matoja

höpöhöpö

Kissallani tuntuu olevan jatkuvasti matoja. madotan sen kolmesti vuodessa eläinlääkärin suosittelemalla lääkkeellä mutta aina sillä tuntuu olevan. Olisko kellään mitään hajua mitä sellaista se syö että se saa niitä aina. eläimiä, kuten hiiriä, rottia ja lintuja se ei ole mielestäni koskaan syönyt, melkein aina pyörii tuossa ihan lähettyvillä että näkisin kyllä jos sillä olis joku elukka mukana, jättäis raatoja maahan niinkuin toinen kissani.

12

1714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissatyttö

      Ehkäpä madot eivät ole lähteneet ollenkaan pois. Omalla kissallani oli sama asia, tuntui että jatkuvasti matoja. Eläinlääkäriltä kysyessäni huomasin, että olin koko ajan käyttänyt sellaista lääkettä mikä ei tehoa juuri niihin matoihin, joita kissalla oli. Oletko käynyt eläinlääkärillä?

      • Anonyymi00008

        Meillä oli joskus kissa jolle naapurit toi perkuujätteet ja se kuoli ostoihin. Valkoisia matoja tuli ulos sen peräsuolessa huoneen matolle matolääkkeen jälkeen. Ei mitään voinut enää.


    • :o)

      Anna tarpeeksi tehokas matokuuri tai pyydä lääkäriltä loishäätöpiikki. Apteekeissa myydään vain paria matolääkettä, mitkä tehoaa oikeastaan kaikkiin. Leveä heisimato on ainut poikkeus, mutta sitä kissallasi tuskin on, jollei syö raakaa järvikalaa.

      Periaatteessa madotus täytyisi tehdä 6vko:n välein ulkoilevilla ja saalistavilla kissoilla. Se on jonkun...en muista minkä- madon elinkierto, mitä voi tulla myyristä.

      Matolääkkeellähän ei ole ennalta ehkäisevää vaikutusta, vaan se poistaa juuri ne, jotka sillä hetkellä on kissassa.

      Jokatapauksessa pidän vähintään 4 kerran madotusta tarpeellisena, sisäkissoilla riittää 2 kertaa, silloin, kun maa sulaa ja kun maa jäätyy.

      • Anonyymi00009

        Kissat syö kalojen perkuujätteet niistä ne saa madot.


    • Sipsu

      ..siksi kertaalleen madotus ei riitä, koska matolääkkeet ei tehoa koteloihin. Ja taas kuoriutuu matoja lisää.. Siksi madotus tulisi uusia 1-2viikon kuluttua ja vaihdella merkkejä. Stronghold vaikuttaa kuukauden ja on halvempi ja kivuttomampi kuin loishäätöpiikki.

      • Tiinu

        Mie vaan hölmönä kysyn, että onko seiti järvikalaa? Voiko siis raa'asta seitistä kissa saada matoja? Minusta tuntuu, että mein kissalla on kanssa matoja (sisäkissa). Olen madottanut Axilurilla jo peri kertaa tänä vuonna, mutta turkki on eloton ja karvaa lähtee ihan älyttömästi..Ois kiva, jos joku vois vastata tähän kysymykseen! Thänks!! :D


      • Sipsu
        Tiinu kirjoitti:

        Mie vaan hölmönä kysyn, että onko seiti järvikalaa? Voiko siis raa'asta seitistä kissa saada matoja? Minusta tuntuu, että mein kissalla on kanssa matoja (sisäkissa). Olen madottanut Axilurilla jo peri kertaa tänä vuonna, mutta turkki on eloton ja karvaa lähtee ihan älyttömästi..Ois kiva, jos joku vois vastata tähän kysymykseen! Thänks!! :D

        Sei on merikala ja vielä pakastettu, yleensä. Siitä ei pitäisi matoja tulla. Axilurititko max kahden viikon välein? Muuten ei vastaavaa hyötyä välttämättä ole. Kannattaisi varmuudeksi pistää Stronghold, koska Axilur ei oikein enää potki.

        Elottomaan ja runsaasti vaihtuvaan turkkiin voisi kuitenkin ennemminkin olla syynä huono ruoka(marketin ruuat), kuiva huoneilma, vitamiininpuutos. Mikäli se syö kökköruokaa, vaihda parempaan ja "kalliimpaan". Oikeastihan nämä laadukkaammat eläinkaupasta tulevat halvemmaksi, koska niissä on enemmän ravintoa ja niitä ei niin paljoa kulu. Seiti ei ole sitten laadukasta ravintoa, vaan ravinnotonta vatsantäytettä, kala myös tuhoaa tiamiinia, joten sitä saa antaa vain kerran viikossa.

        Anna vitamiinilisiä, Biorionia ja Pirskattia ja monipuolisesti lihaa.


      • Tiinu
        Sipsu kirjoitti:

        Sei on merikala ja vielä pakastettu, yleensä. Siitä ei pitäisi matoja tulla. Axilurititko max kahden viikon välein? Muuten ei vastaavaa hyötyä välttämättä ole. Kannattaisi varmuudeksi pistää Stronghold, koska Axilur ei oikein enää potki.

        Elottomaan ja runsaasti vaihtuvaan turkkiin voisi kuitenkin ennemminkin olla syynä huono ruoka(marketin ruuat), kuiva huoneilma, vitamiininpuutos. Mikäli se syö kökköruokaa, vaihda parempaan ja "kalliimpaan". Oikeastihan nämä laadukkaammat eläinkaupasta tulevat halvemmaksi, koska niissä on enemmän ravintoa ja niitä ei niin paljoa kulu. Seiti ei ole sitten laadukasta ravintoa, vaan ravinnotonta vatsantäytettä, kala myös tuhoaa tiamiinia, joten sitä saa antaa vain kerran viikossa.

        Anna vitamiinilisiä, Biorionia ja Pirskattia ja monipuolisesti lihaa.

        Kiitos vinkistä! :)
        Axilurin oon antanu just tuon kahen vkon välein. Täytyy kai käydä se stronghold vielä ottamassa..
        Tuosta ruoasta..Kisu syö Nutron hairball ruokaa eli kuivaruoan pitäisi olla ihan laadukasta. Ongelmana onkin se, että kissamme on ylinirso ja ei söisi oikein muuta kuin kuivaruokaa ja joskus seitiä. Kaikenmaailman maksat, kanat ja possut oon kokeillu, mutta ei. Oisko kellään lisää hyviä vinkkejä, mitä lihaa kannattaa kokeilla? Kiitoksia taas! :)


      • Anonyymi00010
        Tiinu kirjoitti:

        Mie vaan hölmönä kysyn, että onko seiti järvikalaa? Voiko siis raa'asta seitistä kissa saada matoja? Minusta tuntuu, että mein kissalla on kanssa matoja (sisäkissa). Olen madottanut Axilurilla jo peri kertaa tänä vuonna, mutta turkki on eloton ja karvaa lähtee ihan älyttömästi..Ois kiva, jos joku vois vastata tähän kysymykseen! Thänks!! :D

        Axilut on myös koirille. Mutta kissa tarvii monia lääkkeitä ja puhdasta juomavettä.


      • Anonyymi00011
        Sipsu kirjoitti:

        Sei on merikala ja vielä pakastettu, yleensä. Siitä ei pitäisi matoja tulla. Axilurititko max kahden viikon välein? Muuten ei vastaavaa hyötyä välttämättä ole. Kannattaisi varmuudeksi pistää Stronghold, koska Axilur ei oikein enää potki.

        Elottomaan ja runsaasti vaihtuvaan turkkiin voisi kuitenkin ennemminkin olla syynä huono ruoka(marketin ruuat), kuiva huoneilma, vitamiininpuutos. Mikäli se syö kökköruokaa, vaihda parempaan ja "kalliimpaan". Oikeastihan nämä laadukkaammat eläinkaupasta tulevat halvemmaksi, koska niissä on enemmän ravintoa ja niitä ei niin paljoa kulu. Seiti ei ole sitten laadukasta ravintoa, vaan ravinnotonta vatsantäytettä, kala myös tuhoaa tiamiinia, joten sitä saa antaa vain kerran viikossa.

        Anna vitamiinilisiä, Biorionia ja Pirskattia ja monipuolisesti lihaa.

        Kalamaksa öljyä apteekista.


    • Anonyymi00007

      Kaikissa malleissa on joku matolaji . Turskamato. Tai muu. Kypsennä pitkään niin kuolevat.

    • Anonyymi00012

      Vanha kansa tiesi paremmin . Ei mitään raakana. Kaikki ylikypsänä. Pitkään ja hartaasti haudutettua vielä lopuksi . Loppuu taudit ja loiset.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      114
      1148
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      689
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      664
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      82
      629
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      94
      465
    Aihe