Lainaus Hallituksen kokouksesta.
"Karting
Hallitus hyväksyi lajiryhmän esityksen kartingin kehityssuunnitelmasta, jonka mukaisesti kaudella 2020 ajetaan Raket 95 -luokassa Cup-arvosta Flying Finn Cup -nimen alla. Mini60-luokka olisi tällöin ainoa SJM-luokka."
FLYING FINN CUP tuleeko tää oleen jokin uusi sarja ja mitkä muut luokat tulee ajamaan CUP- arvosta ? Mahdollisesti Raket 120 Cadet60.
Ymmärsinkö nyt oikein, että SM-luokat, KZ, OK, OKJ ja Mini60 (SJM) ajavat samoissa kisoissa, samana yhteisenä viikonloppuna ?
FLYING FINN CUP
17
92
Vastaukset
- flyingfinncuppi
Eiköhan se mene niin että raketeilla ajetaan flying finn cup arvosta ja sen lisäksi kisoissa ajetaan lisäluokkina vaikkapa cadettia, microa, mini60 luokkaa vaikka kartingliiton pistekilpailuina. ja mikä ettei raket120 luokkaakin. Ilmotelkaa ehdotuksia akk:lle.
- cryingin
Muuttuuko suorituksen taso sillä minkä nimikkeen arvosta ajetaan. Suurinpiirtein samat naamat viivalla. No, iskä sen ymmärtää.
- kilpailija
Suorituksen taso säilyy, raksu on kova luokka jatkossakin. Sitten jos haluaa ajaa suomenmestaruudesta niin luokka on toinen. Nautitaan molemmista. Ihan hyvä linjanveto kattojärjestöltä, ettei ole kahta SJM luokkaa samalla ikäluokalla ja mennään samoilla luokilla kuin maailmallakin.
- TuloksetVSKiiltokuvat
Raketti on vaan se luokka, jossa pärjäämällä pärjää aina muissakin luokissa.
Suomessa ei ymmärretä, mitä on kartingin arkipäivä - suomalaiset on nykyään liian laiskoja. - Raketharrastaja
Raketithan eivät edes halunneet sm viikoille?
- MietiMihinMassiRiittää
Kuka halusi, kuka ei, kovin moni vain kuvittelee edelleen, että Raksu on luokka, mistä noustaan jatkossa KV - kisoihin. Toivotaan, että Raket harrasteluokan koneet pysyvät harrastajatasolla myöskin kustannuksiltaan ja kultamuna koneet ja "kusetus" jäävät historiaan.
Jos taas massi on kunnossa ja hyvät taustavoimat mukana, silloin mini60 on se oikea ratkaisu KV-kentille.- Vertaa.fi
Miten tällaista soopaa voidaan vieläkin kirjoittaa. Kuinka Mini60 vaatii massia enemmän?
Jos verrataan kuskeja, ketkä ajavat molempien luokkien kärjessä, niin tilanne taitaa olla toisinpäin.
Jos taas verrataan Raketluokan viimeisenä ajavaa harrastajaa Mini60 luokan kärkeen, niin kustannuksiin saadaan kyllä eroja. Eiköhän tämä sama ero budjetissa ole myös Raket luokan sisälläkin kuljettajien välillä.
Samaa soopaa levitetty X30 ja SM luokkien välillä. - aikuisenoikeesti
Vertaa.fi
Äläpä hikoo, Luetun ymmärtäminen tais nyt olla heikkoo.
"Jos taas massi on kunnossa ja hyvät taustavoimat mukana, silloin mini60 on se oikea ratkaisu KV-kentille."
Tarkoittaa juurikin tuonne Euroopan kentille reissaamista ja sieltä kokemuksen hakemista. Vaatii kyllä jonkunverran tuota enempi. Mikäli pysytään suomessa, tai mahdollisesti vielä Eestissäkin mini60 on edullisempi, kuin Rakett.
Rotax on taas se halvin luokka isoissa, Mutta keskustelua ei nyt käyty isoista.
- näinsevaanmenee
Ja niin kauan kuin jatketaan tätä lappalaisen ajoilta alkanutta junnuluokkien välistä hännän vetoa. Ei karting lähde uuteen nousuun. Väki senkun vähenee.
- aikuisenoikeesti
Nyt kyllä vedit pohjanoteerauyksen, miten Lappalainen tähän keskusteluun kuuluu, Hei Haloo, nyt keskustellaan akkn pikkuluokkien ulevaisuuden näkymistä.
- Lapikasta
Lappalainen kyllä suhrasi niin kotiinpäin mitä että hävetkööt.
- UuttaParempaaVuotta
Mitä sitten ja lapikastahan ryhmästä tuli, saatiin uusi lajiryhmän vetäjä vielä astetta pahempi diktaattori, kuka yritti ihan todella tappaa hallituksen myötävaikutuksella KF6 luokkaa.
Koetetaan nyt kuitenkin elää tätäpäivää uuden vastavalitun lajiryhmän kanssa, toivotaan onnee uusille pitkäntähtäimn suunnitelmille.
- konekauppias
Hyvä et raket toiminta jatkuu.
Nyt on mahdollista opiskella saman koneen ja kaasarin elämää useampi vuosi ja luokka.
Olisiko tähän ns.merkkiluokkaan hyvä vielä ottaa se moottorien myyntipakko kisojen jälkeen. Onkohan siellä iame puolella kukaan ostanut noita käytettyjä koneita kisoista. Aattelin jos olis kokemusta säännöstä noin käytännön tasolla.
Koneen sais ostaa kuka haluaa ja Jaatisen autosta vois hakea uuden samaan hintaa.
Sitä sais sit nikkaroida ajokuntoon taas seuraaviin kisoihin.
Hyvät kuskit kyllä pärjää kaikilla koneilla. - Parolinrules
Kommentoin kyseistä päätöstä täältä maakunnasta käsin.
On periaatteessa käsittämätöntä, että osallistujamäärillä katsottuna pienemmästä luokasta tehdään ainoa SJM-luokka. Perusteita voi esittää vaikka minkälaisia, mutta ei tässä mitään järkeä ollut. Kartingin historiaan voi jäädä monella tapaa. Tämä lajiryhmä päättivät jäädä sinne tällä päätöksellä. Tulevaisuudessa nähdään mitä tämä saa aikaiseksi, mutta en usko siitä seuraavan mitään positiivista lajille. Uskoin aina ennen, että lajin suurin uhka tulisi viherpiipittäjien taholta, mutta se olikin yllätyksekseni lajin sisältä.
Joku kaipaili aikaisemmassa kommentissa vinkkejä AKK:lle ja seuraavassa tulee oma vinkkini:
Kehäkolmosen sisäpuolelle voitaisiin perustaa oma sarja, jota voitaisiin kutsua American baseball sarjaa mukaillen World series. Voittajaa kutsutaan siten World Champion.- Näillämennään
Ihan oikee päätös, nyt tämä nykyinen vielä vuodenloppuun istuva lajiryhmä korjasi edellisten lajiryhmien ja hallituksien virheet yhdessä istuvan hallituksen kanssa.. Kiitos tästä heille.
KF6 (nykyinen mini60) luokan Challenge sarjaan osallistui takavuosina lähes 80 kuljettajaa. Luokka haluttiin päättäjien toimesta loettaa, oletettiin, että Raket 95 on se tulevaisuuden halpa ja koneiltaan kestävä luokka (pakettikoneet). Ilmeisesti siinä mentiin vikaan ja kultamunakausi ja voittajakoneiden hinnat kohosi edelleen pilviin.
Seurasi, ett iso harrastajamäärä siirtyi ensin ajamaan Rotaxii. Myöhemmin Mini60 luokka annettiin määrätyillä (monimerkki-luokka) ehdoilla X30 sarjapromoottorin haltuun, missä luokka lähti jälleen uuteen nousuun.
Tällähetkellä CIK/FIA on ottamassa nyt nämä pienemmät kuskit ja luokat hallintaansa, Siksi meillä mennään ja seurattava isompia päättäjiä.
Suomessa tullaan ajamaan jatkossakin SM- ja SMJ- mestaruuksista ainoastaan näillä kansainvälisillä luokilla ja luokituksilla.
Harrasteluokat ja sarjat saa elää omaa elämäänsä maamme rajojen sisällä. Mutta heidänkin täytyy seurata AKK;n päätöksiä. sääntöjä ja kilpailukalentereita. - Sontaa
Näillämennään kirjoitti:
Ihan oikee päätös, nyt tämä nykyinen vielä vuodenloppuun istuva lajiryhmä korjasi edellisten lajiryhmien ja hallituksien virheet yhdessä istuvan hallituksen kanssa.. Kiitos tästä heille.
KF6 (nykyinen mini60) luokan Challenge sarjaan osallistui takavuosina lähes 80 kuljettajaa. Luokka haluttiin päättäjien toimesta loettaa, oletettiin, että Raket 95 on se tulevaisuuden halpa ja koneiltaan kestävä luokka (pakettikoneet). Ilmeisesti siinä mentiin vikaan ja kultamunakausi ja voittajakoneiden hinnat kohosi edelleen pilviin.
Seurasi, ett iso harrastajamäärä siirtyi ensin ajamaan Rotaxii. Myöhemmin Mini60 luokka annettiin määrätyillä (monimerkki-luokka) ehdoilla X30 sarjapromoottorin haltuun, missä luokka lähti jälleen uuteen nousuun.
Tällähetkellä CIK/FIA on ottamassa nyt nämä pienemmät kuskit ja luokat hallintaansa, Siksi meillä mennään ja seurattava isompia päättäjiä.
Suomessa tullaan ajamaan jatkossakin SM- ja SMJ- mestaruuksista ainoastaan näillä kansainvälisillä luokilla ja luokituksilla.
Harrasteluokat ja sarjat saa elää omaa elämäänsä maamme rajojen sisällä. Mutta heidänkin täytyy seurata AKK;n päätöksiä. sääntöjä ja kilpailukalentereita."Myöhemmin Mini60 luokka annettiin määrätyillä (monimerkki-luokka) ehdoilla X30 sarjapromoottorin haltuun, missä luokka lähti jälleen uuteen nousuun."
Avaatko vähän. Millä ehdoilla? Kuka nämä ehdot asetti? Ketkä tässä olivat sopimusosapuolet? - Päätökset
Sitähän voisit sinä miettiä ihan ite, yksmerkkiluokka / monimerkkiluokka. Ja kukahan asetti ehdot, tuskin ainakaan X30 promoottori. Ihan voit ite arvailla noi sopijaosapuoletkin.
Odotan mielenkiinnolla vastaustasi, kunhan ensin ratkaiset omat ongelmasi tässä keississä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1442268
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1311568En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1501551- 631254
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1431241The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121131Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall226975- 156916
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57833Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20819