Millainen joulu muilla omaishoitajilla?
Lisää vaan työtä, hoitotyö on kuitenkin tehtävä joulunakin. Meillä ei ole vapaata työstä niikuin on suurimalla osalla ihmisistä.
Omaishoitajan joulu
10
88
Vastaukset
- Zet.set
Samat rutiinit hoidettavana, olkoon joulu tai juhannus.
On muistettava lääkkeiden rittävyys pyhien yli, vaipat ja pesulaput.
Yrität siinä samassa vääntää laatikot ja perinteisen joulun hoidettavalle.
Lisää passattavaa vieraista/sukulaisista, jotka sen konvehtirasian tuo kerran vuodessa. Samalla saat kuulla mitä olet tehnyt väärin ja miten asiat olisi pitänyt tehdä.....tavataan taas seuraavana jouluna, jos hoidettava elää.- turhavalittaa
Itsehän olette osanne valinneet.
- Kahdenjoulu
turhavalittaa kirjoitti:
Itsehän olette osanne valinneet.
Taidat olla niitä, jotka menevät jouluksi mummolaan passattavaksi ja ilmaisen ruuan perässä.
Hyvää joulua kaikille omaishoitajille sekä heidän hoidettaville!
- Näinvaanon
Kovin on jyrkkä edellisen kommentti.
Etkö tajua, kuinka raskasta ja sitovaa omaishoitajuus on. Sen ymmärtää vasta sitten, kun siihen joutuu.
Siihen vaan joudutaan, kun puoliso/läheinen sairastuu.
Miks sitten luet näitä, kun olet noin itsekäs.
Ei ole elämä vielä opettanut sinua.
Voimia ja hyvää joulua kaikille omaishoitajille,.teette arvokasta työtä. Yhteiskunta säästää paljon rahaa.
Itsellä omaishoito loppumassa. - MikaKristian
Huvittaa nimim.itsennehän olette valinneet,Arvioaajan ikähaarukaisin vast.ikähaarukan olevan vauvan ja teinin välissä.Polta vielä muutama rööki ja ota bissee ja ja joku tuuppaa sut katuun klamontti edellä,et viisastele enää aikuisten kesken."Pelle"!
- ex-hoitaja
Minun omaishoitoni loppui kaksi vuotta sitten, kestettyään 12-vuotta, vielä viisi vuotta vuodeosastolla.
Käytin miestä vuodeosastoltakin kotona aina jouluisin.
Omaishoitajalla on samat vastuut oli sitten pyhä tai arki.
En itsekään enää tajunnut loppuaikana kuinka lopussa olin, intervallijakson hoitajat alkoivat sano että en voi mitenkään pärjätä enää mieheni hoitajana kun heillä pitää olla kaksi hoitamassa ja silti on raskasta.
Kai se on niin, kun väsyy tarpeeksi ei osaa edes valittaa raahautuu vain päivästä toiseen kuin zompie. Minun onneni oli että hoitajat saivat minut näkemään tilanteeni.
Miehen hoidin hyvin, oman terveytyni kustannuksella.
Meni hyvin kauan että osasin nukkua yöt kun jouduin katsomaan miestäni pari kertaa yössä. Joskus hyvinkin usein.
Olen nyt vapaa elämään itselleni, nautin rauhasta ja vapaudestani.
Hyvää joulua kaikille arjen sankareille. - Näinvaanon
Minulla on myös omaishoitajuus ohi.
Puolisoni kuoli just joulun alla.
Ehti olla jonkin aikaa sairaalassa/vuodeosastolla.
Yksin tässä jouluani vietän. Haluankin olla kotona. Ja miettiä kaikkia käytännön järjestelyitä.
Itku tulee vähän väliä.
Olen itsekin vakavasti sairas. Toivon, että saisin elää edes vähän aikaa.
Joulurauhaa kaikille! - Caterin
Ohi on, onneksi.
Nautitteko te muut joulusta?
Minä en, on niin väsynyt ettei muuta tekisi kuin nukkuisi jos pienikin mahdollisuus tulisi.
Elämä tasaantuu ja palautuu vähitellen normaaliksi, saisi vaan tämän näännyttävän väsymyksen jotenkin pois että jaksaa arkiset hoito ja muut työt.
Hyvää uutta vuotta kaikille omaishoitajille!- ihansamaa
Siinä ne meni joulunpyhä kuin muutkin päivät. Ei mitään muutosta mihinkään.
- näin.se.vaan.on
Alkaessaan omaishoitajaksi ei voi tietää mihin vaikeuksiin joutuu.
Vaiheessa, kun ei enää jaksa, yhteiskunnan pitäisi ottaa hoitovastuu.
Siinä vaiheessa kun ei enää jaksa on jo itsekin sairastunut vähintään uupumukseen, josta ei enää toivu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076992Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652089- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71176RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992