FLYING FINN CUP

Raket

Lainaus Hallituksen kokouksesta.
"Karting
Hallitus hyväksyi lajiryhmän esityksen kartingin kehityssuunnitelmasta, jonka mukaisesti kaudella 2020 ajetaan Raket 95 -luokassa Cup-arvosta Flying Finn Cup -nimen alla. Mini60-luokka olisi tällöin ainoa SJM-luokka."
FLYING FINN CUP tuleeko tää oleen jokin uusi sarja ja mitkä muut luokat tulee ajamaan CUP- arvosta ? Mahdollisesti Raket 120 Cadet60.
Ymmärsinkö nyt oikein, että SM-luokat, KZ, OK, OKJ ja Mini60 (SJM) ajavat samoissa kisoissa, samana yhteisenä viikonloppuna ?

17

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • flyingfinncuppi

      Eiköhan se mene niin että raketeilla ajetaan flying finn cup arvosta ja sen lisäksi kisoissa ajetaan lisäluokkina vaikkapa cadettia, microa, mini60 luokkaa vaikka kartingliiton pistekilpailuina. ja mikä ettei raket120 luokkaakin. Ilmotelkaa ehdotuksia akk:lle.

    • cryingin

      Muuttuuko suorituksen taso sillä minkä nimikkeen arvosta ajetaan. Suurinpiirtein samat naamat viivalla. No, iskä sen ymmärtää.

    • kilpailija

      Suorituksen taso säilyy, raksu on kova luokka jatkossakin. Sitten jos haluaa ajaa suomenmestaruudesta niin luokka on toinen. Nautitaan molemmista. Ihan hyvä linjanveto kattojärjestöltä, ettei ole kahta SJM luokkaa samalla ikäluokalla ja mennään samoilla luokilla kuin maailmallakin.

    • TuloksetVSKiiltokuvat

      Raketti on vaan se luokka, jossa pärjäämällä pärjää aina muissakin luokissa.

      Suomessa ei ymmärretä, mitä on kartingin arkipäivä - suomalaiset on nykyään liian laiskoja.

    • Raketharrastaja

      Raketithan eivät edes halunneet sm viikoille?

    • MietiMihinMassiRiittää

      Kuka halusi, kuka ei, kovin moni vain kuvittelee edelleen, että Raksu on luokka, mistä noustaan jatkossa KV - kisoihin. Toivotaan, että Raket harrasteluokan koneet pysyvät harrastajatasolla myöskin kustannuksiltaan ja kultamuna koneet ja "kusetus" jäävät historiaan.
      Jos taas massi on kunnossa ja hyvät taustavoimat mukana, silloin mini60 on se oikea ratkaisu KV-kentille.

      • Vertaa.fi

        Miten tällaista soopaa voidaan vieläkin kirjoittaa. Kuinka Mini60 vaatii massia enemmän?
        Jos verrataan kuskeja, ketkä ajavat molempien luokkien kärjessä, niin tilanne taitaa olla toisinpäin.
        Jos taas verrataan Raketluokan viimeisenä ajavaa harrastajaa Mini60 luokan kärkeen, niin kustannuksiin saadaan kyllä eroja. Eiköhän tämä sama ero budjetissa ole myös Raket luokan sisälläkin kuljettajien välillä.

        Samaa soopaa levitetty X30 ja SM luokkien välillä.


      • aikuisenoikeesti

        Vertaa.fi
        Äläpä hikoo, Luetun ymmärtäminen tais nyt olla heikkoo.

        "Jos taas massi on kunnossa ja hyvät taustavoimat mukana, silloin mini60 on se oikea ratkaisu KV-kentille."

        Tarkoittaa juurikin tuonne Euroopan kentille reissaamista ja sieltä kokemuksen hakemista. Vaatii kyllä jonkunverran tuota enempi. Mikäli pysytään suomessa, tai mahdollisesti vielä Eestissäkin mini60 on edullisempi, kuin Rakett.

        Rotax on taas se halvin luokka isoissa, Mutta keskustelua ei nyt käyty isoista.


    • näinsevaanmenee

      Ja niin kauan kuin jatketaan tätä lappalaisen ajoilta alkanutta junnuluokkien välistä hännän vetoa. Ei karting lähde uuteen nousuun. Väki senkun vähenee.

      • aikuisenoikeesti

        Nyt kyllä vedit pohjanoteerauyksen, miten Lappalainen tähän keskusteluun kuuluu, Hei Haloo, nyt keskustellaan akkn pikkuluokkien ulevaisuuden näkymistä.


      • Lapikasta

        Lappalainen kyllä suhrasi niin kotiinpäin mitä että hävetkööt.


      • UuttaParempaaVuotta

        Mitä sitten ja lapikastahan ryhmästä tuli, saatiin uusi lajiryhmän vetäjä vielä astetta pahempi diktaattori, kuka yritti ihan todella tappaa hallituksen myötävaikutuksella KF6 luokkaa.
        Koetetaan nyt kuitenkin elää tätäpäivää uuden vastavalitun lajiryhmän kanssa, toivotaan onnee uusille pitkäntähtäimn suunnitelmille.


    • konekauppias

      Hyvä et raket toiminta jatkuu.

      Nyt on mahdollista opiskella saman koneen ja kaasarin elämää useampi vuosi ja luokka.

      Olisiko tähän ns.merkkiluokkaan hyvä vielä ottaa se moottorien myyntipakko kisojen jälkeen. Onkohan siellä iame puolella kukaan ostanut noita käytettyjä koneita kisoista. Aattelin jos olis kokemusta säännöstä noin käytännön tasolla.

      Koneen sais ostaa kuka haluaa ja Jaatisen autosta vois hakea uuden samaan hintaa.

      Sitä sais sit nikkaroida ajokuntoon taas seuraaviin kisoihin.

      Hyvät kuskit kyllä pärjää kaikilla koneilla.

    • Parolinrules

      Kommentoin kyseistä päätöstä täältä maakunnasta käsin.
      On periaatteessa käsittämätöntä, että osallistujamäärillä katsottuna pienemmästä luokasta tehdään ainoa SJM-luokka. Perusteita voi esittää vaikka minkälaisia, mutta ei tässä mitään järkeä ollut. Kartingin historiaan voi jäädä monella tapaa. Tämä lajiryhmä päättivät jäädä sinne tällä päätöksellä. Tulevaisuudessa nähdään mitä tämä saa aikaiseksi, mutta en usko siitä seuraavan mitään positiivista lajille. Uskoin aina ennen, että lajin suurin uhka tulisi viherpiipittäjien taholta, mutta se olikin yllätyksekseni lajin sisältä.

      Joku kaipaili aikaisemmassa kommentissa vinkkejä AKK:lle ja seuraavassa tulee oma vinkkini:
      Kehäkolmosen sisäpuolelle voitaisiin perustaa oma sarja, jota voitaisiin kutsua American baseball sarjaa mukaillen World series. Voittajaa kutsutaan siten World Champion.

      • Näillämennään

        Ihan oikee päätös, nyt tämä nykyinen vielä vuodenloppuun istuva lajiryhmä korjasi edellisten lajiryhmien ja hallituksien virheet yhdessä istuvan hallituksen kanssa.. Kiitos tästä heille.
        KF6 (nykyinen mini60) luokan Challenge sarjaan osallistui takavuosina lähes 80 kuljettajaa. Luokka haluttiin päättäjien toimesta loettaa, oletettiin, että Raket 95 on se tulevaisuuden halpa ja koneiltaan kestävä luokka (pakettikoneet). Ilmeisesti siinä mentiin vikaan ja kultamunakausi ja voittajakoneiden hinnat kohosi edelleen pilviin.
        Seurasi, ett iso harrastajamäärä siirtyi ensin ajamaan Rotaxii. Myöhemmin Mini60 luokka annettiin määrätyillä (monimerkki-luokka) ehdoilla X30 sarjapromoottorin haltuun, missä luokka lähti jälleen uuteen nousuun.
        Tällähetkellä CIK/FIA on ottamassa nyt nämä pienemmät kuskit ja luokat hallintaansa, Siksi meillä mennään ja seurattava isompia päättäjiä.
        Suomessa tullaan ajamaan jatkossakin SM- ja SMJ- mestaruuksista ainoastaan näillä kansainvälisillä luokilla ja luokituksilla.
        Harrasteluokat ja sarjat saa elää omaa elämäänsä maamme rajojen sisällä. Mutta heidänkin täytyy seurata AKK;n päätöksiä. sääntöjä ja kilpailukalentereita.


      • Sontaa
        Näillämennään kirjoitti:

        Ihan oikee päätös, nyt tämä nykyinen vielä vuodenloppuun istuva lajiryhmä korjasi edellisten lajiryhmien ja hallituksien virheet yhdessä istuvan hallituksen kanssa.. Kiitos tästä heille.
        KF6 (nykyinen mini60) luokan Challenge sarjaan osallistui takavuosina lähes 80 kuljettajaa. Luokka haluttiin päättäjien toimesta loettaa, oletettiin, että Raket 95 on se tulevaisuuden halpa ja koneiltaan kestävä luokka (pakettikoneet). Ilmeisesti siinä mentiin vikaan ja kultamunakausi ja voittajakoneiden hinnat kohosi edelleen pilviin.
        Seurasi, ett iso harrastajamäärä siirtyi ensin ajamaan Rotaxii. Myöhemmin Mini60 luokka annettiin määrätyillä (monimerkki-luokka) ehdoilla X30 sarjapromoottorin haltuun, missä luokka lähti jälleen uuteen nousuun.
        Tällähetkellä CIK/FIA on ottamassa nyt nämä pienemmät kuskit ja luokat hallintaansa, Siksi meillä mennään ja seurattava isompia päättäjiä.
        Suomessa tullaan ajamaan jatkossakin SM- ja SMJ- mestaruuksista ainoastaan näillä kansainvälisillä luokilla ja luokituksilla.
        Harrasteluokat ja sarjat saa elää omaa elämäänsä maamme rajojen sisällä. Mutta heidänkin täytyy seurata AKK;n päätöksiä. sääntöjä ja kilpailukalentereita.

        "Myöhemmin Mini60 luokka annettiin määrätyillä (monimerkki-luokka) ehdoilla X30 sarjapromoottorin haltuun, missä luokka lähti jälleen uuteen nousuun."

        Avaatko vähän. Millä ehdoilla? Kuka nämä ehdot asetti? Ketkä tässä olivat sopimusosapuolet?


      • Päätökset

        Sitähän voisit sinä miettiä ihan ite, yksmerkkiluokka / monimerkkiluokka. Ja kukahan asetti ehdot, tuskin ainakaan X30 promoottori. Ihan voit ite arvailla noi sopijaosapuoletkin.
        Odotan mielenkiinnolla vastaustasi, kunhan ensin ratkaiset omat ongelmasi tässä keississä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      107
      5718
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3743
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3255
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      457
      2629
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      266
      1662
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1386
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1333
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1326
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      152
      1220
    Aihe