Ominaissuus päivitys 1809

1809

Eikö kyseinen ominaisuu päivitys ole vielä kaikille saatavissa W.U. automaattisena päivityksenä? Kokeilin tänä aamuna "TARKISTA PÄIVITYKSET" niin oli vain kaksi muuta päivitystä saatavilla.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä se automaattisesti tulee, ettei tarvites tarkistella-

      Se jaetaan porrastetusti ja voi tulla viiveellä esimerkiksi joillekin jos on huomattu, että jossain kokoonpanossa toimii huonosti.

      Se 1803 on kuitenkin tuettu ensi vuoden syksyyn saakka, että eihän tuossa mikään kiire ole. Tärkeintähän on se, että se kone toimii.

    • TriWitutin

      Ei ole, MS jakelee sitä lähinnä vain testaajaporukalle.
      Koska siinäkin taas havaittu isoja ongelmia. eikä se tällaise ilmeisesti sovellu kaikille laitekokoonpanoille. jos se muuttunee ennen täyttäjakelua.

    • MeniHitaaksi

      Mulla insiter kone yksi vanhempi ja siihen tullut viimeinen päivitys teki siittä todella etanan!

    • aslakkialatölviöstä

      Äsken alkoi 1809 lataantua, ensin tuli joitakin 1803 päivityksiä.
      Eipä tuo ulkomaankielinen ole pariin viikkoon ollutkaan päällä.

    • mr.data

      Nykyään MS ryssii niin huolella noita isoja päivityksiä, että kannattaa odotella ainakin 2-3 kk ennen kuin asentaa, tai jos haluaa heti kokeilla onneaan, tehdä palautettava varmuuskopio jollain kunnon ohjelmalla kuten Acronis True Image, Easeus, tai Macrium.

      • windowsissamukana

        Windowsissa on jo itsessään tällainen näköistiedoston teko ohjelma. Ei siihen muita epämääräisiä virityksiä tarvita..

        Sitäpaitsi uusin 1809 toimii kaikissa koneissani mainiosti eli kannattaa asentaa.


    • mr.data

      Juu varmaan nyt toimii, mutta julkaisuhetkellä asennettuna tuhosi tiedostoja ja valokuvia. Sanoisin, että melko vakava vika. Toisin sanoen testailu on jäänyt taas asiakkaan hoidettavaksi. Tiedän kyllä, että Windowsissa on oma varmuuskopio-ohjelma, Acronis on vaan parempi.

      • viisaskäyttäjä

        Eipä tuhonnut kun eri levyllä:)


    • mr.data

      Monissa läppäreissä ei ole kuin yksi levy ja yksi asema, jossa tapauksessa tiedot ovat tuhoutuneet. Pöytäkonessani ja läppärissä on eri versiot eikä näissä mitään niin suuria eroja ole, että mitään kiirettä päivityksen kanssa olisi tarpeen pitää.

      • Kantapäänkauttaa

        Tuhos, Jäi jumiin... joten uusinta asennu ja kaikki meni.
        Pitäisi aina olla ethernetillä varkossa kun päivittää. Wlan voi hukata verkon päivityksessä ja jumii koko päivityksen. kun joutuu pakolla sammuttaan ja sitten ei käynisty enään.


      • Piuhaakiinni
        Kantapäänkauttaa kirjoitti:

        Tuhos, Jäi jumiin... joten uusinta asennu ja kaikki meni.
        Pitäisi aina olla ethernetillä varkossa kun päivittää. Wlan voi hukata verkon päivityksessä ja jumii koko päivityksen. kun joutuu pakolla sammuttaan ja sitten ei käynisty enään.

        Päivityksen voi pelastaa, kun huommaat että jumittaa eli jää odotteleen, ei ole myöhäistä laittaa verkkopiuha kiinni. Niin jatkaa taas.
        On huomattu, Katsoin reittitimestä ja konetta ei ollut enään verkossa. Piuhalla alko jatkaa ja onnistu!

        Pakkosammustus usein tuhoo koko sydeemin päivityksessä.


    • jaana22

      Mulle tuli tuo päivitys 12.12. Hyvin toimii muuten, mutta sen jälkeen läppäri on mennyt lepotilaan itsestään muutaman minuutin jälkeen kun jättää koneen rauhaan. Olen tarkistanut kaikki virta- ym. asetukset, ne on kunnossa. Vianmääritys ei löydä mitään. Pitäisikö tai voisiko jotain tehdä vai korjaantuuko vielä itsestään? Läppäri lähes uusi.

      • säästäjäjörgen

        En tiedä mutta voi olla bitti solmussa, kokeile muuttaa valmiustilan aika-asetusta,
        Mulla se oppi, tosin tota ei ole tullut, mutta saman teki keväällä mulle. Parikertaa vaihdoin ja sitten se usko.
        Katso myös että näytösäästäjä ei aiheuta siirtymää.


      • jaana22
        säästäjäjörgen kirjoitti:

        En tiedä mutta voi olla bitti solmussa, kokeile muuttaa valmiustilan aika-asetusta,
        Mulla se oppi, tosin tota ei ole tullut, mutta saman teki keväällä mulle. Parikertaa vaihdoin ja sitten se usko.
        Katso myös että näytösäästäjä ei aiheuta siirtymää.

        Tarkoititkohan valmiustilalla "aktiivista aikaa"? Kokeilin muuttaa sitä pari päivää sitten tilapäisesti, ei auttanut, mutta äsken muutin ja nyt ainakin tuntuu toimivan. Kiitos.


    • VoiRähmä

      Hidastu taas melkoisesti! Koska tulee nopeuttava päivitys?

      • assddreeer

        Mikähän se nyt hidastui, järjenjuoksu vai ?


      • KakkelPackkel
        assddreeer kirjoitti:

        Mikähän se nyt hidastui, järjenjuoksu vai ?

        Kyllä siinä hidastuu silloin ihan kaikki!
        Tahmaava kone on oikea hermoviila.


    • urn

      Mikäli sinulla ei ole Enterprise tai Education-versiota, sen pitäisi päivittyä ajan mittaan Windows updaten kautta. Se voidaan jakaa eri käyttäjille eri aikoihin ja joskus se päivittyy myös vain kun tarkistaa päivitykset manuaalisesti Windows updatella.
      On olemassa myöskin manuaalinen tapa päivittää se välittömästi Microsoftin päivitysavustajalla. Tässä linkki siihen: https://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows10

      • A-loittaja

        Kiitos neuvoista!


    • Varokaatota

      Älä päivitä, PALJON ONGELMIA!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1759
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1705
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1551
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe