Hei!
Mä ajattelin täältä etsiä ihmisiä ja kokemuksia leikkauksesta.
Itseltä leikattiin polvesta molemmat kierukat.
Mg kuvissa ulompi pahemmin revennyt ja sisempi vähemmin.
Leikkauksen jälkeen pikaisesti huonolla suomella lääkäri kertoo mitä tehty (luki paperissa samat, mutta selvemmin) ja mä oon ihan pihalla nukutuksen jälkeen.
Ulompi kierukka sheivattu vaan ja sisempi yritetty ommella, mutta jouduttu osapoisto tekemään. Plica poistettu.
Ulos sairaalasta ja kiitti hei, papereissa luki ettei ole sovittu varsinaisesti kontrollia.
Mitään selitystä en kuullut tai lukenut, miksi näin on tehty, toki tiedän ettei kuvat näytä koko totuutta, mutta mitä siellä polvessa oli loppujen lopuksi. Miksi ei kontrollia?
Yli 3vk leikkauksesta, polvi ei taivu kunnolla eikä tykkää yhtään rasituksesta. Polvi alkanu yhtäkkiä taipua taakse päin varoittamatta ja ai, että se sattuu. Jumppa sattuu, mitä teen joka päivä siitä huolimatta. Nilkasta alaspäin puutuu koko jalka, kun jumppaan.
20 vuotiaana leikattiin molemmat polvet samalla kertaa, kaikki kierukat epämuodostuneet sekä oikean polven ulompi kierukka revenneyt vielä. 2vk leikkauksesta mennä touhotin.
Tekeekö ikä (40) temput vai mitä ihmettä on tapahtunut?
Polven turvotus laskenut jonkin verran, mutta housujen läpi näkee, että on edelleen turvonnut.
Enkä pysty istumaan kovin kauaa, koska polvi ei suoristu muuten kuin odottamalla ja ensiaskeleet tekee niin kipeää, kuin joku työntäisi puukkoa ulomman kierukan kohdalla.
Olenko mä vain liian hätäinen? Vai missä kohtaa pitää huolestua vasta? Normaalisti olisin nukkumassa kovan lääkityksen takia, mutta niin vaan on polvi tulessa, kipua ja nilkasta alaspäin puutunut ja kun teen nilkkapumppaamista, niin lähettää hermoväreilyä ylös sekä kipu yltyy polvessa.
Toivottavasti joku jaksoi lukea ja ehkäpä kertoa omista kokemuksista vaikka tuli pitkä kirjoitus!
Polven kierukkaleikkaus
Veetuttaa
0
114
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362769Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122559100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432278Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381572Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 281194
- 261151