Polven kierukkaleikkaus

Veetuttaa

Hei!
Mä ajattelin täältä etsiä ihmisiä ja kokemuksia leikkauksesta.
Itseltä leikattiin polvesta molemmat kierukat.
Mg kuvissa ulompi pahemmin revennyt ja sisempi vähemmin.
Leikkauksen jälkeen pikaisesti huonolla suomella lääkäri kertoo mitä tehty (luki paperissa samat, mutta selvemmin) ja mä oon ihan pihalla nukutuksen jälkeen.
Ulompi kierukka sheivattu vaan ja sisempi yritetty ommella, mutta jouduttu osapoisto tekemään. Plica poistettu.
Ulos sairaalasta ja kiitti hei, papereissa luki ettei ole sovittu varsinaisesti kontrollia.
Mitään selitystä en kuullut tai lukenut, miksi näin on tehty, toki tiedän ettei kuvat näytä koko totuutta, mutta mitä siellä polvessa oli loppujen lopuksi. Miksi ei kontrollia?

Yli 3vk leikkauksesta, polvi ei taivu kunnolla eikä tykkää yhtään rasituksesta. Polvi alkanu yhtäkkiä taipua taakse päin varoittamatta ja ai, että se sattuu. Jumppa sattuu, mitä teen joka päivä siitä huolimatta. Nilkasta alaspäin puutuu koko jalka, kun jumppaan.
20 vuotiaana leikattiin molemmat polvet samalla kertaa, kaikki kierukat epämuodostuneet sekä oikean polven ulompi kierukka revenneyt vielä. 2vk leikkauksesta mennä touhotin.

Tekeekö ikä (40) temput vai mitä ihmettä on tapahtunut?
Polven turvotus laskenut jonkin verran, mutta housujen läpi näkee, että on edelleen turvonnut.
Enkä pysty istumaan kovin kauaa, koska polvi ei suoristu muuten kuin odottamalla ja ensiaskeleet tekee niin kipeää, kuin joku työntäisi puukkoa ulomman kierukan kohdalla.

Olenko mä vain liian hätäinen? Vai missä kohtaa pitää huolestua vasta? Normaalisti olisin nukkumassa kovan lääkityksen takia, mutta niin vaan on polvi tulessa, kipua ja nilkasta alaspäin puutunut ja kun teen nilkkapumppaamista, niin lähettää hermoväreilyä ylös sekä kipu yltyy polvessa.

Toivottavasti joku jaksoi lukea ja ehkäpä kertoa omista kokemuksista vaikka tuli pitkä kirjoitus!

0

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
        Maailman menoa
        195
        2727
      2. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
        Sinkut
        294
        2604
      3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
        Maailman menoa
        41
        2334
      4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
        Maailman menoa
        159
        1414
      5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
        MTV3
        17
        1102
      6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
        Kotimaiset julkkisjuorut
        47
        1080
      7. 57
        782
      8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
        Kotimaiset julkkisjuorut
        10
        771
      9. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
        Ilmajoki
        19
        699
      10. 55
        682
      Aihe