tänään tuli se kosinta

pullukka

Viitaten ed. pullukka viestiin.....huh tätä pelkäsin..viikon sisällä sormus jo tänään mukana.. huomaaan kylläkin että hän nauttii seurastani ja minä myös hänen. Mutta tämä menee liian kovaa ja nopeaa tahtia minulle.Minun pitää harkita,minulle pitää antaa aikaa ainakin puoli vuotta Siis apuva..niin täysin lätkässä minuun..pullukkaan (meinaisin sanoo, mene psyk.polille)hih..mun on pakko jarruuttaa sen menoa...en suostu mihinkään tässä vaiheessa

17

1734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Juokse karkuun niin lujaa kuin paaset. Tuo ei vaikuta terveelta. Jos annat asia viela jatkua, loydat itsesi pahimmasta sotkusta kuin mita olisit koskaan osaanut odottaa. Ei ainostaan henkisesti mutta myos taloudellisesti.

• Nipsu

Tuo on jo kummallisen tuntuista...täytyy myöntää.
        Ei kukaan viikossa rakastu niin paljon, että haluaisi viettää loppuelämän toisen kanssa.
        Kysy vähän. jutelkaa.

• Myös kosittu
        Nipsu kirjoitti:

Tuo on jo kummallisen tuntuista...täytyy myöntää.
        Ei kukaan viikossa rakastu niin paljon, että haluaisi viettää loppuelämän toisen kanssa.
        Kysy vähän. jutelkaa.

Minua kosittiin noin 3 viikkoa seurustelun alusta. Pyysin aikalisää. Seuraava kosinta tuli 2 kuukauden jälkeen. Sanoin, että kihlautuminen on lupaus avioliittoon ja meillä molemmilla on pitkät avioliitot takana. Hän oli naimisissa 30 v. vaimon kuolemaan asti ja itse olin 22 v. eroon asti, joten sovittiin, että katsotaan nyt elämää eteenpäin vähintään vuosi.Alkuhuuman täytyy ensin tasaantua. Asumme saman katon alla. Molemmilla on omat kodit, joten muutamme paikasta toiseen muutaman viikon välein.Hän on pyytänyt minua myymään asuntoni. Aion tehdä sen, mutta ostan itselleni pienemmän. Pidän selustani turvattuna.Taloudellisesti olemme molemmat omillamme.

• Myös kosittu kirjoitti:

Minua kosittiin noin 3 viikkoa seurustelun alusta. Pyysin aikalisää. Seuraava kosinta tuli 2 kuukauden jälkeen. Sanoin, että kihlautuminen on lupaus avioliittoon ja meillä molemmilla on pitkät avioliitot takana. Hän oli naimisissa 30 v. vaimon kuolemaan asti ja itse olin 22 v. eroon asti, joten sovittiin, että katsotaan nyt elämää eteenpäin vähintään vuosi.Alkuhuuman täytyy ensin tasaantua. Asumme saman katon alla. Molemmilla on omat kodit, joten muutamme paikasta toiseen muutaman viikon välein.Hän on pyytänyt minua myymään asuntoni. Aion tehdä sen, mutta ostan itselleni pienemmän. Pidän selustani turvattuna.Taloudellisesti olemme molemmat omillamme.

Kannattaako asuntoa myydä,olisiko mahdollista esim. laittaa oma asunto vuokralle.
        Irtonainen raha,jonka välirahana saa saattaa olla hetken päästä "muisto" vain.
        Tai voisiko mies myydä oman asuntonsa,onko hän valmis luopumaan kodistaan,ehdotappa asiaa niin voit samalla nähdä,oletko tasa-arvoisessa asemassa suhteessanne.Ja jos avioliittoon aikoo,kannattaa tehdä avoiehtosopimus,koska omaisuutensa on vuosien saatossa hankkinut ja samalla kummankaan osapuolen sukulaiset eivät "pääse" arvostelemaan" suhdettanne talousperusteilla.
        Näin ehdotan,vaikka itse kolmekymmentä vuotta sitten muuttaessani nykysen puolisoni kanssa yhteiseen asuntoon,ensimmäisenä arjen asiana,menimme pankiin ja laitoimme vain yhden tilin,jossa oli molempien nimet.Mutta tilanne omaisuuden suhteen oli lähes nolla ja oli mukavampi lähteä yhteistä elämää rakentamaan tasa-arvon ja luottmuksen pohjalle.

Sori,meni vähän pitkäpiimäiseksi yksinpuheluksi tämä kirjoitus,mutta en kuitenkaan malttanut olla puuttumatta aiaan.Ja eihä tätä pidä ottaa minään opinkappaleena vaan subjektiivisena ulkopuolisen henkilön mielipiteenä.

Onnea ja kestävää rakkautta myös teille.

• myös kosittu
        emw34 kirjoitti:

Kannattaako asuntoa myydä,olisiko mahdollista esim. laittaa oma asunto vuokralle.
        Irtonainen raha,jonka välirahana saa saattaa olla hetken päästä "muisto" vain.
        Tai voisiko mies myydä oman asuntonsa,onko hän valmis luopumaan kodistaan,ehdotappa asiaa niin voit samalla nähdä,oletko tasa-arvoisessa asemassa suhteessanne.Ja jos avioliittoon aikoo,kannattaa tehdä avoiehtosopimus,koska omaisuutensa on vuosien saatossa hankkinut ja samalla kummankaan osapuolen sukulaiset eivät "pääse" arvostelemaan" suhdettanne talousperusteilla.
        Näin ehdotan,vaikka itse kolmekymmentä vuotta sitten muuttaessani nykysen puolisoni kanssa yhteiseen asuntoon,ensimmäisenä arjen asiana,menimme pankiin ja laitoimme vain yhden tilin,jossa oli molempien nimet.Mutta tilanne omaisuuden suhteen oli lähes nolla ja oli mukavampi lähteä yhteistä elämää rakentamaan tasa-arvon ja luottmuksen pohjalle.

Sori,meni vähän pitkäpiimäiseksi yksinpuheluksi tämä kirjoitus,mutta en kuitenkaan malttanut olla puuttumatta aiaan.Ja eihä tätä pidä ottaa minään opinkappaleena vaan subjektiivisena ulkopuolisen henkilön mielipiteenä.

Onnea ja kestävää rakkautta myös teille.

Moi
        Kirjoitin,että myyn asunnon, mutta ostan pienemmän.Pidän selustani turvattuna. En tarvitse yksin melkein sataa neliötä.En uskaltaisi jäädä toisen armoille, jos huonosti sattuu käymään.

• HÖH!
        myös kosittu kirjoitti:

Moi
        Kirjoitin,että myyn asunnon, mutta ostan pienemmän.Pidän selustani turvattuna. En tarvitse yksin melkein sataa neliötä.En uskaltaisi jäädä toisen armoille, jos huonosti sattuu käymään.

Etkös sinä olekaan onnellinen perheenisä?

• edellinen
        HÖH! kirjoitti:

Etkös sinä olekaan onnellinen perheenisä?

viesti oli pullukan kirjoittama.
        Heräävätköhän epäilykset lopultakin ??

• toimit.Silloin kun vauhti nousee liian kovaksi,on hyvä jarruttaa menoa.

Aivan sopivaa on aikuisten nauttia myös toistensa seurasta ja nauttia tunteista jota kumpikin toisissaan saa aikaan.

Tunnut olevan onneksi jalat maassa vaikka tunteet hipovat pilviä.
      Puoli vuotta menee nopeasti ja ei pitäisi olla toiselle osapuolelle myöskään liian pitkä aika odottaa seuraavan vaiheeseen "astumista".
      Varmasti myös kummankin osapuolen omaisuuden hallinta kannattaa säilyttää tahoillaan.
      Silloin voi olla varmempi kumpaisenkin ihastumisen/rakastumisen aitoudesta vain henkilöön,ei toisen omaisuuteen.

Onni ja rakkaus eläämääsi kantakoon.

• pullukka

Joo......onneksi on järkeä sen verran päässä vaikka taivaskin on lähellä.. en missään nimessä suostu hänen kosintaan. Hänellä on oma koti ja minulla oma, joten varmistan selustan.
        Jotenkin hän vai sekoittaa pääni, mutta tiedän että se arki tulee nopeassti vastaan, ja hyvä niin.

• se olla

rakkautta ensi silmäyksellä??? Meille ainakin kävi niin nelisen vuotta sitten. Kihlauduimme kolmannella kerralla kun tavattiin. Kummallakin oli pitkä, päättynyt liitto takana. Yhteen muutimme puolen vuoden kuluttua vasta, johtuen lapsen koulunkäynnistä(oli nimittäin pitkä muuttomatka,500km). Ei silloin epäilyttänyt kyllä yhtään, sen tietää kyllä heti tai ei sitten milloinkaan...ja ihan OK menee!!! ROHKEA ROKAN syö...elämähän on riskien ottamista, ei parisuhteelle voi antaa takuulappua. Ja tässä iässä ei enää ole aikaa "vongata" ja pähkäillä suuntaan ja toiseen, elämä menee muutenkin ohi kovaa kyytiä.

• Milla

...kannattaa kuunnella eikä ottaa turhia riskejä kun kysymyksesä on kuitenkin elämän tärkein asia.

En ymmärrä lainkaan sellaisia hoppuhousuja, jotka harkitsematta ryntäävät tekemään sitä sun tätä ajattelematta. Sitten epäonnen hetkellä itketään toisia apuun, että otti, petti, vei...

Mikä kiire tällä iällä on kihloihin tai naimisiin. Kyllä hyvää kannattaa odottaa ja hyvä odottaa, jos on puhtaat jauhot taskussa.

• laiheliini

Miehellä näyttää olevan hirveä hätä sitoutua päätä pahkaa.Ei kai ole juuri heitetty edellisestä suhteesta, näyttää nimittäin niin niin tutulta kaavio,että viikossa kihloihin ja sitä rataa.Sinulla on järkeä ja kokemusta ja elämä ihan kunnossa.Jos mies ei suostu olemaan ystävyyssuhteessa rauhassa,jossain mättää.Ehkä siellä luonnepuolella tulisi jatkossa ongelmia kaapin paikasta,henkisen kaapin.Minun mielipiteeni.

• Yks täti vaan

Luin sen aikaisemmankin kertomuksesi,jotenkin tuntuu hänellä olevan tosi kiire sitoa sinut,oletko varakas?

• pullukka

Kiire on hänellä....tulee hakemaan minut töitten jälkeen syömään...sen jälkeen pyysin vapaaillan, koska pitää pyykätä, siivotayms.kotitöitä..

Täällä en kyllä kerro varallisuudestani tai varattomuudestani...sorry

• JOO
        pullukka kirjoitti:

Kiire on hänellä....tulee hakemaan minut töitten jälkeen syömään...sen jälkeen pyysin vapaaillan, koska pitää pyykätä, siivotayms.kotitöitä..

Tai on tainnut jo onkia selville?

• Wanha ja laiha
        pullukka kirjoitti:

sitä miestä, Pullukka! Merkit viittaavat aivan selvästi narsistiin. Hän tulee AINA vaatimaan sinulta ylistystä ja ihastusta, ruinaamaan sitä, ja jos ei saa, lyö ja lyö lujaa!
        Olin työkaverina 20 v narsistilla ja näin pelin, mitä hän veti. Tuskallinen kestettävä, vaikka ihan alussa viehättävä.
        Vielä kerran: IRTI hänestä. Mitä pikemmin, sitä parempi! Mieluummin ilman kuin tuollaisen kanssa. Ehdottomasti!!!

• Kakku

Aika erikoinen ja itsevarma ukkeli, jos sormuksenkin osti keskustelematta asiasta kanssasi. Vaikuttaa kieltämättä hämäräpuuhilta. Mutta toisaalta:aikoinaan mieheni kosi minua 2 viikon seurustelun jälkeen. Ja minähän suostuin. Tilanne oli kyllä ihan toisenlainen, koska olimme asuneet samalla paikkakunnalla kumpikin ikämme ja tiedettiin toisemme "ei-hämäräihmisiksi." Tiedätkö yhtään hänen taustaansa? Jos et, niin ole tosi varovainen. Tämä maailma kantaa päällään paljon pahoja ihmisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      44
      2972
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2631
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2584
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      101
      2244
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      48
      2084
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      338
      1874
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1546
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1408
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1188
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      28
      1175
    Aihe