottaisi toyon mielummmin kuin ei mitäön mutta kun aina ja kaikidsa hintaluokissa eurooppamainen tarjoaa enemmän vastinetta rahallle.

        Minä koen suurta mielihyvää ja tyydytystä kun näen pääasiassa saksanseisojia tienposkessa konepelti pystyssä tai muuten vaan hylättynä. Vanhana pitkäaikaisena konsernimerkin omistajana koen myös hieman jonkinlaista vahingon iloa kun eivät olleet päässeet irti huijarin liekanarusta. Oiskohan jäänyt öljyn kulutus ja jakopää huolto hoitamatta? Vai olisiko DSG nykäissyt ja arponut vapaalle alta millisekunnin kun se on tunnetusti nopea laatikko.


      • Sarkasmia
        Vikavalinta kirjoitti:

        Minä koen suurta mielihyvää ja tyydytystä kun näen pääasiassa saksanseisojia tienposkessa konepelti pystyssä tai muuten vaan hylättynä. Vanhana pitkäaikaisena konsernimerkin omistajana koen myös hieman jonkinlaista vahingon iloa kun eivät olleet päässeet irti huijarin liekanarusta. Oiskohan jäänyt öljyn kulutus ja jakopää huolto hoitamatta? Vai olisiko DSG nykäissyt ja arponut vapaalle alta millisekunnin kun se on tunnetusti nopea laatikko.

        Ja hyvillä mielin palaat Esson baariin kertomaan, kuinka Toyota on hyvä.


      • Tietolisäätuskaa
        Sarkasmia kirjoitti:

        Ja hyvillä mielin palaat Esson baariin kertomaan, kuinka Toyota on hyvä.

        Siinäkö kaikki? Muuten hyvä, mutta kun ei ole enää Esson baaria , mutta vw- ongelmat vaan pysyy ja pahenee jos eivät
        tule "parempaan kuntoon"


      • Tietoa_on
        Tietolisäätuskaa kirjoitti:

        Siinäkö kaikki? Muuten hyvä, mutta kun ei ole enää Esson baaria , mutta vw- ongelmat vaan pysyy ja pahenee jos eivät
        tule "parempaan kuntoon"

        Terojen tarinat ovat pysyneet samoina, vaikka ovatkin siirtyneet toisen nimiseen kahvilaan (terot tuskin ovat edes huomanneet huoltamon nimen vaihtumista).


      • olisiko.parannettavaa
        Tietoa_on kirjoitti:

        Terojen tarinat ovat pysyneet samoina, vaikka ovatkin siirtyneet toisen nimiseen kahvilaan (terot tuskin ovat edes huomanneet huoltamon nimen vaihtumista).

        Sinulla tietenkin on jokin uskottava linkki väitteillesi ja paskanjauhannallesi? Et ole tainnut itse tulla "parempaan kuntoon" kun jutut ovat noin sekavia.


      • Pentin_mielikuvitus
        olisiko.parannettavaa kirjoitti:

        Sinulla tietenkin on jokin uskottava linkki väitteillesi ja paskanjauhannallesi? Et ole tainnut itse tulla "parempaan kuntoon" kun jutut ovat noin sekavia.

        Ei skitsofrenia parane, ainakaan tämänpäivän tiedolla. Pentillä on vaikea vaihe päällä kun kaikki kaatuu niskaan ja pitäisi keksiä jokin uskottava vale jotta pääsisi kehumaan taas lomanviettoa vaikka Espanjassa kuten kuukausi sitten. Harmi kun kärähti siitäkin niin nolosti. Oksentelu palstalle ei ainakaan vähentynyt yhtään koko ns. loman aikana.


      • Varmaatietoa
        olisiko.parannettavaa kirjoitti:

        Sinulla tietenkin on jokin uskottava linkki väitteillesi ja paskanjauhannallesi? Et ole tainnut itse tulla "parempaan kuntoon" kun jutut ovat noin sekavia.

        Pelkkää omaa empiiristä tutkimusta; kyllä terot erottaa nurkkapöydästä.
        Lisäksi Alfani kyytiin änkeävät terojen muijat kuvailevat asiaa varsin elävästi (melkoisia kauhutarinoita).
        Tämä Tojo-palstan Hönö on säälittävyydessään ihan omaa luokkaa; ketä oikeasti kiinostaa hänen Pentti-harhat.


      • Jorma_vaan
        Tietolisäätuskaa kirjoitti:

        Siinäkö kaikki? Muuten hyvä, mutta kun ei ole enää Esson baaria , mutta vw- ongelmat vaan pysyy ja pahenee jos eivät
        tule "parempaan kuntoon"

        Terot kokoontuvat "henkiseen Esson baariin", vaikka baarin nimi on toki nykyään jotain muuta. Olisi huikea liikeidea perustaa "Esson Baari" niminen kuppila (Laahdessa on Möysän baari eli Mössö on logoltaan kopioitu Esson logosta).


      • Yökyöpelin
        Vaikeakuvitella kirjoitti:

        On kyllä vaikea kuvitella ihmistä joka olisi kateellinen toyotasta. Ehkä joku ottaisi toyon mielummmin kuin ei mitäön mutta kun aina ja kaikidsa hintaluokissa eurooppamainen tarjoaa enemmän vastinetta rahallle.

        Tämä oli hankala heitto, koska ei Toyotaa ilmaiseksi saa. Toyotan valmistamisessa on säästetty luuta myöden, mutta ei se silti ilmaiseksi ole muuttunut.


      • ABC-Market
        Sarkasmia kirjoitti:

        Ja hyvillä mielin palaat Esson baariin kertomaan, kuinka Toyota on hyvä.

        Esson baari menestyy Tojo-Terojen ansiosta ;)


      • Esson-baariin
        ABC-Market kirjoitti:

        Esson baari menestyy Tojo-Terojen ansiosta ;)

        Esson baari pitäisi saada joka kylään ihan terojen mielenterveyden vuoksi. Esson baarissa on hyvä ihastella turkkilaisen autonsa erinomaisuutta ja ei tarvitse kuunnella Audi-Arskan naureskelua.


      • Anonyymi
        ei.ihme kirjoitti:

        Motonetin pihassa onkin päivittäin Tojomiesten kokoontumisajot, varaosia kun pitää saada paljon ja halvalla.

        Tojo miitti Motonetin pihassa on läheistä sukua Kummeli-sketsin lada-kokoontumiselle.


      • Anonyymi
        olisiko.parannettavaa kirjoitti:

        Sinulla tietenkin on jokin uskottava linkki väitteillesi ja paskanjauhannallesi? Et ole tainnut itse tulla "parempaan kuntoon" kun jutut ovat noin sekavia.

        Jep linkki kyllä löytyy tojopappojen paskanjauhannalle: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15494693/toyotat-yli-60-vuotiaiden-miesten-suosiossa

        Ja toyotan laatua voit pohtia vaikka tradin tilastosta jossa todetaan että tojoa yyritetään viimeisen kerran käyntiin keskimäärin 200 000 km:n kohdalla, ja syy löytyy Vi Bilägaren kattavasta ruoatetutkimuksesta - siellä toitsu on yksi huonoimmista.

        Tojovaari kuitenki ajas äärimmäisen vähän ja huoltaa ohelman mukaisesti paljon, joten katsastusmenestys on pysynyt hyvänä.


    • cash.deal

      Toyota ostetaan yleensä omalla rahalla ja jopa lukiolaistyttökin hankki sellaisen lehtijutun mukaan juuri kortin saatuaan, hybridin tietenkin. Monet muut hankitaan tilapäiskulkuneuvoiksi, joita vaihdetaan muutaman vuoden välein kunnes ne paalataan viimeistään 10 vuotiaina.

    • automyyjänongelma

      Minkäs ikäinen ja merkkinen olikaan se Pohjois-Karjalan yleisin auto? Miksei sinne ole valikoitunut esim. Skoda tai Volkkari? Miksi se on Avensis?Typerillä "halpis- ja terojutuilla" ei enää kannata yrittää, kun kohtuuhintainen laatu, luotettavuus ja varmatoimisuus ratkaisevat. Trafin julkaisemat katsastustilastot todistavat faktan, Mitä vanhempi vuosikerta, sitä varmemmin Toyota dominoi viattomimpana kärjessä.

      • Tero-ongelma

        Pohjois-Karjalassa on taitavia hitsareita, jotka saavat jopa Tojon pidettyä koossa - uutta peltiä kuluu tosin paljon korjauksissa.
        Katsastusvarmuus on hyvä mittari huoltotoiminnalle. Kun auto korjataan kuntoon ennen katsastusta, se menee katsastuksessa läpi. Ei katsastusvarmuus auton laadusta mitään kerro.


      • arpaonnea
        Tero-ongelma kirjoitti:

        Pohjois-Karjalassa on taitavia hitsareita, jotka saavat jopa Tojon pidettyä koossa - uutta peltiä kuluu tosin paljon korjauksissa.
        Katsastusvarmuus on hyvä mittari huoltotoiminnalle. Kun auto korjataan kuntoon ennen katsastusta, se menee katsastuksessa läpi. Ei katsastusvarmuus auton laadusta mitään kerro.

        Onko oikein tutkimustietoa vai oksensitko katkeruuttasi ja kateuttasi omasta katkeroituneesta päästäsi vai mistä päättelit ettei katsastusvarmuus kerro mitään laadusta? Ei ainakaan trafin julkaisemissa katsastustilastoissa kerrota sanallakaan mistään korjauksista eikä pellin kulumisesta ? Ei tunnu kovin uskottavalta että eniten korjausta vaativa auto valikoituisi yleisimmäksi merkiksi minnekkään. Eivät jalat tukevasti massa olevina, vaan ole halunneet vikamaailman ja huijauksen maksumiehiksi, vaan mieluummin nauttivat mielenrauhasta, kuullostaisi uskottavammalta. Eikö? Opit tietämään paremmin asioita kun vanhenet ja jopa saatat viisastutua.


    • Alfa-Jorma

      Mikä saa naisen hurahtamaan teron kumppaniksi? Varmasti on ollut etukäteen nähtävissä, kuinka ankeaa elo teron kanssa tulee olemaan.
      Naiset yleensä ajattelevat asioita eteenpäin, kenties teron yksinkertaisuus ja umpimielisyys on ollut osa houkutusta - tero ei karkaa mihinkään, vaikka välillä käy irrottelemassa Alfa-miehen kanssa. Toyota on varmaa kaurapuuroa (ei hyvä missään), vähän kuin omistajansa.

    • kjhgfdsa

      Toyota on edelleenkin luotettava auto muutamia hairahduksia lukuunottamatta, ei tartte kuin katsoa Trafin tilastot.

      • kijhugyftdrse

        Muistit kommentoida omaa ulostustasi :)
        Vanhat Tojot olivat luotettavia ja hyvistä Japanialaisista komponenteista koottuja - ajat ovat muuttuneet.
        Kustannuskriisissä painiva Toyota kuristaa komponenttitoittajia säästövaateilla (laatu on laskenut) ja lisäksi tuotanto on siirretty halpamaihin.


      • Tojo_joo
        kijhugyftdrse kirjoitti:

        Muistit kommentoida omaa ulostustasi :)
        Vanhat Tojot olivat luotettavia ja hyvistä Japanialaisista komponenteista koottuja - ajat ovat muuttuneet.
        Kustannuskriisissä painiva Toyota kuristaa komponenttitoittajia säästövaateilla (laatu on laskenut) ja lisäksi tuotanto on siirretty halpamaihin.

        Komponenttitoimittajat ovat myös joutuneet siirtämään tuotantonsa halpamaihin Tojon kuristavan politiikan takia.


    • Näin_Se_Vaan_On

      Kolmekymppisenä Alfa miehenä olisin toki aika huolestunut jos jään toiseksi kuusikymppiselle Tpyota miehelle. Mutta mitäpä sitä totuutta kyseenalaistamaan.

    • TojoTero

      Kyllä vanhat toyotat kestää. Vanhat papat ajaa niillä kädet täristen ja naama kiinni tuulilasissa kerran viikossa mamman kanssa kirkonkylään kaupalle. Vuodessa kilometrejä tulee noin 5000.

      • aasialainenKusetusHuh

        Ja kun huolella pesee, eikä aja märällä ja huollattaa ahkerasti, niin Toyotakin kestää ja loistaa katsastustilastoissa, tirsk!


      • analisaattori
        aasialainenKusetusHuh kirjoitti:

        Ja kun huolella pesee, eikä aja märällä ja huollattaa ahkerasti, niin Toyotakin kestää ja loistaa katsastustilastoissa, tirsk!

        Vaikka ottaa koville Toyotan ylivoima, niin ei sitä mikään pakota tänne oksentamaan. Räkänokastakin saattaa tulla mies mutta tyhjän höpöttäjästä ei milloinkaan.


      • P.e.n.t.t.i
        analisaattori kirjoitti:

        Vaikka ottaa koville Toyotan ylivoima, niin ei sitä mikään pakota tänne oksentamaan. Räkänokastakin saattaa tulla mies mutta tyhjän höpöttäjästä ei milloinkaan.

        Enhän minä ole sellaista ikinä väittänytkään että minusta joskus mies tulisi. Ja näin kuusikymppisenä se alkaa olla jo myöhäistä muutenkin. Kaikki elämässä on mennyt päin helvettiä.


      • Lueskelija
        P.e.n.t.t.i kirjoitti:

        Enhän minä ole sellaista ikinä väittänytkään että minusta joskus mies tulisi. Ja näin kuusikymppisenä se alkaa olla jo myöhäistä muutenkin. Kaikki elämässä on mennyt päin helvettiä.

        Hienoa jos olet Pentti itsekin ymmärtänyt täydellisen epäonnistumisesi.


      • Anonyymi
        Lueskelija kirjoitti:

        Hienoa jos olet Pentti itsekin ymmärtänyt täydellisen epäonnistumisesi.

        Hönö taas näkee pentteja. Liika tojo-palstalla roikkuminen saa näkemään harhoja.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe