Kokemuksia Vanamo-uuneista?

Pökköä pesään

Onko kellään omakohtaisia kokemuksia Vanamo-uunin kaakelitakoista? Kestääkö kunnon käyttöä ja miten varaa lämpöä? Itselle olen suunnitellut Metsätähti-nimistä takkaa. Halvahko hinta houkuttaa, mutta saako hyvää halvalla?

11

5700

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aape

Meillä on Vanamo-kaakeliuuni. Hyvin vetää. Pysyy lämpimänä vajaan vuorokauden.

Kaakelit on kiinnitetty ja saumattu silikonilla. Saumat imaisevat lian helposti kiinni ja puhdistaminen mahdotonta.

Kunnolla kun lämmittää haisee takka kitkerälle. Onkohan silikonissä syy? En tiedä. En tiedä käyttääkö muut valmistajat silikonia.

Asennus tapahtui niinkuin sovittiin.

Voisin ottaa uudestaankin jos laatat kiinnitetään jollakin muulla kuin silikonilla.

• Pökköä pesään

Minulle myyjä sanoi ettei saumoihin / kiinnitykseen käytetä silikonia, koska se voisi haista. Milloin uunisi on kasattu? Onko kiinnitysainetta muutettu vai haiseeko kitti silti vaiikei silikonia olekkaan?
        Aiemmin laatat on kuulemma kiinnitetty saneerauslaastilla, mutta se on kuulemma alkanut vanhemmiten rapautua. Mienkähän on elastisen kiinnitysmassan kestävyys vuosien saatossa?
        No onhan irtoavat laatat ainakin helppo kiinnittää uudestaan...

• tietoa takana

Jos sinulla on valurautainen luukku ja takka
        haisee kitkerältä, niin sinun kannattaa ottaa
        yhteyttä tehtaalle. Erässä SVT:n valurautaluuk-
        kuja on ollut väärä kovetinaine ja saat takuuseen
        uuden luukun. Muuten ei hajua tulisijasta tule.
        Eikä saumausta todellakaan tehdä silikonilla.
        Saumojen puhdistamisesta kannaattaa kysyä myös
        tehtaalta.

• Pena

Kivialla kuuluu olevan samoja ongelmia. Saumat haurastuvat, ottavat likaa kai ne voivat haistakin lämmetessään. Nehän tosin eivät ole oikeita kaakeliuuneja, vaan laattapintaisia vuolukiviuuneja, joten suoraan ei voi tuotteita verrata. Hinta uuneilla on ainakin hirmuinen!

• Muurari

Edes tietää, mikä on oikea kaakeliuuni?
        Ei yksikään markkinoilla tänä päivänä olevista uuneista ole kaakeliuuni.
        Esimerkkinä Uunisepät,on katkeavista elementeistä ladottu laattapintainen(pinnoitettuna myös)elementtiuuni,jossa tekijän ammattitaito kohdistuu lähinnä laattojen asennukseen.
        ERITTÄIN KAUKANA AIDOSTA KAAKELIUUNISTA!Yst huomautus!

• donkeyman
        Muurari kirjoitti:

Edes tietää, mikä on oikea kaakeliuuni?
        Ei yksikään markkinoilla tänä päivänä olevista uuneista ole kaakeliuuni.
        Esimerkkinä Uunisepät,on katkeavista elementeistä ladottu laattapintainen(pinnoitettuna myös)elementtiuuni,jossa tekijän ammattitaito kohdistuu lähinnä laattojen asennukseen.
        ERITTÄIN KAUKANA AIDOSTA KAAKELIUUNISTA!Yst huomautus!

Vanhoissa kaakeliuuneissahan ne laatat on todella paksuja ja niitä ei saumattu millään laastilla vaan vierekkäin tulevia kaakeleita hiottiin toisiaan vasten jolloin kaakelit sopivat toisiinsa täysin. ps. isäukko on vanha uunimuurari.

• oli
        donkeyman kirjoitti:

Vanhoissa kaakeliuuneissahan ne laatat on todella paksuja ja niitä ei saumattu millään laastilla vaan vierekkäin tulevia kaakeleita hiottiin toisiaan vasten jolloin kaakelit sopivat toisiinsa täysin. ps. isäukko on vanha uunimuurari.

komeita, minunkin kotonani oli niitä kaksi, kunnes 70-luvun remonttivimmassa ne hajoitettiin ja kaakelit heitettiin ties mihin kuoppaan.
        Arvaa vaan olenko kironnut, et kuinka hienoja ne olisi nyt ollut laittaa vanhanajan uunin pintaan.

• Anonyymi

Meillä Ketokaunokki laitettu viimeviikolla ja on kaunis ja jo muutamalla puulla lämmittää hyvin. Muurari kehui, että helppo muurata, kun kunnon osat ja kaakeleita jäi reilusti varastoonkin. ja Hinta-laatusuhde kohdallaan.

• Anonyymi

Minulla ollut nyt kolme talvea. Erittäin tyytyväinen olen Todella hyvä veto. Kulmamalli.

• Anonyymi

Nnäin on. Olemme Vanamotakkaamme tyytyväisiä.

• Anonyymi

Meillä on ollut elämän varrella monta takkaa ja nyt ostimme 20 vuotta vanhan loma-asunnon ja siellä Vanamo kaakelitakka ja ompahan hyvä takka. Jos vielä joskus takkaa laittaa niin Pyhäjoella joutuu takkatilausta laitella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6040
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4137
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      255
      2083
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1846
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe