Siinä miettimistä. Ratkaisun aika! Kaikki lahjatavarat tosin saa halvemmalla muutaman päivän päästä. Mutta miltä lapsista tuntuisi odottaa tyhjän säkin kanssa tulevaa pukkia?
JOULULAHJOJEN VALINTA.
26
<50
Vastaukset
- Olen-elänyt-omaisuuteni
Eipä taida monellakaan ikä-ihmisellä olla ruutuvihkoa saati excel taulukkoa, johon merkitsee numeron ja pilkun tarkkuudella, mitä on ostanut, milloin, mitä maksanut, paljonko säästänyt - verrattuna mihin, ja missä se näkyy konkreettisesti että on jäänyt rahaa niin ja niin paljon?
Pakollisten elämän menojen jälkeen rahaa menee kulutukseen kenellä enemmän kenellä vähemmän.
Tietysti on niitä mummoja ja pappoja, jotka ovat opettaneet lapsensa ja lasten lapset vääriin tottumuksiin, että mummin ja papan kuuluu elättää heidät mummin ja papan kuolemaan saakka, sekä elämä on eletty päin v i t t u a ellei ne kuuliaiset mummi ja pappa jätä perintöjä lapsilleen ja lasten lapsille.
Itse olen valjastanut ja "taulukoinut" elämäni niin, että tärkeintä on että itse pärjään elämäni loppuun. Kaikki muu ennen sitä on oman edun nautintoa. Ensin. Toki teen hyväntekeväisyyttäkin milloin missäkin muodossa, mutta säännöllisesti.- yllätys-pukki
Eikös sinullakin "arvo-e "ole jo aikuiset lapset, jotka taas huolehtivat omien lastensa lahjat? Tietenkin odottavat, että "pappa-betaalar" systeemiä, mutta voisitko hoitaa sen toisin?
Tietenkään tuntematta sinun perheesi Joulunvietosta, minun on turhaa jakaa omaa käyttäytymistäni, mutta minulla on käytössä ehdoton Joululahjojen ostokielto lapseni perheelle, koska ne on "turhia" ja toisen perheen mummien ja pappojen lahjat menevät suoraan roskiin!
Olen ratkaissut tämän lahjomisen säänölisillä kuukausimaksuilla lapsenlapsille ja itse saavat päättää, säästääkö saamisensa, vai tuhlaako heti? No, toinen säästää ja toinen tuhlaa toistaiseksi, mutta sen olen tehnyt selväksi, että mitään muistamista ei tule erikseen merkkipäivinä, kuten ei Joulunakaan, ....paitsi, paitsi? Olisiko sittenkin joku yllätys? Paljon samoilla linjoilla. Raha lahja mielestäni nuorelle paras. Ei tarvitse vaihtaa sopivaan ja voi tulevan alennusmyynnin hyödyntää. Tietysti pienet herkut ovat sallittuja.
Jo kiinalaiset viisaat sanoivat:" On hyvä antaa ruokaa ja parempi opettaa ystävä viljelemään."
Kirjoituksesi vaikuttaa hieman katkeroituneelta. "Lapseni" on ollut yrityksissäni mukana ja olemme jelppineet toisiamme tarvittaessa. Jouluaterian suunnittelimme lounastaa yhdessä. Siinä voi pieniä lahjoja saada lapsenlapset, jotka ovat varttuneet pukkiajan yli.
- ö-Öö
Jaa tuntuisi?
Jos ei lahjoja, ei se ja sama, ajattele kasvatuksellista näkökulmaa. Oppisivat elämän realiteetteja ja tajuaisivat, ei joulupukkia, tai muita taruolentoja ole olemassa, ei taivaasta sada mannaa. Ois pitemmässä juoksussa hyvää oppia ihmisen elämään.
Minkä verran muuten ite oletat itse "saavasi" lahjoja?. Ja miks? Kyttäävät perintöjä, jollain konfettirasialla lahjomalla.
=DW=Lapsenlapsi totesi aikanaan:" Ei joulupukkia ole"." Jos äiti tietää, että sinä tiedät asian, ei hän huijaa ostamalla sinulle lahjoja. Olisiko sinulle edullisempaa olla tietoasi kertomatta?"
- Bengalitikku
Siipoilta voisit kysyä puolisojen lahjatoiveista ja päinvastoin.
Palveluslahjat ovat tervetulleita: kasvojen hoito, hieroja, jalkahoito.
Lahjakortti kemikalioon. Lahjakortti urheiluliikkeeseen. Lahjakortti kirjakauppaan. Lahjakortti kylpylään. Jne.
Nämä voi liittää suklaarasiaan, isoonkin, roikkumaan.
Kun en tiedä lasten ikiä, voitko ajatella osaosallistumista johonkin, jos vanhemmat ajoittavat jonkin hankinnon just nyt.- Lahjakas-valinta-oy
Lahjakortti kauneusleikkaukseen, siliconeihin jne.
Lahjakortti Painonvartijoihin.
Lahjakortti maksansiirtoon, kaihileikkaukseen, sydän operaatioon, hammasklinikalle... - Bengalitikku
Lahjakas-valinta-oy kirjoitti:
Lahjakortti maksansiirtoon, kaihileikkaukseen, sydän operaatioon, hammasklinikalle...Muistaakseni me kaikki eläkeläiset saamme mitä vain hoitoja soten myötä mistä vain muutamalla kympillä ja saadaan toipua jossain hyvän palvelun omaavassa hospizzissa ihanan musiikin soidessa taustalla.
Timmit miehet ja naiset kuntouttavat ihan ilmaiseksi hyvän tahdon eleenä huudahdellen kauniilla äänillään Suomen eläkeläiset nousuun.
Aikamme kuluksi pelaamme muistipelejä rikä dementiasta ole tietoakaan.
Kaikki traumat ja epäystävällisyys on poispyyhitty.
Mitä.
Tämä olikin unta. Bengalitikku kirjoitti:
Muistaakseni me kaikki eläkeläiset saamme mitä vain hoitoja soten myötä mistä vain muutamalla kympillä ja saadaan toipua jossain hyvän palvelun omaavassa hospizzissa ihanan musiikin soidessa taustalla.
Timmit miehet ja naiset kuntouttavat ihan ilmaiseksi hyvän tahdon eleenä huudahdellen kauniilla äänillään Suomen eläkeläiset nousuun.
Aikamme kuluksi pelaamme muistipelejä rikä dementiasta ole tietoakaan.
Kaikki traumat ja epäystävällisyys on poispyyhitty.
Mitä.
Tämä olikin unta.Upea uni! Haluaisin heti nukahtaa ja nähdä unen uusintana aivan kuin tv. kotimaiset filmit.
Lahjakas-valinta-oy kirjoitti:
Lahjakortti maksansiirtoon, kaihileikkaukseen, sydän operaatioon, hammasklinikalle..."Lahjakortti kauneusleikkaukseen, siliconeihin jne.
Lahjakortti Painonvartijoihin."
Kiitos vinkistä. Taidankin antaa lahjakortin painonvartioihin, niin saan viettää joulunpyhät rauhassa.
Lapsenlapselleni ei ole valehdeltu joulupukista, hän tietää sen olevan "satuolento", jona esiintyy tavistyyppejä.
Joten lahjatkin tietää saavansa meiltä läheisiltä.
Minä sain tänään kahdelta ystäväpariskunnalta joulumuistamisia, amaryllis, sypressi-tulilatvapytty, suklaatia ja kotitekoista glögiä.
Toiset lähtevät jouluksi Sveitsiin poikansa perheen luo ja toiset tapanina Turkkiin.
Nykyisin on jatkuvasti tarjouksia, ellei halua, ei tarvitse ostaa mitään kalliilla hinnalla.Olen tehnyt ne valinnat jo aikaa sitten, ei tarvitse hintaa ajatella,
koska teen itse,jotain pientä ja siihen hankin jotain vielä pikkuruisempaa lisukkeiksi.
Muutenkin perheessäni lahjan antaminen on enemmänkin yllätyksen antamista,
kuin tarpeitten tyydyttämistä.
Ei tarvitse suureellisesti ajatella ja lahjojen kanssa hermoilla,
koska jokainen itse omat tarvitsemansa tarpeelliset tavarat,
ei mummin kyvyt ja taidot riitä valitsemaan oikeaa aktiiviranneketta tai kännykkää jne
jokainen ostaa ne itse.
Leluihin ja kirjoihin tietysti sorrun, mutta ne sortumiset olen hoitanut jo pitkin syksyä.
Pukkeja ei ole viime vuosina näkynyt maisemissa, vaikka lapsille pukkitouhut ovatkin kivaa huumoria.
Kuusen alle lahjat pitkin iltaa ilmestyvät.- kalterit
Kalenterit eivät tule alennusmyyntiin. Taidan hankkia koko perheelle keittiöön yhden yhteisen japanilaisen Putin-kalenterin.
- mummixxxxx
En osta mieliharmiksi mitään, ellen sitten ihan varmasti tiedä, että mitä toivovat/tarvitsevat. Annan rahan jo ennen joulua, niin vanhempansa voivat ostaa mitä lapset tarvitsevat. Säästyn itsekkin asian pohtimiselta.
- RealistiN
Lahjat ovat valmistuneet pitkin vuotta, viimeiset joululahjat jotka kaikki olen tehnyt omin käsin, eläkkeelle siirtymisen jäähyväisterapiana. Tästä eteenpäin sitten jotain muuta.
Sain eilen kyläilleeltä ystävältäni lahjan jollaista olen aina toivonut.
Se on kokonaan valkoinen, siinä on pyörylöitä, joiden keskellä harvaa verkontapaista, siinä on höyheniä, helmiä ja pisaranmuotoisia kiliseviä koristejutskia.
Aivan ihana.
Sain myös Wiener nougat suklaarasian.pal kirjoitti:
Onko tuo lahja siis unisieppari, ne ainakin ovat usein hyvin kauniita.
On unisieppari, joskus oli niistä puhetta ystävän kanssa ja hän laittoi idean mieleensä.
"Anceli"
Minäkin sain mieleiseni.
Pandan rasian tosin ostin itse.
Hävettää että se on jo toinen rasia tuolta firmalta.
H.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Minäkin sain mieleiseni.
Pandan rasian tosin ostin itse.
Hävettää että se on jo toinen rasia tuolta firmalta.
H.Herra kuusysi on siis tyytyväinen päiväänsä, hyvä ellei täydellinen.
Helppoo, kuin heinän teko. On vain yksi lahjottava ja hänelle annan sitä, mitä tiedän hänen tarvitsevan. Säästyy opiskelijan rahat niiltä osin elämiseen.
Iittala on tainnut ottaa jo varaslähdön välipäivien alennusmyyntiin.
Kävin ostamassa nuoremmalleni sieltä Fiskarsin made in Finland lasikannellisen paistinpannun, jollaista muistan hänen toivoneen. Kääntelin käsissäni ja hinnan nähtyäni mietin, että raaskinko kuitenkaan, kun olin näkevinäni sen hinnaksi 569kr. Kassalla sitten hämmästyin, kun sanoivat hinnaksi alle 400kr. Ajattelin, että ilman silmälaseja taisin tihrustella sen hinnan väärin. Mutta kotona kun sitten katsoin kuittia oikein silmälasien kanssa, niin 30% alennus näkyi olevan.
Ilmankos siellä olikin tavallista enemmän porukkaa ja keräsivät korien täydeltä astioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle443032Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362651Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532604Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1052304Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle502136Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3421903- 1501556
- 731418
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231248Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.281185