Hirsimäkiset ja Loimalahtiset huomio

hetken.talvi.kestää.vain

Jos ja kun saamme hirsimäenlenkkiin hiihtoladun niin sovitaanko että emme kävele,koiraile tahi pyöräile latupohjalla.Jospa ihan vain suksien kulkisimme ladulla niin meillä kaikilla olisi parempi mieli.
Kiitos jo ennakkoon.

67

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PolarisAWDTurboXC

      Hirsimäen ja Loimalahden lenkit ovat kyllä mahtavia mestoja mönkkäriajeluun ja nyt kun vielä on tullut lunta niin sudittaminenkin onnistuu.

      • tiedätkös.sitä

        Ladulla ja luisteluosiolla kävely ja turmelu on rikos.


      • hiihelläävaa
        tiedätkös.sitä kirjoitti:

        Ladulla ja luisteluosiolla kävely ja turmelu on rikos.

        Sauvoilla sohiminen on rikos!


    • puhtaastavedestä

      Koiran kanssa kävelen metsälenkillä myös Loimalahdessa. Menkööt leikkiin mietaata moottoriradalle, kunhan nyt saavat sen lumen sinne. Maksaako kaupunki itselleen sen hulevesimaksun tästä naurettavasta lumetuksesta. Mitä järkeä on tehdä tätä lunta puhtaasta vesijohtovedestä muutamaa hiihtäjää varten. Jos ja kun lunta tulee taivaalta niin esitelkööt sitten näitä hiihtopukujaan.

      • Tiedoksi

        Moottoriradalla vesi tulee ihan kaivosta joka on rata alueella.


      • kouralliselle.hiihtäjiä
        Tiedoksi kirjoitti:

        Moottoriradalla vesi tulee ihan kaivosta joka on rata alueella.

        juu mutta valutetaan sitten rinteeseen, hulehule.


      • Taulapä.ä

        Mä taas mietiskelen että miksi ...tussa tehdä hiihtolatua koirankusettajaa varten. Ehkä sittenkin kannattavampaa tehdä vedestä lunta. VAI MITÄ?


    • LatuRaivokas

      parempi ko ette pompi latusille, sanos tämä !!

    • MuutanKohta

      Lahdessa ja Hollolassa on hiihdetty kohta kuukausi hämäläisille tiedoksi.

    • Eiongelmia

      Kyllä sinne hyvin on mahtunu koirat ja hiihtäjät samaan aikaan.sopu siaa tekee.

      • yuijrg

        Koirien paikka ei ole hiihtoladulla mahtuu tai sitten ei.


    • Ressumusti

      Koirille sukset!

      • rakentakaapyöräilyhalli

        maastopyöräilijät siellä pahinta tuhoa saa aikaan,ladut aivan lentallaan ja vanhatkin papparaiset siellä teutaroi turvat huurussa.


    • ilmeisestinaamasta

      Olen joka talvi mennyt koirani kanssa samoja lenkkejä, sitä lenkkeilyä ei estä joku hiihtäjä. Ei ole tähän asti estänyt eikä estä. En tiedä johtuuko se koiran koosta vai minun naamasta.

      • kenenkä.mailla.ollaan

        sama juttu,näin on ollut ja näin on aina oleva.


      • Ruma.ko

        Todennäköisesti naamasta.


      • rumanaama_hakataan

        Kerooppa paskahousu missä käyt koirasi kanssa, niin tulen morjestamaan?


      • tavataansiellä
        rumanaama_hakataan kirjoitti:

        Kerooppa paskahousu missä käyt koirasi kanssa, niin tulen morjestamaan?

        Tervetuloa Tervaniemeen klo. 14,00


      • sopu.sijan.antaa
        tavataansiellä kirjoitti:

        Tervetuloa Tervaniemeen klo. 14,00

        No en mä halua sinne tulla,sovitaan asia tässä rauhanomaisesti ja kyllä sä voit koirasi kanssa kulkea missä häluat. Sorry mun uhoaminen.


      • PeaceAndLoveOk
        sopu.sijan.antaa kirjoitti:

        No en mä halua sinne tulla,sovitaan asia tässä rauhanomaisesti ja kyllä sä voit koirasi kanssa kulkea missä häluat. Sorry mun uhoaminen.

        Okei, saat anteeksi.


    • ilmeisestinaamasta

      Syytön siihen rumuuteen.

    • kaikenmaailmanhiihtäjä

      Kaupungilta on idioottimaista vetää se latu Sammonsuon yli menevälle huoltotielle. Se kun on ympärivuotisesti kevyenliikenteenväylänä ja merkitty hevosreitiksi. Varmasti kävelee porukat sitten ladulla kun se siihen tielle vedetään. Siinä sivussa pellolla olisi ihan hyvä alusta ladulle.

      • laturaivoton.kulkijatar

        Täysin samaa mieltä kanssasi,siinä pilataan hyvä ulkoilureitti jalankulkijoilta kun latu laitetaan. Aikoinaan ennen kuin sammonpeltoa rakennettiin latu kulki peltojen halki eikä tietä tarvinnut latupohjaksi.


      • eimeekaalii
        laturaivoton.kulkijatar kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä kanssasi,siinä pilataan hyvä ulkoilureitti jalankulkijoilta kun latu laitetaan. Aikoinaan ennen kuin sammonpeltoa rakennettiin latu kulki peltojen halki eikä tietä tarvinnut latupohjaksi.

        Justiinsä tää. En voi tajuta miksi yleinen kulkureitti pistetään laduksi vaikka vieressä olisi kuinka tilaa. Meneehän siinä sammonojan suuntasestikkin sen kevyenliikenteenväylän vieressä. Samanlaista peltoa. Siitä kulkee satoja lenkkeilijöitä, polkupyöräilijöitä ja koiranulkoiluttajia päivässä - tosi vilkas reitti.

        Muuten se latu on tosi jees. Kumpa tulis lunta reilusti.


    • pellejätyynni

      Mutta kenelle ne sitten esittelisi uusia hiihtasujaan jos ei pääsisi ulkoilureiteille.

    • PipoSilmillä

      Hiihtäminen on kyllä yksinkertaisen ihmisen hommaa muutenkin.

    • kun_minä_menen

      Kyllä MINULLA ja koirallani on oikeus tulla pilaamaan hoidettu latu. Vaikka onkin laissa kiellettyä toimintaa. Kun MINÄ menen pilaamaan ladun, niin se on MINUN asiani.

      • Jokamiehenoikeus

        Kyllä, en huvikseni maksa itseäni kipeäksi uudesta talosta Sammossa. Jos on luvattu ulkoilupolku alkavaksi kotiovelta niin sen se myös tekee oli kesä tai talvi. Katuja pitkin en ala kierteleen bussinrämien käryssä. Vitu kyllä jossei kelpaa jollekin v,tun suksijalle muut sekaan niin suksikoon mun puolesta v,ttuun.


      • Poliisit_paikalle
        Jokamiehenoikeus kirjoitti:

        Kyllä, en huvikseni maksa itseäni kipeäksi uudesta talosta Sammossa. Jos on luvattu ulkoilupolku alkavaksi kotiovelta niin sen se myös tekee oli kesä tai talvi. Katuja pitkin en ala kierteleen bussinrämien käryssä. Vitu kyllä jossei kelpaa jollekin v,tun suksijalle muut sekaan niin suksikoon mun puolesta v,ttuun.

        Se, että olet tyhmyyksissäsi ostanut ylihintaisen talon, ei oikeuta sinua rikkomaan lakia.

        Ja tuleeko sinulle jotenkin hyvä mieli siitä, että saat pilata muiden harrastuspaikan? Etkö ymmärrä, että se on rikos?

        https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/101765-ladulla-kaveleminen-on-rikos


      • todellasurullista
        Jokamiehenoikeus kirjoitti:

        Kyllä, en huvikseni maksa itseäni kipeäksi uudesta talosta Sammossa. Jos on luvattu ulkoilupolku alkavaksi kotiovelta niin sen se myös tekee oli kesä tai talvi. Katuja pitkin en ala kierteleen bussinrämien käryssä. Vitu kyllä jossei kelpaa jollekin v,tun suksijalle muut sekaan niin suksikoon mun puolesta v,ttuun.

        Kuka tervejärkinen muutta Ahvenistonharjun länsipuolelle. Sääliksi käy.


      • JopaWetterissä

        Kaikissa uusissa kerrostaloissa on Vanajavesi tai linnanäkymä jos on uskomista kiinteistövälittäjään.


    • iul

      PÄÄASIA ETTÄ IHMISET LIIKKUVAT!

      Tapahtuu se sitten kävelemällä lemmikin kanssa tai suksien kanssa.

      Ei olla pikkumaisia.

      • mikä_siinä_on

        Sinne ladulle ei ole muuta asiaa kuin suksilla. Kuinka monta kertaa sama-asia pitää sanoa, että SE LATU MENEE HIIHTO KELVOTTOMAKSI, JOS SIELLÄ KÄVELLÄÄN.

        Naurettavaa tehdä mitään latuja, jos tietyllä idiootti porukalla on se asenne, että heillä on oikeus mennä rikkomaan hiihtäjien liikunta paika.

        Voisiko joku ladun rikkoja kävelijä nyt selittää minulle, että mikä ihmeen tarve sinne ladulle on mennä rikkomaan hiihto latu? Joka on ajettu hiihtäjille muutamaksi kuukaudeksi vuodessa. Niin mikä ihmeen vimma on sinne mennä pilaamaan muiden harrastus paikka. Mikä ihme siinnä on??


      • iul

        Tiedoksesi etten ole milloinkaan 20 vuoden aikana tallannut hiihtolatuja lenkeilläni koiran kanssa. Em. kommenttini on vinkki ihmisille, että NIIN vakavasta asiasta tässä ei ole kyse, jäitä hattuun ja hiukkasen perspektiiviä. Jollakin on lapsi palliatiivisessa hoidossa eli saattohoidossa, jollakin on itsellään sairas, moni on yksinäinen ja ylipäätään haasteellista saada motivaatio mennä ylös, ulos ja reippailemaan ( yleensä ruokahalu kasvaa syödessä).

        Tiivistettynä: ihmisillä on ihan oikeitakin murheita.

        On huomion arvoista, että kun riidellään siitä, että hiihtoladuilla on kävelijöitä, niin kysymys on yleensä noin 2-5 km matkasta. Tutnuu todellakin hyvin pikkumaiselta, kun ihmisen täytyy alkaa riitelemään tuollaisesta asiasta.

        On selvää, että on kivempaa hiihtää koskemattomilla laduilla ihan oman kodin nurkilta asti. Realiteetti on, että se joskus on mahdollista, usein ei. Oma suhtautuminen on ratkaisevaa, Kaikki ei tässä maailmassa mene oikeudenmukaisesti eikä jokaisen oikeuksia huomioiden.

        Sinä voit hieroa älynystyröitäsi ja miettiä ratkaisun. 1) Voit tehdä ihanan päiväretken jonnekin pikkuisen kauemmas (muutama kilometri riittää.) 2) Hiihdär ne pari kolme kilometriä verrytellen (koiralenkkeilijät eivät usein 5 km pitempiä lenkkeljä tee). Sitten kun alkavat koskemattomat ladut, otat keuhkot täyteen ilmaa ja nautit ja annat mennä!

        Kyllä se on usein se ongelma omassa ajattelussa. Pitää ajatella joustavammin, niin löytyy ratkaisu. Se on eri asia, jos tykkää riitelemisestä. Siihen löytyy AINA kavereita.


    • järvenjäälle

      Menkää hiihteleen sinne järven jäälle. Mikä helvetin tarve näillä hiihtäjillä on tulla sinne kuntopolulle, menkää sinne Ahveniston moottoriradalle esitteleen niitä hiihtovarusteitanne. Sinne on tehty sitä lunta puhtaasta juomavedestä, teitä muutamaa hiihtäjää varten. Suurin osa niistä hiihtäjistä on muualta kun Hämeenlinnasta.

      • lainmukaanmennään

      • BisseDisse

        Ei sitä likavedestä voi tehdä muutehan sitä voisi myös juoda!


      • klnrbbnori
        lainmukaanmennään kirjoitti:

        Onneksi ei tarvitse kaltaistesi tyhmien ihmisten kanssa alkaa kinastelemaan. Laki on puolellamme ja kun alat riehumaan ladulla, niin se on poliisit jotka tulee sinut hakemaan. https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/101765-ladulla-kaveleminen-on-rikos

        Linkitetyssä Tamperelaisen jutussa mainitaan, että ladulla käveleminen on rikos, jos siinä on ilmoitettu kävelykielto. Loimalahdessa sitä ei ole kävelykieltoja eikä merkattu hiihtolatua. Olen asunut parikymmentävuotta Loimalahdessa eikä aikaisemmin ole ollut ongelmaa, jos kävelee reunassa, mutta nykyään sitä ei saisi tehdä. Minun on vaikea ymmärtää, että kävelijöistä on tehty pahiksia. Kesällä Loimalahden pururadalla ajelee yhden perheen muksut mopoilla ja autoilla sekä lisäksi joskus hevosiakin näkyy siellä. Siitä asiasta ei juurikaan välitetä...


      • kävelten.kävelytiellä
        klnrbbnori kirjoitti:

        Linkitetyssä Tamperelaisen jutussa mainitaan, että ladulla käveleminen on rikos, jos siinä on ilmoitettu kävelykielto. Loimalahdessa sitä ei ole kävelykieltoja eikä merkattu hiihtolatua. Olen asunut parikymmentävuotta Loimalahdessa eikä aikaisemmin ole ollut ongelmaa, jos kävelee reunassa, mutta nykyään sitä ei saisi tehdä. Minun on vaikea ymmärtää, että kävelijöistä on tehty pahiksia. Kesällä Loimalahden pururadalla ajelee yhden perheen muksut mopoilla ja autoilla sekä lisäksi joskus hevosiakin näkyy siellä. Siitä asiasta ei juurikaan välitetä...

        viikolla näin kun vanhemmat naiset hiihtelivät kävely/pyörä-tiellä. kävelytie ei ole hiihtoon tarkoitettu. Alammeko raivoamaaaan!!!!!??


    • järvenjäälle

      Kuulehan nyt Mieto. Luulen että poliisilla on muutakin tekemistä kun hakea sinut pois sieltä puruttomalta pururadalta. Jos poliisi ei kerkiä niin joku muu kerkii. Iltapäivällä TAAS mennään koiran kanssa kiertämään rataa, tervetuloa mukaan.

      • kyynerpääedellä

        Toivottavasti kerkiän väistämään, etten jyrää sinua vahingossa alamäenpohjalle. Siinä meinaan voi sattua vakavastikin, kun 100kg tulee viittäkymppiä vahingossa niskaan.


    • josmäenallatavataan

      Ei ole ihme jos ne ladut menee huonoon kuntoon kun tollainen yli satakiloinen porsas siellä sivakoi. On minun 35 kiloisella koiralla syötävää siellä mäen alla. Toiseksi ei sinusta ole edes mäen laskijaksi, housuihisi taidat laskea sen jälkeen kun on tavattu.

      • onnettomuus

        Onnettomuuksia sattuu..


    • hetihiihtään

      https://www.youtube.com/watch?v=MvEjFJ3q7GA

      Tässä siellä korvessa asujille hiihdon ohjeet.

    • iul

      NIIN vakavasta asiasta tässä ei ole kyse, jäitä hattuun ja hiukkasen perspektiiviä. Jollakin on lapsi palliatiivisessa hoidossa eli saattohoidossa, toinen on itse sairas tai omaishoitaja, moni on yksinäinen, koulutettunakin ilman työtä, moni on masentunut ja on ylipäätään haasteellista saada motivaatio mennä ylös, ulos ja reippailemaan ( yleensä ruokahalu kasvaa syödessä).

      Tiivistettynä: ihmisillä on ihan oikeitakin murheita. Sinulla, jolla on kallis talo ulkoilureittien lähellä, voisit ehkä aloittaa myös oman henkisen elämäsi ja arvomaailmasi laajentamisen kehittämisen, nyt kun taloutesi on kilpailukykyisellä tasolla. Sen sijaan jyräät ihmisten ja moniarvoisuuden päälle. Shame on you. Focus on yourself, and your own growth.

      On huomion arvoista, että kun riidellään siitä, että hiihtoladuilla on kävelijöitä, niin kysymys on yleensä noin 2-5 km matkasta. Tuntuu todellakin pikkumaiselta, kun ihminen HALUAA ja on motivoitunut riitelemään tuollaisesta asiasta.

      On selvää, että on kivempaa hiihtää koskemattomilla laduilla ihan oman kodin nurkilta asti. Realiteetti on, että se joskus on mahdollista, usein ei. Oma suhtautuminen on ratkaisevaa, Kaikki ei tässä maailmassa mene oikeudenmukaisesti eikä jokaisen oikeuksia huomioiden.

      Sinä voit hieroa älynystyröitäsi ja miettiä ratkaisun. 1) Voit tehdä ihanan päiväretken jonnekin pikkuisen kauemmas (muutama kilometri riittää.) 2) Hiihdät ne pari kolme kilometriä verrytellen ja hymyillet vastaantulijoille. Se jo saa endorfiinit liikkeelle aivoissasi ja tekee sinut komeammaksi. (Koiralenkkeilijät eivät usein 5 km pitempiä lenkkeljä tee). Sitten kun alkavat koskemattomat ladut, otat keuhkot täyteen ilmaa, nautit ja annat mennä!

      Kyllä se on usein se ongelma omassa ajattelussa. Pitäisi pyrkiä ajattelemaan joustavammin, niin löytyy ratkaisu. Se on eri asia, jos tykkää riitelemisestä. Siihen löytyy AINA kavereita. Silloin ei tarvitse kehittyä ihmisenä, vaan pysyy jumissa.

    • näinsevainon
    • vaiAulangolla
      • sitä.itteensä

        Uskomatonta paskaa


      • hepshei
        sitä.itteensä kirjoitti:

        Uskomatonta paskaa

        Mutta totta.


    • piski

      Ja koirat kiini.

    • kävellentaijuosten

      Minun koirani on kiini sen takia menen puruttomalle radalle.

    • nehermotnehermot
    • otarauhallisesti

      https://www.youtube.com/watch?v=bj0KIKCWVOA
      ...............

    • HauHauMurMurr

      Sovitaan niin, että tehdään hiihtoladut muuelle kuin lenkkeijöille kävelijöille ja juoksijoilla avatuille metsäreiteille! Pois suksisauvoillaan huitovat punaniskat juntit k.velijökden suosi ilta reiteiltä!

    • sovittumikäsovittu
    • kjhdgvfg
    • Olenhetivalmis

      Koiriaan joka paikkaan paskannuttavat niskamakkarajuntit sitä pahinta saastaa ovatkin. Saisivatpa kerrankin köniin, niin opettaisi.

      • Sanopaikkajaaika

        Tervetuloa kokeileen.


    • kerätkää-paskat

      Koirat pois latupohjilta, ette te kuitenkaan niitä paskoja kerää tai pidä koiraa kytkettynä tai muutenkaan väistä. Samoin jalkaisin kulkijat silloin kun latupohja ei kestä. Pienet oikaisut sallittakoon kun kevyenliikenteen väylätkään eivät ole täydellisiä. Ja ne latupohjat on suurimmaksi osaksi tehty latua varten, kesällä.

      Ja työntäkää se laturaivo sinne minne ei päivä paista ja katsokaa peiliin ja kerätkää koiranpaskanne.

      • SeHelpottaa

        Muista katsoa peiliin.


    • Hetilenkille

      En ole koskaan kerännyt koirani paskaa enkä kerää. Kohta lähden koiran kanssa sinne lenkkipolulle. On se hyvä että kunta lanaa tämän lenkkipolun kovaksi meille koirien kanssa lenkkeilijöille.

    • ettäsemmoista
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hihnassa olevan puraisu ei siis tapa, kiva tieto.


    • Anonyymi

      En voi Loimalahdessa kesällä hiihtää kun paskattavat niitä koiriaan ladulle.

    • Anonyymi

      Eikä taida kaikki olla edes koiran jätöksiä.

    • Anonyymi

      Jos nyt suojakelillä jätettäisiin ne ladut jalan kululta rauhaan niin eivät ole kuin perunapeltoa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2609
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      208
      2374
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2292
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      184
      1782
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1298
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe