Blogi käyttää luvatta kuvaani

MoraalinenTekijänoikeus

Minulla oli blogissani kuva eräästä yksityiselämääni liittyvästä kohteesta. Toinen blogisti tykästyi teksteihini ja laittoi tuon kuvan, ilman lupaani, oman bloginsa sisällöksi. Hän käyttää sitä linkkinä minun blogiini, mutta ei sen pääosoitteeseen, vaan tiettyyn artikkeliin. Blogini nimen hän on kirjoittanut väärin ja keksinyt mottoni tilalle oman, aivan hölmön moton, joka antaa mahdollisille kävijöille kuvan, että minä olen hölmö, eivätkä he klikkaa. Olen usean kerran pyytänyt poistamaan kuvani ja korjaamaan nuo tekstit, mutta mitään ei ole tapahtunut. Mitä minun tulisi tehdä? Kautta rantain esitetty pyyntö eikä täsmällinen lujempi pyyntö tuottaneet tuloksia. Luulin tuon henkilön olleen ystävällismielinen, mutta taisin olla väärässä. Hän käyttää muidenkin kuvia oman bloginsa sisältönä, koska ei itse ole kovin hääppöinen kirjoittaja. En tiedä, onko hänellä lupa heiltä.

8

1622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6756336_665_

      Ota yhteyttä sivuston ylläpitoon. Yleensä löytyy Googlen haulla "blogialustan nimi" abuse. Tuossa esim. Bloggerin (blogspot) ohjeet:
      "If you have tried to contact the author without success and still believe a blog violates our Terms of Service or Content Policy, select the abuse type below to contact us."

      https://support.google.com/blogger/answer/76315?hl=en

    • sdfgghjk

      Mikä blogi? Anna osoite.

      • MoraalinenTekijänoikeus

        En mielellään ainakaan vielä levittele tekijänoikeusrosvon sivulle linkkiä. En halua hänelle mitään pahaa, esiintyköön millaisena hahmona haluaakin. Tahdon vain omat materiaalini pois hänen sivuiltaan. Hänen rikoksensa on ehkä jonkun (hänen) silmissä pieni, mutta minulle hän tuottaa mieliharmia, ja minulla tosiaan on oikeus itse kirjoittamiini teksteihin ja itse ottamiini kuviin.

        Hän siis:
        1. Käyttää väärää otsikkoa ja alaotsikkoa blogistani.
        2. Antaa linkin muulle kuin blogini aloitussivulle.
        3. Ei käytä linkin yhteydessä profiilikuvaani, vaan Hitlerin kuvaa!

        Voihan olla, että hän on kuollut, tai on sairaana tai vankilassa, ei ole kirjoitellut (tai siis kopsannut muiden tekstejä) blogiinsa marraskuun jälkeen. En näe, että hänellä olisi mitään syytä pitää kiinni kuvistani ja teksteistäni. Kuten tuossa alempana joku niin ystävällisesti jo ilmaisikin, olen vain yksi tyhmä bloginpitäjä. Eli kuvittelisi, että jos hän ajattelemattomuuttaan rikkoi moraalisia oikeuksiani, hän poistaisi materiaalini heti, kun siitä valitin. Yli kaksi kuukautta on jo kulunut, ja Hitleri tuijottelee siellä minun blogini nimen (väännelty versio) kanssa.


    • Rötösherratkuriin
      • Anonyymi

        Ihan hyvä teksti malliksi, mutta tekijänoikeuslain 56 a § 2 momentti säätää:

        "Tekijänoikeusrikkomuksena ei pidetä muutaman kappaleen valmistamista yksityistä käyttöä varten sellaisesta tietokoneella luettavassa muodossa olevasta tietokoneohjelmasta tai tietokannasta, joka on julkaistu taikka jonka kappaleita on tekijän tai tietokannan valmistajan suostumuksella myyty tai muutoin pysyvästi luovutettu, taikka teoksesta 11 §:n 5 momentin vastaisesti."

        Netissä valokuva on juuri tietokanta, joka on tietokoneella luettavassa muodossa ja se on netissä julkaistu. Sen käyttämisestä yksityiseen käyttöön ei siis rangaista.


    • Jokainen bloggaaja on hölmö, eli aloittajalla ei edes ole ongelmaa (tai on vain omassa sairaassa päässään).

    • Anonyymi

      Höh, jos tekee omalla nimellään blogia ja joku liittää tämän bloggaajan kuvaksi jossakin muussa yhteydessä tuon mainitun kuvan, niin eikö kyseessä ole jo kunnianloukkaus?

      • Anonyymi

        Ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe