Nissan maxima

Ehkä nissan seuraava auto

Kertokaahan maximasta sellaisen omistajat. Haaveissa ostaa 3.0 litranen peli. Onko niissä sinkitty tai galvanoitu kori. Miten kestää koneet jotka on kuulemma erittäin hyviä, niin todellisuudessa. Onko kovat kulutukset, vakuutukset, varaosien hinnat ja saako niitä muualta kuin maahantuojan liikkeistä. Onko vaunun veturina hyvä peli.

10

4366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • O´pelittää

      Kone on kyllä hyvä, automaattilootakin toimii ok. Vikoina pitäisin pintakovaa jousitusta, joka kuitenkin lastattuna pohjailee turhan helposti. Takapilarien suunnasta kuuluva suhina/kohina saattaa myös tympäistä takapenkkiläistä. Hintaansa nähden varteenotettava vaihtoehto kaikessa konservatiivisuudessaan.

    • ja kuluttaa

      Maxima näyttää isolta ulkoa päin, mutta sisätilat ovat esim. Mondeon luokkaa eli tavanomaista perheautokokoa. Eli siinä näkyy automallin ikä jos missä. Jousitus on vaatimaton auton muuhun tekniikkaan nähden. 3 litranen mylly on loistava, samoin automaatti pelaa hienosti. Myös hinta on kohdallaan.

      Miinuspuolena kova kulutus, etenkin kaupunkiajossa. Korin sinkityksestä en tiedä, mutta esim. takalokarit puuttuu eikä niitä saa edes tehdastilauksena eikä tarvikeosina. Viimeksimainittujen syiden takia itseltä auto jäin kauppaan muutama kuukausi sitten kun vaihto oli ajankohtainen.

      Ei varmasti ole huono valinta, mikäli vain varautuu isohkoihin bensalaskuihin. Luotettavuutta varmasti löytyy, onhan Maxima aito japsi.

      • HD400

        Takalokarit puuttuvat?? Jos tarkoitat muovisia sisälokareita, niin nehän nimenomaan ovat paholaisen keksintö: suola menee väliin ja autot ruostuvat pikavauhtia. Jos valita saisi, niin mihinkään autoon en erillisiä lokareita ottaisi, massattu pelti on kaikista paras.


    • jotain..

      "Onko niissä sinkitty tai galvanoitu kori"

      Taas on jotakuta mainosmiehet jallittaneet oikein kunnolla. Unohda se sinkitys ja galvanointi. Useimmat uudet autot on sinkitty, ehkä sisäkattoa lukuunottamatta. Oleellista on se, miten paksu sinkkikerros on, ja miten muusta ruosteenestosta on huolehdittu. Maximassa suojaus ei tehtaan jäljiltä ole Suomen oloihin riittävä.

      Maximaan voi vilpittömästi suositella jälkikäteen tehtävää lisäkäsittelyä. Sen jälkeen autoa ei saakaan puhki oikein millään, ainakaan ajamalla.

      Kone ja varustelu ovat huippua, ja tilatkin hyvät. Alustan kanssa pärjäilee, uusinta uutta se ei tarjoa.

    • Maximoitsija

      Itselläni on nyt kilometrejä takana 2001 mallisella 3 litran automaatilla 138000.
      Autoon on tänä aikana vaihdettu jarrupalat. Ajan tosin pitkähköä työmatkaa 40 km ja loppu onkin sitten enemmän tai vähemmän nurkissa pyörimistä.
      Keskikulutus koko ajalta näyttää 8,9 litraa. Kulutuksen saa varmasti nousemaan huimasti polkemalla joka kiihdytyksessä täysillä. Auto kieltämättä houkuttelee semmoiseen, niin mahtavasti voimaa tulee ulos.
      Toisaalta nuo minun kulutuslukemat on ihan tavallista liikenteen mukana ajoa, eikä suinkaan ole jätetty ohittelematta tarpeen niin vaatiessa. Autoani ei ole ruostesuojattu tehtaan jälkeen, nissanhan käyttää eräänlaista kuumana ruiskutettavaa vahaa, joka näyttää pohjassakin kuin olisi raaka maalattu pelti näkyvillä, vaha kun on läpinäkyvää. Viimeksi huollossa katseltiin pohjaa ja se oli kyllä täysin terve, samoin ovien helmoissa ei ole mitään alkavaakaan ruostetta näkyvissä. Auto on hyvä ja tukeva ajettava, samoin se on kyllä ainakin kuskin penkille erittäin äänetön. Jarrut ovat aivan huikeat. Kyllä pysähtyy...
      Suosittelen muuten todella vertaamaan sisätiloja Mondeon kanssa ihan istuttamalla väkeä sisälle, eipä taida voortti ihan pärjätä.
      Yleisesti ottaen Maxima on auto jonka kuskilla on aina selitettävää; miksi sinä tommosella ajat? Jostain syystä se herättää paljon tunteita ja yleensä niissä jotka eivät ole metriäkään ajaneet semmoista.
      Olen erittäin tyytyväinen autooni.

    • Maxima 3.0 aut.leather

      Okei, ensinnäkin mikäli aiot uuden hankkia, níin pitäsin kiirettä, sillä viimeisiä viedään! Elleivät ole jo loppuneet...

      Itselläni "kaikki herkut"-malli ja yhtään ei häpeä muille merkeille. Kone loistava, ei siis ihme, että valittu 7:nnen kerren maailman parhaaksi... :)

      Mutta asiaan...kulutus maantiellä noin 8 litraa ja kaupungissa 10-11, riippuen ruuhkista :) Eli ihmeen vähällä mielestäni menee.

      Vakuutukset tietty korkeammat isomman koneen vuoksi, Helppo laskea vakuutusyhtiön laskurilla.

      Varaosia et juurikaan tule tarvitsemaan kuin ne pakolliset suotimet ja jarrupalat. Öljyä menee suotimen kanssa 3.8 litraa!!! Aika etu sanoisin.

      Jousitusta en ole saanut kertaakaan pohjaamaan edes täydellä lastilla, joten ok.

      Potkua löytyy koneesta varmasti riittävästi vetohommiinkin, mutta silloin suosittelen manuaalin ostamista, suuremman sallitun vetopainon vuoksi.

      Mitään vikaa ei nyt vuoden käytön aikana ole ilmennyt, edes polttimoa ei ole tarvinnut vaihtaa :) Hinnat normaalit.

      Tuosta ruosteenestosta...kävin ruosteenestopuljussa ja he tarkistivat paikat ja totesivat, että mikäli tarkoitus pitää autoa 10 vuotta, niin siinä tapauksessa lisäsuojaus olisi tarpeen, muuten hyvällä hoidolla säilyy ok.

      Sisätilat loistavat, mutta takaluukun sisätilan korkeus muutaman sentin liian pieni vanhanaikaiset saranat vievät osansa 520 litran kokonaistilasta.

      Suosittelen ja trust me pitää hintansa hyvin, varsinkin nyt kun korvaavaa mallia ei enää suomeen tule.

      Kysy lisää jos tarvetta...

    • Maximako ?

      Kiitoksia kovasti asiallisista kommenteista. Tämä auto on aika vahvoilla vaihdon tullessa ajankohtaiseksi.

    • Maximus

      Itse olen myös laittamassa tuollaista Maximaa kolmen litran koneella ja automaattilootalla.
      Ensin en ollut mitenkään suuremmin kiinnostunut ko. autosta mutta koeajon jälkeen olin ihan myyty. Todella hiljaset ja tasaset kyydit, voimaa ja vääntöä koneesta löytyy jo pienilläkin kierroksilla. Suurin miinus mielestäni luistoneston puute, vielä motarivauhdeillakin näin talviaikaan meinaa renkaat alkaa sutimaan kun kaasua polkaisee vähän kovemmin.

      Ruosteenesto on tehtaan jäljiltä varsin olematon, tuossakin oli viskannut yhdessä vaiheessa ruosteet tuulilasiin kun konepellin sisäpuolen käsittely oli pettänyt. Korjattu takuuseen.
      Joka tapauksessa aion käyttää auton täydellisessä ruosteensuojauksessa kunhan sen itselleni saan.

      Vakuutusyhtiöiden tarjouksissa oli yllättävän suuria eroja, halvimman ja kalleimman tarjouksen väliin jäi hintaa 500eur. Loppumetreillä oli 2 tarjousta, Fennialta ja Tapiolalta. Fennia tarjosi kaskoon 70% bonukset, jolloin kaskolle jäi hintaa vajaat 400eur. Tapiolalta sain kiinteähintaisen kaskon 425 eurolla. Tapiolalla miinuksena tosin kolaroinnin omavastuu 505eur, mutta Tapiola tuntuu kuitenkin paremmalta vaihtoehdolta, sillä Fennian kaskon hinta nousee aika roimasti jos vahingonkorvauksia joutuu hakemaan.
      Kaiken kaikkiaan ei nuo vakuutukset mielestäni mitenkään kovin kalliilta tunnu.

      Mielenkiintoisena pidän muuten valmistajan ilmoittamia suorituskykyarvoja Maximalle: 0-100km/h 9.6sek, Tekniikan maailmassa kellottivat 8.6sek ja olen kuullut että Tuulilasissa saivat myös auton liikahtamaan samaan aikaan. Muutoin Maxima ei tuossa TM:n testissä oikein pärjännyt, vaan jäi viimeiseksi, tosin eipä tuo testi minua paljon purista, mielipiteitä on monia ja painotuksilla saadaan tuloslistoja vaikka minkälaiseen malliin. Jos jotakuta kiinnostaa tuo testi niin se löytyy 1/03 TM:stä. Auton tämän hetkinen haltija sanoi että autossa olisi heppojakin enemmän kuin nuo tehtään ilmoittamat 200, johtuen joittenkin maiden tehokkaammille autoille määräämistä veroista, mutta tiedäppä tuosta sitten...

      • Maxima 3.0 aut.leather

        Tuo "juttu" noista tehoista pitää paikaansa, myös suomessa. Mitattu teho omassani oli 213 heppaa ja kakkosautossani X-Trail 2.5 180... :)

        Aikamoisia yllätyksiä, tosin positiivisia sellaisia.
        Hyvä niin!

        Luitteko muuten hesarista sen jutun vm.-99 myynnissä olevasta Maxima 2.0 V6 ???

        Olihan siinä tarkistuksissa todettu, että ruostetta alkaa jo olla, mutta vain pintaruostetta pohjassa ja bensatankin saumoissa. Ei mielestäni kovinkaan huolestuttavaa, vai? Kuitenkin ikää jo 6 kalenterivuotta ja takana 130 000 kilsaa.


      • jsone
        Maxima 3.0 aut.leather kirjoitti:

        Tuo "juttu" noista tehoista pitää paikaansa, myös suomessa. Mitattu teho omassani oli 213 heppaa ja kakkosautossani X-Trail 2.5 180... :)

        Aikamoisia yllätyksiä, tosin positiivisia sellaisia.
        Hyvä niin!

        Luitteko muuten hesarista sen jutun vm.-99 myynnissä olevasta Maxima 2.0 V6 ???

        Olihan siinä tarkistuksissa todettu, että ruostetta alkaa jo olla, mutta vain pintaruostetta pohjassa ja bensatankin saumoissa. Ei mielestäni kovinkaan huolestuttavaa, vai? Kuitenkin ikää jo 6 kalenterivuotta ja takana 130 000 kilsaa.

        Oman 3.0/V6:n(2004)jousitus on kylläkin pohjannut, koska takakontissa on jatkuvasti paljon kuormaa... Niinpä asennutin Kuopion Nissanilla taakse ns. lisäjouset , jotka tulevat omien jousien sisään.... hinta asennettuna n.250e.
        Tämän jälkeen etu ja takapää on aikalailla balanssissa.
        Muuten auto on palvellut tosi hyvin..
        Ruosteasioiden puolesta.. aion kesällä suojata/massata alustan, ym. tärkeät osat..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe