Lanttulaatikko

e.lä.mä

Kuinka tehdään lanttulaatikko, olen tehnyt aikaisemmin ja tullut ruskeaa tein ohjeilla tuli vaaleaa eikä maistunut kuin ennen.
Ohjeita on netissä paisto aika vaihtelee, samoin vähän lisä tarpeet.

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anopinohje

Lanttusurvokseen tummaa siirappia, kermaa, munaa, suolaa, muskottipähkinää, korppujauhoja ja haudutetaan pitkään uunissa. Otit varmaan liian aikaisin pois.

• Todella hyvä ohje sinulta, sillä se pitkään haudutus on se A ja O, mutta ehdottomasti pienellä lämmöllä.

Varmasti tiedät myös lanttuhaudikkaat, joita äitini teki. Siis leivinuunin jälkilämpöön laitettiin kokonaisia lanttuja, jotka sai olla aamuun saakka siellä uunissa ja voi, että ne oli hyviä.

En ole koskaan kokeilut, onnistuisiko tuollaiset sähköuunissa, mutta voisi onnistuakkin, jos ensin keittäisi hetken ja sitten pienellä lämmöllä useita tunteja?

• entykkäis
        Kristiina23 kirjoitti:

Todella hyvä ohje sinulta, sillä se pitkään haudutus on se A ja O, mutta ehdottomasti pienellä lämmöllä.

Varmasti tiedät myös lanttuhaudikkaat, joita äitini teki. Siis leivinuunin jälkilämpöön laitettiin kokonaisia lanttuja, jotka sai olla aamuun saakka siellä uunissa ja voi, että ne oli hyviä.

En ole koskaan kokeilut, onnistuisiko tuollaiset sähköuunissa, mutta voisi onnistuakkin, jos ensin keittäisi hetken ja sitten pienellä lämmöllä useita tunteja?

Mitä järkeä sähköuunia pitää päällä vuorokausi moisen ruuan takia ? Miten tarjoisit, jokaiselle kokonainen lanttu suoraan kuoresta syötynä vai ?

• entykkäis kirjoitti:

Mitä järkeä sähköuunia pitää päällä vuorokausi moisen ruuan takia ? Miten tarjoisit, jokaiselle kokonainen lanttu suoraan kuoresta syötynä vai ?

No, enhän minä laitakkaan moista ruokaa, koska minulla ei ole edes kenelle sitä tarjoaisin ja itse kyllä tyydyn vähemmälläkin kokkauksella.

Toisaalta vesi kielelle herahtaa äitini laittamista ruoista leivinuunissa ja hänen taidoillakin silloisissa puuteellisissa oloissa. Jos nykyisin haluaisin tuota lanttupaistikasta, niin ulos virittelisin tulet johonkin hiekka hautaan ja sinne latoisin lanttuni muhimaan hiilloksilla vaikka yönyli. Tietenkin sekin vaatisi vahvan hiilloksen, jossa voisin paistaa vaikka sen lampaan! DDD

• e.lä.mä

Kiitos ohjeista. Käytin tätä kiertoilma uunia nyt on tavallinen, tietenkin vanhan ajan uunit olivat parhaita. Muistuu äitini tekemät laatikot niiden maku jne.

Olen tehnyt laatikon kaksi kertaa nykyään ruotsalaiseen jouluun ja sain toivomuksen että tuon laatikon joulupöytään.

Saa nähdä kuinka käy, taitaa olla paistamisesta kysymys.

• e.lä.mä

Ei ole aika vaan joku muu>?

• e.lä.mä

Se on valkoinen---saa olla en ole maistanut. Syy täytyy olla lämpö ja paikka--ja mikä.

• Anopinohje

Maku ratkaisee. Hyvää ruokahalua!

• Pankkopoika

Erittäin hyvää lanttulaatikkoa valmistaa Saarioinen 700g 2,95€ Helsingin kaupoissa.

• e.lä.mä

Kiitos neuvon antajille, annoin jälkilämmön 150 lähes tunnin näin hyvää tuskin koskaan olen syönyt aattona sitten kaikille i Götebog.

PS. Ei ole kaupoissa Ruotsissa.

• kotikokki

Se on aika helppo ja nopea ruoka valmistaa:
      Haetaan pellolta muutama keskikokoinen lanttu, pestään ne ja laitetaan isoon puulaatikkoon.
      Laatikko työnnetään kuumaan sähköuuniin vuorokaudeksi muhimaan 250 asteessa.
      Kypsä lanttulaatikko on valmista nautittavaksi, kun ensin kaapii siitä kaikki palaneet lantunrämmäleet irti terävällä keittiöveitsellä.

Hiukan siinä on kyllä puiseva maku, mutta kyllähän nälkäinen syö vaikka jänistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      66
      4454
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      104
      3727
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      108
      3341
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      21
      1906
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      68
      1893
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      87
      1139
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      89
      903
    8. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      851
    9. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      109
      845
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      23
      774
    Aihe