Vaihtoehtoilijoiden "todisteet" vs. todellisuus

BSHunterR

Olen maininnut, että aina kun jaksaa nähdä vaivaa ja selvittää totuuden kreationistien, vaihtoehtopillerikauppiaiden ja muiden hörhöjen siteeraamien lähteiden ja "tutkimusten" taustalla, törmää virheisiin ja valheisiin, joita näiden tekijät eivät suostu korjaamaan edes senkään jälkeen kun ne heille on aivan yksiselitteisesti esitetty. Virheitä voi sattua jokaiselle, mutta ellei korjaa väärää väittämää kun se on virheelliseksi osoitettu, voidaan puhua valehtelusta.

Tässä tapauksessa joku on ollut minua aikaansaavampi, jaksanut nähdä vaivan ja verrannut vaihtoehtotohtorin kirjoittamien ja myymien kirjojen väitteitä tutkimustuloksista siihen, mitä tutkimuksista oikeasti kävi ilmi. Kyse on tällä kertaa vaihtoehtoilija Antti Heikkilän tuotoksista.

Juuri tällaisiin virheisiin törmäsin itsekin kerta toisensa jälkeen, vuosi toisensa jälkeen. Valitettavasti itseään "toisinajattelijoina" ja "kriittisinä" pitävät vaihtoehtoilijat eivät koskaan itse vaivaudu ottamaan asioista selvää ja tuntuukin hieman siltä, että he mieluummin elävät valheessa omien ajatustensa ympäröiminä, kuin olisivat valmiita hyväksymään sen miten asia oikeasti on.



"4. Faktantarkastusprojekti ja 400 asiavirhettä

Vaikka tämä on kohtuullisen epämiellyttävää toimintaa, otin projektikseni käydä läpi Heikkilän kirjoituksia läpi ja tarkastaa niissä faktoina esitettyjä väittämiä.

Selkeä havaintoni oli se, että teksteissä oli yllättävän paljon selkeästi virheellisiä väittämiä. Heikkilän virheissä toistuvasti kuvaillaan tutkimusten pääkohtia täysin virheellisesti, käännetään korrelaatioita kausaatioiksi ja annetaan täysin virheellisiä lukemia tutkimustuloksista.

Löydetyt asiavirheet on esitetty tässä taulukossa:" https://docs.google.com/spreadsheets/d/1v6JUuHF1EKk6aKtJtMKAKkQ47spI4WdQ5jx1-UE1ptY/edit#gid=0

http://valtsuhealth.blogspot.com/2016/02/antti-heikkila-ja-loputtomat-asiavirheet.html

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oletLuuseri

      Mikäs se sinun tutkintosi olikaan!?
      Ilmeisesti apukoulu ja kiertokoulu!

      Haluat vain haukkua hienoa ja hyvää lääkäriä, joka tekee parhaansa auttaakseen potilaitaan juuri sinun tapaisia selfmade-tohtoreita vastaan, joilla ei ole mitään tajua mistään.

      Haukkuminen asetta sinut huonoon valoon, koska sinulla ei ollut mitään tieteellisiä todisteita tohtori Anttilaa vastaan!

    • Tulokset

      Oletko jo unohtanut se tutkimuksen tuloksen, jossa vankkaa näyttöä mainostamasi tahon tehosta oli todettu 13%:n verran? Mietipä sitä ja sen seurauksia!

    • TLI

      Aloittaja on juoppo kännissä horiseva Naapurini, jota ei kannata uskoo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1857
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 73
      1436
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      95
      1344
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe